Willen jullie even met mij meedenken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:08

Bokkertje21 schreef:
isabel_94 schreef:
Je mag wel een keertje met mij mee! Mijn moeder heeft een eigen paard waar ik ook op rijd, en ikzelf heb ook nog een verzorgpaard. Staan beide in Soerendonk.


Super leuk ! Dankjewel, vind ik lief :D
Is het goed als ik je vanavond of morgen pb stuur?

Ja, tuurlijk! Leuk!

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:11

Als je naar groningen wil komen mag je wel met mij mee :Y)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Willen jullie even met mij meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:53

Eindhoven is denk ik een beetje te ver, anders had je best een keertje mee gemogen om te mennen.

Bokkertje21
Berichten: 146
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 15:48

Annekeee schreef:
Annekeee schreef:
Welke hoek van omgv Eindhoven en wat is je reisbereik?
Omgv Eindhoven is groot :Y)



? :)


Sorry ! Ik heb je reactie helemaal over het hoofd gezien. In het weekend zou ik best een stuk kunnen reizen met de auto. Dit zal dan alleen wat moeilijker te plannen zijn. Ik durf niet zo goed een aantal km te noemen want ik ben niet zo goed in schattingen, ik zal het aan mijn vriend vragen zodra hij hier is.

En wat veel leuke reacties krijg ik ! Dat had ik echt nooit verwacht :wow:
Dus het spijt me dat ik niet heel snel ben met reageren, ik had gedacht een paar tips te krijgen voor een advertentie, en dan nog rustig even alles kunnen checken wat haalbaar is en wat niet enzo. Ik ben dit weekend ook niet thuis dus het is maar even gedoe met wifi en snel even tussendoor reageren. Bij voorbaat alvast excuses als ik ergens overheen lees of wat later reageer. Mijn reacties op jullie zullen ook niet helemaal in de goede volgorde staan omdat ik dit vanaf mijn telefoon doe.

Ezra, ik heb er al naar gevraagd, al bijna voordat de paarden er daadwerkelijk stonden :+ (ikke, penny? Neuuuhoor)
Maar ik vroeg het aan mijn behandelaar, die had het nagevraagd, en zij vertelde mij dat je of onder begeleiding er iets mee kon, maar dat is bedoeld voor een andere doelgroep. En anders zou er volledig zelfstandig op je gerekend moeten kunnen worden. En die druk is voor mij te hoog.
Het is inmiddels wel een tijd geleden dat ik het heb gevraagd, misschien is het inmiddels anders geregeld. Ik ga het binnenkort nog een keer vragen. Dankjewel voor de tip +:)+

Jasmijn1989 dat zou ik super leuk vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig weet van dressuur, dus eigenlijk krijg je een leek naast je, maar des te meer ik ervan kan leren ! Zou je mij een keer een pb willen sturen hierover? Bijv wanneer en waar een wedstrijd is waar ik mee naartoe zou kunnen?

Maureen95 ahh jammer dat je zo ver weg zit. Maar zoals je ziet krijg ik genoeg aanbod, ik hoop dat jij ook snel iemand vind zodat jullie elkaar ontzettend blij kunnen maken :)

Joltsje, daar heb ik dus over getwijfeld. Ik zou iets voor iemand kunnen betekenen die een pony of paardje heeft die wel wat extra aandacht verdient, en ik ben zeker niet vies van een klusje, maar als ik in mijn regio op de boktmarkt kijk, zijn er al best veel die hetzelfde kunnen en willen bieden, maar dan met meer ervaring..

Blue_eyes, Dat is wel heel erg dicht bij mij. Sterker nog, jammer dat ik verhuisd ben want een tijdje geleden woonde ik tegen ekkersrijt aan. Ik zal je snel pb sturen om iets af te spreken! Gezellig :D

Sandrabvb, daar kom ik later op terug ! Ik weet bijna zeker van wel, maar ik ga het even na checken en dan zal ik het laten weten.

Laurora en Jelleee, jammer dat de afstand te groot is, maar in ieder geval heel erg bedankt :)

Zo, nu ga ik dit versturen, en mezelf kennende heb ik vast weer iemand over het hoofd gezien, dus mijn reactie komt eraan !! In ieder geval iedereen heel erg bedankt want zoveel lieve reacties had ik niet verwacht.

Ik ben erachter wie ik ben vergeten.
Sorry Jorretje !
Het is misschien wel een heel goed idee om inderdaad een advertentie te maken voor alleen groomen. Daar kan ik natuurlijk altijd nog bij zetten dat ik daarnaast nog genoeg tijd heb om te knuffelen, wandelen etc.

Zouden jullie op een advertentie reageren voor een groom met 0,0 ervaring, die wel heel gemotiveerd en enthousiast is?

Muronia

Berichten: 19590
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Willen jullie even met mij meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:19

Moderatoropmerking:
Lieve mensen, de TS hulp zoekt voor het maken van een goede advertentie en wil graag antwoord wil op de vraag of het geen vreemd voorstel is wat ze te bieden heeft. Daar heeft ze een aantal fijne reacties op gekregen. Aanbiedingen horen niet in het topic zelf thuis (het is immers geen BoktMarkt). Indien men TS iets wil aanbieden, dan kan dat natuurlijk wel via PB. Ik wil dan ook vragen om vanaf nu alleen ontopic verder te gaan.

BlackHallows

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:31

Soms zoeken ze bij Manege wel eens vrijwilligers, is dat misschien iets? Zo ben je toch bezig in het wereldje :)

Bokkertje21
Berichten: 146
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 16:15

BlackHallows schreef:
Soms zoeken ze bij Manege wel eens vrijwilligers, is dat misschien iets? Zo ben je toch bezig in het wereldje :)


Dankjewel voor het meedenken :)
Over vrijwilligerswerk op een manege ben ik erg aan het twijfelen. Mijn ervaring met manege's (wel als lesklant natuurlijk) is dat je erg aan je lot overgelaten word. Ik ben een beetje bang om dingen fout te doen (lichte faalangst) en daardoor voor paard en mens onbedoeld misschien gevaarlijke situatie's veroorzaak. (Paarden binnenhalen waarbij er een ontsnapt bijvoorbeeld.) Natuurlijk is die kans erg klein en veel veiligheidsmaatregelen ken ik ook wel.
Daarnaast ben ik ook bang dat ik door beginnende lesklanten word aangesproken om vragen te beantwoorden die ik niet weet, waarschijnlijk weet de gemiddelde beginner evenveel als ik..
Nu zou ik natuurlijk alleen stallen kunnen uitmesten, daarbij kan weinig fout gaan, maar een manege zal veel meer hebben aan vrijwilligers die op alle fronten ingezet kunnen worden. En ik zou het natuurlijk leuk vinden als ik meer kan doen als uitmesten. :+
Kortom, ik denk dat een manege in het begin (te) veel tijd moet steken in het "inleren" van mij.

Nu mogen jullie mij vertellen of ik hier een goed punt heb, óf dat ik aan het muggenziften ben, en dat het mijn faalangst is die ik hier laat spreken.

Dit topic is ook een goeie reality-check voor mij :')

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:29

Wat misschien ook wel een idee kan zijn is om je aan te melden bij hippische evenementen als vrijwilliger. Zo leer je en (over het algemeen) leuke mensen kennen en je kunt er op een leuke manier je kennis en ervaring mee vergroten. Je kunt dan denken aan kleinschalige evenementen, maar je kunt het ook groter aanpakken. Eindhoven heeft wat dat betreft wel wat te bieden volgens mij!

Bokkertje21
Berichten: 146
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 16:39

Moska schreef:
Wat misschien ook wel een idee kan zijn is om je aan te melden bij hippische evenementen als vrijwilliger. Zo leer je en (over het algemeen) leuke mensen kennen en je kunt er op een leuke manier je kennis en ervaring mee vergroten. Je kunt dan denken aan kleinschalige evenementen, maar je kunt het ook groter aanpakken. Eindhoven heeft wat dat betreft wel wat te bieden volgens mij!


