Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:25

Ja die 3 in 1 heb ik liggen gooi hem in ieder geval in de auto, dank jullie voor de tips

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:19

Gister mijn 23jarige dame mee gehad naar het bos. Het weer viel iets tegen met veel regen. Maar uiteindelijk prima rit gehad. De mulle paden vielen ons wel iets tegen en na 2 uren was ze dus ook echt wel moe. Net even gelongeerd, maar ze loopt prima.

Er zit nog wel actie in de beentjes.
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:20

Heerlijk <3

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:34

Wat heerlijk om zo te genieten <3

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:02

Je wordt toch oud als je in slaap sukkel tijdens het opzadelen.Mijn ruin van 25 kreeg last van zijn Narcolepsi toen ik aan het opzadelen was :)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:31

Mijn bompa heeft een carrière als reiner gemist :+
Afbeelding
Gewoon vanuit lope/traag handgalopje, ineens dacht ie “jah nou dag ik wil een carrièreswitch en wel nu” _O-

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:56

Het bewijs dat Max de haflinger van 25 te dik is.Zijn buikflap van de vliegendeken kan niet meer dicht.Er is een stuk buik teveel := Hij heeft nu een graasmasker gekregen.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:57

Haha jullie maken mijn dag goed met al die praatjes :D

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:59

Lau07, geen ervaring met verkleuring van de vacht. Wel dat het even duurt voordat ze weer mooi in de vacht zit.

Sanet mooie actiefoto!

Mijn vriendinnetje is van de week 24 geworden! Even een klein stukje wezen wandelen aangezien haar voorbeen nog wat dik is, maar toen we terug liepen ging ik er half achteraan :Y) Geen houden meer aan, het arabierenbloed kwam weer even naar boven! Geen succes dus, Chica zal denk ik nooit geschikt worden als wandelpony. :+
Deze foto's hebben we onder het wandelen even gemaakt en toen leek ze wel zo rustig, totdat we terug gingen :+

Afbeelding

En ik vind toch dat ze er nog best goed uit ziet voor haar leeftijd :)
Afbeelding

De verharing gaat nog steeds door, op haar kont zie je heel goed dat er nog nieuw haar moet komen.
Afbeelding

Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:54

Heerlijk, al die actiefoto's.
Ze is nog mooi rond Naath, helemaal op de billen. :j

Ik heb zaterdag een veulentje aangeschaft (Peertje van mirjamalvaro) en volgens mij heb ik een aardige kopie van mijn 24 jarige dame gekocht. _O- Ik had het pas door toen ik de foto's naast elkaar zette.

Afbeelding

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:00

Britta31 schreef:
Het bewijs dat Max de haflinger van 25 te dik is.Zijn buikflap van de vliegendeken kan niet meer dicht.Er is een stuk buik teveel := Hij heeft nu een graasmasker gekregen.

Haha zo herkenbaar dit!!
Ik deed gisteren ook vliegendeken op. Ik kreeg de buikflap nog maar net dicht :+

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:33

Queelens schreef:
Britta31 schreef:
Het bewijs dat Max de haflinger van 25 te dik is.Zijn buikflap van de vliegendeken kan niet meer dicht.Er is een stuk buik teveel := Hij heeft nu een graasmasker gekregen.

Haha zo herkenbaar dit!!
Ik deed gisteren ook vliegendeken op. Ik kreeg de buikflap nog maar net dicht :+

hmmm... Ik heb voor de senior een andere singel gekocht, weer een maatje extra (van 55 naar 60), als laatste poging om eindelijk van de singelplekken af te komen, en ik hoefde niet eens een gaatje hoger aan te singelen...
Maar die is pas net weer lekker in d'r vel na een onverwacht heftige reactie op de enting eerder dit jaar dus ik laat het zo

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:18

Al die oudjes die wat ronder worden, die van ons heeft gauw de neiging om in te vallen := .

Lau07 wat is peertje leuk <3 gefeliciteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:53

Jullie te dikke oudjes mogen wel wat kilo’s aan de mijne geven hoor :)
Ze is nog steeds aan de te schrale kant maar gaat gelukkig wel de goeie kant op nu.

Gisteren trof ik haar zo aan in stal <3
Afbeelding

Baal alleen als een stekker, laatst de smid erbij geweest en die heeft verkeerde ijzers eronder gezet, gewoon normale i.p.v. afronding aan de voorkant, ze loopt gelijk slecht :(
Maar als het goed is komt hij vandaag dat aanpassen, hopelijk is het dan goed en is het niet weer opkomende hoefbevangenheid, ben er elke keer zo bang voor.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:55

Mijn andere ruin van 25 is iets te dun en krijgt nog steeds zijn senior priores s'avonds.Hij komt al wel aan en dan ga ik het afbouwen.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:57

Ja die van mij krijgt 2x daags een mix van speedibeet en seniores priores, en daarnaast vitaminebrok met grasmix en lijnzaad.

Over een tijdje weer de wei op maar durf het niet zo goed met haar, te bang voor dat het slecht gaat

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:59

Mijn ruin staat wel 24/7 op de wei.Kan je haar ook niet een klein stukje wei geven en dan als het goed gaat steeds iets meer?

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:38

Ik ben meer bang voor dat ze teveel suikers binnenkrijgt vanwege de hoefbevangenheid, normaal gesproken komt ze wel mooi wat kilo’s aan door het gras, wat ik graag heb natuurlijk maar wil haar niet weer bevangen hebben.
Zit ook te denken aan inderdaad gewoon elke keer een stukje gras te geven en eventueel graasmaskertje, maar is nieuw voor mij dit

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:47

Mijn schoonzusje met 2 shetjes zet ze 3 uur per dag in de wei met masker en de rest op een paddock.Ze krijgen 2 keer hooi per dag en extra brokken.Dat werkt goed.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:02

Ja klinkt ideaal inderdaad, maar ik heb haar in pensioen en mijn stalgenootje (haar paard staat samen met die van mij) wil wel graag haar paard hele dag op de wei hebben.
Ander maatje ga ik niet doen, ze staat echt super goed samen met hem, paddock zit vast aan het stukje wei dat ze hebben maar haar kennende springt ze doodleuk over het draad heen als hij in de wei staat en zij niet.
Onbeperkt hooi krijgt ze gelukkig wel, za nog eens met mijn stalgenootje overleggen wat mogelijk is.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:47

Opa moon mocht voor het eerst weer hard. En dat deed ie ook :=
Afbeelding

Jizzie

Berichten: 458
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:35

Hi allemaal, wat een heerlijk topic! Mag ik me ook melden?

Mijn merrie is inmiddels 27 jaar (we zijn even oud) en ik heb haar nu ong. 12 jaar in mijn bezit :) heb nog ontzettend veel plezier met haar, buitenritten, af en toe naar het strand, mee op vakantie en wekelijks de springles. Als jullie willen heb ik nog wel een charmant filmpje waarop ze uit enthousiasme na de sprong toe aan de kletter gaat :') haha.

Hierbij wat fotootjes van Lady Di:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik lees dat een aantal (of de meesten?) van jullie oudjes ook aardig aan de ronde kant zijn - Lady heeft dat ook, door de suiker (ze krijgt ook prascend en suikerarm voer).. is dat bij jullie ook zo en zo ja, hebben jullie tips om het onder de duim te houden (behalve wei matigen en veel beweging?). Lady lijkt een beginnend zwembandje te creëren op haar achterhand, dat heeft ze nog neit eerder gehad (en ze staat nu nog maar 6 u ipv de normale 24/7) - merken jullie dat je oudjes ook gevoeliger lijken te worden?

Romy1234 schreef:
Ik ben meer bang voor dat ze teveel suikers binnenkrijgt vanwege de hoefbevangenheid, normaal gesproken komt ze wel mooi wat kilo’s aan door het gras, wat ik graag heb natuurlijk maar wil haar niet weer bevangen hebben.
Zit ook te denken aan inderdaad gewoon elke keer een stukje gras te geven en eventueel graasmaskertje, maar is nieuw voor mij dit


Van graasmaskertjes heb ik aardig wat verstand (door ervaring haha), als je wil kan ik je daarmee helpen?

@Jumpyhorse wauw daar zit flink wat power in, wat een coole foto! _/-\o_

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:43

Welkom jizzie!
En wat leuk een appie, mijne is ook een appaloosa alleen helaas zonder de stippen _O-

En als je advies hebt wat betreft graasmasker heel erg graag :j

Tips voor de rondingen heb ik helaas niet, probeer ze er juist op te krijgen die kilo’s.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:25


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:12

Welkom Jizzie! Wat een gaaf oudje! En dat je nog zo veel kan ondernemen samen is geweldig <3