Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:30

Iriscope schreef:
connepon85 schreef:
Even een update voor diegene die het hebben over vier modules. Je hebt gewoon toegang tot de Ruiterclub waar het nu niet meer in modules is ingedeeld. Je krijgt toegang tot in totaal 6 thema's. Toevallig komt morgen het 4e thema online met nieuwe toevoegingen over het rijden van keertwendingen, zijgangen etc.

Alle thema's die nu online zijn, zijn aangevuld met nieuwe video's en een nieuw werkboek.

We hebben hier overigens ook al een paar keer over gemaild dus ik weet niet of die mails in de spam terechtkomen?


Geldt dit ook voor mensen die slechts 1 module hebben gekocht in het verleden? Mijn account staat op jullie Engelstalige site, en daarmee kon ik nooit inloggen op de Nederlandse.
als ik nu wil inloggen op de ruiterclub staat er dat mijn mailadres bij jullie niet bekend is.


Yep! Je kunt het beste even mailen naar info@dressagepro.com want dan zorgen we ervoor dat je toegang krijgt tot de NL training die overeenkomt met module 1. Dat zijn 2 thema's (Drie basisvoorwaarden en cirkel van energie)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:33

_bloempje01_ schreef:
connepon85 schreef:
Even een update voor diegene die het hebben over vier modules. Je hebt gewoon toegang tot de Ruiterclub waar het nu niet meer in modules is ingedeeld. Je krijgt toegang tot in totaal 6 thema's. Toevallig komt morgen het 4e thema online met nieuwe toevoegingen over het rijden van keertwendingen, zijgangen etc.

Alle thema's die nu online zijn, zijn aangevuld met nieuwe video's en een nieuw werkboek.

We hebben hier overigens ook al een paar keer over gemaild dus ik weet niet of die mails in de spam terechtkomen?


Krijgen wij op deze manier ook toegang tot de module van houding en zit enz? Want ik zag deze vanmiddag nog op slot staan. Ik heb nu alleen toegang tot #1 #3 en #5.

(Ik heb heel in het begin in een keer de volledige cursus van basis tot grand prix gekocht.)

En wat betreft de mailtjes, ik zie er zoveel voorbij komen dat ik ze niet meer allemaal openklik. :o


Houding & Zit met Saskia Heijkants zit er niet bij. Je hebt nu overigens ook toegang tot thema #7. Thema #9 volgt 1 juni (Deborah is nu nieuwe video's aan het opnemen over overgangen en tempowisselingen) en thema #12 1 september.

_bloempje01_

Berichten: 1406
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:53

Oké duidelijk, bedankt voor je Antwoord Conny

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:41

Ik denk laat ik ook eens proberen een stukje film te plaatsen. Dacht dan zet ik het via mijn foon op you tube. Maar ik kan geen titel zien waaronder het is terug te vinden en ik zie geen link die ik kan kopiëren op mijn foon. Wat nu???

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:42

Naast het filmpje zoals hij op mijn foon staat, staat 9 mei 2020(1) en hetzelfde maar dan met (2) er achter. Maar als ik dat op mijn laptop in type op you tube dan vind ik het niet.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:32

Heb je je filmpje wel publiek gezet? Of staat hij nog private? Dan moet je even op je laptop naar je eigen kanaal gaan. In je eigen video's kun je hem dan wel zien.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:57


Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:20

Niemand iets te zeggen? Jammer want ik kan wel wat tips gebruiken. Ik vind dit namelijk een super moeilijk paard om te rijden! Als ik het goed zie en voel dan houdt ze haar bovenlijf strak. Zie ik dat goed? Ze stort zich na elke sprong ik denk daardoor ook wat op de voorhand. Maar kan ook zijn dat dat komt omdat ik daarin mee ga met mijn hand omdat ik bang ben om het van achteren onder springen te blokkeren. Omdat ze dat uit zichzelf al te weinig doet. Ter info, het is een lang paard wat zich graag strak maakt. Iemand een idee of ik het goed beoordeel en wat ik fout doe of zou kunnen doen? Of die andere dingen ziet die ik mis?

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:53

Eerlijk? Ik kan niet zoveel met deze filmpjes, ze zijn tekort en ik heb hiermee geen beeld op daadwerkelijk lichaamsgebruik . Ik zie een paard dat moeilijk door een serietje wissels heenkomt

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:36

sorry promisse, ik kan er ook weinig over zeggen. Het zijn zulke korte filmpjes. Ik zou vooral ook willen zien hoe het paard voor de wissels loopt en er na. Je kan nu alleen zien dat het moeizaam gaat, maar niet hoe je dit kan verbeteren. Dan heb je echt meer beeldmateriaal nodig.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:54

Oké jammer. Bedankt voor het kijken en reageren.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:13

Heb je geen ander materiaal?

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:42

Ik heb ook even gekeken maar ben bang dat er een langer filmpje nodig is. Wel een tof paard!

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:25

Nee heb ik niet knollentuin. Dit was de eerste keer sinds een hele lange tijd. Was eigenlijk vooral bedoeld om te kijken of de camera het nog deed. Want de laatste keer, denk zomaar driekwart jaar geleden, had hij kuren. Ik had dan ook niet verwacht dat hij het zou doen. Dus ik ga het zeker nog een keer proberen.

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:00

Hoihoi,

Ik zag dat er nu een actie is bij DressagePro. 39,- voor de training van de 3 basisvoorwaarden. Heeft iemand deze training en wat vinden jullie? Ik ben ook lid van team by Jill. Heel fijn! Vooral voor de oefening en als ik even wat wil checken. Maar waar ik wat meer verdieping in zou willen hebben is “zit ik op de juiste weg”, “doe ik het wel goed”. Ik heb om de week privéles. Maar het is toch fijn om het misschien vanuit een andere invalshoek te benaderen.

Ik heb een merrie die heel wisselend is tijdens het rijden. De ene dag heel relaxt en ontspannen. De andere dag gespannen en heel kijkerig/afgeleid. De juiste aanleuning is dan lastig voor elkaar te krijgen. Of ik moet gaan trekken en veel druk zetten. Maar dat ga ik niet doen.
Daarnaast loopt ze op deze dagen (die nu meer voorkomen dan de relaxte dagen) korter in haar passen. Ze is eerder hectisch en kort dan dat ze de passen langer maakt.

Ik denk mede daarom dat we weer even terug moeten naar de basis.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:35

Ik heb geen ervaring met de online trainingen, maar wel een vraag, in principe rij je toch iedere dag basis? Werken aan gehoorzaamheid : paard in de hand aan je been en op je hulp ongeacht wat?
Pas vanuit dat gegeven stappen maken. Die je als het klopt zelf aangeboden worden door je paard.
Dat je paard gespannen is is een nadeel voor je training, erachter komen waardoor de spanning ontstaat lijkt mij een belangrijke stap. Heeft het met hengstigheid te maken, verandering op stal management, ligt je zadel goed? Ik heb ook zo een wisselvallige dame gehad en ze gaf eigenlijk altijd wel wat aan als ze spanning had

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:48

knollentuin schreef:
Ik heb geen ervaring met de online trainingen, maar wel een vraag, in principe rij je toch iedere dag basis? Werken aan gehoorzaamheid : paard in de hand aan je been en op je hulp ongeacht wat?
Pas vanuit dat gegeven stappen maken. Die je als het klopt zelf aangeboden worden door je paard.
Dat je paard gespannen is is een nadeel voor je training, erachter komen waardoor de spanning ontstaat lijkt mij een belangrijke stap. Heeft het met hengstigheid te maken, verandering op stal management, ligt je zadel goed? Ik heb ook zo een wisselvallige dame gehad en ze gaf eigenlijk altijd wel wat aan als ze spanning had



Ik ben het met je eens. Maar ik denk dat het soms kan gebeuren dat je de basis wat uit het oog verliest. Ik heb een tijd veel in het bos gereden. Ik heb vaker periodes dat ik even minder dressuurmatig rij en lekker het bos in ga. Tijdje terug was ik bezig met de galopwissel. Ik merkte dat dit niet goed verliep. Dan doe ik weer even een paar stappen terug om te checken wat ik in de basis mis. Soms kom ik daar zelf achter, maar vaak is hulp daarin ook erg fijn. En heb ik die echt nodig.
Ik denk ook niet dat alle ruiters altijd de basis goed voor elkaar hebben. Als jij de enige bent die je paard rijdt, dan sluipen er soms kleine dingetjes in. Die je niet altijd door hebt. Vandaar de vraag over de online training. Het lijkt mij fijn om dit aan de hand van de training te kunnen checken. Of bepaalde oefening mee te nemen.

Mijn paard heeft moeite met gedragenheid. Zoals ik aangaf wordt ze soms eerder hectisch En kort, dan ruimer. Ik denk dat dit deels in haar zit, haar eigen beweging. Maar denk ook dat dit een puntje is waar ik aan moet werken. Ik zal vast iets niet op de juiste manier doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:03

Xritt schreef:
Hoihoi,

Ik zag dat er nu een actie is bij DressagePro. 39,- voor de training van de 3 basisvoorwaarden. Heeft iemand deze training en wat vinden jullie? Ik ben ook lid van team by Jill. Heel fijn! Vooral voor de oefening en als ik even wat wil checken. Maar waar ik wat meer verdieping in zou willen hebben is “zit ik op de juiste weg”, “doe ik het wel goed”. Ik heb om de week privéles. Maar het is toch fijn om het misschien vanuit een andere invalshoek te benaderen.

Ik heb een merrie die heel wisselend is tijdens het rijden. De ene dag heel relaxt en ontspannen. De andere dag gespannen en heel kijkerig/afgeleid. De juiste aanleuning is dan lastig voor elkaar te krijgen. Of ik moet gaan trekken en veel druk zetten. Maar dat ga ik niet doen.
Daarnaast loopt ze op deze dagen (die nu meer voorkomen dan de relaxte dagen) korter in haar passen. Ze is eerder hectisch en kort dan dat ze de passen langer maakt.

Ik denk mede daarom dat we weer even terug moeten naar de basis.


Ik heb thema 1 gekocht. En vind dat je er zoveel uit kan halen. By Jill heb ik ook gehad, alleen weer opgezegd. Het sloot niet helemaal aan bij mij. Heb veel meer aan een combi van theorie/filmpjes en werkboek/challenge.

Helaas toen ik net bezig was kreeg paard lief een blessure, dus ik heb het nog niet kunnen toepassen. Dit ben ik wel van plan. Maar ondanks het niet kunnen toepassen ben ik me al wel bewuster geworden.

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:20

Ik ben lid van de ruiterclub en de 3 basisvoorwaarden zijn het eerste thema. Ik vind dit persoonlijk tot nu toe nog steeds het meest nuttige thema, waar je steeds op terugvalt. Het is voor mij zeker geen vervanging van gewoon real life les. Maar wat ik wel vaak doe is, in de auto richting mijn paard even weer aanzetten om het vlak voor het rijden nog goed die basis dingen tussen de oren geramd te krijgen (veel dingen kun je gewoon alleen luisteren als een soort podcast).

Ik merk ook dat als mijn paard zo'n "ik heb het op mijn heupen" dag heeft, dat als je maar simpel op dezelfde manier door blijft rijden volgens de 3 basisvoorwaarden, dat de spanning, toch bij mijn paard in ieder geval, makkelijker afvloeit. In het verleden ging ik vaak op zo'n dag toch anders rijden, meer doen vooral. Maar nu doe ik gewoon mijn ding en dat geeft mijn paard ook weer houvast waardoor ze weer ontspant.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:56

Ik ben in de war met wat wat is qua modules nu alles verandert is, maar ik heb enkel module 1. Vond hem de moeite waard om te kijken, maar vooral veel herhaling van basis wat ik al wist.

