Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:37

Hahaha hier ook heel herkenbaar, maak meer onflatteuze foto’s als goeie _O-

Ik had des van de week eens aan de longe gedaan sinds een half jaar ofzo, gewoon rustig aan en daarna wat rek en stretch oefeningen omdat ze ongelofelijk stijf geworden is.
Nu hoor en zie ik zelf ook dat ze sindsdien in ene heel erg veranderd is en veel vrolijker, heel blij mee :D

Dus toch maar weer iets oppakken want doet haar blijkbaar erg goed (wist ik stiekem ook wel), maar hield mij tegen omdat ik zwanger ben en niet wil dat ze straks weer stil komt te staan, maar nu had een vriendin/stalgenoot aangeboden mij te helpen als het mij niet meer lukt dus heel erg blij mee.

Sanet

Berichten: 7949
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:50

Lekker bezig allemaal met de paarden.
Ik heb gister de zadelmaker langs gehad, die was best enthousiast hoe mijn dame er na blessure eruit zag. Ik ben donderdag met haar bij de fysio geweest. Ze gooide best wat gewicht op links voor (blessure zat rechts achter), gelukkig heeft de fysio dat voor een deel kunnen oplossen. We trainen rustig verder :)

Ik overweeg haar toch te gaan scheren, als het weer zo’n bloedhete zomer wordt. Ze zit opzich mooi (mooi zwart ook :) ) in de vacht, maar het haar is wel lang. Ik wacht nog even, het is nu nog prima te doen. We gaan binnenkort lekker naar het bos, nu al zin in *\o/*

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:04

Super Romy!
Rust roest gaat bij onze oudjes wel op ja!
Hier ook gewoon rustig wat rijden. Dan is het vooral spelend rijden, beetje aan het werk, dan rondje stappen, beetje naar buiten enzo.
Houd je jong :D.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:29

Ja kliniek zei toen ook wel dat ik prima rustig met haar wat kon doen zoals buiten rijden enzo maar ze is daar niet zo geschikt voor _O-
Maar zo is prima en we zien wel verder, dit doet haar iig heel goed zo te zien dus ik wordt hier ook een stuk vrolijker van als zij blij is.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:07

Gewoon stapje voor stapje oppakken. Dr spieren die ze dan opbouwen ondersteunen ook weer het skelet

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:44

Ja doe ik ook, gewoon licht werk, meer zit er nu toch niet in, ik heb licht bekkenklachten en zolang zij hier al vrolijk van wordt ben ik dat ook :D

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:30

Elcamino, wat ziet hij er goed uit, geweldig.

Lau, hoefjes glimmen mooi, ben benieuwd wat je vind van duo hoef. De jongste heeft wel prima hoeven maar Phoenix haar hoeven willen ook nog wel een wat brokkelen.

Zit er ook wel eens aan te denken of het voor Phoenix niet fijner zou zijn om weer iets te gaan doen. Ze staat al echt een tijd op rust maar dat heeft meer met ons te maken dan met wat zij aan kon. Paarden staan nu nog te ver van huis om dit elke dat op te kunnen pakken maar ben druk aan het zoeken om ze dichter bij huis te krijgen, dus mocht iemand nog een plekje in de omgeving almere weten :j .

Van die prachtige foto’s ja die hebben we ook zal er eens een paar opzoeken zitten echt hele mooie tussen -O-

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:05

Nou ik kan het je aanraden om weer op te pakken, tenminste ook beetje afhankelijk van je paard natuurlijk.
Die van mij leeft helemaal weer op sinds ik haar afgelopen weekend opgepakt heb, hoor de hele week al van mensen van stal dat ze zo alert en fris is, in ene weer door de paddock aan het scheuren is en mevrouw was vandaag sinds tijden in ene flink hengstig :+
Afbeelding

Maar hey ik ben blij dat ze goed in haar vel zit en er ook steeds wat beter uit begint te zien :D

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:13

Vannacht bejaardengym in de wei.Er waren 2 paarden los en liepen naast de wei van onze paarden op het pad.Gelukkig had de buurboer ze al gezien en in zijn weiland gezet.Maar toen waren ze overburen.Om 5 uur hoorde ik de paniek hinnik van onze ruin.Stond zijn vriend in de geitenwei.Hij was over het gaas gesprongen.Vanmorgen zijn de paarden weer opgehaald.Wel balen,de ruin is kruipel en heeft een paar weken rust.Ik hoop dat het niet erger is geworden.De heren zijn 25.

