Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 98 van de 111 [ 2755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 111  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

 
Profiel   

Jeetje wat heftig!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 15:58 



 
Profiel   

De dierenarts is net weer weg, ze had nog wat bloeduitslagen binnen maar nog niet alles. Gal was oké en er zijn geen ontstekingswaarden gevonden, uitslag van vitamine E etc duurde langer.

Het eten van eikels zorgt voor diarree en koliekverschijnselen en dat had hij niet, lyme gaf ook andere symptomen en zou ook niet na 20min ineens voorbij zijn, het eten van JKK komt nog het meest in de buurt maar dat lijkt haar zo onwaarschijnlijk omdat ze daar niet van eten als er voldoende 'goed' eten beschikbaar is en hier staan ze dag en nacht op de wei met hooi er bij dus eigenlijk ziet ze dat ook niet als een optie. Met name omdat er nu helemaal niks meer aan de hand lijkt.

Alle symptomen komen niet overeen met wat het bloed laat zijn, volgens zijn leverwaardes zou hij nu heel ziek moeten zijn maar hij lijkt helemaal weer de oude. Het is heel raar dat hij zo duidelijk 'neurologisch'-achtige verschijnselen laat zien maar dat het bloed dan weer heel duidelijk de lever aangeeft. Terwijl aan Dexter zelf nu compleet niks meer te zien is.

Het kort draaien, trekken aan de staart (voor evenwicht) gaat allemaal terug prima. Hij krijgt nu 's morgens wat vitaminebrok bij wat prima binnen gaat, hooi gaat goed echt niks meer te zien. %)

Hij heeft een kuur gekregen om de lever terug in orde te maken en er is bij Dina en Duke ook bloed geprikt om te testen, als er bijvoorbeeld iets in het hooi zit dan moet dat bij hun ook terugkomen in de bloedtesten. Ze gaat dan voor Duke de lever laten testen en bij Dina wat uitgebreider omdat die zo moeilijk gewicht aanhoudt. Als we dan toch met bloed gaan gooien dan maar gelijk goed.
Over twee weken komt ze van Dexter opnieuw bloed trekken in de hoop/veronderstelling dat de leverwaardes gedaald zijn.

Conclusie: we hebben geen idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 14:35 



 
Profiel   

Niet toevallig uit een sloot gedronken? Daar kan ook van alles inzitten wat voor verhoogde leverwaarden kan zorgen.

Fijn dat het nu zo goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 15:02 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Niet toevallig uit een sloot gedronken? Daar kan ook van alles inzitten wat voor verhoogde leverwaarden kan zorgen.

Fijn dat het nu zo goed gaat!

Nee we hebben hier geen sloten en er staat stroomdraad voor de beek. De Maas is 6m lager, daar kunnen ze sowieso niet bij. Ik ben vergeten te vragen of de overstromingen van deze zomer van invloed kunnen zijn geweest, die tip kreeg ik ook nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 15:06 



 
Profiel   

Granoek schreef
gerlindie schreef
Niet toevallig uit een sloot gedronken? Daar kan ook van alles inzitten wat voor verhoogde leverwaarden kan zorgen.

Fijn dat het nu zo goed gaat!

Nee we hebben hier geen sloten en er staat stroomdraad voor de beek (en die gaat ook nog eens een aantal meter omlaag). De Maas is 6m lager, daar kunnen ze sowieso niet bij. Ik ben vergeten te vragen of de overstromingen van deze zomer van invloed kunnen zijn geweest, die tip kreeg ik ook nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 15:07 



 
Profiel   

Hoe gaat het met Dexter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 06:38 



 
Profiel   

Ah sorry ik had er een topic over gemaakt en daardoor deze vergeten te updaten.
Hij heeft niks meer laten zien sinds die laatste keer, uit zijn bloedresultaten kwamen dus die verhoogde leverwaarden en verder niks. Al de rest (gal, SAA, vitamine etc..) waren goed

Er is toen nog bloed genomen bij Dina en Duke en daar bleek dat Dina ook verhoogde leverwaarden aantoonde maar dat Duke kerngezond is (dat is op zich ook wel fijn om te weten). De DA denkt nog altijd aan vergiftiging door JKK (of iets in die aard) en nu dat blijkt dat Duke helemaal niks aantoont durf ik te denken dat die 2 oudjes toch uit de wei iets gegeten hebben wat niet goed voor ze is en dat Duke dat niet nodig heeft gevonden want zodra die denkt dat hij tekort komt breekt hij uit en gaat hij in de berm eten.

5/11 komt ze opnieuw bloed afnemen en dan zou het terug in orde moeten zijn, aan Dexter zelf is niks meer te zien. Ze staan nu op de boerderij bij mijn schoonbroer want ik ga volgende week op vakantie en zo hebben ze toch iets meer toezicht dan wanneer ik iemand zou vragen ze hier 1 of 2 x per dag te komen voeren. Ze staan er bij 2 oudere merries dus Dexter is weer in volle 'must-protecc-Duke' modus gegaan. Hij ging ook rennen en bokken nadat hij 1 HELE NACHT op stal had moeten staan het arme dier.

Ze checkt dan gelijk ook Dina haar tanden en gaat dan bij Dina nog extra bloed afnemen om ook te testen of er daar ergens iets is waardoor die zo mager blijft, hoewel ze de laatste tijd wel weer redelijk bijgekomen is. Maar nog niet genoeg :)

Had ik trouwens al gezegd dat Duke weer dik is pfffff
Gelukkig past zijn zadel nog wel

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:41 



 
Profiel   

Grapjas :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:43 



 
Profiel   

:') hahahaha dat zadel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:47 



 
Profiel   

Ik heb altijd begrepen dat JKK heel langzaam opbouwt in de lever en pas na zoveel tijd het binnenkrijgen toxisch is. Dus niet zomaar acuut en daarna weer niet. Want het blijft en wordt niet afgebroken.
Als dat zo is rijmt JKK niet meteen met acute verschijnselen die even later weer over zijn..
Heeft hij ook niks overgehouden aan het vallen en raar doen?
Wel fijn dat het nu weer rustig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 11:31 



 
Profiel   

Klinkt goed wel! Gelukkig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 18:39 



 
Profiel   

Donderdag kwamen we terug van vakantie dus ik had gisteren met de DA afgesproken voor bloed te trekken om te zien of alles weer in orde was.
Die resultaten krijg ik in de loop van volgende week dus we zullen zien!

Ze heeft van dina extra bloed genomen om te testen om cushing want ze heeft gisteren de tanden bijgewerkt en die waren te goed om te kunnen verklaren dat ze wat mager blijft. Wel wat scherpe randjes maar eigenlijk lang niet slecht.
Ze krijgt nu ook voordroog ipv hooi, heb het idee dat ze daar wel beter van bijkomt maar nu denk ik dus dat Dexter er niet tegen kan |o
Die heeft weer een kale plek op zijn hoofd
[ img ]

Dierenarts denkt niet aan allergische reactie omdat hij er niet aan schuurt, moet even kijken wat het doet met sudocrem maar ze zei dat ik me te veel zorgen maakte en dat ze geen bubblewrap rond de paarden kon doen. Reality check :+
Als het iets was, zou ze het zien bij de bloeduitslagen.

Verder vond ze hem er super goed uit zien, hij komt ook altijd blinkend onder zijn deken uit :D

[ img ]

Dina hier nog heel groggy van de verdoving maar ook wel al dikker dan 2 weken geleden
[ img ]

Kussie

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 16:28 



 
Profiel   

Oh jongens ik vergeet helemaal op te scheppen met vakantiefoto’s {:}

[ img ]

[ img ]

En deze was heel blij dat we terug waren :=

[ img ]

Net voor we vertrokken had ik trouwens nog een super leuke shoot met Duke! Als ik de foto’s krijg zien jullie ze meteen maar ik heb al een glimps gekregen en wowieee
Dit was de setting

[ img ]

Had nog wel behoorlijk wat werk voor hij op de foto kon :+

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 17:33 



 
Profiel   

Hij heeft wel even super witte sokken 8-) ik vind dat wel een prestatie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 20:33 



 
Profiel   

Oehh ik heb de foto’s van vorige week binnen! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:47 



 
Profiel   

Hier heb ik de foto’s even samen gezet :)

[ITP] Herfst onder de wilgenbomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 12:49 



 
Profiel   

Ze zijn echt heel mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:41 



 
Profiel   

Ja ben er ook echt super blij mee!
Jammer dat hij weer zo dik staat :=
Maar nu het op werk rustiger is sukkel ik nog steeds met mijn nieren. Heb voor de foto’s 5min op Duke gezeten en heb er de hele week plezier van gehad pfff.
Vrijdag hopelijk laatste keer op controle en dan halen ze als het goed is de stent weg. Mag hopen dat ik er dan vanaf ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 14:56 



 
Profiel   

Wat naar dat je nog steeds last hebt van je nieren. Hopelijk wordt het snel beter.
Nick is op het moment ook te dik, maar goed. Als het niet anders kan, moet het maar even zo.

En je foto’s zijn er echt niet minder mooi om, ze zijn heel mooi geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:49 



 
Profiel   

Ik kreeg net telefoon van de dierenarts met de bloeduitslag en zowel Dina als Dexter’s leverwaardes zijn terug naar normaal :)

Dina testte ook negatief op cushing dus dat is helemaal fijn! Het was wat grijs gebied, ze testte niet positief maar er werd wel aangeraden volgend jaar opnieuw te testen. En qua voeding gaan we proberen ze naar de winter toe ‘s nachts binnen te halen en een goeie emmer bietenpulp te geven, dat vond de DA de beste optie in combinatie met veel hooi

Dus dan doen we dat maar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 14:31 



 
Profiel   

Goed nieuws!
Mij is ooit de tip gegeven een mengeling aan olie (mais, maar dus ook andere plantaardige) te maken en daar elke dag een goede scheut van te geven als dikmaker ook. Ben toen naar de groothandel gegaan achter van die grote flessen dus daar raak jij ook makkelijk aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 20:58 



 
Profiel   

Oh ja daar kan ik wel aan geraken inderdaad. Moet ook wel zeggen dat ze nu zienderogen vooruit gaat ook, volgens mij doet het voordroog haar ook wel goed.

Nog leuk nieuws, ik wacht al 3 maanden tot ze dit stalletje komen leveren maar maandag waren ze dan eindelijk daar :D
Wij hadden hier op een andere locatie eerst drank- en snoepautomaten onder staan maar die werden steeds vernield dus die hebben we weg gehaald en het afdakje stond daar dus voor niks.
Dus die heb ik in de wei laten zetten voor de paardjes!

Hij staat nu zo dat, in de zomer als het heet is, de paarden tot 17u schaduw hebben onder de grote boom en daarna onder het afdakje.
[ img ]
[ img ]

Verder hebben ze gisteren weer pedicure gehad, alledrie waren ze heel braaf. Verrassend genoeg :+

[ img ]

En ik haalde ze zwetend van de wei, Duke heeft de minste vacht maar die was zelfs aan het zweten. En ze hadden niet eens de regendekens op

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:25 



 
Profiel   

Mooie stal! Mare... blijft die boom wel staan? :') Die staat een beetje scheef.
Waren ze allemaal aan het zweten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:33 



 
Profiel   

Chasey schreef
Mooie stal! Mare... blijft die boom wel staan? :') Die staat een beetje scheef.
Waren ze allemaal aan het zweten?

Nee die gaat nog plat, dat is ook niet de grote schaduwboom gelukkig. Maar deze boom lusten ze graag dus ik ga de takken er eens af halen en laten liggen. Is een wilg :)

Ja ze staan allemaal in het zweet, 1 merrie waarvan het veulen nog niet gespeend is wordt ‘s nachts binnen gehaald owv de wolf hier in de buurt en die staat dan ook kletsnat

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:40 



 
Profiel   

Ja zo'n wilg valt in de smaak en is ook wel goed voor ze.

Wat apart dat ze allemaal zo zweten, is het dan nog te warm voor de vacht?
Bliksem had het een week geleden, zeik en zeik nat. Het droop eraf. Heel extreem. Geen idee waarom. Heeft ie nu geen last meer van.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 98 van de 111 [ 2755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 111  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen