[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:16

Nou de foto's zien er echt top uit. Lekker bezig zin met je gup.
Ik zou het ook wel weten, ze zijn zo gaaf. Kijk die passen dan *\o/* <3

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:20

Als ze overdag lekker buiten staan is het hier toch prima? Zeker omdat je hier betere mogelijkheden hebt om duke echt door te rijden zou ik hem lekker hier laten staan.

En twee dagen binnen is ook geen ramp idd. Ik dacht dat ze wekenlang 24/7 binnen zouden staan hier, daarom was ik er eerst niet zo enthousiast over :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 23:13

Zooo sorry, ik ging even van de radar haha
Er waren achteraf nog andere redenen voor mijn twijfels die ik ten eerste vergeten was maar daarna ook niet echt kon plaatsen omdat het niet om mij ging.

Voorlopig blijven ze dus inderdaad even daar staan. In ieder geval tot de weide thuis gemaaid, gesleept en opnieuw ingezaaid is. We hebben het de laatste 2 weken even retedruk gehad met de hengstenkeuring maar Duke is al lekker aan het werk geweest! Mijn schoonpap heeft een weide gesleept voor ons zodat ik tussendoor ook nog gewoon daar kan rijden in mijn mega 'piste' :') Duke vond het even wennen maar had het na 2 rondjes draven prima door! :D ik had letters gezet in een hoek van de wei dus hij had 1 lange en een korte zijde zonder omheining, hij vond het wat gek dat hij ineens midden in de wei moest afdraaien := Maar op een beetje klieren na deed hij het al heel snel prima :) Ook met zus nog lekker buiten gaan rijden, dat deed hij ook super chill. Lange teugel zelfs :D Morgen gaat hij weer aan de bak, hopelijk kan mijn vriend dan wat foto's maken voor jullie. En mij. :+

Een paar snelle kiekjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht ook het water wat te oefenen maar euh... dat heeft toch NOG meer oefening nodig :')

Afbeelding

Hij schiet echter al niet meer 20 meter achteruit dus dat is al iets!

De jongens (en dame) staan sinds vandaag met dit mooie weer terug 's nachts buiten, het is zo lekker zacht en die grasjes vinden ze toch wel écht het einde := Ze staan bij 3 jonge merries, waarvan 2 behoorlijk wat opvoeding nodig hebben en dat is toevallig echt Dexter en Dina's specialiteit. 1 van de 3 jonge merries (de brave) is een tijdje ziek geweest en stond in de stal naast Dina maar Dina legde altijd haar oren plat naar d'r, ik was dus ook heel verrast toen die twee onmiddellijk samenhokten in de wei!
Ik vind die groepsdynamiek altijd zo fascinerend hé, waar Dexter en Dina altijd samen liepen bij mij thuis (en Duke een beetje een loner was) ging Dexter hier per direct terug in 'moet Duke beschermen' modus en Dina was dan weer heel beschermend over haar jonkie buurvrouw toen Dexter deze bij Duke wegjaagde! Zo raar!
De andere twee jonkies kennen elkaar al heel lang dus die bleven ook samen.

Tukkende Dexter gisteren in het zonnetje:

Afbeelding

Afbeelding


Dina's benen zijn trouwens wel gigantisch verbeterd met die pippa zeep, ik sta er echt versteld van. Super zacht en weer helemaal egaal, na 1 keer wassen. Ben wel opgelucht nu :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 16:52

Zo, dat was even een dikke domper.
Wij zijn geen vrienden vandaag

Afbeelding

Ik dacht dus lekker wat te rijden in onze mooie gesleepte weide want het zand was fijn
droog en eigenlijk lag het er ideaal bij. Ik dacht zelfs dat het mijn geluksdag zou worden nadat ik op stal hoor dat die 3 jonge paarden uit hun weide waren uitgebroken maar dat Duke braaf thuis was gebleven. Kon mijn oren niet geloven, 1 van de jonkies was door de draad gegaan en die waren helemaal langs de beek op naar de weg gelopen, terug gedraaid en tot aan de weide van de grote merries gelopen. De draad lag dus kapot maar Duke ging niet weg. Ik was nog net geen lottoformulier aan het invullen want zo veel geluk ging ik nooit meer hebben dacht ik.

Klopt. Het was maar om de schijn hoog te houden.
Ik haal hem dus naar stal, lekker borstelen en opzadelen, geen probleem want dat kennen we ondertussen al lang genoeg hé..
Neem hem mee langs me naar de wei, zodat ik daar kan opstappen (had ondertussen de bakletters in de grond geprikt en mijn krukje er al neergezet). Maar meneer was compleet vergeten wat algemeen fatsoen was en kon ineens niet meer netjes naast me lopen richting (en in) de piste. Draaien, trippelen, draven, bokken en daar kan ik niet zo goed tegen hé, hij weet dat dat niet mag als ik dicht bij hem ben. Dus ik denk dan longeer ik hem eerst even dan kan hij zijn ei kwijt. Hij had in eerste instantie al moeite met stappen maar dat is ook prima, dan draaf je toch gewoon lekker, wijsneus. Na 35 minuten kon hij zich eindelijk een beetje gedragen, eerst natuurlijk een half uur proberen uitbreken richting het geluid van Dexters hinnik (thanks Dex voor de hulp) maar als ik aan die zijde hem gewoon voor bleef en vooruit vroeg ging het eigenlijk wel oké. Dus toen het aan twee kanten wat beschaafd ging zonder gedoe wilde ik er nog even op, paar rondjes stap en draf om af te sluiten en dan was het ook klaar. Hij stond op dat punt al helemaal te druppelen.

Pony aan kruk geplaceerd, ik op de kruk en Duke de loop op. ZUCHT. Zo geen zin in.
Ik kan wel een hele gedetailleerde omschrijving geven van hoe het verder ging maar komt er op neer dat we !!!!!!!!! 45 minuten !!!!!!! later allebei gefrustreerd waren en er nog steeds niemand op een knol zat.
Ben dan van miserie gewoon bij 0 begonnen. Dingen die hij al 3 jaar kent, die we al geleerd hebben 2 jaar voor er überhaupt een zadel op kwam. Stilstaan aan het krukje.
En "goedzooo jaaa flink!" terwijl mijn hoofd al aan het bedenken was hoeveel lasagne ik uit 1 Duke kon krijgen. Zal wel een slecht baasje zijn nu ik dit zeg maar: al ooit een paard beloond voor iets banaals als stilstaan, wat hij al zeker 3 jaar perfect kent? Ik vond dat MOEILIJK en gigantisch confronterend. Maar het leek te werken want nog eens 15 minuten later had ik mijn voet in de stijgbeugel gekregen, kunnen hangen over het zadel en kunnen opstappen. Ik ben 5 keer terug op- en afgestapt, heb 3 passen gestapt en ben afgestapt want ik was er met mijn hoofd al een half uur niet meer bij. Was echt zo boos! En ik weet dat dat niet helpt en dat ze dat aanvoelen blablablabla maar op dat moment had ik er echt helemaal geen zin meer in. Was er daar iemand geweest die wel gewoon nuchter kon denken en me kon helpen dan had ik wellicht nog wel wat rondjes gereden maar ik was helemaal gefrustreerd en zou het alleen maar erger maken.

Dus toen ik 5 keer fatsoenlijk had kunnen opstappen heb ik hem afgezadeld en naar de wei gebracht.
UGH. Ik had prima kunnen vrede genomen als het eens niet heel goed zou gaan, zou zelfs nog begrijpen als hij eens ging bokken ofzo. Maar niet eens laten opstappen nee dat schoot echt in het verkeerde keelgat. En het zal ook wel ergens mijn fout zijn geweest maar pfffff

En natuurlijk net op die éne dag in het jaar dat er eens niemand op de boerderij was die hem even vast kon houden.
Excuses voor het uitrazen, het zat me even hoog :+

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:19

Wauw dat heb je super netjes, en met veel geduld opgelost hoor?? Echt goed! Eikel :D

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:21

Ik herken je verhaal helemaal!

Ik heb hier een Fell pony die niet zo bekend is onder het zadel.
Kon al perfect stilstaan net opstaan, maar die kon het gisteren ook opeens niet meer.
Dus ook heel wat rondjes mee gestapt voordat het gelukt is.
Uiteindelijk ben ik vanaf rechts opgestapt, en toen kon ze opeens wel braaf stilstaan :x

Zelfde pony die ook regelmatig besloot midden op de weg stil te gaan staan en geen stap meer voor of achteruit.
Daar sta je dan met je paard, terwijl er aan allebei de kanten een auto langs wil...


