Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 101 van de 112 [ 2779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 112  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

 
Profiel   

Hier misschien iemand een idee wat dit kan zijn? Dexter heeft precies zijn flanken heel ingevallen. Heb het wel eens gezien toen ze mee naar de keuring gingen en lang niet wilden drinken maar hij drinkt en eet gewoon normaal. Flanken zijn ook heel bezweet precies maar droog zweet zeg maar, niet nat maar wel nat geweest.

Hij is wel energiek enzo

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:37 



 
Profiel   

Aan zijn buik te zien is er wel meer? Hij lijkt voor mij zo leeggepoept. Weet je zeker dat hij goed heeft gegeten?

Als mel er zo uitziet heeft ze een dag slecht gegeten, tot nog toe door kou. Die is er dan ook wel ziek van.. Maar zij is een heel expressief /extravert paardje.. Vind het wel een ding voor de dierenarts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:29 



 
Profiel   

Sintara schreef
Aan zijn buik te zien is er wel meer? Hij lijkt voor mij zo leeggepoept. Weet je zeker dat hij goed heeft gegeten?

Als mel er zo uitziet heeft ze een dag slecht gegeten, tot nog toe door kou. Die is er dan ook wel ziek van.. Maar zij is een heel expressief /extravert paardje.. Vind het wel een ding voor de dierenarts!

Ja het hooi dat ik ‘s avonds op stal geef is ‘s morgens net niet op dus daar weet ik 100% zeker dat hij van eet want er staat niemand anders in die stal haha. En ook als ik ze ‘s morgens buiten zet zie ik hem aan het hooi eten

Schoonpap denkt dat hij te snel koud water heeft gedronken maar dat vind ik onwaarschijnlijk

Hij toont verder niet ziek, als ik hem naar buiten breng draaft hij langs mij van ongeduld.
Waar ik nu aan denk is ofwel verandering van hooi? Ofwel niet gewend op stal te staan en gewoon warm…

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:34 



 
Profiel   

Ja dan is dat gedeelte iig wel duidelijk.. Wat maf joh. En hij heeft dit nu dus al langer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:36 



 
Profiel   

Sinds gisteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:39 



 
Profiel   

Oh wacht ze zijn trouwens wel donderdag ontwormd

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:43 



 
Profiel   

Granoek schreef
Oh wacht ze zijn trouwens wel donderdag ontwormd


Kan een reactie op de ontworming zijn inderdaad.
Gewoon even in de gaten houden en eventueel iets bute geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:59 



 
Profiel   

Update nog eens;

Dexter en Duke staan nu onder hun tweetjes. Dina staat bij de merriekudde op de grote weide, die kreeg jeukbenen van het 's nachts binnen staan en geniet nu dus van de groene grasjes en het vrouwelijk gezelschap.
De jongere garde stond een tijdje in een cirkeltje achter Dina, die onverstoord verder gras bleef eten. Toen de oudere merrie kwam gingen er even oren plat, de zwarte parel heeft een keer naar Dina getrapt en Dina heeft een keer terug getrapt. Toen was het in orde.
[ img ]

[ img ]


Dat was vorige maandag, dinsdag toen Dex zo leek in te vallen met schoonpap even gekeken en toch gekozen om Dex en Duke ook op een wei met gras te zetten, is wel een natte wei maar het gras lijkt Dexter goed te doen. Die staan dus nu op een andere wei want Dexter is levenslang verboden om bij drachtige merries te staan :Y) En Dina heb ik lekker laten staan tussen de dames, maakt ook niet zo veel uit.

Duke moest gisteren weer aan de bak :)
We zouden om de twee weken lessen maar daar zijn de feestdagen tussen gekomen dus het was een maandje geleden nu. Maar hij had alles flink onthouden!
Na afloop zei de instructrice: vorige keer heb ik de bak moeten slepen want hij had hem helemaal omgeploegd en nu niet meer :=

Hij was wel goed moe _O- Hier weer een kleine voor en na

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En nadat hij even binnen kon opdrogen weer lekker met Dex naar buiten

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:20 



 
Profiel   

Ughhh vraag me echt af hoe ik aan zo veel slechte karmapunten kom.

