Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:01

Britt werd sloom,net alsof ze niet meer wist waar ze was.Een zielig in elkaar gedoken pony.Ik zag na 6 weken medicijnen langzaam de oude Britt weer terug komen.Net alsof ze een mist in haar hoofd had die weg trok.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:11

Es_ther, Ze is vrolijk en lekker eten uit andermans bakken aan het jatten (zeer tegen haar gewoonte in), dus het komt wel goed, maar in combinatie met haar leeftijd hebben we tot prepensioen besloten, ook omdat ze in de training steeds meer begon te struikelen. Maar eerst een maand kreupelheidsherstel... En het ging net zo lekker...

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:29

Nessinator: wat vervelend zeg hopelijk snel beter!
Romy, ik heb het ook al wel eens in het cushing topic gezet maar als je zeker wilt zijn van de uitslag test dan in dec nogmaals zonder medicatie. Vooral als ze verder gezond is en niet veel lijkt te hebben. De waardes zijn in het najaar niet erg betrouwbaar.

Hier ook pech. Was net klaar met zn vorige kreupelheid. Heeft ie een flinke trapwond (gelukkig wel oppervlakkig) op zn been en dat been is dik :( ontdekte het gisteren en been is nu nog dik. Hopelijk trekt het voor maandag weg, anders ga ik toch weer de dierenarts inschakelen..

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:17

Meen je niet queelens, maar snap dan niet zo goed waarom ze juist september en oktober zo fanatiek adverteren met gratis ppid test... maar waar ligt dat aan dan dat de uitslag nu niet betrouwbaar is?

En balen zeg, ook al een gewond paard :( hopelijk snel beter!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34630
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:33

Wat een pech allemaal :(:)

Wij hebben morgen een zielig paard want de tandarts komt de kies trekken. Deze week was hij even een wilde hengst met rijden. Hij voelt zich erg lekker volgens mij. We weten nu wel dat hij supersnel op kan trekken := dus ik heb gisteren erop gezeten, en voor het rijden even gelongeerd. Was maar goed ook want hij ging hard. Daarna met rijden heel braaf. Mijn man voor vanavond de tip gegeven dat ook te doen, dochter had les met Branco. Was na het longeren ook weer braaf met rijden :j je zou hem geen 21 geven als hij zo doet

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:51

Oeh tandarts, nooit leuk. Voor zowel paard als mens :+.
Fijn dat ie zich wel goed voelt Susan!

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:00

Romy1234 schreef:
Meen je niet queelens, maar snap dan niet zo goed waarom ze juist september en oktober zo fanatiek adverteren met gratis ppid test... maar waar ligt dat aan dan dat de uitslag nu niet betrouwbaar is?

En balen zeg, ook al een gewond paard :( hopelijk snel beter!

Heeft te maken met de SR periode in het najaar. Ik ken niet alle theoretische ins en outs maar er zijn meerdere cases van vals positief geteste paarden waaronder de mijne. Die heb ik een paar jaar terug ook in sept of okt laten testen onder het motto: omdat het gratis is. Die kwam geloof ik rond dezelfde waardes uit als jouw paard. Uiteindelijk bleek mijn paard helemaal geen ppid te hebben (meerdere test buiten de sr periode in verschillende maanden hebben dat bevestigd) ik begrijp dus ook niet waarom het juist nu gepromoot wordt..

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:22

Goed dat je het zegt, ga ik zeker nog een keer later testen dan.
Voelt voor mij ook beetje tegendraads om bijvoorbeeld prascend te geven aangezien ze gewoon heel goed in dr vel zit momenteel, da zei tegen mij ja daar zijn ze zo weer de oude mee. Maar ik vind haar niet anders dan anders eigenlijk dus zou ook niet weten wat te verbeteren.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:44

Als ze last krijgt van de Cushing merk je dat snel genoeg.Ik zou ook nog even afwachten met de Prascend.En het is natuurlijk ook geen goedkoop medicijn.Mijn dame heeft 4 jaar best een hoge dosis gehad.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:39

Thanks voor de informatie over Cushing! Nooit geweten.