Ik ben even benieuwd hoe jullie dit zouden doen;

Q is nogal flegmatiek, we zijn enkel met longeren bezig sinds hij verhuisd is, omdat hij ook behoorlijk onzeker was. Hij is alleen zo traag op de stemhulp, ik kan hem echt keihard aanmoedigen, maar krijg hem echt niet lekker even met "oemph" naar voren. Dan moet ik echt de zweep flink zwiepen, zwaaien en "knallen" voor hij een keer gaat.

Als ik hem wel echt zo naar voren jaag, dan schiet er iets om en schrikt hij ervan. Hij is best wel een binnenvetter en kan 10x nergens van schrikken en dan ineens van een simpele handeling aan de andere kant van de bak staan
Ik wil het vertrouwen dat we net hebben opgebouwd niet beschadigen, maar ik heb ook geen zin in een traag paard straks.

Zouden jullie hem er nu doorheen zetten, aan de grond al, of hem lekker in zn kalme gemoedstoestand houden en er straks, als hij wat meer vertrouwen en nog meer zekerheid heeft, aan gaan werken?

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:46

Mijn paard was ook heel lomp en traag toen hij 4 was. En nu, hij iets zelfs te voorwaarts af en toe. Voor mij ligt het aan het groeien. Zo grote paarden hebben tijd nodig. Ik zou eerst vertrouwen opbouwen. Voorwaarts werken gaat sneller dat opnieuw vertrouwen winnen.

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:31

Is ie wel gezond? Of aan het groeien? Ik vind het op zich wel opmerkelijk als een zo jong paard zo traag is. Jonkies moeten looplust hebben in mijn ogen, al helemaal als ze niet onder het zadel zijn en dus niet in hun balans verstoord worden. Ik zou eerst eens een bloedje trekken om te kijken of er geen tekorten zijn.

En ja natuurlijk is, als het goed is, de basis bekende koek en hoor je geen verrassende dingen...maar juist wel de koek waar de kracht van de herhaling volgens mij geldt en waar het meeste profijt uit online training te halen valt. Zoveel mensen die de basis vergeten als ze "aan de oefeningen" beginnen of als het paard spanning opbouwt. Ik zie liever 100 x een video met basis als reminder als een instructie video voor oefeningen. Oefeningen doe ik wel met mijn eigen instructie on site. Juist voor die basis reminders vind ik de on line training dus nuttig. Maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:16

Hij is nu alweer 4 weken geleden ziek geweest en behalve dat virus is er toen in zijn bloed niks geks getroffen. Hij was voor hij ziek was ook al traag, is gewoon een ontzettend relaxed paard. Ik denk inderdaad ook dat vertrouwen belangrijker is op dit moment.

Heb er nu al weken niet opgezeten maar toen ik er voorheen op zat viel het kwartje maar niet met stemhulp en been/longeerhulp, dus ik zou het het liefst oplossen voor ik erop zit.
Ik kon voorheen echt klikken en stemhulp doen wat ik maar wilde, maar er gebeurde helemaal niks, terwijl hij het aan de longe wel snapt.
Als ik nu al weinig te zeggen heb met stemhulp, dan straks met stem en er op nog mnder. Maar over een week stap ik er weer op en dan gaan we het merken. Ik gok dat ik met deze gewoon wat langer aan de longeerlijn nodig heb om het voorwaarts = been te begrijpen, is op zich niet zo erg, ben alleen gewend om paarden goed scherp op je stem te hebben en dan heb je de link tussen stem = voorwaarts = been sneller gemaakt.

Thanks voor het meedenken :)

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:54

Misschien een hele domme vraag van mij, maar kan het zijn dat hij doof is?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:59

Vind het niet eens zo'n gekke vraag. Maar als mijn mans merrie hem kwijt is hinnikt ze en komt ie aangerend, dus dat zal wel meevallen!