Dina terug uit de kudde gehaald. Zag haar terug invallen en toen ik de regendeken weer wilde opleggen zag ik dat ze overal kale plekken had.
Luizen |o

Natuurlijk is het vandaag zondag dus ik kan morgen pas sebacil ophalen. Ben aan het rondvragen bij vrienden of die nog een restje hebben staan dan kan ik na werk al gaan wassen snel. UGH.
Blij dat ze niet thuis staan nu, zag het niet zitten hier met emmertjes op en af te zeulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 11:58 



 
Profiel   

Jeetje wat een pech met Dina

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 19:06 



 
Profiel   

Ja echt, arme oma. Mijn vriend heeft bij een dierenarts in de buurt nog sanicuran kunnen halen en heeft haar gelukkig vandaag nog kunnen behandelen. Zal morgenvroeg even foto’s maken.

Ik ging er eigenlijk heen om haar benen te behandelen want daar had ik al van gezien dat die jeukten. Nu weet ik dus ook waarom.

Dexter en Duke hebben het wel naar hun zin onder hun tweetjes. Is weer dikke mik nu Dina geen onrust meer stookt haha

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 00:18 



 
Profiel   

Dexter op de voorpagina haha

[ img ]


Wat foto’s gemaakt van Dina voor wie er iets aan heeft

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Over 7 dagen moet ze opnieuw gewassen. Ze staat nu binnen omdat haar weerstand zo ingekakt is en wil niet dat ze in dit rotweer nog zieker wordt.

De andere 2 D’s stonden in de regen gras te smikken toen ik hooi bracht, die boeit het precies niet zo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 12:47 



 
Profiel   

Arme dana, die heeft het niet getroffen de laatste tijd :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 12:51 



 
Profiel   

Ik wist niet dat het Clydesdale veulen Dexter was, maar toen ik hem zag moest ik gelijk aan je denken :D

Arme Dina, hopelijk knapt ze snel weer op

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:34 



 
Profiel   

Ik zie bij Dina nog steeds beestjes maarja dat zal nog wel een wasbeurt of 2 nodig hebben denk ik. Haar vacht is wel al minder dof.

Dexter is me gewoon vierkant aan het uitlachen nu
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 14:40 



 
Profiel   

Paardendagje!

Dina komt wel weer lekker bij. Haar benen nog eens uitgekamd vandaag, ze ziet er gezien de omstandigheden niet verkeerd uit.

Met Dexter een beetje ‘vrijheidsdressuur’ gedaan. Hij vindt dat altijd zo leuk, wordt er ook heel fanatiek van :D we hebben geprobeerd hem een target te laten aantikken!

Met Duke hetzelfde gedaan in de hoop dit te kunnen uitbouwen naar zelfstandig trailerladen :)
Ook nog een klein stukje gaan rijden, tot aan de enge schapen. De terugweg was hij wat drammerig om terug te kunnen dus we zijn een 15 keer de oprit op en af gegaan en toen ging het uiteindelijk normaal :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 18:34 



 
Profiel   

Moet ik nog vertellen wat wij gedaan hebben of is het duidelijk? _O-

[ img ]


Nog eens een lesje meegepikt! Duke had vannacht nog eens binnen moeten staan omdat hij gisteren weer was uitgebroken op de boerderij, dus vanmorgen was hij helemaal fit en actief :=
Gelijk gebruik van gemaakt en binnen een kwartier lessen was hij helemaal bezweet. Mijn lesgeefster wilde dan toch al eens proberen of hij in galop zou aanspringen, linksom zou hij het in principe nu moeten kunnen en hij heeft inderdaad 1 sprong galop gedaan en snul dat ik ben heb ik hem toen ingehouden omdat ik schrok en nu heeft hij het dus daarna niet meer gedaan _-:(
Hij was op dat moment ook wel al echt moe dus ik denk dat we het volgende keer wat eerder moeten proberen.

En ja, die conditie hé := had zelf na een half uur ook een hoofd als een tomaat haha.
Komt wel! Hij is er wel altijd heel braaf gewoon dus ik mag niet klagen :)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 14:32 



 
Profiel   

Paardenmiddagje <3

Bij mijn vriend wat filmpjes gemaakt van de hengsten en dan zelf ook nog even de 'hengsten' los gelaten op de wei. Voor de foto mocht het :=

Wil nu slapen maar toch alvast paar foto's want zelfs Dexter ging los :D In mindere mate dan wel, het blijft altijd heel bescheiden bij hem :+


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 00:31 



 
Profiel   

Wow die Dexter :D potverdorie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 00:38 



 
Profiel   

Gave foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 02:26 



 
Profiel   

Dex in actie, hij lijkt zich goed te voelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 02:27 



 
Profiel   

Hij beweegt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 19:35 



 
Profiel   

soms wel ja _O-

Hij zit ook goed in zijn vel ja! Ze komen wel weer 's nachts binnen want deze regen is echt drama voor de wei. Zet ze nu ook vaak gewoon op een paddock, die is zelfs droger dan hun wei (paddock is hoger gelegen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 00:02 



 
Profiel   

Nog wat foto's van zaterdag snel in een topic gegoten voor wie wilt zien
Granoek @ [ITP] ITP - Actiefoto's en een poging tot...

Verder dikke baaldag vandaag, ondanks de wind scheen hier wel het zonnetje en ik had zoooo zin om een rondje met Dexter te doen maar die had vanmorgen precies weer wat zweet dus ik durfde toch niet. Dan maar Duke gepakt, terwijl ik wist dat dat een slecht idee was want ik had eigenlijk helemaal geen zin in gedoe én het waaide dus heel hard maar goed. Ik dacht we zien wel hoe ver we geraken, als we al eens tot aan de schapen van de buurman geraken (zoals vorige keer) ben ik blij.

Dikke doei, Duke wilde niet verder dan de ingang van de paddock waar we normaal afdraaien. Bokken en rondjes op zijn achterbenen om maar niet verder te moeten, 5 x terug gedraaid maar steeds opnieuw op dezelfde plaats en niemand in de buurt om even te helpen net voorbij die ingang te gaan. UGH. Dan maar afgestapt want wij gingen hélemaal nergens geraken op die manier en ons rondje dan maar aan de hand verder gezet met het idee onderweg ergens terug op te stappen en van daaruit verder te gaan als dat idee van 'ik mag naar de paddock' niet meer in zijn hoofd zit.
Meneer was ZO VERVELEND en zelfs gewoon naast mij wandelen ging niet meer, bij elke scheet zat hij ofwel 3 meter achter mij of 5 meter voor mij op.

Was daar dus al helemaal klaar mee en had dan maar een nieuw doel gesteld: zonder gedoe langs een plas water en mogelijks een paar voetjes er in. Ik dacht, als ik hem iets moeilijks vraag waarover hij moet nadenken heeft hij zijn aandacht niet op de wind
Ja haha, dus niet. De hele zandweg omgeploegd, allebei niet meer vrolijk en toen zijn tenen dan uiteindelijk het water raakten zijn we maar naar huis gekeerd. Waar hij dus op de terugweg TOTAAL geen last meer lijkt te hebben van de wind overigens -:(-

[ img ]

Afgezadeld en naar de paddock geleid, waar ook een grote plas water langs de weg ligt. Daar kan hij op een gegeven moment niet omheen (is een dikke 10m lang die plas) maar wel overheen, dus daar wilde ik nog een keer proberen. Hij is er 2 keer overheen gesproken en de derde keer ging het zowaar op een normale manier, halleluja!

Als de bliksem Dina mee de paddock op gezet en Dexter bij elkaar gepakt en lekker een stukje met Dexter gaan wandelen voor mijn hoog nodige ego boost. Soms mis ik hem terwijl hij gewoon hier staat, stom hé.

[ img ]

Kijk Duke, zo kan het dus ook

[ img ]


Toen ik ze binnen haalde vanavond was aan Dexter ook weer niks meer te zien, ik denk dat hij misschien niet op zijn gemak is geweest met de harde wind afgelopen nacht. Hij had toch al zijn eten en hooi op vanmorgen
Dit was vanmorgen
[ img ]

En dit was vanavond

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 19:16 



 
Profiel   

Oh oh oh je hebt wat te stellen met die Duke := man man man

Ik kan me je frustratie overigens levendig voorstellen :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 20:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 101 van de 112 [ 2779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 112  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen