Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 169 van de 215 [ 5363 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 215  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Wel leuk eners kunnen :))

Ja, eeeeeeeniggggg, behalve als je gewoon rechtdoor wou in gewoon galop... Maar het is wel leuk dat hij er handig genoeg voor is blijkbaar, want het is af en toe echt ene kluns als het om voeten gaat :Y) :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 16:59 



 
Profiel   

Haha ik had het vandaag ook. Wou wisselserie om de 4 en hij raakte in de knoop, werden opeens een paar eners :')
Alleen als je het dan wil, dan lukt het niet. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 17:02 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Haha ik had het vandaag ook. Wou wisselserie om de 4 en hij raakte in de knoop, werden opeens een paar eners :')
Alleen als je het dan wil, dan lukt het niet. :P


Jehhh, jij kan het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 17:14 



 
Profiel   

Ik zat je filmpje te kijken Mirjamalvaro en ik vind het beeld nog lang niet zo fijn, zoveel spanning en strakheid, is het niet een idee om voorlopig te gaan lichtrijden en iets minder spanning op te bouwen? Meer z'n passen af te laten maken en dan beetje bij beetje uit bouwen naar meer aanspanning ? Ik mis gedragenheid en losheid hier .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 17:09 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Ik zat je filmpje te kijken Mirjamalvaro en ik vind het beeld nog lang niet zo fijn, zoveel spanning en strakheid, is het niet een idee om voorlopig te gaan lichtrijden en iets minder spanning op te bouwen? Meer z'n passen af te laten maken en dan beetje bij beetje uit bouwen naar meer aanspanning ? Ik mis gedragenheid en losheid hier .


Mevrouw Mirjamalvaro, ofschoon een fervent voorstander van doorzitten, zie ik wel veel in het advies van mevrouw Knollentuin. Ik heb de indruk dat u iets te zwaar inwerkt met uw zit waardoor het paard iets minder gemakkelijk de rug kan welven. Uw paard draagt wel, maar maakt de beweging in het voorbeen niet geheel af, het neigt naar terugtreden. Het paard lijkt zich toch zeer te moeten inspannen. Wat ook blijkt uit uw beeninwerking. En de reactie van de staart erop. Door licht te rijden of iets meer voorwaarts/lichter te zitten in doorzitten, zou u het paard iets meer kans geven de rug te welven, het bekken te kantelen waardoor de achterhand mooier kan door treden. Is dat eenmaal verbeterd en bevestigd in het 'bewegingsapparaat', kan u ook weer terugkeren naar doorzitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 18:45 



 
Profiel   

Er moet zeker nog wat verbeterd, ook niet gezegd dat het al perfect is. Zal het btw ook nooit worden. :))
We hebben beide nog veel te leren. Dat krachtige, gedragenheid, lossigheid etc hebben we beide nog moeite mee, ook omdat we het beide voor het eerst doen. Dat Zorro het moeilijk vind zie je ook aan zijn staart.

Uiteraard beginnen we met lichtrijden, als hij lekker los loopt probeer ik het met doorzitten. Zullen het toch mee moeten nemen om het ooit te leren. Als we het niet doen leren we het nooit.

Zelf (en omgeving) vind ik wel dat we goed vooruit zijn gegaan. Hij is veel meer gaan dragen en losser in de nek (nek zette hij standaard vast).
Nu inderdaad verder trainen op de lossigheid en ontspanning.

Zelf let ik nu dat ik goed op mijn kont zit en nu half ga staan met het doorzitten. Wel het idee dat Zor daar goed op reageert.
Zal ook wel weer beter gaan als ik 20 kilo afval. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 20:44 



 
Profiel   

Ik ga mee met Knollentuin en Kadankovitch. Als uw paard meer door het lijf gaat bewegen, kan jij ook beter doorzitten. Dan zit je meer op een golf en neemt je paard je mee. Ik meen nog al eens aangehaald te hebben dat ik wel eens wil zien hoe Zorro gaat lopen als je hem eerst wat meer op lengte laat. Tot nu toe heb ik zo nog geen filmpje gezien.
Wel fijn dat je het allemaal met ons wil delen Mirjamalvaro!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 13:06 



 
Profiel   

Ik heb zeker respect nadat je gewoon hier beeld neerzet en hoe je antwoord op commentaar, want dat is het natuurlijk gewoon, ik zit lekker op m'n bank , maar ik bedoel het goed om je verder te helpen, ik snap wat je zegt in je post en toch adviseer ik je om iets minder te pushen in je rijden, ik krijg het gevoel als ik je zie rijden dat je te lang over de grens van wat je paard kan aan het rijden bent en dat daar de spanning vandaan komt. Als je dit stukje film zelf bekijkt , wat zie je dan zelf? Ik denk- en dat is mijn aanname, dat je dit goed genoeg vind om te laten zien omdat je er trots op bent. Dat is begrijpelijk omdat jij er andere dingen inziet omdat je hier misschien lang naartoe hebt gewerkt, ik zie een paard dat over z'n kunnen wordt gereden, dat levert strakheid en protest- staartgezwiep op, en niet een x maar constant.probeer eens als je deze grens op zoekt om hem niet zo hoog in de hals te laten, ik denk dat je hem daarmee helpt . Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel duidelijk te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 07:18 



 
Profiel   

Mirjam wat fijn dat je de feedback zo positief oppakt.

Hoe loopt het paard met halsstrekken? Dus gewoon over de hoefslag teugeltje los en ruiter lichtrijden? Ik heb het idee dat het ‘krabbelige’ wat men ziet ook gewoon bij het paard hoort. Wat is het voor bloed?

Wat ligt er trouwens onder je zadel? Handdoek?

Je bak ziet er overigens super fijn uit, zou je mij een pb kunnen sturen met wat voor bodem erin ligt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 07:43 



 
Profiel   

Ik ga niks zeggen over je filmpje mitjam! Maar top hoe er op elkaar word gereageerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 08:15 



 
Profiel   

Zor heeft inderdaad korte gangen helaas. Hij is Painted Black x Wellington, half dressuur half spring.
Zal kijken of er stukje losrijden gefilmd kan worden vandaag.

Onder het zadel ligt zo'n pad van traagschuim, hoe noem je dat ook alweer. Maar enkel aan de achterkant, vind het zadel anders veel te ver naar achteren kantelen en op lendenen drukken.

Ik zie paard die al zoveel verder is gekomen en zijn grenzen goed heeft verlegd,maar ja is voor mij natuurlijk ook makkelijker gezegd dan voor jullie.

Bak ziet er beter uit dan hij is, veel zwakke plekken. Fijne spul dat er doorheen zit is xp4 vezel (5 jaar terug). Pas nog kokosvezel erdoor gedaan maar dat heeft echt 0.0 gedaan, zondegeld geweest.


Edit: waar ik zelf erg blij mee ben is dat ik begin te voelen wanneer hij nek vast gaat zetten. Dit was echt een hekel punt bij ons, werd hij totaaal strak en niets meer mee te beginnen.


[ img ]


Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 02-04-19 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 08:57 



 
Profiel   

Dat xp4 is fijn spul, kan je dat nog toevoegen? Dat is per pak te bestellen toch?
Aan draf kan je meer verbeteren dan aan galop, dus als je daar met de goede oefeningen mee aan de slag gaat is daar zeker te weten winst te behalen, heb je balken? En Wijken, heel veel wijken .. maar daar moet je bodem wel goed voor zijn.stabiel iig

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 09:04 



 
Profiel   

Nou al mijn geld is op momenteel. Iets met Kyara.
Wijken etc kom ik dan ook steeds door die klote zwakke plekken en meneer gaat dan direct krabbelen en op zijn bek. De rest loopt er nog redelijk doorheen. :roll:
Ik doe vooral lichtrijden, SB, wijken. Stukje doorzitten. Dan galoptraining. Stukje doorzitten. Afsluiten lichtrijden.
Veel overgangen ook. Zodra hij verstrakt of terug naar stap of lichtrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 09:09 



 
Profiel   

Ja, da's logisch, dacht ik even niet over na, sorry.
Ik zou balken erbij pakken, dat is fijn werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 09:27 



 
Profiel   

Haha maakt niet uit hoor. :))

Ik heb wel nog ergens balken liggen die ik ooit zelf gemaakt heb. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 09:31 



 
Profiel   

Ik heb dit oude filmpje gevonden, 17 mei 2018, dus bijna jaar oud. Maar hier dus lichtrijden en langere teugel.
(Commentaar hierop heeft dus geen zin meer :') )


Wil filmer vandaag zover krijgen ook stukje lichtrijden te filmen. Maar meestal wil ze enkel doorzitten filmen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 09:46 



 
Profiel   

Oh wow dat had ik niet verwacht, vind dat laatste filmpje paard veel fijner in z'n gangen dan het filmpje daarvoor. Het lijkt wel alsof je met het doorzitten en oprichten (in dat andere filmpje) toch wat takt en impuls verliest. Je ziet je paard daar ook een beetje met z'n voorbeen zoeken soms.

Kan het zijn dat je overgang van het trainen naar lang/laag te snel naar het opgerichte is gegaan en daar nog kracht mist?

Hier gaat het trainen goed. Paard is na blessure 50kg afgevallen en paste z'n zadel niet meer. Ben aan het verhuizen en alles dus had niet echt een heel ruim budget dus nu maar even een beter passend winteczadeltje. Zondag weer wedstrijd. :)

Hier probeer ik 1x per week buiten te rijden en elke keer in de bak iets anders aan te pakken. Gisteren proefjes geoefend. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 11:38 



 
Profiel   

Het is met doorzitten altijd heel ander paard geweest. Daarin heb ik hem zelf denk ik veel te ver verpest. Bij oude filmpjes schaam ik mij al helemaal kapot. :o

Ik kan vanuit die ontspanning gaan doorzitten en dan veranderd hij direct, vanaf de eerste pas direct spanning. Daarom doe ik vooral in het beginnen steeds kleine stukjes. Paar meter en dan weer ontspannen stappen. En dit gedurende de training uitbouwen. Maar het blijft lastig iets.

Vandaag was hij rete gespannen. Dus slechte film. Kon ook enkel lichtrijden want als hij zo is heeft doorzitten al helemaal geen zin.

Ik krijg hem hier dus naar mijn zin niet fijn genoeg los, vooral op links bleef hij wat euhmmmm "hard".


Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 12:34 



 
Profiel   

Mirjam, Echt heel veel respect voor jou dat je filmpjes durft te plaatsen en alle tips en adviezen (die soms waarschijnlijk best wel hard overkomen op je) ter harte neemt zonder in de verdediging te schieten.

Wat ik weet uit je vorige filmpjes is dat dit paard gemakkelijker ontspant in de oefeningen, maar dat dit nu dus niet gaat door de instabiele ondergrond. Wel heel jammer want hij pakte toen in de schouderbinnenwaarts, kleine voltes, appuyeren enz. wel heel fijn de ontspanning. Terwijl in de rechte stukken de spanning dan weer terug komt. Dit in het achterhoofd zou ik nu ook proberen een pasje te wijken op de volte. Gewoon een pas of twee drie omzetten. In de hoeken kan dit ook. En ook de schouderbinnenwaarts, travers evt ook renvers een paar passen meenemen iedere keer. Dit kan ook een paar passen op de korte zijde en zelfs op de volte. Wordt hij ook fijner van op twee teugels. Een beetje meer gymnastiseren in plaats van veel rechtuit en grote voltes. En vanwege de bodem zou ik dit dan iedere keer maar een paar passen doen zodat hij zijn balans kan houden. Overigens ben je echt al heel goed met hem bezig als ik zo lees wat je met hem doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 12:51 



 
Profiel   

Sussie dat klopt in de SB etc komt hij er grappig genoeg opeens ontspannen doorheen. Inderdaad maar weer vaker mee gaan nemen, ik weet ongeveer waar de zwakke plekken in de baan zitten dus dan daarom heen proberen te rijden. :')
(Ooit als ik rijk ben krijg ik nieuwe bak van mezelf, euhmmmm nooit dus :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 13:11 



 
Profiel   

Ik stuur je een pb ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 13:48 



 
Profiel   

Ik vind heel interessant om te lezen hoe de video's worden beoordeeld, zeker als erachter tips komen voor oefeningen om fijner en meer harmonieus resultaat te verkrijgen.

Mag ik ook een stukje video posten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 15:39 



 
Profiel   

Iedereen mag posten :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 15:40 



 
Profiel   

Ik vind het prima als je hier meld wat ik in pb heb gestuurd, ook je ervaring nav de tips mag je me hier melden, mag ook weer per pb, jouw beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 15:52 



 
Profiel   

Doe ik het ook even hier :D :D
Goed dat je die 2 lichtrij filmpjes hebt geplaatst van een jaar geleden en nu.
Die van een jaar geleden beweegt hij beter vanuit de schouder en is hij losser. Ik vind m wel wat over het temp, maar oke.
Het lichtrij filmpje van nu t.o.v. het doorzit filmpje vind ik wel verschillen van elkaar maar minder.
Ik zie een onregelmatigheid in beide filmpjes. Protest en een strakke rug en schouder. Hij is korter.
Weet je zeker dat het niet je zadel kan zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 16:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 169 van de 215 [ 5363 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 215  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen