Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:38

Welkom!

En weer toffe verhalen.

Die van mij krijg en houd ik echt op gewicht met ruwvoer. Szomers moet ik hem ook echt hooi bij blijven voeren.

Afbeelding
Gister visite gehad van de chiropractor. Was mooi om te zien. Iedere keer als ze wat losmaakte boog hij zijn hals en hoofd helemaal naar links en rechts, gewoon om te voelen wat er veranderd was. Hij gaf ook zelf aan wanneee hij even een rondje wilde wandelen om zijn hele lijf te voelen.

Jizzie

Berichten: 458
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:26

EmptyWords schreef:
Welkom!

En weer toffe verhalen.

Die van mij krijg en houd ik echt op gewicht met ruwvoer. Szomers moet ik hem ook echt hooi bij blijven voeren.

[ [url=m/Bc1zPf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gister visite gehad van de chiropractor. Was mooi om te zien. Iedere keer als ze wat losmaakte boog hij zijn hals en hoofd helemaal naar links en rechts, gewoon om te voelen wat er veranderd was. Hij gaf ook zelf aan wanneee hij even een rondje wilde wandelen om zijn hele lijf te voelen.


wauw wat interessant dat je zo'n formuliertje meekrijgt :D Mijne is toevallig ook twee weken geleden door de 'apk' gegaan toevallig was er ook wat werk nodig aan de SI, we krijgen altijd wel een mailtje met samenvatting, maar dit is toch wel echt mooi! En wat fijn dat het effect meteen zo duidelijk was, ik vind dat zelf ook altijd erg prettig - zie je ook meteen echt waar je het voor doet :D

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:10

Sorry, ik ben toch meer een meeleestype dan een reageertype! Maar wat een leuke foto's weer!

Bink heb ik begin vorige maand voor het eerst ingespannen en amper 4 weken later zijn we de weg op gegaan. Hij blijkt nog behoorlijk fit te zijn en echt zo ontzettend veel lol in het mennen te hebben. Nu mag ik gaan uitbouwen. Omdat hij erg hard is en gewoon blijft gaan, kan ik echt niet aan hem zien wanneer ik hem overvraag. Dus heb ik bedacht dat ik met Endomondo aan de slag ga en elke week 5 minuten aan de training vastplak. Jullie nog tips en tricks?

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:37

Leuk jennifer. Ik denk dat dat een prima manier is om op te bouwen hoor.

Die van mij heeft sinds gisteren ineens een harde bult aan de binnenkant van zijn been. Ik ben een beetje bang dat het een schieffel is en het niet meer weg gaat. Misschien zichzelf aangetikt met zn ijzer in de wei ofzo :(
Hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben maar balen is het wel. Hij heeft tot zijn 23e mooie strakke benen gehad op kleine galletjes achter na dan. Maar dat is nu einde tijdperk. Zolang die er maar geen last van krijgt en ik hoop op een wonder dat het toch nog weg gaat..

Jizzie

Berichten: 458
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:25

@Queleens oh wat naar! Hopelijk idd dat het bij een schoonheidsdingetje blijft of dat het weer weggaat :(

@Jennifer_S ja dat klinkt goed! Als je eenmaal op bjv 45/60 minuten zit kan je ook die tijd aanhouden en de overgangen en tempowisselingen rustig opbouwen, dus kleine stukjes draf tussendoor eerst 1x kort, dan 2x of langer (net zoals hardlopers zo het tempo rustig verhogen) :)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:39

Ja ik hoop het. Morgen toch maar even de DA bellen voor in ieder geval ontstekingsremmende gel en even overleggen of er misschien even iemand naar moet komen kijken. Vind dat bij oude paarden zo lastig. Aan de ene kant laat ik het liefst een da een echo maken om te kijken maar aan de andere kant.. hij is al 5 jaar met pensioen en waarschijnlijk maakt het toch niet veel uit :+

Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:18

Hoe gaat het met de bult op je paardje zijn been Queelens?

Leuk, zo'n boekje EmptyWords, heel duidelijk. Hier krijg ik een soortgelijk iets met het tandartsbezoek tegenwoordig. Dan tekent ze ook helemaal uit wat er gedaan is en wat de stand van zaken nu is. :)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:32

Bult is hetzelfde. Had ergens gehoopt op een wonder dat het toch iets anders zou zijn en het weg zou trekken. Maar het is toch een echte schiefel. Volgens DA op een gunstige plek en ben vandaag begonnen met ekyfogyl smeren voor zolang dat gaat (zijn ontstekingsremmers maar is chemisch rotspul). Hij lijkt er geen last van te hebben maar moet zeggen dat ik hem nog niet in draf heb bekeken. Doe ik later deze week even maar verwacht niks geks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:20

Hoe is het met jullie oudjes?

Die van mij redelijk, positieve is dat ze nu echt bijna op haar normale gewicht is *\o/*
Ze kwam van dit:

Afbeelding

En is nu zo:

Afbeelding

Negatieve is dat ze kreupel loopt -O-
Zijn paar nieuwe paarden op stal gekomen waardoor ze behoorlijk onrustig in de paddock was, keihard galopperen en dan sliding stops maken vlak voor het draadje, heul erg hoog met de achterbenen trappen (ze kwam hoger dan haarzelf) en dat soort grappen.
Hopelijk gewoon wat irritatie door dr maffe gedrag en niks ergers, had wel een dik been met vocht maar niet warm of gevoelig.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:26

Die ziet er indd een stuk beter uit zo! Nu moet ze dan nog even stoppen met stunten haha ;) hopelijk valt het mee.

Met die van mij gaat het goed. Hij went nu weer een beetje aan het 24/7 buiten staan. Zijn schiefel ben ik nog aan het behandelen maar lijkt niet weg te gaan. Gelukkig lijkt hij er geen last van te hebben. En in de groep gaat het ook nog steeds goed :)
Ben nu af en toe brandnetels en kleefplanten aan het plukken om te drogen en dan te voeren. Gaat van harte naar binnen dus dat is gunstig. Gratis supplementen :+

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:46

Heb ik ook wel eens aan zitten denken maar weet nooit zo goed wat ik moet plukken haha.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:54

Romy1234 schreef:
Heb ik ook wel eens aan zitten denken maar weet nooit zo goed wat ik moet plukken haha.


Brandnetels en kleefplantjes dus haha :D
Die groeien nu volop. Brandnetels is bloedzuiverend en kleefplanten goed voor de gewrichten dus gunstig voor oudjes. :j
Ze eten het in principe alleen als ze er behoefte aan hebben zeggen ze. Die van mij zag het eerst niet liggen in zijn stal maar toen ik het aanbood ging het als snoep naar binnen :+

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:17

Afbeelding
Mijn senior wenst nog niet te voldoen aan de omschrijving 'oudje' :D
Ze mag dit jaar mee op endurance, maar dat gaat nog niet echt door... Dus heb ik haar met haar 25-jarige lijf meegenomen op training, en ze deed het geweldig, ze heeft echt de tijd van haar leven!
(Deze foto is in draf gemaakt, zegt genoeg toch :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:29

Queelens schreef:
Romy1234 schreef:
Heb ik ook wel eens aan zitten denken maar weet nooit zo goed wat ik moet plukken haha.


Brandnetels en kleefplantjes dus haha :D
Die groeien nu volop. Brandnetels is bloedzuiverend en kleefplanten goed voor de gewrichten dus gunstig voor oudjes. :j
Ze eten het in principe alleen als ze er behoefte aan hebben zeggen ze. Die van mij zag het eerst niet liggen in zijn stal maar toen ik het aanbood ging het als snoep naar binnen :+

Klinkt goed, ga ik toch maar eens proberen dan. Leuk uitstapje met de kinderen haha, hoe lang laat je ze drogen?


nessinator schreef:
[ [url=m/F1ismD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn senior wenst nog niet te voldoen aan de omschrijving 'oudje' :D
Ze mag dit jaar mee op endurance, maar dat gaat nog niet echt door... Dus heb ik haar met haar 25-jarige lijf meegenomen op training, en ze deed het geweldig, ze heeft echt de tijd van haar leven!
(Deze foto is in draf gemaakt, zegt genoeg toch :D)

Ow wat heerlijk zeg, oortjes er op en gaan :D
Die tijden zijn mij helaas voorbij, terwijl ze als 25 jarige ook nog zo fit was, vorig jaar zelfs nog.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:37

Hier gaat Chico super!
Hij staat bijna recht,hij loopt recht, we geven 1 prednisolon capsule minder nu.
Smid kwam maandag en beslaan ging bijna net zo goed als vóór die kl*teblessure.
Wanneer hij over 8 weken weer komt en hert gaat net zo goed nog gaan we ms nog een pil afbouwen
Afbeelding

Vergroeide voetje wordt ook beter:
Afbeelding

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:54

Dat ziet er al veel beter uit, ElCamino! Wat fijn dat Chico zo opknapt!

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:14

Nap is dikker geworden en Max is dunner geworden.Max heeft nu een graasmasker(niet leuk).

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:20

Tweet wordt wel duidelijk wat ouder nu.

Maar zit mentaal super in zijn vel, en dat vind ik misschien nog wel belangrijker dan fysiek.


Gister constateerde ik wel rotstraal, die ook al wat verder ontwikkeld was.
Smid komt pas over 3 weken, dus ik heb maar weer eens ouderwets zelf de renetten gepakt en alle rotzooi weggesneden en de boel goed open gelegd, tot zover ik dat durfde.
En daarna ingespoten met hyposol, ik had nog een busje van jaren geleden.


Tweet is erg makkelijk met dat soort dingen dat scheelt.
Alleen af en toe even been neerzetten, te lang omhoog houden begint wat lastiger voor hem te worden, en ik ben natuurlijk niet zo handig en snel als een smid.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:22

Wow chico knapt goed op hoor!
Nessinator: wat fijn zeg, zo fit nog dat ze zelfs nog een endurance kan lopen!
Romy, ik denk een uurtje? Maar ik heb bijv gisterenavond geplukt, het in de stal gelegd en dan mag hij het vanavond opsnacken als ik er weer ben :j

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:30

Even opgezocht.

De meest recente foto waar mijnheers hoofd ook fatsoenlijk opstaat. Eind april.
Binnenkort weer eens foto's maken.


(Ik heb van daarna nog foto's aan de lange lijnen, en foto's van zijn gevlochten staart. Maar dan kijk je dus alleen op zijn kont :') )


Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:16

Wat knapt Chico lekker op zeg, fijn!
En wow heb ik nooit eerder gezien zo met de hoeven, heb je dan niet kans op dat het hoefbeen verkeerd groeit oid?

Femke, hopelijk blijft de rotsgevaarte beperkt. Bij die van mij hielp blauwspray van de dierenarts heel goed altijd.

Queelens, net wat geplukt, ben benieuwd vanavond of ze er wat van moet hebben :)

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:02

Romy, dat weten we niet.
De smid wil dat ook graag weten, en van hem mg ik op zijn kosten 2 foto's laten maken als er een keer mobiele rontgen op stal komt. Gewoon uit interesse.
We denken dat het hoefbeen recht is, mede omdat dat in de voet "hangt" en daarom niet zoveel last van de wand heeft, maar je weet nooit.
Het is afwachten wat het voetje doet.....

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:34

Dat is dan wel weer heel galant van je hoefsmid zeg, zou daar wel nieuwschierig naar zijn.
Maar hopelijk niks aan de hand en groeit alles mooi recht weer terug.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:07

Vakidioot is het , en hij weet dan óók beter hoe hij Chico neer kan zetten. hij heeft nu 1 kant veel breder uitgesmeed voor meer steun. Heel bizar, het ijzer was mega versleten terwijl de andere voet nagenoeg nieuw was, zoveel gewicht zet hij dus toch nog op dat linkerachtervoetje, zal er een foto van maken...

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:20

Fijn dat jouw hoefsmid daar zo lekker fanatiek en goed mee omgaat. Heb je ook wel nodig denk ik.
Hier is er ook eentje bij de smid.
Afbeelding