Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:04

Wat heerlijk @Maddox,

Ging de les goed, @Jumpyhorse?

@Romy1234, hopelijk komt gauw de hoefsmid voor je paard.

Hier komt vandaag de DA om een laatste pees scan te maken en dan horen we of we weer van start kunnen.
Heb er zelf wel een goed gevoel over, maar het ideee dat ik er straks na 3 maand, weer op haar kan rijden is toch wel vreemd :D

Zo gewend om elke dag te wandelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:26

Dat is wel gek dan ja, en zal wel spierpijn worden dan haha.

Hoefsmid komt maandag al dus tot die tijd maar even rustig aan

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:14

Jazz is na 2 weken kreupelheid eindelijk weer rats! Dus van de week kan ik weer keer lekker de dijk, op als het lekker weer is :Y)

Wanneer je een foto wilt maken.. Erg charmant :+
Afbeelding

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:50

Westerntrail; hoe was de scan?
Denise; heeeeel charmant dit!

Nou ik kwam eergisteren op stal. Dikke schaafwonden op zijn achterbenen waar je U tegen zegt. Heeft dus gewoon een paard uit de groep flink op hem in staan trappen: echt niet happy mee.. heb ij geluk dat die van mij een bikkel is en heel sterk op zijn benen dus hij was alleen wat stijfjes. Maar een gemiddeld paard zou hier kreupel van zijn.. hoop dat het een eenmalige actie was anders ga ik serieus overwegen om hem samen met een ander (braaf) paard op een kleiner weitje apart te zetten. Heb geen zin in een tets op zijn pezen straks..

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:55

Queelens schreef:
Westerntrail; hoe was de scan?
Denise; heeeeel charmant dit!

Nou ik kwam eergisteren op stal. Dikke schaafwonden op zijn achterbenen waar je U tegen zegt. Heeft dus gewoon een paard uit de groep flink op hem in staan trappen: echt niet happy mee.. heb ij geluk dat die van mij een bikkel is en heel sterk op zijn benen dus hij was alleen wat stijfjes. Maar een gemiddeld paard zou hier kreupel van zijn.. hoop dat het een eenmalige actie was anders ga ik serieus overwegen om hem samen met een ander (braaf) paard op een kleiner weitje apart te zetten. Heb geen zin in een tets op zijn pezen straks..


Hall De scan is goed gegaan de pees is weer goed opgevuld en de da was erg tevreden dus nu een opbouwplan meegekregen dus we kunnen weer van start :)

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:21

Oef wat rot van de schaafwonden!

Hier blij met de zon

Afbeelding
Afbeelding

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:45

Het begin is er maar o wat was het spannend dat heb je als je ouder wordt Een inimini buiten rit en in de bak een bommetje
Afbeelding

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:53

Ieder begin is goed!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:04

Heerlijke zon foto’s meiden!

En bah, wat naar al die wonden en wat fijn dat ie dan wel goed op zn benen staat. Geef m maar een extra knuffel :) .

Hier van het weer genoten door een spontane fotoshoot! Dus geen gewassen paard, maar wel een speciale foto.
Afbeelding

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:49

Je ziet heter niet aan af esther. Mooie foto eng een wit paard.

Zo ging ik laatst ook onvoorbereid foto’s maken. Ik de benen afgespoten. 2 seconde op het weitje moest die wachten. Gelijk rollen. Dag witheid
Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:55

Esther wat een mooie foto <3

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:09

Wat een leuke foto's allemaal!
En een goed nieuws bericht over peesblessure, superfijn Westerntrail.
Minder prettig dat je paard met schaafwonden stond Queelens, zou ik ook not amused van worden.

Ik heb van de week weer behandeld met antikriebelbeestjesgif, vond het eigenlijk te koud maar dat moest perse om de 10 dagen herhaald en ik had al 11 dagen gewacht, dus toch maar gedaan. Hoop dat ze er nu echt van af zijn.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:17

Hier de eerste grasjes gegeten van het seizoen.... een kwartiertje...
heel langzaam opbouwen ivm de HB is noodzakelijk..
Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:15

Wat lekker alweer ff op het gras, hier nog niet maar komt wel goed.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:50

Nou.... de weilanden gaan pas in mei open, dan gaan alle pensionpaarden er weer op. Ze bouwen dan in een week het gras op van 1 uurtje naar een hele dag. Dat werkt prima maar niet voor mijn HB paardje.... daarom begin ik nu vast met aan de hand grasjes eten in een weiland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:49

Ja snap ik, kan je hem uiteindelijk wel op het land houden dan als je rustig opgebouwd hebt zonder hb te worden?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:04

Ah logisch hoor!
Hier hebben ze ook weer mest gereden, dus even wachten tot dat er goed in zit en dan groeit het hier vaak als een tierelier. En dan paaltjes erin.

Als het droog is in de winter mogen ze er ook in de winter op. Vinden ze altijd wel fijn

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:14

Ja dat lukt! Hij staat uiteindelijk van 9.00/ 9.30 uur tot 17.00 op de wei. Samen met zijn meisje....als haar eigenaresse eerder is gaan ze er eerder vanaf, geeft ook niks.
Ik let ook erg op het weer, bij twijfel gaat ie in de paddock....

hij is ook niet van gras HB geworden, er kunnen 2 oorzaken zijn :
*hij is ooit lang op transport geweest 3 uur heen, een dag een show gelopen en 3 uur terug, dat werd teveel en de dag erna was hij HB
*of dat was toeval, hij stond nl oók naast de voerkar in een box en er was toen ponykamp en de kindjes sliepen daar.... wellicht hebben ze hem destijds overvoert....
Blijft giswerk maar we waren wél de klos....
2 weken in de box gelegen en direct speciaal beslag met siliconen en zolen tegen het kantelen.... uiteindelijk weer opgekrabbeld maar wel 1 kant een lichte kanteling.... ( dit was in 1996) en ooit 1xeen terugslag gehad, jaar of 10 geleden verder nooit. Maar je blijft voorzichtig...
Paard heeft daarna alles weer gedaan hoor!!!!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:15

Vandaag lekker aan de wandel met alle 4 'mijn' oudjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:59

Ow wat heerlijk zeg!

Ik heb vandaag haar gegeten... veel haar! :r
Mijn oudje is in ene zo erg aan het verharen, en dan is ze nog geschoren ook...
Iets met tegenwind tijdens het poetsen en met een stalgenootje aan de klets zijn _O-

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:30

Ohh bah Romy, haha!
Ik had laatst m'n fleecevest aan naar stal, en kreeg het van het poetsen zo warm dat ik m'n winterjas open deed... Nou dat was dus heel snel geen fleecevest meer maar een vachtjas :')

Hier verharen er drie ontzettend (de hond, de vos en de haf), en de schimmel... Die vindt z'n vachtje nog te leuk om weg te doen :+

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:37

Haha ja fleecevesten en verharen is geen goeie combi.

Weet niet wat er vandaag in de lucht hing maar alle paarden op stal hadden vandaag lente in de kop ofzo, bij jullie ook?

Wel de pest in, ze is nog steeds kreupel, gisteren smid gehad maar lijkt nu nog slechter te lopen :(
Heeft ze elke keer een korte periode last van, en kan het maar niet verklaren, meerdere keren da erbij gehad in het verleden maar ook die vinden het vaag, fotos maken kan maar dat word een heel duur grapje aangezien ze niet weten of het uit de benen, rug of waar dan ook vandaan kan komen.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:41

Oh wat rot Romy!
Nee, hier geen echte lentekriebels, maar goed, daar was het weer hier in het zuiden ook niet naar.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:49

Mijne hebben nooit lentekoppies, is wel wenselijk op de manier dat ik op moon rij (laat ons zeggen dat ik zonder tuig rij en als ie weg is gaat ie denk ik ook niet naar
HOO DRRRRaAAAAf STAAAAApPPEEN luisteren :+ ) haha
Hij haart wel een beetje, maar na mn examens gaat ie toch kaal, het gaat niet snel genoeg...

Sanet

Berichten: 7942
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:52

Als ze foto’s gaan doen, dan doen ze toch ook standaard kreupelheids onderzoek? Ik was daar destijds niet zoveel voor kwijt. Behalve dan dat mijn paard op de buigproeven bijna al in de worst zat en met de foto’s eigenlijk niets te zien was.... dus... ik weet niet hoeveel waarde ik daar nog aan hecht.