Lau07
Moderator

Berichten: 1570
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:55

Ach jee, beterschap voor de ruin Britta. :(:)

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:29

Afbeelding
Dit zijn de pensionado’s.Links Nap en rechts Max.

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:54

Beterschap voor je ruin, hopelijk valt het allemaal mee. Mooie mannen +:)+

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:34

Max is niet van ons,maar staat als maatje voor onze ruin van zijn pensioen te genieten.Maar om het makkelijk te maken zeg ik onze ruinen.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:58

Oh dat is was wel even schrikken Britta!

En Chico ziet er goed uit zeg!

Hier even een baalmomentje. Chica liep vorige week ineens niet goed. Haar linkervoorbeen is wat dik aan de binnenkant. Normaal zie je die pees daar goed lopen, maar nu dus niet. Ze heeft al twee keer een peesblessure gehad, dus baal wel ff. Aan de andere kant, op de wei heeft ze geen last dus in het allerergste geval wordt ze nu definitief een grasmaaier.

Iemand nog tips? Probeer wel af te spuiten, maar lukt me eigenlijk niet dagelijks...

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:56

wat een verhalen komen er hier weer voorbij van alle oudjes.

Hopelijk komt het met allen weer een beetje goed en kunnen jullie weer ritjes maken.

@Naath86 mijn tip ik zou toch even de DA laten komen, kan best weer een peesblesure zijn al hopen we natuurlijk van niet.

Mijn oudje van 25 loopt sinds ze het land op zijn ook niet goed.
Waarschijnlijk te wild gedaan, tenminste daar houden we het dan maar op.

Vorige week de DA er weer bij gehad, kreupel aan beide voorbenen, waarvan ik bij het ene been al wist dat ze daar artrose in heeft.

Dus beide ben maar in laten spuiten met Hyaluronzuur en Corticicoden
Nu dus veplicht 3 weken alleen op een landje en rustig aan stappen aan de hand.

Dan weer zien of we weer wat uit kunnen breiden.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:20

Wil op zich wel de da laten komen, maar stel het is een peesblessure, wat ik bijna wel zeker weet.. dan moet ze op rust, dat kan ik zelf ook bedenken dus daarvoor hoef ik niet naar de da. Kan met een week of twee altijd nog heen als het nu niet minder wordt. Veel meer zal de da ook niet doen, ja een dure rekening sturen voor het scannen :+

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:28

Naath86 schreef:
Wil op zich wel de da laten komen, maar stel het is een peesblessure, wat ik bijna wel zeker weet.. dan moet ze op rust, dat kan ik zelf ook bedenken dus daarvoor hoef ik niet naar de da. Kan met een week of twee altijd nog heen als het nu niet minder wordt. Veel meer zal de da ook niet doen, ja een dure rekening sturen voor het scannen :+


Ja daar heb je gelijk in kreeg ook bijna een hartverzakking van de rekening van mijn DA. |(

Kan je in ieder geval al wel even spoelen elke dag als je zelf al weet dat het een peesblesure is.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:42

Ja en dat is dus het probleem, het lukt me op het moment niet om elke dag af te spuiten. :\

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:03

Oh wat vervelend kreupele paardjes of paarden die op avontuur zijn geweest.
Als je niet kan koelen maar wel naar stal kan heb je ook van die ice clay. Niet zo goed als koelen maar wel een oke alternatief ;)

Mijn oudje was vandaag met ander oudje in de wei aan het stoeien. Bejaardengym, de hiogste stijger kwam van mijn paard 2cm van de grond :+

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:40

Tweet was wat fitter vandaag, en liep ook weer wat beter. Daar kwamen zowaar weer de echte Lusitano stijger-en-zwiep-met-voorbeen acties voorbij aan de longe waarbij hij er heel erg pissed en indrukwekkend uitziet, hals helemaal in standje hengst, maar waarbij dat eigenlijk een soort spel is tussen hem en mij. Hij doet dat namelijk precies op de plek waar hij van mij moet lopen, hij komt absoluut niet in de buurt ofzo.

Ik vind het altijd erg grappig.

Vooral omdat hij, als ik stil ga staan en mijn hand met de palm naar boven richting hem steek, hij heel rustig met zijn oren naar voren naar mij toe komt om een knuffel te halen.
Dat ziet er voor mensen langs de bakrand volkomen idioot uit...
Paard kijkt pislink en stijgert, en gaat daarna lief een knuffel halen.

Ach, zolang Tweet en ik elkaar snappen, en hij werkelijk nooit ook maar een fractie van mijn ruimte ongevraagd pakt, vind ik het zelf alleen maar leuk. Het is echt een stukje communicatie waarbij Tweet en ik elkaar volledig begrijpen en lezen.

Ik hoef maar te wijzen, en hij gaat ook braaf weer bij me vandaan.


Maar het ziet er wel indrukwekkend uit. (mede daarom vind ik het ook nog wel een beetje geinig. De oudste sok van stal die eruitziet alsof hij een wilde hengst is... :D )

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:52

Queelens, 2 cm _/-\o_ het gaat om de gedachte, hij is dus lekker fris in zijn hoofd dat hij aan bejaardengym doet.

Femke, wij hebben een pre dame ( is nog maar een jonkie met haar 3 jaar) maar zie het voor me, als dame het niet bevalt dan hop been naar voren. Het heeft temperament maar zit geen kwaad in. Zolang jij en je man elkaar feilloos aanvoelen maakt het niks uit wat een ander daarvan denkt.

Ons pudje had het gisteren weer behoorlijk koud door de regen en wind. De temperatuur schommelingen doen haar echt geen goed := dus moeten maar even aankijken en anders toch meer spoed om een andere stal te zoeken

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:02

Hebben ze geen schuilstal oid?
Anders zon combi vliegen-regendeken voor dagen zoals gisteren? Ik doe die dan normaal ook op maar was er gisteren even niet op voorbereid. Gelukkig heeft de mijne spek zat dus het nooit koud. Maar hij was wel fris. Altijd als die ‘fris’ is gaat die heel schattig knorren tijdens het stappen haha.
Aanschouw hier zijn torenhoge stijger. Dat ging er 10jr geleden wel iets spectaculairder aan toe :+
Afbeelding

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:23

Wat een”woest “ gedoe *\o/* heerlijk om ze zo te zien. Precies die speklaag mist die van ons best weL en het gras is nu ook niet al te best. Ik heb wel zo’n vamoose deken maar dat is dan meteen weer zo’n heel groot ding. Welke heb jij? Dan ga ik eens kijken of iets voor Phoenix is

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:41

Ja ben er heel blij mee. Hij is vaak het pispaaltje geweest in kuddes. Maar in deze groep gaat het heel goed. Zijn 7 paarden waarvan 3 oudjes, 3 van middelbare leeftijd en een 2 jarige. Een merrie van middelbare leeftijd is echt zijn meisje, de twee oudjes speelt hij soms mee en de 2 jarige friemelt hij ook wel eens mee.

Ik heb voor regenachtige dagen de amigo 3 in 1 vamoose. Daar is de bovenlaag waterdicht. Vind hem zelfs zo fijn dat ik er al een in reserve klaar heb liggen haha: https://www.agradi.nl/amigo-3in1-vamoos ... -zwart.htm
Heb die ook in bucas variant. Althans die moet nog binnenkomen, die heb ik pas met een winactie gewonnen :D Dat is de bucas buzz off rain. https://rosruitersport.nl/nl/bucas-buzz-off-rain.html
Vind dat ideale dekens voor dagen zoals gisteren. Dan is een regendeken misschien te warm en je wil ze ook geen natte vliegendeken aandoen.

Lau07
Moderator

Berichten: 1570
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:49

Ik heb de amigo deken ook, echt een aanrader. :)
Het is nog een ruige jongen hoor, Queelens. Leuk dat ze nog zo spelen.

Iedereen super bedankt voor de duo hoef tips, we zijn bijna een weekje aan het smeren en de hoeven zijn echt aanzienlijk beter. *\o/*

Heeft er hier iemand ervaring met het verkleuren van de vacht bij ouderdom? Mijn vosdame was altijd heel erg oranje-rood maar ze begint steeds donkerder te worden, ze neigt bijna naar koffievos. Ik heb ook het idee dat de zon haar vacht niet meer zo verkleurt als voorheen het geval was.