Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:34

Britta31 schreef:
Lag er geen lijk in?

Nope niet zover ik kon zien :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:35

Creepy :wow: !

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:28

Ik heb teveel CSI gezien: heb je de kofferbak wel dichtgedaan met handschoenen aan? :D

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:32

Sanet schreef:
Ik heb teveel CSI gezien: heb je de kofferbak wel dichtgedaan met handschoenen aan? :D

Elleboog :j

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:26

Nu staan misschien wel jou vingerafdrukken op de achterklep :oo Voor het geval dat er toch een lijk in de buurt gevonden wordt is dat wel verdacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:30

Wauw ivana wat ziet ze er nog goed uit zeg voor dr leeftijd! Gefeliciteerd :D

Ow en dat met die kofferbak _O-

Hier weinig te melden, ben lekker weekendje weg en paard nog steeds kreupel.
Dinsdag thermografie dus ben benieuwd.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:35

Als hier een lijk wors gevonden is dat wel heeeel raar want ik heb iedereen gevraagd of ze wat gezien hadden := ga zo nog ns kijken of hij er nog staat, miss was t wel gwn iemand die even er uit moest om te wandelen en is diegene de koffer goed vergeten sluiten...


Edit; ben teruggegaan, auto was weg. Had voor de zekerheid mijn mechelse herder die getraind is in drijven en kan fixeren op iets op commando bij, was niet nodig

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:05

Pfff ik ben gewoon zenuwachtig :(
Ik krijg vanmiddag iemand voor thermografie voor mijn oudje vanwege de vage kreupelheden elke keer.
Wil nu graag een keer weten wat het elke keer is maar toch ook weer niet omdat ik bang ben dat ze toch echt aan haar pensioen of erger toe is.
Ik weet gewoon als zij haar pensioen krijgt ze heel hard achteruit gaat en het nog wel sneller afgelopen kon zijn als ik gehoopt had namelijk.

Duimen jullie voor mij mee?

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:33

Romy1234 schreef:
Pfff ik ben gewoon zenuwachtig :(
Ik krijg vanmiddag iemand voor thermografie voor mijn oudje vanwege de vage kreupelheden elke keer.
Wil nu graag een keer weten wat het elke keer is maar toch ook weer niet omdat ik bang ben dat ze toch echt aan haar pensioen of erger toe is.
Ik weet gewoon als zij haar pensioen krijgt ze heel hard achteruit gaat en het nog wel sneller afgelopen kon zijn als ik gehoopt had namelijk.

Duimen jullie voor mij mee?


O nee, ben hier hard aan het duimen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:18

Mijn pony's vieren volgende maand hun 22ste en 26ste verjaardag. De jongste vandaag half geschoren. Aankomend weekend mendurancewedstrijd. Spannend na een jaar revalidatie van spat. De oudste is echt oud aan het worden. Koppie zit vaak iets lager, staart zakt wat af. Vorige week schrok ik van zijn kontje. Het verharen kost hem veel kracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:34

Nou gelukkig viel het allemaal heel erg mee, ze hoeft nog niet met pensioen *\o/*
Door een val zo een 5 jaar geleden heeft ze uiteindelijk flinke blokkade aan overgehouden, klopt ook wel want achteraf gezien zijn de vage kreupelheden toen begonnen elke keer.
Lendenen/heupen/si gewricht flinke blokkades wat dus ook haar stijve achterhand verklaart.

Is heel simpel op te lossen door aantal behandelingen osteopaat/chiropractor :)

Ze zei nog wel dat ze heel fit en goed in haar lijf zit voor een 26 jarige, gebit, knieeen etc helemaa netjes. Ook eigenlijk geen artrose te zien in de benen, dus was ik eigenlijk wel verrast door.

Maar mevrouw kon slecht stilstaan voor de foto’s haha, geduld is niet haar sterkste punt.

Deze behandeling was echt mijn laatste hoop en ging van het ergste uit maar ben zo opgelucht dat dit ‘maar’ alles is en zo makkelijk opgelost kan worden.
Heel fijn ook zo een complete check up van haar hele lijf

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:30

@Romy1234,

Gelukkig maar. :)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:35

Fijn! *\o/*

Ik ben weer naar buiten geweest met moon. Senior of niet, als die mag crossen zal ie crossen
Afbeelding
360m op 20 sec, ik doe t hem niet na :=
Ga hem zo scheren. Is gwn zielig die vacht :(:)

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:39

Met dit weer is zo een vacht ook bloedheet.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:49

Romy dat is topnieuws. Na de behandelingen van de chiro/osteo zou ik na een periode nog een keer een themo laten maken, gewoon om zeker te zijn dat het dan wel goed is. Zulke blokkades kunnen redelijk hardnekkig zijn. Was er ook een ontsteking te zien?? Dan is naast chiro/osteo ontstekingsremmers nl wel een goed plan. Ontstekingen gaan nl niet vanzelf weg, en dan kom je dus in een vicieuze cirkel terecht.

Hahahaha het is CSI hier _O- Lijken in kofferbakken, vingerafdrukken en alles :D
Doe mij overigens maar NCIS 8-)
Maar lekker gereden dus Jumpyhorse.

Ik zit echt tegen mezelf aan te hikken. Nu heb ik weer een nieuw rijpaard, maar ik zit al weken te hikken tegen het feit dat ik naar mijn moeder moet om mijn zadel op te halen := En niks tegen mijn moeder hoor, kan heel goed met dr opschieten, maar mijn energieniveau is gewoon 0. Stress, spanning vanwege verkoop, of het niet willen lukken elke keer van de verkoop van ons huis. Wil het nu gewoon zover klaar hebben dat we wat anders kunnen kopen.
Goed dat ook daar nog wel een paar knokpartijen met wederhelft op het programma staan........ zucht. Hij komt steeds met huizen aan waar ik of dood niet zou willen liggen :+ Lokaties waar ik niet heen wil, huizen dusdanig groot dat je er met gemak verstoppertje kan spelen. En echt je bent een week bezig mekaar te vinden. En altijd weer de discussie van de hoeveelheid land die erbij zit. Ik heb aangegeven minimaal 1 Ha nodig te zijn, ik heb geen bezwaar tegen 3 Ha :D Maar voor hem is die 1 Ha de max, alles wat meer is is teveel werk. Dat een kast van een huis onderhouden nog veel meer werk is, dat wordt gewoon vergeten. Kerels en hun prioriteiten he :roll: :') Maar langzaam, heel langzaam, heeeeeeel heeeeeel langzaam krijg ik hem eindelijk in de goede richting }> In ieder geval gaan we vrijdag kijken bij een huis wat ik al heel lang op mijn favolijstje heb staan. En ook een andere die ik hem doorgestuurd had, en die dan wel en dan niet in aanmerking kwam (iets met die 3 Ha :+ ) wilde hij nu toch wel gaan bekijken.

Nou ja ik ga denk ik maar moed verzamelen en eens richting mijn moeder. Zadel ophalen :j Kan ik ook eindelijk eens op een paard stappen.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:42

Rina, dat was inderdaad de planning ook, eerst osteo/giro haar behandelingen laten doen en als ze uitbehandeld is wil ik ook nog een thermo laten maken om uit te sluiten dat alles goed is.
Waren gelukkig geen ontstekingen te zien.

En hop je zadel ophalen en lekker gaan rijden :D
Soms ben je inderdaad even op een laag energielevel maar ik vind het zelf dan juist altijd even fijn om te gaan rijden, is ontspanning.
Je moet alleen jezelf soms even een schop onder de kont geven ;)

Ik heb ook zo een zin om weer te rijden, maar op die van mij word dat hem komende tijd nog even niet.
Gelukkig staat mijn vriendin opdezelfde stal en mag ik waarschijnlijk vanavond op die van haar rijden, als dat goed gaat mag ik hem ook rijden als zij op vakantie is *\%/*
Heel ander paard maar wel leuk, al vind ik het een beetje spannend, rij nooit op andere paarden als die van mijzelf en deze is een stuk jonger... en groter <<)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:46

Komt het hoor :=
Voor
Afbeelding
Hand past erin :=
Afbeelding
Na!
Afbeelding
Dit kwam eraf :')
Afbeelding

Afbeelding

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:46

Hahahaha Jumpyhorses Kale :D :+ Maar met de temperaturen die komen zal hij dit best fijn vinden.

Romy fijn dat er geen ontstekingen waren. Dat maakt het een stuk makkelijker.
En ja ik heb mezelf maar even een schop gegeven, alhoewel dat even naar mijn moeder is nooit even :D Maar ik heb en een engels zadel en mijn geliefde BM (boomloos westernzadel) opgehaald. Hoop dat ik morgen wat energie over heb om een beetje, al is het alleen maar stappen, te rijden.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:57

jumpyhorse schreef:
Komt het hoor :=
Voor
[ [url=m/zrB66v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hand past erin :=
[ [url=m/mSrU5K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na!
[ [url=m/i5FJRM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit kwam eraf :')
[ [url=m/Ov1WA2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gto2gI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je hebt een 2e paard gemaakt!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:02

Moonlight 2.fur :j
Es_ther schreef:
jumpyhorse schreef:
Komt het hoor :=
Voor
[ [url=m/zrB66v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hand past erin :=
[ [url=m/mSrU5K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na!
[ [url=m/i5FJRM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit kwam eraf :')
[ [url=m/Ov1WA2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gto2gI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je hebt een 2e paard gemaakt!

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:04

Tsja, en als je baas dan te beroerd is om te scheren moet je zelf zien te krabben met je oude lijf...


Tis wat met die bazen van tegenwoordig...


Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:13

Mijn oudje heeft vandaag osteopaat gehad, zat inderdaad wel aardig vast, vooral rechts dus ben benieuwd wat voor effect het gaat geven straks.
Volgende smid afspraak gaat ze voor ook weer op ijzers met zooltjes en dan nog een keer afspraak voor zadelmaker opnieuw maken.

Hopelijk dan complete check up gehad en kunnen we dan eindelijk weer gaan rijden <3

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:06

22 jaar nu...
Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:11

Sooooow die sjouwt nog lekker _/-\o_ moon kan in principe alleen nog maar buitenritten :') hij is mn kruidenpaardje geworden haha (hier in de buurt groeien veel bruikbare kruiden (Van eisprong bevorderen tot peesblessures verhelpen) die als onkruid worden gezien, dus ik ga eens in de zoveel tijd met moon (fiets is zon gedoe) op kruidenjacht :Y) )
Vind ie ook leuk

Volgende week mag meneer beste been voorzetten want dan is t prijskamp haha

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:51

Romy we duimen dat het daarna allemaal goed is en je weer lekker kan rijden.

@Femke hahaha dat ken ik ergens van. Volgens mij ga ik niet ontkomen Champie nog een keer te scheren. Die heeft alweer een bak haar griezelig gewoon. En nee hij heeft geen cushing, dat is vorig jaar nog getest.

@Sanet die sjouwt nog lekker.

Vandaag was de dag van de arbeid, dus moesten ze werken vandaag :+ Het erf bevrijden van het gras.
Afbeelding

Hey vrouw waar ga je heen, hier gebleven :')
Afbeelding

Ze hadden het er maar druk mee :Y)
Afbeelding

Het is wel fijn dat hij zo goed met de dame kan worden. Zo kunnen ze met hun beide mooi samen op 1 stuk. Nu nog wat bedenken voor de nieuwe. Als mijn zwarte straks het veulen heeft blijft die eerst alleen staan en dan staat Zara alleen. Zara bij Clips (de vos) ga ik niet testen. 1 kapot was me genoeg, en Zara toont nu al te weinig respect naar Clips toe. Op stal staan ze naast elkaar. En Zara is me even te heftig naar Champie toe, zelfs door de hekken probeerde ze naar hem te slaan.