Hier gaat het met het oudje goed. Ze is wel echt de baas nu van de 2, wat ook wel weer schattig is, want die Shet trekt zich er soms niks van aan als er eten is. Maaar.. ik zag ze laatst wel (een soort van) kriebelen samen! De Shet kan er niet helemaal bij, maar gaat om het idee *\o/*

Lau07
Moderator

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:24

Wat een vervelend nieuws Romy :( Ik ben het eens met Queelens, ik heb ook weleens een vals positieve test gehad met een paard. Sowieso raden de meeste dierenartsen aan om de ACTH waarden een tijdje te monitoren als er positief getest wordt.

Voor alle andere pechvogels veel beterschap :knuffel:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34630
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:25

Afbeelding

Het is allemaal goed gegaan. Ik heb wel met hem te doen...arm ding.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:32

Awh, volgens mij vindt ie zichzelf ook wel zielig.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:39

Ahh wat een rotnieuws zeg Romy!

Arme Branco, hij ziet er ook erg zielig uit inderdaad!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34630
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:41

Hij was nog een beetje groggy. Even rustig bijkomen op stal. Ga hem over een klein uurtje weer buiten zetten.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:52

Oh ze zijn altijd zo zieluhg als ze verdoofd zijn :(:)
De mijne is een paar weken terug behandeld en moest ook verdoofd worden. Mijn da is altijd heel voorzichtig en verdoofd zo min mogelijk. Maar hij had toch zo’n zwaar hoofd dat hij na de behandeling met zijn hoofd/neus in de automatische drinkbak ging rusten. Zijn hoofd werd steeds zwaarder en toen begon het water te lopen _O- zag er komisch uit. Maar hij kwam daarna ook ineens weer heel snel bij :)

_Morningstar
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:30

Hoi allemaal,

Ik kreeg in mijn voorstel topic de tip om hier een kijkje te nemen en ik geloof dat ik genoeg bij kan lezen de komende tijd.

Misschien dat ik af en toe ook zelf wel iets zal schrijven over mijn “oudje” van 23. Ik hoop dat ik niet al te veel inbreek in het topic O:)

Afbeelding

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:46

Hoe is het nu met Branco, SusanH?

Ah leuk. Welkom Morningstar! Leuk dat je mee komt kletsen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34630
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:52

Heel goed :j

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:59

Welkom *\o/* !

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:54

Ah Susan, ze staan er dan gelijk zo brak bij he! Nu wel weer goed?

Morningstar welkom! Je breekt zeker niet in, alleen maar gezellig!

Iedereen bedankt voor het medeleven, heel lief, maar tot nu toe maak ik mij niet zoveel zorgen. Ik heb besloten nog niet met prascend te beginnen aangezien ze de laatste tijd zich erg goed voelt, dan bewaar ik dat liever voor als ze slecht begint te worden.
Voor mijn gevoel zit ze al ruim een jaar in haar bonustijd en is ze nu al 100x beter als ik ooit gedacht zou hebben.
Vandaag 3 kwartier met haar gewandeld, doodbraaf voor grote tractors met schudders etc en een ontzettend mietje als er niks is, zo ken ik haar nog _O-
Dit is toch geen giga ziek paard?

Afbeelding

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:02

Zeker niet! Snap het hoor, zolang het nog goed gaat zou ik er ook niet mee beginnen!

Heerlijk om zo lang te wandelen!!

Ik ga morgen de paarden verkleden voor halloween. Althans, ik... de verzorgster en haar broertje. Ben benieuwd :')

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 03:37

Super leuk! Wel even foto’s maken en delen he :D

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:29

Jaa zeker!!
De kids mogen niet langs de huizen natuurlijk en ook voor hun is dat hele corona gebeuren vervelend. Dus heb een leuke cadeautje gemaakt voor ze, voor na t versieren. Maar eerst de paardjes versieren en op de foto!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34630
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:45

Romy die ziet er lekker wakker uit!

Jolmer leuk voor Halloween. Je moet het zelf een beetje leuk maken nu.

Met Branco gaat het goed :j