Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 57 van de 112 [ 2779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 112  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

 
Profiel   

Wat jammer dat de weides verkocht zijn. Dan kan je ze na 2020 niet meer thuis zetten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 16:58 



 
Profiel   

Nee klopt! :( Maar het enige verschil voor mij zijn 5 minuten met de auto, ze blijven gewoon 'hoe ik het graag heb' zeg maar, ze staan 24/7 buiten alleen dan zelfs in kudde wat ik misschien nog wel fijner vind, worden gewoon gevoerd zoals ik ook heb doorgetrokken, alleen hoef ik er niet voor uit mijn bed (wat ik ook wel fijn vind :+ ) en ze worden altijd in de gaten gehouden.

Ik vind het heerlijk om ze thuis te hebben, wakker worden en twee koppies zien uit het raam <3 Maar we zijn met ons gat in de boter gevallen bij mijn vriend op de boerderij dus daar toch ook heel dankbaar voor :)

Ik mag er zelfs mijn trailer zetten, ze waren al plannen aan het maken om een overkapping te maken voor de tramwagen zodat de beide trailers binnen konden etc, dan heb je mij aan het huilen hoor :') Ze zijn veel te lief voor me, ik word e veel verwend :+

TROUWENS!!

Helemaal vergeten te zeggen hier, maar ik heb van de week mijn vakantie geboekt :D
15-18 april gaan vriend en ik met de paardjes naar zee <3
Ik kijk er zooooo hard naar uit *\%/*
Alleen staat zijn paard dan ofwel op springen, ofwel met een baby er naast. Dus hij neemt een ander paard mee, en ik ben een beetje aan het pushen naar 1 specifiek paard in de hoop dat ie wil wisselen voor 1 sprintje :=
Want stiekem heb ik toch wel een dikke boon voor 1 van hun merries :+ Zo'n schatje is dat.
Heb nog wel ergens een foto denk ik, even zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 13:15 



 
Profiel   

Ahhh ik word helemaal nostalgisch hiervan, besef me net dat ik al 7 jaar daar rond loop.

Ik had altijd de supershotgun op haar voor zee :o
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 13:21 



 
Profiel   

Dexter is jariggg! *\o/*

Granoek @ [ITP] Gelukkige verjaardag lieve Dexter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 07:50 



 
Profiel   

Knappe merrie!

Van harte gefeliciteerd met Dexter!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 09:05 



 
Profiel   

Ben volgens mij de veulen update helemaal vergeten, en vandaag helaas toch reden voor update.
De afgelopen 10 dagen zijn er 2 veulentjes geboren, de vader er van is een hengst die van de zomer plots overleden is, we verwachten zelf maar 4 veulentjes van hem. 2 er van zijn dus geboren, merrietjes, helemaal volgens de wensenlijst en 100% prachtig <3

Maar de eerste was te vroeg geboren, voor de merrie het eerste veulen en alles ging vanzelf, ze was een super goede mama! Alleen had het veulen een overbeet en daardoor moeite met drinken.
Geholpen, flesjes gegeven, alles gedaan en uiteindelijk leek het te lukken! Maar dat bleek niet het enige te zijn wat er scheelde. De urineleider was onderontwikkeld en daardoor niet goed afgesloten, dit zorgde er voor dat ze uit haar naveltje lekte en veel vocht verloor. Haar lever en nieren functioneerden niet naar behoren en vanmorgen vertoonde ze tekenen van uitdroging. In overleg met de dierenarts besloten haar in te slapen :'(
Wat was ze mooi, zo zonde.. Haar naam was Annaïs.

