Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:33

Lekker bezig dus.

Viel mij net wel wat positiefs op bij indoorkampioenschap ZZ-zwaar. De jury kwam hokje uit om te kijken hoe strak de neusriem nou zat. (Kon het helaas niet goed zien hoe strak nou). Blijkbaar wel losgenoeg want ruiter mocht gewoon starten.
Maar dat er iig naar gekeken word vind ik wel positief

Rockefeller0

Berichten: 33
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:15

Hoi allemaal! Ik volg deze training ook en heb even een vraagje. :)

Vorige week heb ik een video ingestuurd voor feedback en ben echt benieuwd naar het commentaar! Hoe lang duurde dit bij jullie? En komt de video automatisch op de site of kan je er ook voor kiezen om dit alleen zelf te zien?

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:32

Volgens mij is er al een maand of 5 geen activiteit op de cursussite. Denk dat de focus op de nieuwe cursussen, activiteiten en accommodatie lag/ligt.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:58

Rockefeller0 schreef:
Hoi allemaal! Ik volg deze training ook en heb even een vraagje. :)

Vorige week heb ik een video ingestuurd voor feedback en ben echt benieuwd naar het commentaar! Hoe lang duurde dit bij jullie? En komt de video automatisch op de site of kan je er ook voor kiezen om dit alleen zelf te zien?

Ik heb 2 x een filmpje gestuurd, maar nooit reactie gehad.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:29

Promisse schreef:
Volgens mij is er al een maand of 5 geen activiteit op de cursussite. Denk dat de focus op de nieuwe cursussen, activiteiten en accommodatie lag/ligt.


Ja het zou fijn zijn dat de site weer de nieuwe filmpjes gaat krijgen. Ik snap dat de nieuwe stal even voorrang had. Maar we betalen toch wel een behoorlijke smak geld voor de online training. En dat vind ik de laatste tijd helaas niet echt meer waard.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:37

Ik wou ook weer eens filmpje maken, maar als dat geen commentaar op levert is dat ook niet echt nuttig.
Was mede door die optie toen mee gaan doen, als die optie eraf valt is dat wel tegenvaller.

Rockefeller0

Berichten: 33
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:36

Ik heb vandaag toch nog even gemaild en kreeg als reactie dat ik in ieder geval in de week van 18 maart commentaar kan verwachten! :)

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:51

Ja dat blijft toch erg jammer, de slechte reply op filmpjes. Juist ook daarom had ik de cursus gekocht.

Gelukkig hebben we dit topic nog. :))

Ik heb na 2.5 maand niet rijden Zorro weer opgepakt. Enkel op trens en dat gaat eigenlijk heel lekker. Dus de S&T blijft voorlopig in de kast.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:00

Goed om te horen Mirjam, hoop dat je weer een beetje n je ritme kunt komen na alle ritjes en kosten aan de kliniek!

Arrow gaat ook erg lekker, hij begint steeds meer los te laten maar hoe we ook proberen, hij gaat nog steeds zijn buikspieren niet aanspannen en niet over de rug..
Ik gok dat ik meer geduld moet hebben, maar vraag me af of er, behalve buikspier oefeningen en de dingen die we met rijden al doen, nog andere dingen zijn.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met een paard met lange rug, dat moet leren om die rug te gaan gebruiken? Ik ben vooral benieuwd of het een kwestie is van de juiste oefeningen blijven doen en wachten tot het kwartje valt/hij sterk genoeg is om het korte stukjes te gaan doen, of dat ik wellicht toch iets verkeerd doe, hoewel mijn instructrice erg goed is en ik vertrouwen in haar heb.

Wat we nu doen:
Veel overgangen binnen de gangen, achterbeen activeren en echt goed weg in 1x en dan tijdens het terugrijden echt verzamelen.
Veel volte's openen en sluiten om zijn achterhand meer te laten dragen.
Veel wijken/schouderbinnen om hetzelfde te doen.
Overgangen stap-draf in schouderbinnenwaarts.
Achterwaarts en van daaruit wegdraven op het juiste moment. Ook soms weg galopperen vanuit achterwaarts of stilstand.
Buikspieren trainen d.m.v. balkjes draven en buiklifts in stilstand.

Dat is het wel zo'n beetje!

Ideeen zijn welkom :)

Hij krijgt straks 2,5 week rust, behalve af en toe een ritje met mijn man die ik eindelijk heb overtuigd en met hem aan het rijden is :) Ik ga op vakantie naar Schotland en Nederland :D

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:07

Ik weet niet of je durft te springen met hem, maar wij rijden graag in-uitjes met paarden die moeite hebben met het gebruiken van hun rug- en buikspieren. Ze komen het lijntje niet door als ze deze spieren niet gebruiken. Dus dat leren ze dan vrij snel.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:20

Thanks, das een goeie tip! We doen inderdaad regelmatig een les met in-uitjes, daarna is hij altijd veel losser in de rug.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:17

Wat een stilte hier.

Ik heb voor het eerst sinds 11 jaar weer eens een wedstrijdje gestart. Ik was even vergeten hoe leuk mijn pony springen vind en was 1 proefje voornamelijk bezig om NIET over de hekjes te springen. :') 2e proef een WP. Was het wel eens met het jurycommentaar. :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:32

_Nelleke_ schreef:
Wat een stilte hier.

Ik heb voor het eerst sinds 11 jaar weer eens een wedstrijdje gestart. Ik was even vergeten hoe leuk mijn pony springen vind en was 1 proefje voornamelijk bezig om NIET over de hekjes te springen. :') 2e proef een WP. Was het wel eens met het jurycommentaar. :)



:D :+ zie het voor me, hihi..Gefeliciteerd met je puntje.

Ik zit in rijdepressie :') 8-) |( :+ , kan echt niet meer draven met mijn zwarte, man oh man.. Kon ik al bijna niet meer, dus bracht mijn tijd doorgaans in stap of galop door met kleine stukjes draf, maar pffftttt, kan het nu echt niet meer... Op beige gelukkig wel, maar die beweegt veel kleiner en is gewoon makkelijker te rijden, die zwarte ook.. als je hem fijn hebt kan je daar ook goddelijk op meeliften, maar die gaat niet spontaan fijn zijn omdat jij toevallig niet functioneert, daar moet je wel aan rijden.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:34

Oh wat balen Sjolvir, waar heb je last van?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:05

_Nelleke_ schreef:
Oh wat balen Sjolvir, waar heb je last van?

Waar ik al langer last van heb, dus niets nieuws, maar grrr, zo frustrerend dat ik dat paard dan zo in de weg zit.... Q$#%Q#$%@#$%!#$%.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:37

Sjol :(:)

Ik wel weer rijden opgepakt na maanden niets doen. Alleen afgelopen 2 dagen weer ff niet ivm de stormwinden hier. Je kreeg deuren amper open zoveel kracht stond erop. :=

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:43

Heel erg balen Sjolvir!
Hier gaat alles lekker. Weer elke week aan het lessen. Conditie van mijn paard gaat richting het niveau waarop het vorig jaar september zat. En we zijn in de training stapjes verder gekomen. Wat genieten is maar wat ook weer nieuwe vragen oproept omdat het nieuwe voor mij echt nieuw is en ik nooit eenduidig krijg te horen hoe het nou precies moet....zucht. Moeilijke sport dat paardrijden!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:14

Fijn dat het lekker gaat Promisse. Ik ben nog steeds van mening dat er meerdere wegen naar Rome leiden en dat sommige wegen beter werken voor combinaties dan andere wegen. Er is niet 1 soort goed en 1 soort fout.

Zolang je ernaar streeft om op de meest paardvriendelijke wijze je paard zo goed mogelijk mentaal en fysiek op te leiden voor het doel dat je hebt denk ik dat je goed bezig bent. Dat zal voor een recreatieruiter anders zijn dan een wedstrijdruiter.

Of een recreatief wedstrijdruiter waar ik mezelf onder schaar. Ik heb geen ambities om met mijn maflinger in het Z te rijden maar wil wel dat hij correct getraind is en vind het leuk om daar een doel voor te hebben. Zoals 1x per maand een wedstrijdje. Een B proefje stelt niks voor en een wedstrijdstart thuis levert ook geen stress op. Wil wel dat hij gewoon op conditie is om de wekelijkse buitenritten in het bos vol te houden.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:27

Wauw ik mag mee rijden op de masterclass van DressagePro bij Rien!

Zooo spannend ben nu al zenuwachtig!

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:00

Geweldig proven02!!
Wanneer is dat?

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:11

20 april!

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:13

Mooi! Lekker nu doorwerken :)

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:26

Ohhh cool proven!!
Hier de boel al aan het klaar leggen voor de trainingsweek .. Morgen eerst nog examen doen voor mijn opleiding.. brrrr

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:12

Heel gaaf proven

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:08

Wat leuk Proven! Ik wilde gaan kijken maar moet helaas werken.