Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21834
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:35

Maar er zal toch wel een instructrice in je buurt zijn? Ik krijg ook gewoon op de "rien" manier les :)

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:41

Ben zelf nu niet zo heel actief meer op zoek. Het bevalt op dit moment prima zonder les en met de cursus van Rien. En misschien in de toekomst inderdaad af en toe lesje mee pikken van Romy.
Al zit ik ook te wachten op jouw trainingscentrum Conny. :P

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:31

ik ben er druk mee bezig; we zijn in prijsonderhandeling *\o/* *\o/* *\o/* Ligt wel meer in jouw richting

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:34

connepon85 schreef:
ik ben er druk mee bezig; we zijn in prijsonderhandeling *\o/* *\o/* *\o/* Ligt wel meer in jouw richting


Yesss waar ligt het? :D

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:51

In de buurt van Leerdam <<)

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:11

Ik wil de app ook wel graag, ook om mezelf als instructrice te registreren want ik heb hier erg veel vraag naar, maar het is inderdaad nogal een gedoe om “live” commentaar te geven op filmpjes.
Ik moet wel nog even wachten op de versie voor Apple dan.. :)

Hier helaas ook ervaring met enkele instructeurs die over de grenzen heen gingen. Is sowieso helaas een beetje eigen aan de IJslanderwereld. Alles moet sneller, en met meer druk en knieactie. Zonde als je het mij vraagt..

Ik heb aan deze online cursus echt al meer gehad dan aan alle voorgaande instructeurs samen! :D

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:13

connepon85 schreef:
In de buurt van Leerdam <<)

Mooi klein uurtje rijden. :D
Ben benieuwd wat je straks gaat aanbieden. :)

RavenIris. Vervelend he als ze zo door blijven pushen terwijl paard aangeeft het niet aan te kunnen.
Ik heb ook al meer gehad aan de cursus dan de lessen de laatste jaren.

Elisa2

Berichten: 37629
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:01

Dat ligt denk ik ook aan de manier van rijden?

Mijn ervaring met de duitse klassieke dressuur { zoals Rien} is dat er meer respect is voor het paard en het paard gevraagd word en niet gedwongen zodat je niet snel over grenzen gaat daardoor.

Terwijl de "moderne" manier van rijden wat gebeurd onder veelal druk vaak grensoverschrijdend is. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:39

mirjamalvaro schreef:
connepon85 schreef:
In de buurt van Leerdam <<)

Mooi klein uurtje rijden. :D
Ben benieuwd wat je straks gaat aanbieden. :)

RavenIris. Vervelend he als ze zo door blijven pushen terwijl paard aangeeft het niet aan te kunnen.
Ik heb ook al meer gehad aan de cursus dan de lessen de laatste jaren.


Hoor ik daar Leerdam?? (Dat is voor mij nog minder dan klein uurtje, zit stuk dichterbij dan Mirjamalvaro)
Graag mij ook op de hoogte houden, very interested!!!

Ook een keer clinic gehad waarbij de tranen me achteraf in de ogen stonden, vooral omdat ik zo stom was geweest er op dat moment in mee te gaan. Je neem toch aan dat een kadertrainer beetje inzicht heeft (andere discipline dan KNHS) en dus doe je het op dat moment al staat het je tegen, baal daar nu nog van.... Wel mijn conclusie getrokken na die training en uit het kader gestapt, aangezien hun visie duidelijk net passend was voor mijn paard, zal allicht voor veel paarden de manier zijn, niet voor Toobs. Paard er aardig mee verziekt, zeker omdat het toch al een autistische dodo is en zich makelijk afsluit. Overigens ook balen als je clinic ergens rijdt en hij staat "uit" (idem bij wedstrijd) is dan echt balen en onvoorspelbaar. (laatste gereden waar hij dat ook had, zo zonde... en de oplossing tegen dat uit heb ik ook nog nooit gekregen op een clinic.

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:46

mirjamalvaro schreef:
Ben zelf nu niet zo heel actief meer op zoek. Het bevalt op dit moment prima zonder les en met de cursus van Rien. En misschien in de toekomst inderdaad af en toe lesje mee pikken van Romy.
Al zit ik ook te wachten op jouw trainingscentrum Conny. :P

Malenw zit vlak bij jou, komt haar manier van les geven niet in de buurt van Rien? Ik was gister bij een theorieavond die zij had georganiseerd en in haar theorie kan ik me volledig vinden. Het is natuurlijk altijd afwachten hoe dat in de praktijk uitpakt... Nicky Star is sws ook wel echt een aanrader, vind ik.
Laatst bijgewerkt door Lous op 13-03-18 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntjes verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:21

Godzijdank heb ik een goede instructrice welke Riens manier van trainen zeer kan waarderen. In ons geval sluit het ook fijn op elkaar aan en wordt ook zij vrolijk en enthousiast van de oefeningen welke ik mee pak uit de online training.
Het was eerst even een zoektocht om passende instructie te vinden welke hier een beetje uit de buurt kwam.
In mijn zoektocht heb ik bij verschillende een proef les afgenomen met soms een ietwat hilarische uitkomst wat op dat moment je de wenkbrauwen doet fronsen, maar waarvan je achteraf nogal in de lach schiet :')

Toch blijft het jammer dat er geen lijst oid bestaat van lesgevers die qua instructie ook daadwerkelijk goed aansluiten bij de online training. Het zou ontzettend schelen in de zoektocht, maar ook qua weg gegooid geld omdat in de eerste les bv al duidelijk blijkt dat het niet passend is en hierdoor met een kater blijft zitten. Persoonlijk vond ik het altijd sneu geld als ik een proef les afnam en het niet bleek te zijn wat ik er van had verwacht of wat er vooraf werd gezegd.
Sommige lesgevers zeggen van alles om nieuwe klanten binnen te halen.

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:53

Inxs schreef:
Sommige lesgevers zeggen van alles om nieuwe klanten binnen te halen.


En doen ook alles....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:47

Sjolvir schreef:
Inxs schreef:
Sommige lesgevers zeggen van alles om nieuwe klanten binnen te halen.


En doen ook alles....

Ja, of juist niks! _O-

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:56

Inxs schreef:
Sjolvir schreef:


En doen ook alles....

Ja, of juist niks! _O-


heb in ieder geval zin in de clinic die ik binnenkort heb, heb bij diegene al wel vaker gereden in een clinic, dus weet dat ik daar wel blij van wordt.
Dit was 23e x op Hepsie en 1e x ver weg en vreemde binnenbak, zoooo braaf!!!!


Oh, wat moest ik toen wennen aan dat krabbel galopje van haar.

En met Toobs.. (al was ie geen fjord, hij was die dag welkom, de papa van Hepsie loopt daar ook nog door het beeld) Dit stukje film is met commentaar.


Jammer genoeg zit het nu zo vol, dat alleen echte fjroden welkom zijn :+ :Y)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:41

Leerdam is voor mij wat verder maar voor trainingsweekend heb ik wel een stukje rijden over. Houdt ons op de hoogte Conny

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:57

Ja lijkt me heel erg leuk!

Ziet er goed uit hoor @Sjolvir! En die bak ken ik :-)

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 02:24

Toobs is ook leuk joh! En volgens mij zit hij ook lekker door in draf. Als ie het beetje lastig vindt zwaait hij met z'n staart van boven naar beneden, of niet?

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:02

Zuchini schreef:
Toobs is ook leuk joh! En volgens mij zit hij ook lekker door in draf. Als ie het beetje lastig vindt zwaait hij met z'n staart van boven naar beneden, of niet?


Jup, dan vind ie dat ie te hard moet werken :Y)
En ja, zit heerlijk, toen ik paard ging kopen was dat voorwaarde, iets wat lekker zou zitten, gelukkig was Toobs zadelmak en paar keer onder het zadel geweest dus dit was testbaar.

Bak is van fjordhestgard in Hoenderloo, echt hilarisch als ik nu die kleine beige daar door de bak zie gaan als baby gup.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:17

connepon85 schreef:
In de buurt van Leerdam <<)

Ga jij dan zelf ook les geven? Of gaat het puur om de trainingslocatie voor trainingsweekenden? (Uit jouw filmpje laatst dacht ik al de Lingedijk te herkennnen)

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:33

Vandaag tweede training. Ging niet lekker. Ben erg bezig met de hoeken goed proberen rijden en buigingen. Maar hij word echt sjago. Je ziet het ook op filmpje dat hij zich dan veel te veel op gaat drukken. Kreeg hem vandaag niet fijn naar beneden.
Moet nu een evenwicht vinden in het fijn naar beneden gaan maar niets vragen en het meer aan het werk zetten (buigingen) en het daarin zo opdrukken.

https://youtu.be/bK2FMmP9hRk

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:43

En wat als je bijvoorbeeld in de hoeken een kleine volte maakt zodat hin wat meer tijd heeft om zich los te laten in het buigen? En zo ook bij de sb: eerst een kleine volte en van daaruit de sb inzetten en weer een kleine volte als je niet tevreden bent over de buiging of het opdrukken? En bij de travers buigt hij ook niet echt in zijn lijf. Daar zou ik de schouders in de travers voor je gevoel iets naar binnen zetten. Je kan op het filmpje heel mooi zien dat de voorbenen niet naast elkaar naar voren gaan. Dus dat de voorhand niet recht vooruit op de hoefslag gaat en hij zich dus niet voldoende in zijn middenstuk buigt. Wat betreft dat opdrukken, ik denk dat het zal helpen als je je handen lager houdt en ik zou hem in het naar boven opdrukken toch begrenzen en daar wachten totdat hij echt nageeft.
Maar ik zou niet wanhopen hoor! Je kunt niet meteen resultaat verwachten en naar mijn idee drukt hij zich niet hoger op dan dat hij op de andere filmpjes deed. Je bent er nu mee aan de gang gegaan dus dat is alleen maar top!

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:08

Kan ik wel proberen om nog vaker kleine voltes te maken.
Travers zijn voorhand naar binnen plaatsen nog nooit geprobeerd. Eens kijken of dat lukt.
En dat meer begrenzen ook. Denk er nu wel vaker aan pas mee te geven als hij daar is waar ik wil. Maar kan altijd beter. :j

Weer mooie tips waar ik mee aan de slag kan.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:47

Caritas schreef:
connepon85 schreef:
In de buurt van Leerdam <<)

Ga jij dan zelf ook les geven? Of gaat het puur om de trainingslocatie voor trainingsweekenden? (Uit jouw filmpje laatst dacht ik al de Lingedijk te herkennnen)


Nee hoor, lesgeven is niet aan mij besteed; ieder zijn vak. Ik ga dus meer dingen organiseren zoals trainingsdagen/weekenden :)

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 01:10

Zou echt heel gaaf zijn!

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:28

Ik doe trainingen op de flexchair voor rompstabiliteit. Super goed voor het paardrijden ook. Nu had ik gisteren weer een testje, beste score van nederland. := Nu nog leren paardrijden. :')