[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:21

Wat leuk zo met die vlag :)
Leuke foto's.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:46

Waar in Antwerpen moet je die stoet doen?
Ben benieuwd naar Duke zijn bit maat :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 21:49

Euhm ja goeie vraag _O- tis bij het ganzenrijden haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 00:11

Ohja en Duke had inderdaad 13,5 _O-
In de winkel vroeg ik voor 14, dan kon ik met bitringen werken en kon hij nog wat meegroeien maar die vrouw keek naar me en zei 14?! Das wel groot, ben je zeker?

Ik zeg nou bedankt voor de peptalk maar ik trap er niet in :') De andere heeft 17,5.

En dat gezicht dan vind ik zo heerlijk hahaha
Maar ja Duke heeft dus een pony maat nu, in mijn ogen dan haha.

13,5.. dat hangt gewoon in de winkels jongens, deze had ik echt niet verwacht :+ het wordt veel te gemakkelijk op passende spullen te vinden zo, daar heb ik mijn budget niet op berekend _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 15:49

Hier zie je wel welke van de twee zich het meeste aanstelt in de wei :=
Afbeelding

Is het drama toch niet voor niks, krijg er wel een spierbundel mee zo hahaha

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:12

Hij is al bijna even groot he! :oo

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 17:13

Ik kies gewoon de juiste foto's 8-)
Nee op foto's lijkt dat heel vaak zo maar hij is echt nog wel een stuk kleiner, krijg alleen geen kloppende foto. Waar het op foto lijkt zoals het echt is zeg maar. Duke weet zich altijd net op die 5cm² te positioneren die hoger gelegen ligt haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 17:15

Hier zie je het wel beter

Afbeelding

Afbeelding

Ja don’t ask :+ ik wilde kijken wat hij deed als ik ging springen alsof ik zou opstappen maar er gebeurde niks :')

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:20

Lijkt nog steeds. Punt. :+

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:23

pAaRdEnMiShAnDeLiNg

en:
Pas op dat hij je niet gaat schoppen. :+

"Baasje kun je alsjeblieft gewoon éven normaal doen." :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 20:49

Hahaha ik moest net uitkijken dat ik hem niet schopte, volgens mij raakte mijn voet hem. Heb wel sorry gezegd! :=

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:54

Wordt hij gewoon makkelijk van!

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 20:57

Ja hoor als ie de pest aan me had was ie wel weggerend maar hij bleef staan dus zo erg zal het wel niet zijn geweest haha

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:05

Granoek schreef:
Ja hoor als ie de pest aan me had was ie wel weggerend maar hij bleef staan dus zo erg zal het wel niet zijn geweest haha


Nee, zijn grote voorbeeld blijft ook gewoon staan, dus zal het wel goed zijn!

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 10:53

Ja zoiets zal het geweest zijn :D

Gisteren ben ik met de trailer naar de keuring geweest en we zijn zonder opmerkingen geslaagd *\o/*

Afbeelding

Wilde ik gelijk de paarden opladen en naar huis halen natuurlijk, dus Duke naar binnen gehaald. Dan terug om Dexter te halen (de poort van de wei is aan een bruggetje waar Dexter niet op kan draaien dus we moeten telkens 1 voor 1 8)7 )
Maar toen bedacht ik me ‘hmm.. er is iets wat ik vergeet’

Ja hoor, MAANDAG GA IK NAAR DE ZEEEEE *\%/*

Helemaal niet meer aan gedacht, het is een beetje onnozel om nu de paarden naar huis te halen om ze dan zondag weer terug te brengen :') want maandag ga ik met Dexter naar de zeeeee

Dus Dexter maar terug gezet haha. En omdat duke toch al binnen stond gelijk maar even met hem het trailerladen geoefend.

Voor het eerst op onze eigen trailer!
Afbeelding

Heb zelfs nog wat geoefend op het alleen laden en dat ging ook! Een beetje raar in het begin omdat ik dus niet mee liep tot voor, maar na 3 keer liep meneer vanzelf tot voor :D

https://www.facebook.com/17716158298285 ... 30?sfns=mo

Nog wat geschakeld op de trailer zelf, half er op half er af enzo, dat ging ook goed :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 10:21

De 26e wordt in ieder geval Duke al voor het eerst uit de hand bekapt.
Mijn oude smid is moeilijk om dingen mee af te spreken en mijn schoonbroer, die ze normaal deed kappen, heeft het al zo druk en wil ik niet hele tijd lastig vallen.

Dus ik heb iemand gevonden uit de buurt die zware paarden doet, dat blijkt nu net een natuurlijk bekapper te zijn, we gaan het eens proberen en zien wat het geeft. Hij is vrijdag langs geweest om uitleg te geven, dat vond ik wel fijn dat hij dat wilde doen :)
Hij heeft vooral veel verteld wat ik zelf al vermoedde en daardoor heb ik er eigenlijk wel een goed gevoel bij. (Duke staat snel te lang, gaat dan flaren, dat wist ik en werd bevestigd. Dexter stond te lang, dacht ik ook al, straal te lang dacht ik ook al etc..) Hij heeft me veel verteld over hoefmechanismen en wil me zelfs dingen leren zodat ik zelf kan bijhouden, wat ik heel fijn vind! Want ik ben echt zo'n DIY-er, als ik iets kan leren zelf doen, dan doe ik het liefst alles zelf :D Of ik wil het in ieder geval kunnen :)

Straks spullen klaar leggen en koffers maken, morgen gaan we richting Oostduinkerke! Dezelfde plaats als waar we normaal met de hele trekpaardenclub gingen en de paarden mogen ook op dezelfde stal staan, wat super fijn is want ook daar kunnen ze gewoon dag en nacht op de wei. Dus als we eens een dagje niet willen gaan rijden, door regen oid, dan staan de paardjes gewoon lekker buiten. Dat was wel een eis voor mij haha.
En voor onszelf een gezellige B&B geboekt, lekker op vakantie in eigen land!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:02

Veel plezier vandaag!

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 14:39

Dankjewel! We hebben het super naar onze zin :D vriend en ik zijn echt precies hetzelfde op dit vlak, liever een half uur door de duinen klimmen dan als een idioot op en af rennen op dat strand. Een sprintje trekken is super leuk! Maar ik ben gewoon meer zo’n sjokruiter :') en hij ook! Hij vindt het zelfs prima om vanavond of morgenavond terug te rijden zodat ik foto’s kan maken bij zonsondergang :D

En de paarden zijn zo braaf <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:29

Wat super mooi zeg! Heel leuk zo samen. Lekker relaxt. En ff op de uitkijk staan haha.

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:03

Wat een heerlijke foto's. Lekker genieten zo.

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 06:48

Zo, wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie!
Wat hebben wij geluk gehad met het weer := zelfs een beetje bruin geworden. Naja, een ruitertintje noem ik het. Mijn handen zijn bruin aan de bovenkant en mijn hoofd en hals tot aan het randje van mijn trui :')
De rest gewoon nog lekker melkfles :D

Heb de laatste dag met het mooie weer de camera meegenomen op het paard, zal die foto’s vandaag even op pc zetten dus voor nu nog even mobiel foto’s
Mijn vriend mag vaker mee *-:) ~~}>

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dexter bleef echt wonderbaarlijk goed stilstaan dus even profiteren :+
Afbeelding

En als je beide geen zin hebt om af te stappen dan maar foto’s vanaf het paard
Afbeelding

De woensdag waren we overdag naar Brugge geweest. Prachtig daar! Maar zoooo druk en toeristisch
Afbeelding
Afbeelding

Tegen zonsondergang nog even het strand op, lekker leeg :D wel mistig, heel mooi

Afbeelding

De rest volgt snel!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:13

Wat gaaf zeg! Mooie foto’s en wat js Dexsrer braaf!

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 07:48

Oooh hij was zo braaf <3 Echt de meest gebruikte zin deze week, wat een brave paarden hebben wij :j
Ze kwamen ook zo goed overeen, waren echt maatjes, zo fijn om te zien. Kregen het vannacht bij thuiskomst ook niet over ons hart ze uit elkaar te halen dus Fuxine staat nu bij Dexter, Duke en de kleintjes := Tijdelijk want die twee van mij komen normaal straks of morgen naar huis haha.

Maar echt, you name it, he did it.
Duinen op en af, water in, golvenbreker spelen, we hebben zelfs 2 kindjes het water in geleid op hun pony's. Ze kwamen in hun jurkje en kostuumpje op hun shetjes aan het water voor communiefoto's maar de pony's wilden het water niet in. Dus ik zeg tegen mijn vriend be right back :+ En gevraagd of ze misshien achter ons aan wilden lopen, en dat ging super goed :D De pony van de jongen begon gelijk te spetteren met de voorbenen haha!

Dexter had echt de hele week zo'n no-nonsense mood. "Had je nog ideeën? Ik ga wel mee" :+
Ben zo trots <3

Zag alleen twee plekken aan zijn schoft toen ik de dinsdag voor het eerst wilde opzadelen, maar kan me haast niet voorstellen dat dat door het zadel komt aangezien hij daarvoor al weken geen zadel meer op had gehad :') Ik wilde nog wel gaan rijden om wat conditie op te doen maar zo weinig tijd gehad dus niet er van gekomen. Maar het is wel echt net die plaats..
Heb aan zee dan eerst zonder de back riser gereden (deze gebruiken we op aanraden van de zadelpasser) maar hij wordt dan zo overdreven gevoelig op alles en zodra ik been aanleg krijg ik een rillende reactie zeg maar. Zonder de back riser hadden we dat niet maar dan ligt mijn been te ver naar voor.
Op deze foto zie je dat
Afbeelding

Dus weet even niet goed wat ik daar mee moet. Ik check er altijd op bij opzadelen en heb het voor dit weekend nooit opgemerkt dus het moet iets recents zijn..

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 14:18

Ben de foto's van de camera aan het om zetten, ik heb toch serieus het knapste paard dat er rond loopt <3

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 15:04