[ img ]

[ img ]


Het andere veulentje is compleet het tegengestelde, mega groot, donzig en tot nu toe gezond (we hebben over de jaren hier geleerd niet te vroeg te juichen, maar tot zover positief). Alleen daar was de merrie niet helemaal lekker vandaag. Hoge hartslag, temperatuur wat verhoogd, wilde niet eten.. Zij heeft oxytocine gekregen en de dierenarts heeft haar opgevoeld maar daar leek gelukkig alles in orde. Vanavond wilde ze toch alweer eten, dus hopelijk daar morgen ook nog beterschap in. Dit veulentje zal Farah heten.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 22:42 



 
Profiel   

Oh wat naar van Annaïs. Maar wat is Farah ook een pracht. Sterkte met de merrie. En eigenijk met beide merries.
Mssn rare vraag maar is de merrie van Annaïs dan eerst ook nog opzoek naar haar veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 22:53 



 
Profiel   

Het veulen ligt er nog bij tot ze aangeeft dat het oké is :) voorlopig eet en drinkt ze maar staat ze er wel nog veel over gebogen naar te kijken en te duwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 23:28 



 
Profiel   

Ahh wat naar van het eerste veulen. En ook vooral voor de merrie. Wel mooi dat jullie de merrie afscheid laten nemen.

Het tweede veulen is een mooi Veulen. Beterschap voor de merrie. Hopelijk knapt ze snel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 00:25 



 
Profiel   

Och..... Sterkte. Wat een mooi veulen was ze. Echt fijn dat de merrie afscheid mag nemen. Wel heel heftig hoor.

Andere veulen is heel mooi, en wat groot al! :oo hopelijk gaat het goed met de merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 01:16 



 
Profiel   

De andere merrie gaat weer een stuk beter gelukkig, veulen groeit als kool!

En we hebben er nog eentje bij, de teller staat op 3 dit jaar maar dus 2 in de stal.

[ img ]

[ img ]
Het eerste kereltje!

Zelf ook niet stil gezeten, heb Duke opgepakt en weer geoefend met inparkeren voor het opstapje! Doet ie flink :)
Heb een filmpje er van, kijken of ik die online krijg.

Hij heeft ook Dexter zijn hoofdstel gepast en voor het eerst het bitje in gehad. Hoofdstel veel te groot, bit veel te groot. Ik heb een Shetlander gekocht :+

[ img ]

Ter vergelijking nog eens het shetten zadeltje op gelegd

[ img ]

[ img ]

En zijn staart bijgeknipt! Lekker getut dus, los in de stal met de poort open maar hij leek het wel prettig te vinden :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 14:41 



 
Profiel   

Oh en nog wat foto's gemaakt van zus haar paard en mijn nichtje :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 15:22 



 
Profiel   

Ahhhh, daar smelt je hart toch van! Zowel van het veulen <3 , als van Duke met te groot (en shetlander) tuig <3 als van je prachtige nichtje <3 !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 18:00 



 
Profiel   

Wat een schattige update hihi!
Zo’n schattig veulen, die beentjes doen mij op één of andere manier echt aan van die spekkige baby beentjes denken, of zeg ik nu iets heel raars _O-

Wat schattig die foto met je nichtje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 21:49 



 
Profiel   

Haha nee steffi ik weet wat je bedoelt :') Zo'n Michelin-mannetjes beentjes :=

Wij hebben in 1 klap weer 2 paarden bij om te beleren hier.
Is dan misschien niet helemaal op zijn plaats in dit topic maar aangezien het valt onder mijn dagelijkse bezigheden kan ik misschien wel updaten als jullie dat leuk vinden.
En ik moet me echt bezighouden tot Duke oud genoeg is want anders word ik alleen maar ongeduldig :P

Deze lieve kerel is Duke zijn beste maatje sinds veulen, hij stond hier vast wel al op foto's met Duke haha :D Hij werd vorig weekend afgekeurd wegens te vrouwelijk :( Ga verder niet uitwijden over de dramatische jurysport die is 'trekpaardkeuringen' maar bon.
Komt er op neer dat meneer nu wel aan de bak mag! Hij is te braaf en te knap om te verkopen, hier blijven normaal geen hengsten die afgekeurd worden, of ruinen. Maar deze mag lekker voor de wagen, in dubbelspan bij zijn mooie bruine mams.

Zijn naam is Vainqueur, maar ik zeg altijd Vinnie :+
[ img ]

We gaan straks beginnen met hem wat te laten wennen aan het tuig!
Vlaggen, papieren en plastic zakken, zadeltjes, dekjes, heeft hij allemaal al op zijn rug gehad. Sja, hij stond bij Duke hé :+
Hij was altijd wat opdringerig dus ook daar gaan we mee aan de slag, zin in!

En dan als tweede de mama van het veulentje dat gestorven is. Daar gaan we nog wat rustiger mee beginnen, voor vandaag vooral eigenlijk wat aandacht en fletsen. Ze heeft het 3-4 dagen heel zwaar gehad maar gaat nu wel zienderogen vooruit. We denken dat ze het wel leuk gaat vinden haar gedachten te verzetten, in plaats van op 2 merries met veulen te kijken de hele dag.
Dus even kijken wat ze aangeeft en anders lopen we daar straks ook al eens een stukje mee aan de hand, wat gewenning met dekjes over de rug enzo :) Het is zo'n lieve ook, hoop dat ze het leuk gaat vinden. Besef me net dat ik van haar helemaal geen foto heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 11:06 



 
Profiel   

Granoek schreef
Zelf ook niet stil gezeten, heb Duke opgepakt en weer geoefend met inparkeren voor het opstapje! Doet ie flink :)
Heb een filmpje er van, kijken of ik die online krijg.


Ik zag dat je het filmpje op insta had staan, je kunt ook dat filmpje vanaf insta rechtstreeks hier posten.

Gewoon klinken op de drie stippen > link kopieëren > dan tussen [video ][/video ] plaatsen.

[ img ]


Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 21:52 



 
Profiel   

Oh kijk dat is nou handig :D dankjewel haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 23:34 



 
Profiel   

Granoek schreef
Oh kijk dat is nou handig :D dankjewel haha!


Wat ook handig is, is dat bokkers meteen je insta kunnen vinden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 23:38 



 
Profiel   

Ohja hahaha!

Nou ik heb besloten de werkelijkheid te aanvaarden en om mezelf te troosten mag ik nu een eigen hoofdstel voor Duke kopen. In maat... full... Dexter zal wel lachen met mijn 'kinderkleertjes'.
Er gaat echt een WERELD voor me open _O-

Zo veel keuze, zo veel kleuren, zo veel modellen... En nu weet ik niet wat ik wil :')
Sowieso bruin! Maar dan... :+
edit: en geen lak

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 12:13 



 
Profiel   

Granoek schreef
Ohja hahaha!

Nou ik heb besloten de werkelijkheid te aanvaarden en om mezelf te troosten mag ik nu een eigen hoofdstel voor Duke kopen. In maat... full... Dexter zal wel lachen met mijn 'kinderkleertjes'.
Er gaat echt een WERELD voor me open _O-

Zo veel keuze, zo veel kleuren, zo veel modellen... En nu weet ik niet wat ik wil :')
Sowieso bruin! Maar dan... :+
edit: en geen lak


Haha, lekker als een normale maat nog past, je hebt kans dat hij er nog wel uit gaat groeien. Wat betreft bit kan ik je het nieuwe bit van mijn Duke van harte aanbevelen.

De Trust Inno Sense medium met tongboog. Ik had eerder de flexi soft van dezelfde serie, maar dat lag niet stabiel genoeg in de mond, op de medium reageert hij heel goed en het bit is nog steeds flexibel, zeker als het warmer wordt in de mond van je paard.

[ img ]

https://www.dochorse.nl/trust-bustrens- ... edium.html

Gewoon een tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 23:43 



 
Profiel   

Potverdekke lieve heer zo droevig ben ik ook weer niet dat ik aan 105€ getroost moet worden _O-
Als hij groot en sterk is (lees: uitgegroeid) misschien maar voorlopig dacht ik het eigenlijk bij wat simpels te houden :') ik houd hem wel in gedachten want ongebroken is zeker iets wat ik overweeg owv het stabielere (en ik denk best dat ik een stille hand heb) maar weet niet of hij er plek voor heeft. Zo veel keuze en zo veel meningen, wat is wijsheid haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 23:55 



 
Profiel   

Granoek schreef
Potverdekke lieve heer zo droevig ben ik ook weer niet dat ik aan 105€ getroost moet worden _O-
Als hij groot en sterk is (lees: uitgegroeid) misschien maar voorlopig dacht ik het eigenlijk bij wat simpels te houden :') ik houd hem wel in gedachten want ongebroken is zeker iets wat ik overweeg owv het stabielere (en ik denk best dat ik een stille hand heb) maar weet niet of hij er plek voor heeft. Zo veel keuze en zo veel meningen, wat is wijsheid haha


Ik heb dus een bitfitter laten komen, de ruimte in mijn Duke zijn mond was ook erg beperkt, dus alles wat zou scharen enkel of dubbelgebroken, viel al af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 00:33 



 
Profiel   

Oké lang geleden haha

Ik heb van de bitten dus al 2 opties gehaald.
Heb een ongebroken trens gekocht en een enkelgebroken kneveltrens.

De ongebroken voor de rust en de kneveltrens tegen het schuiven. Enkelgebroken omdat dubbelgebroken er niet was, als beide tegenvallen kunnen we dat later nog proberen.

Raad eens welke maat bit hij had :=
Als je weet dat Dexter 17,5cm heeft...

Verder hadden we woensdag vlaggenoefening met de trekpaarden, zondag moeten we in Antwerpen een optocht rijden met vlaggen en we gingen dus nog even oefenen.
Toch blij met die nuchtere paarden dan, alles ging super goed en chill!

[ img ]

Na lange tijd nog eens deze knappe merrie onder mijn kont, wat een schatje is het toch. Arghh ik mis haar wel!

[ img ]

En toen nam ik de vlag mee de wei in en dacht ik 'wat die Belgen kunnen, kunnen die van mij ook' :+
Nouuu…

[ img ]

Dexter moest er niks van weten. Die ging ook hele tijd weg rennen enzo haha, arm ding. Wat een druif is het toch ook :')

Duke daarentegen, die moet écht overal met zijn neus bovenop zitten. Die was niet bij de vlag weg te slaan, als ik wegliep kwam hij me achterna en hele tijd er aan bijten enzo.
Dat ging dus best prima _O-

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En zelfs als het even Dexter zijn beurt was, kon hij het niet laten

[ img ]

Ik vind hem ook heel erg veranderen in uitdrukking nu. Hij was altijd heel baby en knuffelig en nu vind ik hem een soort 'vastberaden' uitstraling hebben. Eerder stoer zelfverzekerd, het staat hem wel :)

Terwijl hij hartstikke onder de sloef ligt, als het op rangorde aankomt hebt je:
Dexter
Vos merrietjes
Blauw merrietje
Duke

Waar die blauwe Duke wel nog tolereert gelukkig. Die 2 vosjes doen niks anders dan hem in zijn billen bijten. 1 vosje is weg nu trouwens, die staat op boxrust :(

Normaal ging maandag mijn trailer gemaakt zijn en dan konden de paardjes woensdag naar huis, maar nu heeft de garage weer wat anders gevonden en gaat het ten vroegste pas volgende week zijn :roll:

Dus dat was dat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 14:14 



 
Profiel   

Granoek schreef
Oké lang geleden haha

Ik heb van de bitten dus al 2 opties gehaald.
Heb een ongebroken trens gekocht en een enkelgebroken kneveltrens.

De ongebroken voor de rust en de kneveltrens tegen het schuiven. Enkelgebroken omdat dubbelgebroken er niet was, als beide tegenvallen kunnen we dat later nog proberen.

Raad eens welke maat bit hij had :=
Als je weet dat Dexter 17,5cm heeft...


Mijn Duke heeft 14 cm (dames mondje), dus die van jou zal ongeveer een 12,5 - 13,5 zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 14:24 



 
Profiel   

Super leuk :D

Dukie is een druif hahahaha. Die grijze met de zwarte snoet erachter is ook erg leuk :j mooi kleurtje :j

Wacht. Duke bitmaat. Ik denk 15 of zo :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 14:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 57 van de 112 [ 2779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 112  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen