Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 99 van de 111 [ 2755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 111  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

 
Profiel   

Chasey schreef
Ja zo'n wilg valt in de smaak en is ook wel goed voor ze.

Wat apart dat ze allemaal zo zweten, is het dan nog te warm voor de vacht?
Bliksem had het een week geleden, zeik en zeik nat. Het droop eraf. Heel extreem. Geen idee waarom. Heeft ie nu geen last meer van.

Ja ik denk het, ‘s nachts is het goed koud en soms vorst maar overdag is het nog 11 graden en zon

Vanaf morgen gaat het weer veel regenen dus dan wil ik toch de regendekens weer op leggen maar weet niet of dat slim is
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:44 



 
Profiel   

Dat weet ik ook niet, geen verstand van dekens. Vind dat altijd zo'n gedoe :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:45 



 
Profiel   

Chasey schreef
Dat weet ik ook niet, geen verstand van dekens. Vind dat altijd zo'n gedoe :')

Ja ik normaal ook niet maar ze hebben daar op die wei niet veel schuilplekken en als het dan lange tijd regent kunnen ze niet opdrogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:46 



 
Profiel   

Nee als ze niet kunnen opdrogen is een deken wel een uitkomst.
Die verwende knollen hier kunnen binnen staan naar keuze :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:48 



 
Profiel   

Mijn shets en Fell pony kunnen binnen staan, maar doen dat nooit met regen :+

Ik heb mijn twee pony's die gereden worden van de week de hals en borst geschoren, ze hadden het echt warm, ook terwijl ze in de wei niets aan het doen waren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 12:26 



 
Profiel   

Apart inderdaad, hier staat echt een mega koude wind en ik heb hem toen het onder de 10 graden werd een 100gram deken opgedaan. Hij heeft wel vacht maar ik heb het koud en hij dus ook. :+ Hij zweet er overigens niet onder dus volgens mij gaat het bij ons wel prima! Maar denk dat die van jou ook al wel echt een mega vacht hebben of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 18:01 



 
Profiel   

Maar, ze hebben nu een schuilstal toch?
Het is wel apart dat ze zo spontaan zo hard zweten. Ik zou er geen deken op leggen als ze het zoveel te warm hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 18:04 



 
Profiel   

Willem staat ook in het zweet, denk te warl in de zon voor de vacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 18:16 



 
Profiel   

Sintara schreef
Maar, ze hebben nu een schuilstal toch?
Het is wel apart dat ze zo spontaan zo hard zweten. Ik zou er geen deken op leggen als ze het zoveel te warm hebben

Ja die staat thuis maar de paarden zijn nog niet thuis, de stal moet nog in de beton geschroefd worden en de achterkant nog verstevigd. Ze staan nu nog op de boerderij en daar zijn alleen een paar bomen. Was ook handiger voor stroom toen ze dina’s tanden gingen checken en gisteren met de smid, die staat ook graag droog
Dina heeft een mega vacht, Dexter ook al goed dik en Duke valt goed mee maar die heeft een dikke vetpens natuurlijk


Laatst bijgewerkt door Granoek op 12-11-21 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 19:38 



 
Profiel   

Lekkere warme winter spekjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 19:40 



 
Profiel   

Ieeeh wat vliegt de tijd!
Vandaag 5 jaar geleden zag ik Duke voor het eerst (en heb ik hem gelijk gekocht natuurlijk hihi)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 15:11 



 
Profiel   

Haha ik zag de foto net op instagram. Wat een puppy is het daar nog :D
En de tijd vliegt echt wel. 5 jaar alweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 16:48 



 
Profiel   

Ik kom net tot realisatie dat ik je dan ook al een behoorlijke tijd volg.(Al reageer ik niet vaak).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 18:37 



 
Profiel   

Ja ik heb dit topic gemaakt in 2017 zie ik, dat gaat ook alweer 4 jaar mee :D
Vind het wel fijn, af en toe klik ik eens een random pagina aan om te lezen wat we toen aan het doen waren :)

Papa is ook de schuilstal aan het vastschroeven in de beton en morgen ga ik nog een voerbak halen voor hooi in te geven en hopelijk morgen ook de paarden naar huis.
Ben aan het twijfelen om Dexter en Duke onder het zadel naar hier te halen... Dexter heeft niks meer laten zien en alle bloedresultaten waren terug oké dus volgens de DA zou het moeten kunnen maar het voelt toch gek ergens. Voor Duke zou het wel goed zijn en heb ook wel iemand die mee zou kunnen rijden.
We zien wel hoe het loopt, misschien lukt het wel helemaal niet meer qua tijd enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 10:33 



 
Profiel   

Granoek schreef
Ja ik heb dit topic gemaakt in 2017 zie ik, dat gaat ook alweer 4 jaar mee :D
Vind het wel fijn, af en toe klik ik eens een random pagina aan om te lezen wat we toen aan het doen waren :)

Papa is ook de schuilstal aan het vastschroeven in de beton en morgen ga ik nog een voerbak halen voor hooi in te geven en hopelijk morgen ook de paarden naar huis.
Ben aan het twijfelen om Dexter en Duke onder het zadel naar hier te halen... Dexter heeft niks meer laten zien en alle bloedresultaten waren terug oké dus volgens de DA zou het moeten kunnen maar het voelt toch gek ergens. Voor Duke zou het wel goed zijn en heb ook wel iemand die mee zou kunnen rijden.
We zien wel hoe het loopt, misschien lukt het wel helemaal niet meer qua tijd enzo.


Door je reactie dacht ik even kijken op de eerste pagina's. Ik blijk dat ook te hebben meegekregen.
Dus met recht een stille meelezer. :o

Succes met alles rondom deze heren. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 11:35 



 
Profiel   

Bedankt nog!
Heb nog een hele korte foto update van Dina, ze ziet er een pak beter uit. Wil haar ergens graag op voordroog houden maar ik wil Dexter en Duke geen voordroog geven en ik weet niet hoe ik dat zou moeten regelen.
Misschien ben ik me ook gewoon weer te druk aan het maken… donderdag kan ik terug een trailer hooi halen bij onze ‘normale’ hooiboer en zul je zien dat alles gewoon terug naar normaal gaat en ik me weer gek maak op niks haha.

Dinatje weer lekker rond
[ img ]

Dexter was minder blij met mij :+
[ img ]

Maar ook die krijgt weer stilaan overal haar gelukkig. :)
Donderdag voor ik hooi ga halen (als de trailer nog leeg is ghehe) haal ik eerst de pony’s naar huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:19 



 
Profiel   

Hé, ik weer!
Niet veel nieuws maar nog een kleine STAVAZA (dat woord leerde ik bij De Slimste Mens)

De paarden zijn de woensdagavond al naar huis gekomen want toen kon mijn vriend helpen. Donderdag weer 50 pakken hooi kunnen gaan halen bij onze oude vertrouwde hooiboer, dat gaat er zoals verwacht weer smakelijk in. Maar ik heb dan ook niet per sé picky eaters :=

Dit is hoe de pony's er bij staan tegenwoordig, ik voel bij Dina nog wat ribben maar met de dikke vacht zie je ze niet zo goed. Echter vele malen minder dan een tijdje geleden, ze is ook weer lekker arrogant haha.
En Duke ja wat moet ik daar nog van zeggen. Als die ooit gepikt wordt brengen ze hem terug wegens te duur om te voeren, vreetbeer.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ze hebben nog een paar dagen lekker op de wei kunnen staan maar vandaag heb ik ze maar op de paddock gehouden want daar waar het bergaf gaat aan de ingang van de wei ben ik zelf al op mijn toeter gegaan. Duke stapt ook mini stapjes daar, niet op zijn gemak.

Vorige week
[ img ]

Dit was donderdag toen ik wakker werd <3
[ img ]

En dit was gisteren toen ik ze net op de wei had gezet. 'Moet dit echt?'

[ img ]

Donderdagavond kreeg ik ineens de ingeving dat ik Duke nog eens wilde lange lijnen, weet niet waar het vandaan kwam maar heb toen mijn tuig opgehaald op stal en hem zelfs voor het eerst iets laten slepen :D Vorig jaar met de sneeuw heb ik hem voor de slee gezet maar eigenlijk hadden we dat nog nooit gedaan :+ Dus na de slee is dit het eerste dat hij 'sleept'. Het was niet zwaar maar het maakte lawaai en dat deed hem weinig :) Sturen ging ook nog goed!
[ img ]
[ img ]

Vind dat nog best knap, om een jaar niet meer gedaan te hebben! Hij stapte 1 keer mis over de strengen en ging toen braaf stilstaan en wachten tot ik zou helpen :D

Van het stalletje wordt dankbaar gebruik gemaakt door paard en mens, fijn om eens te kunnen voeren en zelf droog te staan :P Ze knoeien alleen gigantisch met het hooi haha.
Het blijkt alleen net wat aan de krappe kant, ze zouden er alledrie in passen als Dina en Dexter niet zo'n eikels zouden zijnn maar nu is Duke vaak de pineut. Ze hadden er de eerste dag alledrie bang van maar dat is nu helemaal over.
Wel fijn dat het hooi droog blijft! Nu kon ik namelijk 's morgens al voeren zodat ik ze 's avonds alleen maar van de wei hoefde te halen.
[ img ]

En nog even gebruik gemaakt van mijn verjaardagsballonnen voor wat schriktraining maar dat was met 2 minuten ook klaar.

[ img ]

Ik ben aan het kijken om de stal wat verder naar voor te trekken dmv een afdak, en de paddock wat te upgraden om droog te houden. Ik kreeg de tip van Mudcontrol platen, wat ideaal zou zijn want dat kan ik weer afbreken als de weide over een paar jaar weg moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:14 



 
Profiel   

Mooie plaatjes.
En wat braaf dat Duke de lange lijnen en het slepen zo makkelijk weer op pakt.
Dus als er straks 30 cm sneeuw ligt, dan kun je sleeën :D
En hij is erg onder de indruk van de balonnen zo te zien... not hahaha
Fijn dat de stal bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:11 



 
Profiel   

Whiee donderdag heb ik met Duke les! Als het goed bevalt gaan we vanaf nu om de 2 weken op donderdag lessen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:19 



 
Profiel   

We hebben het overleefd! :') Allebei moe nu hahaha
Hebben het uiteindelijk bij een half uurtje gehouden :+

Wat fotootjes
[ img ]
Kind heeft nog geen 10min gedraafd hé, en dan ook nog in 2 keer

Voor de les waren deze super eng
[ img ]

Na de les was niks meer eng genoeg om voor uit te sloven :')
[ img ]

Hoeveel denken jullie dat hij al afgevallen is? :P

[ img ]

Alles was heel goed gegaan! Hij was super braaf, wel wat kijkerig maar ook niet gek natuurlijk. Weer een nieuwe plek en hij hoorde de andere paardjes. Maar was eigenlijk heel snel rustig en we hebben goed gefocust op aandacht er bij houden en tempo houden en al wat geprobeerd hem recht te laten lopen. Geprobeerd haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:15 



 
Profiel   

Ohhh jongens ik was helemaal klaar om hier een lofzang neer te pennen over hoe flink Duke het gedaan heeft voor de eerste keer met de weidesleep en toen ging Duke het verpesten _O-

Ik had dus de sleep er achter gehangen en hem gewoon aan het halster wat door de wei laten stappen en hij deed er helemaal niks naar <3 was wel even raar dat hij moest stappen terwijl hij werd ‘tegengehouden’ door het gewicht van de sleep maar hij had maar een beetje overtuiging nodig en toen ging hij super!

Daarna wilde ik het hoofdstel aan doen maar dat lag nog in de trailer van onze les, en die trailer staat op de boerderij. Dus ik dacht dan pak maar de sidepull want die lag wel thuis en hij is ermee beleerd dus hij kent dat gewoon.

Hoofdstel aan, teugels vastgemaakt en daar gingen we. Bochten maken ging goed, de strengen langs zijn benen boeiden hem niet, echt fantastisch alsof hij nooit anders gedaan had. Dus na een rondje of 2 door de wei gestopt en de sleep afgehaald en toen wilde ik nog even een rondje lange lijnen zonder sleep.

NOU. HALLELUJA.
Duke moest weg draaien van de uitgang en nu er geen gewicht meer was om hem tegen te houden ging hij volledig uit zijn plaat. Stout, koppig, niet willen draaien en opeens zijn hoofd tussen zijn voorbenen. Toen wist ik dat ik aan de kant moest := dus ik opzij en HOP daar ging die kont omhoog en zijn benen naar achteren. Oooh ik was toch boos!

Maar ik kon hem niet houden en hij rende volle vaart naar de uitgang van de wei en 1m verder ging hij vreten in de berm |o
Dus ja toen wilde ik ook niet stoppen natuurlijk en hij heeft echt nog een half uur idioot gedaan voor we eens 1 stukje normaal rechtdoor konden. Grrrrr.
Toen ben ik maar gestopt maar dat heeft echt de hele prestatie van daarvoor verpest _O-

Maar ik had vorige keer al het idee dat hij die sidepull niks vindt. De druk op de neus denk ik? Dexter kan dag ook niet hebben en volgens mij Duke ook niet. Alleen is Duke dan iets ‘duidelijker’ in zijn communicatie _O-

Achja, de wei is gesleept en daarna weer omgeploegd dus mag niet klagen zeker? :')

[ img ]

[ img ]

Nog wel kerstfotos gemaakt!
[ img ]

En nog eens hoe ze er bij staan tegenwoordig, hierover niet ontevreden

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:36 



 
Profiel   

Oef, dan moet je wel echt op tijd wegwezen van achter zijn kont ja :(:)
Ik herken je frustratie, mijn pony meende pas ook te kunnen bokken tijdens het lange lijnen. Haar toen ook maar duidelijk gemaakt dat dat echt niet het idee is wanneer ik er achter loop...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 07:04 



 
Profiel   

Tja, paarden hebben een eigen wil. Zie het maar zo. De grond is weer los dus is kun je nog een keertje oefenen. En dan hopen dat het wel goed gaat.

Wel heel erg mooi om dan zo'n paard aan het werk te zien en het gaat dan (eerst wel) goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 10:16 



 
Profiel   

Wat fijn dat het eerste gedeelte wel gewoon goed is gegaan.
En gelukkig het tweede gedeelte ook, alsin... geen ongelukken. Natuurlijk wel balen dat ie dan zo kliert.
Maar goed, hij is ook nog gewoon jong ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 19:40 



 
Profiel   

Fijne feestdagen voor jullie allemaal! <3

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 09:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 99 van de 111 [ 2755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 111  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen