Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:52

Knappe oudjes ! *\o/*

Het nichtje van me vriend samen met Jazz, 25 jaar oud! Altijd mooi als ik iemand die het moeilijk heeft kan blij maken met momentjes met Jazz.
Afbeelding

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:00

Romy goed nieuws. Fijn dat het enigszins meevalt! :)

Ik zag een hele gave fries voorbij komen. Die ziet er nog knap uit op zijn 22e.

Met die 22 jarige van mij gaat het ook onwijs goed. Hij kwam dit jaar fantastisch makkelijk door zijn haren heen en ben er gisteren achter gekomen dat zijn hormonen ook nog werken :+

Had hem met een merrie los in de bak gezet en die was flink hengstig. Die van mij sloeg er wel op aan haha. Het was ergens wel aandoenlijk om te zien haha zo lief is die dan voor zon merrie terwijl de hormonen door zijn lijf gieren.

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:28

O wat zien de oudjes er allemaal goed uit.

Wij mogen ook weer helemaal rijden na peesblessure
Kan nu ook zeggen dat ik weer kan genieten :)
Vandaag dan ook samen met mijn dochter een buitenrit gedaan.
foto genomen door mijn dochter

Afbeelding

Mijn dochter op fries van een stalgenoot, beide paarden hebben de halve winter op rust gestaan vanwege peesblessure en zijn nu dus blij dat we weer kunnen rijden.

Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:04

Wat fijn zeg dat je weer mag rijden westerntrail!

Ik hoop dit weekend of volgende week eindelijk weer te rijden met mijn oudje.
Sta al dikke 2 maanden op de nieuwe stal en alleen in het begin 2 of 3x gereden, daarna kreupel -O-

Maarrrrr.... sinds vorige week begonnen met longeren en ze loopt goed :j
Alleen op het harde nog niet helemaal maar heeft ze al sinds ze van de ijzers af is iets, alleen sinds laatste smid bezoek nog wat erger.
Dus toch mijn vorige smid erbij gehad vandaag en ijzers met zooltjes voor onder gezet, hij zei ook wel dat ze niet waterpas op dr hoeven stond (kwam met de thermografie er ook uit), dus ze heeft nieuwe schoenen, loop met dr weg en geen pas meer kreupel of gevoelig *\%/*
Heb haar in geen jaren mee zo goed zien lopen, ben zo blij als een kind.
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:27

Super Romy!

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:50

Wat super Romy!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:48

Ik neem afscheid van dit topic aangezien ik een afgelopen vrijdag mijn paard heb laten inslapen na heftige koliek.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:27

Marcella schreef:
Ik neem afscheid van dit topic aangezien ik een afgelopen vrijdag mijn paard heb laten inslapen na heftige koliek.

Heel veel sterkte! :(:)

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:31

Marcella schreef:
Ik neem afscheid van dit topic aangezien ik een afgelopen vrijdag mijn paard heb laten inslapen na heftige koliek.


Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:48

Marcella schreef:
Ik neem afscheid van dit topic aangezien ik een afgelopen vrijdag mijn paard heb laten inslapen na heftige koliek.

Jeetje wat erg! Heel veel sterkte :(:)

Sanet

Berichten: 7945
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:50

Oh wat vreselijk. Heel veel sterkte!!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:24

Sterkte :(:).

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:54

Heel veel sterkte!

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:13

Heel veel sterkte!

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:58

Marcella, heel veel sterkte met het verlies...

Hier een tijdje niet gereageerd omdat Chico heel erg slecht was een tijdje.
6 weken geleden werd ik door stal gebeld dat hij vreemd liep, hij liep scheef.
Ik naar stal en schrok me gek!!! Paard was de coordinatie kwijt over zijn achterhand, liep in extreme travers en kon alleen rondjes linksom draaien.
Gelijk schoten de termen ataxie en hersenbloeding of een gebroken wervel oid door mijn hoofd. Dierenarts met spoed gebeld en die zijn direct gekomen.

Ataxie was het niet, hij bleef nl gewoon alles corrigeren en viel ok niet, staart was normaal, liep niet dronken of waggelend.... dus dat was het niet
Hersenbloeding ook niet want in zijn koppie was alles ok en verder ook geen symptomen. Het rondjes daaien komt omdat hij steeds omging vallen naar rechts, en door steeds naar rechts te stappen ging en rechtuit niet lukte werden het cirkeltjes...wat dan wel ?

Waarschijnlijk dus een enorme zwelling/kneuzing ergens in de rug bij de wervelkolom, deze zwelling bekneld de boel (zenuwen) waardoor het lichaam zo reageert. Direct cortisonen steroïden ingespoten en een AB injectie tegen een eventuele ontsteking.

Dag erop was hij heel sterk verbetert, wat aangeeft dat er idd een zwelling moet zitten als hij zo sterk op de cortisonen reageert. Dag erop weer slechter dus weer laten prikken. Ik moet er wel mee opletten want het zijn hormonen en dat kan zijn HB weer triggeren ....
Wanneer hij iets beter werd wilde ik de fysio/osteo laten komen maar die wilden niets doen als er geen rugfotos waren ivm een mogelijke breuk ergens... dus rug moest op de foto, maar vervoeren kon niet.
Gelukkig kwam er iemand op stal alle jonge dieren op de foto zetten dus direct 2 foto's laten maken. Hier kwam wel erge KS uit maar dat is niet waar hij nu last van had. Ook deze arts ging mee met een kneuzing.

Osteo is geweest en behalve wat kleine blokkades niks byzonders... ze zei wel dat er bv artrose in de facet-gewrichten kon zitten en als dat actief was kon dit voorkomen.

Chico ging ook niet meer liggen op stal of in de wei en werd steeds vermoeider en leunde tegen de stalwand. Hij durfde niet te liggen want opstaan ging denk ik erg moeizaam. Ik zat te denken aan afscheid nemen.

Volgens de artsen moet ik het tijd geven...gaat lang duren dat hij opknapt en de vraag is óf hij opknapt.
Hij gaat echter wél in galop door zijn weiland.... heeft haast smorgens om eruit te komen en lijkt geen pijn te hebben... heel bizar.

Heel langzaam knapt hij op.... gaat steeds rechter op staan, loop rechtuit ipv in cirkels. later ging hij wél liggen in de wei... opstaan was idd erg moeizaam en ik heb besloten hem tot einde weideseizoen te geven als hij niet meer in de stal gaat liggen. En nu gaat hij echter wél weer in de stal liggen, hij loopt bijna niet meer scheef ( 1 achterbeen nog iets buiten de massa) en doet het eigenlijk heel goed..

We zijn nu 6 weken verder en voor zo'n oudje van 31 knapt hij goed op.
Of ik ooit nog kan rijden geen idee, maar zoals hij nu is... vrolijk, in galop door de wei (ok wel iets scheef) eet goed, en gaat weer lekker liggen slapen.. dan krijgt hij gewoon zijn pensioen.
tijd zal het leren...

Zo, lang verhaal maar wilde er niet over beginnen voordat hij iets opgeknapt was.....
Zal straks kijken of ik een filmpje van dag 1 kan uploaden...

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:31

Marcella heel veel sterkte met het verlies.

Romy fijn dat ze weer ok is. Hoop dat je snel er weer op zit.

Westerntrail ook al lekker aan de hobbel.

Denisejazz bij jou foto moest ik echt even slikken. Wat lijkt jou paard op mijn oude merrie.

El C jakkes dat is ook schrikken zeg.

Hier is het veulen geboren, en nieuw leven doet oud wakker maken zeggen ze wel. Nou het is waar _O- De oude heer van 33 voelt zich nu echt de grote hengst hier. Wil absoluut, nu en direct naar merrie en veulen. Loopt de hele dag te blèren en tijgert de omheining op en neer. Toen hij gisteravond met Clips samen op het erf mocht kwam hij ala grote dekhengst het erf op, slurfje eruit en direct naar Clips alsof hij die wel even zou dekken :') Die heeft em gelijk op z'n nummer gezet, die pikt dat gedrag nl niet. En toen was even weer rust. Tot QT en kind naar binnen gingen. Zij gaan vroeger dan de rest. Clips op onstuur want die wil het veulen, en Champie op onstuur want zijn vrouw was uit zicht. Toen heb ik ze verbannen naar hun paddock het stelletje imbecielen :roll: Clips wil niet hengstig worden, dus eigen veulen zal nooit worden. En die ouwe is gewoon een smerig oud mannetje _O-

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:42

Jeetje elcamino wat naar, apart ook dat ze het niet evht kunnen verklaren hoe of wat.
Hoop dat hij snel wat opknapt en weer de “ouwe” is.

Rina haha hoe ouder hoe gekker of niet _O-

Nog leuke foto’s van jullie oudjes? :):)

Met die van mij gaat het eigenlijk wel goed, lijkt goed in dr vel te zitten, ook alweer paar keer erop gezeten, sinds ze op ijzers met zooltjes staat ook geen pas gevoelig of onregelmatig gelopen.
Nog even nieuwe afspraak met zadelmaker maken en denk voor de zekerheid ook nog extra check up osteopaat.
Afbeelding
Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:54

Moon gaat ook goed :D
Afbeelding
(Was even zoeken naar n foto lol. Zn vriendinnetje is hopelijk drachtig dus telefoon staat volgespamd met fotos van de toekomstige ouders :') )

Sanet

Berichten: 7945
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:56

Jazeker, gaat top!
Afbeelding

Donderdag de osteopaat ook voor jaarlijkse controle. Ik verwacht geen gekke dingen eigenlijk.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:12

Afbeelding

Afbeelding

Mevrouw vet pens in wording :')

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:44

Hier gaat de beestenbende ook goed!

Nog eens lekker de benen wezen strekken

Afbeelding

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:54

Sterkte zeg Marcella!
Romy fijn dat je vosje weer beter gaat!

El camino, dat moet schrikken zijn.. hopelijk blijft die de stijgende lijn nu vast houden.

Mijn ‘oudje’ voelt zich nog steeds goed. Woensdag een lekker bosritje gemaakt waarbij die het ene sprintje wat we gedaan hadden helemaal fantastisch vond. Tijdens zijn inhaal manoeuvres heel dreigend naar het andere paard kijken en vervolgens die oren weer blij naar voren omdat zijn inhaal actie is gelukt :+

En ook elke keer weer als we terug het erf op komen.. langs de oprit staan twee pony’s. Zodra een van die ponys maar een beweging maakt tijdens mijn schim zijn re-entree op het erf dan begint die van mij heel hard te snuiven/snurken en semi piafferen. Gevolg: de ponys schrikken, paarden schrikken, en de mijne voelt zich helemaal fantastisch. En elke keer blijft dat maar weer gebeuren. Het is niet dat het hem gaat vervelen ofzo :+

Gisteren een klein rondje zonder zadel gedaan.
Zitten alleen wel al heel veel vervelende mugjes die onder de buik gaan zitten..
Begin dus ook weer te stoeien met vliegendekens (mijne kan wel eens allergisch reageren dus vandaar). Heb al van alles gehad tot dekens uit engeland. Helaas van dat deken nu dus een nieuwe versie die dus weer niet lekker past.. die bucas vliegendekens zijn ook prutdingen dus heb nu een nieuwe amigo vamoose besteld. Die heb ik ook in een combi vliegen/regendeken dus hopelijk past de vliegendeken versie ook..

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:14

Ik kom even binnen vallen :) , mijn oudje heb ik 2 maanden geleden moeten laten inslapen, ik heb echter nog ruim 10 kg sp staan. Ik weet niet of er iemand is hier in het topic die in de buurt woont en het zou willen hebben :) ?
Weggooien is ook zo zonde.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:30

Heerlijk al die foto’s <3
Hoop dat we allemaal nog een tijd kunnen genieten van onze oudjes, denken jullie er nog veel over na hoe of wat als ze komen te overlijden?

Queelens, heerlijk dat soort acties, voel je je altijd toch stiekem zo trots hè als ze zo showen? :)

Calice, heel erg lief maar ik gebruik geen sp meer sinds die van mij van stal verhuisd is.

Net even met mijn kindjes bij het concours van bwg Schroder wezen kijken, vanmiddag met vriendinnetje bij de finale van de grand prix kijken en daarna nog even naar stal toe.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:50

Sterkte calice. Hier geen sp nodig
Romy, denk ik zeker wel eens over na. Puur om te weten wat je dan te doen staat en wat je wel/niet wil.
Plus recent is een paard die ik heb getraind plots overleden (jong) dan realiseer ik me even extra dat ik van elke dag met hem moet genieten en ik blij ben dat hij tot nu toe gezond tot zijn 22e is gekomen :)