Wat voor soort taken zou ik hier kunnen en mogen doen? Ik ben absoluut niet thuis in de paardensportwereld(altijd recreatieruiter geweest). Wedstrijden rijden is nooit mijn ambitie geweest, maar ik vind het wel leuk om vanuit een andere positie de wedstrijdwereld eens te verkennen en bekijken. Alles eromheen lijkt me namelijk wel heel interessant
Weet jij zo waar ik me moet aanmelden? Ik ga nu googelen hoor dus misschien stel ik de vraag te vroeg.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Willen jullie even met mij meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:50

Een manege lijkt me voor jou juist heel leuk! Gewoon een beetje rondhangen daar, ze vinden het vast geen probleem als je de paardjes gaat poetsen, gangpad vegen... Misschien kun je hier en daar een paard vasthouden voor iemand. Chillen langs de bakrand en koekeloeren naar de lessen :D

Anoniem

Re: Willen jullie even met mij meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:30

Denk ook dat een manege een hele leuke oplossing is! Ik was zelf ook altijd een beetje bang als een paard heel enthousiast is om naar zijn stal te gaan maar aan de andere kant, als hij dan toch weet te ontsnappen rent hij over het algemeen toch wel naar zijn stal... Dan klik je daar het touw er vanaf en dan is het ook goed. Weet je voor de volgende keer gelijk wat je anders moet doen!

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Willen jullie even met mij meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:41

Hier op de manege lopen er veel meiden rond in het weekend die helpen, dat zijn vooral klusjes als gangpaden vegen, pony's vastzetten in de gang en opzadelen en de kleine kinderen helpen met borstelen en dingen terughangen enzo. Soms zijn er kinderlessen waarbij er wat mensen naast stoute pony's moeten lopen, dat doen zij ook.
Ik heb ook een tijdje geholpen met de ponykampen in de zomer, ik vond het heel leuk om de pony's een beetje te leren kennen. :)

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Willen jullie even met mij meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:45

Wat ik zelf zie en doe op kleine/regionale wedstrijden is helpen met coupons halen, ringmeester helpen, helpen met opbouwen/afbreken, andere vrijwilligers voorzien van eten en drinken. Of als je al wat meer ervaring hebt of een beetje secuur en handig, dan kun je bijvoorbeeld helpen op het secretariaat. Er zijn echt legio taken te doen tijdens een wedstrijd. En ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen je niet willen helpen of dingen uitleggen. Voor de echte grote concoursen gewoon een mailtje sturen met een korte uitleg wie je bent en wat je graag wilt doen en wat je kunt. Vrijwilligers zijn altijd welkom! En je wilt graag leren, dat is al heel positief

Bokkertje21
Berichten: 146
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Willen jullie even met mij meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 18:17

Zo enthousiast alle genoemde tips bekijken en checken wat ik daarmee kan in mijn omgeving dat ik vergeet op het topic te reageren :o?
Mijn excuses ! Ontzettend bedankt voor alle tips en reacties +:)+
Over een tijdje (wanneer ik een fiets heb, deze zou er afgelopen week komen maar door een tegenvaller is dat even uitgesteld) ga ik eens wat maneges en organisaties hier in de buurt benaderen.

Dankjulliewel allemaal :)

Bokkertje21
Berichten: 146
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 13:13

Ik weet niet of er nog mensen meelezen, maar ik ga toch even een update plaatsen.

Ik heb vandaag een gesprek gehad op een manege voor mensen met een (lichamelijke/zintuiglijke/verstandelijke) beperking.
Vanaf volgende week ga ik daar beginnen als vrijwilliger ! *\o/*
Dus al jullie adviezen en aanmoedigingen zijn zeker niet voor niks geweest !
Het is toevallig heel erg dichtbij, dus dat is heel fijn. Ik heb goed besproken wat er van mij (wel of niet) word verwacht en daar ben ik heel blij mee.
Als iemand het leuk vind om later nog een keer te horen hoe het was, zeg het maar, ik plaats met alle plezier nog een keer een update als iemand daar interesse in heeft :)

Kleine toevoeging, dit betekend natuurlijk niet dat ik met alle andere tips die zijn gegeven niks ga doen ! Ik neem alles mee, en ga ik iets mee doen. Eventueel op een later moment.
Bedankt iedereen !