Gelukkig gaat het al echt veel beter, maar zo'n dag zit er gewoonte nog af en toe tussen.

jeetje77

Berichten: 3476
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:51

Oh je frustratie spat er vanaf. Maar wat heb je het goed opgelost. En ja wat een rotzakje heb je dan ineens.

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:45

Oh echt hee, wat een frikadel is het ook. Maar volgens mij heb je het super opgelost hoor!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:16

Zooo herkenbaar! Dat soort dagen heb je af en toe gewoon. Netjes opgelost, op naar een volgende keer dat het beter gaat.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 18:22

Excuses dat ik soms stil val maar ik denk dan steeds dat ik beter even kan wachten tot ik weer wat nieuws te vertellen heb.

In ieder geval was ik een beetje verrast door de reacties op vorige post omdat ik zelf totaal niet het idee had dat ik iets goed opgelost had en dat heeft me toch een beetje terug tot rust gebracht door deze te lezen. Dank!

Ik heb daarna niet meer echt gereden, in de binnenpiste (manege) zijn we voorlopig even niet 'welkom' omdat ze de deuren dicht houden voor paarden van buitenaf door die Rhino, wat ik prima kan begrijpen.
Mijn geïmproviseerde buitenpiste is heel glad en schuiverig geweest, ik heb hem na die vorige keer nog een paar keer aan de logeerlijn geprobeerd maar het is me geen blessures waard. We hebben wel veel geoefend met van het terrein af gaan in ons eentje, dat gaat wel redelijk nu :)

De paarden zijn in de tussentijd nog geënt en Duke zijn tandjes zijn onder handen genomen! Ik had een andere dierenarts (ik zit bij een DA praktijk en normaal zit hier in de omgeving een man, nu voor de tanden kwam een vrouw) Het was dezelfde vrouw die op Kerstavond kwam toen Duke's knie op slot kwam en ik vind haar echt super super fijn en duidelijk, hoop dat zij vaker aan deze kanten komt! Ze was ook heel geïnteresseerd in Duke, Dexter en ook in de trekpaarden op stal. Ging echt weg met het idee dat ik koffiemiddagje had met vrienden.
Heel fijn dus!

Vandaag was het droog, gisteren was het rédelijk droog dus de 'piste' was best te doen. Gelijk opgezadeld want ons nieuwe hoofdstel was gearriveerd!! Na 4 maanden! Maar het was het wachten waard hoor :D
Het is de Schockemöhle Equitus Delta, ver boven mijn prijsklasse normaal gezien (vind mijn paarden normaal niet het type voor dure hoofdstellen haha) maar toen op black friday kunnen bestellen en het blijkt ook onmogelijk een betaalbaar hoofdstel te vinden dat aan mijn eisen voldoet.

Heel blij mee en hij past perfect!!

Afbeelding

Denk zelfs dat ik de neusriem nog een gaatje hoger ga doen volgende keer.
En omdat mijn zus toch daar was kreeg die de camera in haar handen geduwd en ze heeft wat plaatjes van ons gemaakt! Ik heb geen spiegels dus dit is een van de weinige manieren om te zien hoe ik zit etc..
Ben verder geen foto junkie ofzo :+

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie dat hij zijn mond open heeft op de onderste foto maar ook dat kan gebeuren natuurlijk. Ik weet niet goed hoe het komt, teugels te kort? Ik denk van niet maar ik weet niet alles :D

Ik had al mijn voorzorgsmaatregelen gepakt na vorige keer, maar omdat het leek te gaan regenen had ik geen bakletters gezet, dat was me te veel werk := Dus het was helemaal in het 'diepe' zonder letters gewoon rondjes in de wei. Longeerlijn vastgeklikt, rondje stappen aan de hand en wachten tot hij ging klieren maar er kwam niks. Dus mijn zus zegt wat doe je eigenlijk? "Ja, wachten tot hij vervelend wordt maar hij doet niks :') "
Longeerlijn weg gelegd, krukje er naast.. Wachten tot hij vervelend werd.. Kwam niks _O-
Gewoon kunnen opstappen, stappen en draven allemaal zonder drama. Ik snap het nog steeds niet goed maar ik klaag niet :D
Dus een fijne middag bij de paarden! Ook nog wat leuks gedaan met Dexter maar dat zien jullie morgen pas *\o/*

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:28

Zo fijn dat deze past, moest ook bijna wel, want de Beta past mijn Duke. Ik vind de neusriem prima zitten en zou het niet hoger doen.
Nu lekker kilometers maken en conditie opbouwen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 23:28

Daphara schreef:
Zo fijn dat deze past, moest ook bijna wel, want de Beta past mijn Duke. Ik vind de neusriem prima zitten en zou het niet hoger doen.
Nu lekker kilometers maken en conditie opbouwen.

Dat is ook echt de enige reden dat ik het heb aangedurfd, omdat ik wist dat die Beta bij jou paste :D

Vandaag hadden we gehoorzaamheidstraining :')
Ik wilde gaan oefenen op het 'van het erf af gaan', omdat we een 5-tal meter over de weg moeten naar de weide/piste en dat is steeds gedoe met die kleine. Zodra het zand van de oprit over gaat in asfalt denkt meneer dat de wereld vergaat. Dus dat wilde ik wat oefenen vandaag :)
Uiteindelijk was weg gaan eigenlijk heel snel oké, maar terugkomen HO MAAR. Van zodra we terugdraaiden ging hij draven en trippelen en was de halt kapot. Hij maakt zich dan sterk en draait zijn kont en wil zo snel mogelijk terug richting stal.
Kan daar niet zo goed tegen :Y) Dus we zijn een 15-tal keer het erf af gegaan en weer terug, na een tijdje kon dat fijn rustig! Ik kan hem tot nu toe ook vrij goed overbluffen met een keer kwaad te zeggen PAS OP! dus zo lang hij dat niet door krijgt moet het goed komen _O-

Ik ben dan nog een paar keer op- en afgestapt omdat dat toen zo slecht ging maar hij bleef heel braaf staan elke keer en ook als ik er eenmaal op zat bleef hij staan tot ik zei dat hij mocht stappen :)

En toen ging het wéér regenen dus dat was het een beetje voor vandaag.


Afbeelding

Afbeelding

Het verschil met Dexter is wel gigantisch :')

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 21:57

Ik merk de laatste tijd dat ik steeds vaker weer zin heb om te rijden, én ik merk daardoor ook hoe weinig zin ik daar de laatste tijd in had. Elke dag dat ik nu naar stal ga denk ik 'hmm kan Duke misschien wel rijden', en dan moet ik mezelf een beetje tegenhouden want ik had Duke dan gisteren en eergisteren al gereden :')
Maar wat een luxe heb je als je dan gewoon die andere topper uit de wei kunt plukken voor een ritje <3

Dus donderdag nog eens tijd voor wat vitamine Dexter :) Lekker een rondje buiten gedaan, dat vindt hij altijd zo fijn. En ik ook wel! Is toch ook wel heel erg fijn voor de afwisseling, een jonge puber en dan zo'n trouwe vriend die lekker met je naar buiten gaat.

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren had ik zelf een luierdag, was zo lekker weer dus ben gewoon in de hooibak gaan zitten en naar de pony's gekeken :=

En vandaag was het opnieuw lekker weer en de piste heeft nu een paar dagen op kunnen drogen dussss Duke moest weer aan de bak. Het klinkt nu alsof hij super hard moet werken maar het komt zowat neer op 3 dagen per week, waarvan we 1 dag gewoon een paar keer het erf op en af zijn gegaan :')

Ik heb vandaag de hele 'training' gefilmd met de Pivo, nog maar eens een poging doen om dat filmpje op pc te krijgen en dan zal ik de link hier plaatsen. Maar het ging echt super goed! Had me gelijk voorgenomen om niet eerst te longeren want volgens mij frustreren we alleen maar elkaar daarmee. Dus gewoon opgestapt en begonnen, echt top! Een paar keer onnozel doen aan de kant waar hij Dexter kan zien maar ik kreeg het steeds met mijn stem 'overbluft' :D Dus geen gekke dingen en echt fijn gereden naar mijn gevoel! Zal nog wel een hoop aan op te merken zijn maar dat hoor ik graag natuurlijk :D

Een screenshot alvast voor ik aan de slag ga met het filmpje

Afbeelding

En meneer zweetbeer

Afbeelding

De paarden zijn deze week ook nog geschoren trouwens := Ik vind de baardjes prima zo lang het koud is en ze nut hebben maar nu was het tijd voor een frissere coupe :P
Gelijk weer jonger!
Afbeelding

En dan nog leuk nieuws van de boerderij, de eerste baby's zijn geboren!
Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 21:59

Oh en nog even de toevoeging; thuis zijn de weitjes weer mooi gemaakt en eentje terug ingezaaid. Ook een opluchting! Heel fijn dat ze nu op stal kunnen staan nu ik veel vrij ben maar als ik terug aan het werk ga heb ik ze graag terug thuis, anders zie ik ze zo weinig :( Is weer een hoop extra werk maar dat heeft me vorige zomer wel gered, na een zware dag nog even snel de paardjes gaan voeren en een aaitje geven :)

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 08:59

Nice, goed bezig! Echt tof dat je er zoveel plezier van hebt nu!

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 14:19

Ja, ik had even een boost nodig haha.
Heb gisteren 52minuten gewacht tot het filmpje geüpload was om dan de melding te krijgen dat het te lang was -O-

Dus nog wat ingekort en bezig aan poging 2

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 16:01

Oké bijna 2 uur verder maar het is gelukt

https://www.youtube.com/watch?v=h68R2HeZcOI

Kijk hem vooral niet helemaal maar ik had er weinig zin meer in gisteren en heb dus echt maar gewoon stukjes geknipt tot ik onder de 15min kwam (wat blijkbaar de limiet is voor YouTube moest iemand het willen weten). Het originele filmpje is 25min lang en wat ik geknipt heb is vooral wat stukjes achteraan bij A die je toch niet heel goed ziet.
Aan deze kant (korte zijde MCH) ligt het zand wat losser en zie je dat hij soms wat beter zijn voeten moet gaan optillen. Volgende keer zet ik beter de Pivo wat meer naar het midden denk ik

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 15:04

Ik nog eens met een update!

Druk weekend gehad met de trekpaarden door online hengstenshow, veel voorbereiding en veel nabewerking (4 uur aan videomateriaal := ) maar het resultaat mocht er wezen dus uiteindelijk wel tevreden :)

Net voor het weekend Duke nog een keer gereden omdat ik wist dat ik geen tijd meer ging hebben en het zonnetje scheen ook nog eens lekker!
Duke echter had er niet zo veel zin in en lag liever met zijn luie kont in de zon _O-
Niks was hem goed, alles wat ik vroeg was er te veel aan en meneer was stronteigenwijs haha.
MAAR, hij bleef wel stilstaan met opstappen :') 3 keer zelfs want mijn pivo werkte niet mee dus ben 2x terug moeten afstappen haha, dat geduld toen heeft zich dan toch geloond :D

Hij heeft zelfs een keer gebokt haha, in de bocht aan de C-zijde ziet hij Dexter altijd en nu wilde ik hem dus eens voor zijn en bij B al afdraaien op een grote volte maar zodra hij het door had ging hij stilstaan, gooide zijn kont omhoog en bleef weer stilstaan. Zo van: DEH.
Maar het stelde niet zo veel voor := Wilde gewoon even laten zien dat hij niet akkoord ging volgens mij :P En dan nog een keer verschrokken van een aanhanger die langs kwam :roll:
We hebben nog lekker kunnen afsluiten en het was weer goed voor onze conditie maar erg nuttig denk ik dat deze training verder niet was :P

Ik ga het filmpje niet helemaal bewerken en uploaden, is me wat te veel werk voor niks en als het voor mezelf is kan ik het ook gewoon op telefoon bekijken haha
Dus bij deze wel nog wat screenshots voor de leuk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En we zitten sinds een week ook gelijk al met drie veulentjes op stal <3
Ik hou van deze periode :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 16:01

Liefste dagboek, :')

Volgens mij zijn jullie geen fan van veulentjes hahaha, de teller staat op 4 ondertussen. Nog een meisje er bij.
Nu alle weides hier ingezaaid etc.. zijn is mijn piste weer bezet en liggen we dus weeral stil. Ugh.
Gisteren was een vriendin op tijd klaar met werken en heb ik haar gevraagd of ze mee wilde naar het wedstrijdterrein hier in het dorp, dat is de enige piste in buitenlucht die ik kan huren en de binnenpiste die ik zou gaan gebruiken houdt voorlopig nog steeds andere paarden buiten (begrijpelijk)

Dit was de tweede keer dat ik er met Duke heen ging maar de eerste keer zonder Dexter en met de trailer ipv te voet (vanaf thuis kon dat prima te voet). Hij was eigenlijk heel braaf voor het eerst opzadelen aan de trailer gebonden etc.. ondanks dat er toen we arriveerden nog 2 paarden in de springpiste aan het rijden waren. Beetje nerveus maar geen gekke dingen. De mama van de springruiters kwam naar de trailer toe en vroeg aan vriendin 'gaan jullie ook springen want wij zijn zo klaar?'
En net op dat moment loop ik met Duke de trailer af en hoor ik haar zeggen 'ah nee oké' :')
Ik wilde heel groots bluffen en zeggen "onderschat mijn paard eens niet" maar eh... heb het maar niet gedaan _O-

Hij bleef een beetje zenuwachtig dus ik had hem eerst wat laten rondstappen aan de hand, ook omdat er een grote haag coniferen langs die piste staat met een straat ernaast. Hij hoorde dus vanalles maar kon het niet zien en dat merkte ik wel aan hem. Ook echt alleen als ik eens daar ben dat er leven in dit godvergeten dorp is :') Vanalles kwam daar ineens langs, paarden, tractors, vrachtwagens gingen ineens pal naast ons parkeren en afkoppelen, pfff :P Maar na even aan de longe ging het eigenlijk wel oké.

Over het algemeen is hij de hele tijd wel nerveus gebleven maar we hebben toch wat rond kunnen rijden en draven, het was niet baanbrekend maar we hebben er weer op gezeten en iedereen leeft nog. Vriendin die mee was heeft ook wat foto's gemaakt en ik heb haar ook gevraagd of ze er eens op wilde kruipen :)
Ten eerste omdat ik denk dat Duke er veel van kan leren als er ook eens iemand anders op rijdt en ten tweede omdat ik echt heel heel heel zuinig ben met mijn pony's en er altijd veel moeite mee heb als anderen er op willen rijden := Verschillende redenen maar ik wil me daar een beetje over zetten en ik weet ook gewoon dat zij prima op Duke kan rijden, mogelijks beter dan ikzelf.

Zij heeft ook nog wat met hem rondgereden en gedraafd, ook nog geprobeerd hem te laten galopperen maar dat snapte hij niet en hij ging dus alleen maar sneller draven. Maakt ook niet uit, dat wil ik ook liever zelf leren samen met Duke O:)
Alleen toen ze wilde uitstappen struikelde Duke net en ging hij een beetje zandhappen }:0 Niemand is gevallen maar hij had wel een beetje een deuk in zijn ego. Fysiek helemaal in orde :)

De springpiste was ondertussen leeg en ik heb nog wat met Duke tussen de hindernissen gestapt maar dat was niet per se spannend. Ook nog wat balkjes gedraafd, blijft toch een grappig gevoel zo hupsen :D En toen was het wel goed geweest! Nog een beetje debiel gedaan toen hij de trailer op moest maar niks wat we niet gewend zijn _O-

Dus al bij al is er niks slecht gegaan, maar het was ook niet bijzonder goed zeg maar. Maar zo'n dagen zullen er nog wel komen, ben evengoed blij dat ik geweest ben :D
De foto's zijn ook niet per se wauw maar wel voor mezelf fijn om te hebben, ik dacht nl dat ik er meer aardappelzakkig op zat maar vind het op mijn holle rug na wel meevallen haha


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, hier weigerde hij helaas. Jammer!

Afbeelding
Nee hij staat niet op rust, je staat zelf op rust. Hij ging echt bijna springen.

edit: ik had trouwens wel moeite met de maat van mijn teugels. Wanneer hij ontspannen liep waren de teugels eigenlijk het fijnste op het 3e stopje maar als hij dan ineens een kronkel in zijn hoofd kreeg en zijn neus in de lucht gooide was dat veel te lang... Ben meer hals gewend bij Dexter en ik vind dit moeilijk inschatten dus volgens mij heb ik vaak mijn teugels te kort?

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:04

Ach, hij zou toch alleen maar struikelen over die hindernissen.. :Y)

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 22:04

Goed punt :')

Gisteren ging ik met Dexter foto's maken samen met mijn nichtje. We hebben dat een keer gedaan toen ze 2 was en nu ze bijna 5 wordt vonden we het tijd om die foto's eens op te frissen.

Dexter lekker gewassen, nichtje had haar eigen jurk mogen kiezen dus dat werd natuurlijk kanariegeel :+ Maar al bij al paste het nog prima bij de gele bloemen in de wei. Toen we klaar waren liet ik Dexter los grazen en maakte ik nog even wat foto's van mijn nichtje tussen de bloemen voor we weer naar huis zouden wandelen, dat was een stukje van 800m.

Ineens hoor ik Duke hinniken in de verte en Dexter hoorde dat ook, die bedenkt zich niet en zet het vol op een lopen. Draad aan de ingang hadden we maar een beetje losjes dicht gedaan want 'het is toch Dexter maar, die is braaf' dus daar was hij snel doorheen en weg was hij. Ik heb er nog een stukje achteraan gerend maar meer dan ' AAN DE KANT!!!' roepen naar fietsers heeft dat niet echt gebaat, Dexter had zijn staart in de lucht als ware hij volleerd Arabier en draafde met een rotvaart over de weg naar huis. Toen ik door had dat ik hem toch van zijn leven niet zou kunnen bijhouden ben ik nog gestopt met rennen om een foto te maken want ik had met rennen gewoon mijn camera nog vast :') Hier zie je ook hoe veel voorsprong hij had want ik moest dus nog 400m verder de hoek om en hij was al bijna op stal haha

Doei Dexter was gezellig

Afbeelding

Afbeelding

Ik had ondertussen al op mijn zus geroepen dat ze mijn vriend moest bellen, die was op de boerderij en kon dan dus Dexter opwachten. In de verte zag ik hem aan de oprit staan en ineens zie ik Dexter zich omdraaien en de andere kant op gaan _O- lekker puh dat ie. En mijn vriend is al niet zo'n fan van mijn paarden omdat ze zich door hem nooit laten pakken :=

Dexter is dan langs hem door gerend naar de achterkant van de gebouwen, richting hun weide dus. En daar aan de ingang van de weide heeft vriend hem kunnen pakken en in de wei kunnen zetten.

Alles goed afgelopen gelukkig, ik kneep hem toch wel even :P Dexter lijkt er niks aan overgehouden en zweette zelfs geen druppeltje toen ik aan de wei aan kwam. Ik daarentegen kon met moeite nog op mijn benen staan en heb een half uurtje nodig gehad om terug op adem te komen _O-

En dat nu nog maar eens iemand zegt dat Dexter niet kan lopen, mij hou je niet meer voor de gek!
Gelukkig nog wel leuke foto's uit gekomen haha

Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:13

Geel was niet zijn kleur duidelijk :') Leuk hè zo lopen! En confronterend :D

Wat je teugels en Duke betreft klinkt het niet alsof je ze te kort hebt ze?

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 22:25

Ja nee het is vooral als hij even normaal kan doen en niet met zijn neus in de lucht loopt dat er veel spanning op staat, dan mogen ze precies wat langer. Maar er is op dit moment nog erg veel afwisseling tussen 'normaal' en 'asociaal' :')

Dinsdag hebben we weer les! De grenzen gaan open dus ik kan weer bij vriendin in de bak gaan rijden en we mogen een lesje meerijden met haar instructrice (en dus ook zij en haar pony). Eventueel kijken of het klikt en of we misschien met haar verder kunnen gaan :) Wordt een drukke week volgende week

Dinsdag les
Woensdag moeten ze mee naar Hasselt voor te bekappen
Zondag demo/les

Ik heb wel eens verteld dat ik met Dexter mee ging doen aan een demo hier in de buurt, ik was daar toen super enthousiast over maar zij woonde toen te ver weg en nu is ze naar hier in de buurt verhuist maar is ze lichtjes boven budget nog. Echter vraagt ze ons heel vaak als ze zulke demo's heeft of ik interesse heb en vorige keer heb ik moeten cancellen door corona maar nu hoop ik toch echt dat we kunnen gaan haha.
Ik mocht beide paarden meenemen, Duke gaat onder het zadel en Dexter aan de longeerlijn. Ook heel benieuwd naar! En vooral fijn dat Dexter ook nog eens mee kan, ondanks zijn capriolen gisteren toch ook wel fijn om met hem nog eens wat aan de slag te gaan :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:56

Zo ik kom even op bokt kijken en moest gelijk even je topic opzoeken.
Ahhhhh veulentjes! Ja, die zijn zo lief!

En ik lees dat je ondertussen al mooi weer wat avonturen met Duke hebt gehad ;)
Iedere ervaring is er weer één he? Of het nou goed ging naar je idee of niet, het is toch weer een overwinning!

Ohhh die Dexter, ja dan kunnen ze toch wel ineens lopen als een Arabier he!?
Betrapt! ;)

Mooie foto met je nichtje.

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:59

Daar moet je mee gaan dressuren, hij heeft een prachtige uitgestrekte draf! :j :Y)