[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 21:36

Sintara schreef:
Daar moet je mee gaan dressuren, hij heeft een prachtige uitgestrekte draf! :j :Y)

Ja, zeg dat tegen 2015-Dexter :')

Gisteren zijn de jongens weer mee geweest naar de hoefsmidopleiding van een vriendin, Dexter zijn schimmel was al een heeeeel pak minder sinds de vorige keer dat ze zo veel moesten wegsnijden. Normaal is nu het laatste er uit gehaald kunnen worden en nu kan hij helemaal gezond weer terug groeien. Binnen een half jaartje zou hij terug in orde moeten zijn! Iedereen heeft zich prima gedragen :)
Duke snapte even niet goed waarom zijn buurman in brand stond, maar die kwam dus voor ijzers :')

Afbeelding

We hebben zijn oude ijzers even geleend om te passen maar was toch krap...

Afbeelding

Brave kinders

Afbeelding


Dinsdagmiddag was er iemand langs geweest om foto's te maken, ik ben er super blij mee!
Die heb ik even hier in gezet:
[ITP] ITP - Mini en maxi tussen de bloemetjes

En dinsdagavond hebben wij geprofiteerd van de heropening van de grenzen en zijn we bij diezelfde vriendin een lesje mee gaan rijden! Ik was al op tijd erheen gegaan zodat hij nog even in de bak uit zijn plaat kon gaan maar hij had vrijwel meteen door waar we waren en dat het eigenlijk niks nieuws was dus hij bleef gewoon een beetje rond mij hangen en kletsen. De les zelf ging eigenlijk gewoon heel goed denk ik?
Geen baanbrekende moves laten zien maar hij was super braaf en er hebben weer wat dingen geklikt dus ik ben eigenlijk wel heel tevreden :)
Hij was een beetje lui, moest hem wel echt vooruit houden en op dat vlak is het voor mij ook goed dat er iemand in het midden op m'n vingers staat te kijken en me achter mijn veren zit. Als ik alleen rijd durf ik toch minder goed, ook omdat ik dus thuis geen omheinde piste heb. Is toch wel een hele rust als je weet dat, moest je er af vallen, paard niet de loop op kan.

We hebben zowel links als rechts 2 keer proberen aanspringen in galop en dat is soort van gelukt... Gelukt in die zin dat Duke stilaan wel door begint te krijgen dat na draf dus galop komt en niet turbo draf. En ook na de eerste poging galop leek hij een soort tweede adem gevonden te hebben en hij wilde echt heel graag nog eens maar hij mist gewoon nog veel power om dat vol te houden. Dus we sprongen wel steeds aan in galop (de foute galop maar dat even terzijde) alleen viel hij er na 2 sprongen weer uit, als ik dan nog eens vroeg ging hij wel weer maar na paar passen dan weer terug etc.. Hij bokte een paar keer volgens mij, of hij springt gewoon heel enthousiast aan maar hij heeft super zijn best gedaan en de rest komt wel.
Ik vind het al fijn dat dat knopje begint te klikken in zijn koppie :)

Even een foto voor & na de les

Afbeelding

Afbeelding

We hebben dik 20 minuten ingestapt en dan nog 25 min afgewisseld tussen draf en stap, en dan dus paar sprongen galop haha. Arm ding :')

Daarna mocht hij nog even lekker rennen en rollen met zijn nieuwe grote vriend

Afbeelding


En dat was het dan weer even voorlopig :) Dinsdag mogen we opnieuw met hun lesje meedoen en de week daarna ook weer. En vanaf dan even kijken of onze zaak terug open is, wanneer ik vrij ben en of we dan iets kunnen plannen eventueel.
Zondag nog een drukke dag voor de twee heren, maar daar zal ik ook nog wel verslag van uitbrengen :)

Zonnige groetjes!

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:25

Mooi hoe ze daar op rij staan bij de hoefsmid!

En die voor- en na- de les foto :')

Mooi verhaal weer geschreven, ik blijf volgen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 06:13

Safiera schreef:
Mooi hoe ze daar op rij staan bij de hoefsmid!

En die voor- en na- de les foto :')

Mooi verhaal weer geschreven, ik blijf volgen :)

Ja was leuk zicht met die pony er naast haha!

Ik begin wel door te krijgen dat Duke ook al zo met zijn hoofd naar de grond gaat staan na de eerste keer draven haha. Dinsdag moesten we draven en toen ging ze me iets uitleggen waarbij hij even stil moest staan en ging hij ook gelijk met zijn neus naar de grond, had nog geen 10min gedraafd haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 21:39

Ik weer! Zal wel weer even het laatste spannende zijn dat ik te melden heb voor een tijdje want als het goed is mogen wij volgende week onze zaak terug open doen :)

Zondag waren we dus naar een manege in de buurt afgezakt. Een kennis had gevraagd of ik met de paarden ‘model’ wilde zijn voor haar cursus.
Het betreft een cursus die ‘het energetisch veld van het paard’ heet. Zij doet blijkbaar wel readings van paarden en geeft hier ook les in, en daar kwamen wij dus in het plaatje.

Laat ik op alvast even zeggen dat ik op voorhand niet wist wat er van ons verwacht werd, enkel dat Duke onder het zadel mocht en Dexter aan de hand :+ ik heb een aantal jaar geleden ook bij haar met een demo meegedaan waar zij les gaf onder het zadel met Dexter en dat was ons toen super bevallen dus daarom dat ik hier eigenlijk ook vrij snel mee had toegestemd, al is het maar voor de ervaring :)

Daar aangekomen mochten haar ‘studenten’ dus eerst naar Duke kijken gewoon op stand, zijn bouw, houding, uitstraling etc. En toen mocht ik hem opzadelen en rijden.
De bak was 15x30, waarvan ook nog een deel afgezet was voor de cursisten om te zitten. Een pak kleiner dan wij dus met onze dikke billen gewend zijn en de korte zijdes waren echt niet aangenaam, Duke heeft die balans nog niet en dan was daar ook nog net de baan gesproeid en de helft dus modderpoel. Dat vond ik wel jammer.

Verder was er voor ons weinig aan, ze moesten gewoon braaf zijn en dat waren ze. Tussen beide paarden in hadden ze even pauze om hun ideeen dus te bespreken en mochten de paarden los lopen. Die voelden zich al heel snel thuis daar _O-

Afbeelding

Dexter ging zelfs niet eens rollen, gewoon liggen en chillen :+
Afbeelding

Ik heb een verslagje van haar gekregen, zal dat even kopiëren:

Citaat:
Dexter is een paard wat op een latere leeftijd bij jou is gekomen en ik weet uit ervaring dat transport van paarden van Engeland naar België/Nederland vaak een enorme impact heeft op een paard.
Dat was bij zowel Dexter als bij Duke voelbaar in het veld.
Ze zijn beide op jonge leeftijd gecastreerd en ook dat doet iets met de identiteit van een paard.
Duke heeft dat beter verwerkt en dat komt ook omdat hij al jonger bij jou terecht is gekomen en dus van jouw goede zorgen heeft mogen genieten dat voel je in het veld.

Als paarden op jonge leeftijd gecastreerd worden kunnen ze eigenlijk niet echt ontwikkelen zoals ze bedoelt zijn daarnaast is het een ingreep waar ene paard meestal niets van weet en daardoor hiermee overvallen kan worden in gevoel.
Hij wordt wel verdoofd maar onbewust beleven paarden toch dat er iets gebeurt, voor een paard is dit niet zo van zelfsprekend als voor ons mensen.

Duke is een type paard met een hogere energie is dus alerter en heeft ook meer stuwing om te lopen.
Dexter is een beter geaard paard dat wil zeggen rustiger en laat de dingen meer over zich heen gaan.

Wat wel is en dat laat Dexter wel merken en ook zien dat hij het wel wat lastig vindt dat jij nu met Duke wat meer doet hij is niet echt jaloers maar hij vanuit hem gezien heeft wel plaats moeten maken
hij weet daar nog niet altijd zo goed raad mee en dat was zichtbaar dat hem dat raakt.
Voor Duke is het normaal dat Dexter erbij is omdat hij niet beter weet.
Dan is ook voelbaar aan de twee paarden dat de corona de huidige situatie met jullie bedrijf ook wel degelijk zijn uitwerking heeft op je paarden.
Er is niets zeker en paarden voelen feilloos aan dat het anders is als voor de corona en is er heel veel angst voelbaar in ons dagelijks leven.

Dit voel ik om dit moment het laatste jaar bij veel meer paarden en kost niet alleen ons dat veel maar ook de paarden. Het heeft ook zeker zijn positieve kanten en dat is dat je meer tijd hebt, meer rust vindt en
zeker meer tijd met je paarden door kan brengen.

En vind Dexter het ook wel weer heel leuk als hij een keer weer mag stralen voor de kar paarden hebben net als mensen ook een geestelijke uitdaging nodig om in balans te blijven.

Maar paarden zijn wereldwijd verbonden met elkaar en voelen dus ook alles wat er gaande is en voor hun werkt dit extra omdat het vluchtdieren zijn en blijven.


Ik ben hier sowieso wel redelijk nuchter over maar daarnaast zijn dit eigenlijk allemaal wel dingen die ik al wist... heb hier nog een hele post gemaakt ooit over hoe ik dacht dat Dexter zich buitengesloten voelde, een dik jaar geleden volgens mij.
Dat de paarden merken dat het leven hier anders is (door die Corona) kon ik ook wel denken, lijkt me logisch want ik ben daar hele dagen nu bijna. Zullen ze vast merken.
En dat Dexter graag voor de kar staat wist ik ook, dat merk je aan zijn hele humeur :)
Dat Duke hoger in energie staat was me ondertussen duidelijk geworden ja alsook dat dexter alles laat gebeuren :')

Dus kortom, ze heeft op zich wel gelijk maar het was voor mij geen nieuwe informatie. Maar misschien wil dat wel gewoon zeggen dat ik de jongens goed kan lezen hé, wie weet :+

Ze zei verder nog dat de paarden allebei wat scheef in hun bekken zaten, daar kan ik wel naar laten kijken.

Dat was het voor zondag!
Afgelopen dinsdag hebben we weer een lesje mee gereden :) we waren allebei goed moe en ik heb de instructrice gevraagd naar Duke’s bekken te kijken (ze doet ook sportmassage bij paarden) en die bevestigde dat wel, wellicht nog wat stijf van toen zijn knie op slot ging.

We hebben een lange zijde, korte zijde en nog een halve lange zijde in linkergalop gedaan! En dat was de bedoeling dus yay haha
Rechts is nog moeilijk voor hem, komt wel. Is nu nog niet de focus. Hij was erg aan het klieren naar de andere pony toe, willen volgen etc dus we hadden daar onze handen aan vol :P maar wel braaf geweest verder hoor, ging prima!

Even een foto van 1 van de eerste keren dat we daar gingen rijden vorig jaar juni en eentje van dinsdag

Afbeelding

Komt nog goed met die buik!

Brave pony

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:50

Zeker brave pony's.
Enne, ik ben wel benieuwd naar foto's van de voor de kar! Dat is alweer een tijdje geleden toch

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:57

Ooooh ik wil zoveel zeggen daarop maar ik doe het maar niet :')

Mega verschil op die foto van Duke! Corona heeft hem goed gedaan :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 23:31

Haha ja heeft mij nochtans geen goed gedaan haha!
Ik was dit aan het typen toen je appte en ik ging nog zeggen; ben iets aan het schrijven dat helemaal jouw ding is haha!

Sinatra dat is inderdaad al laaang geleden weer, zonde eigenlijk maar ik wil niet alleen gaan en mijn vriend is zo al nooit op tijd thuis als ik eten klaar heb, laat staan dat die tijd heeft om mee te gaan :+ en met Duke zijn knie gedoe wilde ik die eigenlijk ook eerst een beetje in de spieren hebben nu ik wat tijd over had

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:51

Hmm, ja, ook niet mijn ding zeg maar :')

Wat een verschil op de foto's zeg!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:38

Hoe gaat het?

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:47

Ik zag een vet leuke foto op fb langskomen. IJsje halen

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 16:58

Oefff ik kom zo weinig meer op Bokt, mijn lijst ongelezen topics is echt zo lang :')
Zal eerst mijn eigen bende maar weer eens op orde stellen haha

Het gaat goed met iedereen! Het is weer zo'n rare rotzomer, restaurant terug open mogen doen tijdens de examens dus echt een paar super zware weken achter de rug. Nu terug jobstudenten beschikbaar en slecht weer dus ook niet per se motiverend ugh...

Maar goed, we zijn weer bezig en dat is het belangrijkste. Jammer van de Nederlanders die hier komen verkondigen dat ze toch écht geen mondmasker meer hoeven dragen want dat is afgeschaft :Y)

Dina had vorige week ineens haar achterbenen helemaal tot bloedens toe open gejeukt :( Een tijdje terug zag ik wel al wat schilfertjes maar meestal als ik dan was met honingzeep en ik doe er olie+zwavel op gaat het wel weg, maar nu was het eventjes weg gegaan en van de ene op de andere dag zo met bloeden terug gekomen. De dierenarts is geweest en ze heeft een spuit Dectomax gehad, over een tweetal weken komt ze terug tenzij het echt erger bleef worden maar het is de afgelopen 5 dagen wel al heel erg verbeterd dus volgens mij komt het wel weer goed. Ik ga proberen van de week ergens tijd te vinden om haar benen te scheren dan zie ik wat beter hoe het er echt uit ziet.

Dan de andere twee heren, Dexter gaat prima. Die gaat eigenlijk altijd wel prima :) Hij ziet er super goed uit, staat mooi in zijn vacht en blinkt met appeltjes en hij is ook echt mooi op gewicht en lekker grumpy haha. Beentjes zien er goed uit ook, alles helemaal mooi!

En Duke gaat ook wel goed! Niet veel gereden maar toch is hij heel erg aan het groeien in zijn hoofd.
Toevallig dat ik eergisteren inderdaad nog eens ben opgestapt omdat ik onverwacht vroeg klaar was met werken en mijn vriend was ook vroeg thuis. Ik wilde graag met Duke alleen eens weg gaan want hij plakte vorig jaar (voor ze naar de boerderij zijn gegaan owv de modder hier) nog altijd heel erg aan Dexter. En als mijn vriend mee kan, dan kunnen we een beetje opbouwen want hij heeft ook wel steun aan iemand die naast ons loopt. Dus vriend mee op zijn stalen ros en het ging echt heel fijn!
Schrok niet van fietsers, moest een beetje kijken naar een hond die langs kwam maar zelfs de koeien die vorig jaar ZO ENG waren daar liep hij nu flink langs :) Gewikkelde hooibalen in het weiland naast de weg, dat was wel even raar natuurlijk _O- En waar hij normaal op de terugweg erg drammerig weg en weer zo snel mogelijk naar huis(/naar Dexter) wilde, hebben we nu met een losse teugel terug kunnen stappen <3

Afbeelding

Afbeelding

Hij is wel weer terug wat dikker geworden op het gras, maar nog niet zo erg als ik gedacht had :')
Hier een vergelijking met 4 jaar verschil, jaarling vs 5 jaar oud

Afbeelding

Afbeelding

Sinds 8 mei maak ik nu dus zelf het ijs van onze zaak en we hebben ook een afhaalraampje en dit was de eerste keer dat ik tijd had om er eens langs te gaan dus toen we terug waren met Duke nog maar die paar metertjes verder gegaan richting ijssalon en een ijsje gaan halen :D De mensen die op het terras zaten keken wel even gek maar het was wel heel leuk en Duke liet het allemaal gewoon over zich heen komen. Ook onder dat afdakje in en met zijn neus door het raam, geen probleem haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er was nog een meisje hier, dochtertje van kennissen en zij rijdt ook op een manege, dus toen we langs het terras kwamen met Duke kwam ze even aaien natuurlijk :D Ze is meegegaan tot terug aan de wei en daar heb ik haar even op Duke laten zitten en toen heb ik de paarden omgeruild en ben ik met haar op Dexter langs het terras gestapt zodat haar papa haar kon zien, vond ze leuk!

Afbeelding

En verder geniet ik vooral van de pony's als ik 's morgens en 's avonds ga water geven. Even ontstressen voor en na werk :)

Afbeelding

Afbeelding

Een treintje achter me aan als ik het stuk met lang gras open zet 's morgens :=
Afbeelding

Donderdag komt mijn 'nieuwe' hoefsmid :D De vriendin waar we vaker mee naar hoefsmidschool gingen is nu dan ook echt hoefsmid en komt donderdag voor het eerst de paarden doen hier! Heb er alle vertrouwen in want ze heeft dat op school altijd super goed gedaan maar ze wilde ze nog niet alleen doen zolang ze het diploma niet had, wat ik ook wel begrijp natuurlijk :)

En normaal gezien komt 27/7 ook de zadelpasser om het zadel van Duke officieel groen licht te geven. Ik wacht nog even op de bevestiging want ze moesten dan in de buurt zijn, anders wordt het in de tweede helft van augustus.

Dat was het zo ongeveer! :D

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:07

Leuke berichten.

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 20:12

Duke heeft overigens wel het uitbreken weer uitgevonden. Ben hem net voor de tweede keer weer gaan vangen grrr

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:34

Ik vind dat zo grappig aan Duke :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 17:21

Hier toch ook nog even een update voor wie niet volgt op instagram.

Ik heb gisteren de paarden hier weggehaald en terug naar de boerderij gebracht.. Tot de middag leek het allemaal mee te vallen maar na de middag is het water hier zo bi-zar snel gestegen dat ik in allerijl de paarden heb opgeladen. Zelf redelijk lang rustig kunnen blijven maar toen ik niks meer te doen had en klaar was met poetsen kreeg ik het ineens in mijn hoofd dat de weg 's nachts zou overstromen en ze niet meer weg konden en toen kwam er kortsluiting in mijn hoofd en werd ik helemaal gek :o

Gelukkig snel iemand kunnen komen helpen en de paarden liepen allemaal zonder moeite op de trailer, alsof ze het wisten.

De paarden staan dus droog en veilig, voor ons is het nog steeds bang afwachten. Vooral wat de dijken nog doen in de buurt, zolang het goed gaat zitten we 'safe' (kelder niet inclusief) maar als in Maaseik de dijk het begeeft is de kans groot dan het hotel daar onder water komt.
In het hotel hier thuis hebben we al de hele dag dompelpompen in de kelders staan maar het is letterlijk dweilen met de kraan open, het water komt er sneller in dan dat we het er uit krijgen dus we staan een beetje machteloos nu.

Echter, zolang het bij de kelders blijft mogen we niet klagen. Er zijn er in de buurt die het erger getroffen hebben :( Veel wijken iets verderop zijn gisternacht nog geëvacueerd en de boer waar ik altijd hooi ga halen is een groot deel van de oogst verloren. Gelukkig hebben zij wel alle koeien tijdig droog gekregen.

Beetje onwerkelijk allemaal en ik hoop dat het snel klaar is...
Even wat foto's voor het idee:

Vorige week:

Afbeelding

14u37
Afbeelding

18u30
Afbeelding


12u54
Afbeelding

14u48
Afbeelding

Van deze hoek kan ik nu dus geen foto meer maken zonder te moeten zwemmen

22u00

Afbeelding


En deze nog van vorige week vs gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Heb nog nooit zo veel water gezien in mijn leven en het komt echt aan een rotvaart voorbij, ik zie koelkasten voorbij komen, volledige bomen, tenten, stoelen,... Moet er niet aan denken dat dit bij mensen uit hun woning of caravan is gesleurd.

Maar de paardjes zijn veilig!

vikawiek

Berichten: 1486
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:51

Doodeng :brr:
Fijn dat je ze optijd weg hebt kunnen halen!

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:06

Ik moest vanmiddag nog aan jou en je paarden en het hotel denken. Heel veel sterkte.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:08

Heftig!
:(

daisyfloor
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-02-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:43

jeetje meid
zit de hele tijd ook te kijken op insta heo het bij jullie is
gelukkig de paardjes veilig ga hard duimen dat het snel zakt (ben daisy van hector de clydesdale )

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 15:00

Ondertussen zakt het water zienderogen gelukkig, ik denk dat het wel al een dikke 2m gezakt is?
Het staat nu lager dan tijdens een normale winter dus dit zijn we wel gewend.
We hebben het grondwater dat in de kelder komt tamelijk goed onder controle kunnen houden en zijn op een paar dozen koekjes niet heel veel kwijt geraakt.

De wei is net een vuilnisbelt, slijk en plastic afval maar ook boomstammen en takken, beetje vanalles eigenlijk en mijn IBC ton waar de paarden uit dronken is weggestroomd. De draad is voor zover ik heb gezien gespaard gebleven en ik denk dat ik ook geen paaltjes mis dus dat is fijn! De stroomklokken had ik nog op tijd weg kunnen halen maar die waterton kon ik niet tillen alleen.

Achteraf blijkt dat de paarden wel droog waren gebleven in de kleine weide maar er is hier 2 dagen de straat afgesloten geweest dus als er iets anders zou zijn gebeurd, denk aan koliek oid, was ik met de paarden en trailer niet weg geraakt. Dus heel blij dat ik ze heb weggebracht :) Ik hoop dat ik ze donderdag terug kan halen maar wil nog even profiteren van het feit dat er op stal stroomvoorzieningen zijn en nog snel Dina's sokken scheren. En dan houd ik ze maar even op de kleine wei (paddock eigenlijk) tot ik tijd heb gehad om de wei op te ruimen maar is erg moeilijk om iets gedaan te krijgen als je maar 1 dag vrij bent haha
Zo'n dingen gebeuren ook nooit tijdens de zoveelste lockdown als je hele dagen tijd hebt om puin te ruimen natuurlijk.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:34

Fijn dat het water weer zakt.
En idd dat soort dingen komen nooit gelegen ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 09:46

Nog eens een update nu alles ongeveer terug naar normaal is.

De paarden zijn weer terug thuis, heerlijk :) de dag dat ik ze terug ging halen liep Dina kreupel. Mijn vriend heeft haar gelijk in de hoefstal gezet en gecheckt en ze bleek een hoefzweer te hebben. Gelukkig snel gevonden en niet heel diep dus we konden hem gemakkelijk open maken zodat de druk er af kon. Wat ben ik dan blij dat hij er meer verstand van heeft dan ik, als ik hier een hoefsmid voor moest laten komen had ze nog langer moeten wachten arme pruts.

Ik heb haar dan uiteindelijk wel gewoon naar huis gehaald ipv op stal gelaten omdat zij haar stal echt super super vies maakt altijd, dat je ‘s morgens een volledig nieuwe stal kunt maken en het ‘s avonds lijkt alsof ze er al een week staat. Ze is geen wilde gek op de wei dus ik wilde dat wel riskeren en na 2 dagen liep ze ook bijna weer 100%. Ondertussen is er al niks meer aan te zien! Het ziet er ook allemaal mooi zuiver uit en ze kon alweer naar Duke trappen dus ik ben gerust.

Afbeelding


En dan is dinsdag de zadelpasser geweest voor Duke. Omdat ze slecht weer voorspelden vroeg ze of we ergens overdekt konden afspreken, maar dat heb ik dus zelf niet. Wat rondgebeld en uiteindelijk een binnenbak gevonden op de hengstenhouderij naast stal. Ik heb hem al vaker gevraagd om zijn piste te huren maar hij had die altijd vol staan met materiaal en tractors :+ nu hadden we geluk, hij was leeg en er was zelfs witte zand in gelegd!

Vorige keer dat ik er was was in 2016 met Dexter
heheheh

Afbeelding

Voor Duke de tweede keer in een binnenbak en de eerste keer op deze plek dus ik scheet 7 kleuren natuurlijk want ik wist dat hij gereden moest worden voor de zadelpasser en met drukte op werk heb ik er denk ik al bijna 3 maanden niet op gezeten _O-
Ik had Duke de dag ervoor al naar stal gebracht zodat we te voet naar de rijbak konden gaan want ik had niemand die mee kon en kon helpen laden op de trailer. Hij was heel drammerig onderweg, wat niet hielp bij mijn zenuwen. Maar zoals altijd was hij, eenmaal daar binnen, heel erg op mij gericht. Ik heb hem los laten lopen in de bak maar hij bleef bij mij staan <3

Als de hengsten buiten zich lieten horen maakte hij zich wel ineens heel groot :')

Afbeelding

Hij was later wel heel erg gevoelig op de vliegen en bleef maar happen naar zijn billen en buik, waar de vliegen irriteerden maar verder eigenlijk heel braaf toen de zadelpasser aan zijn rug moest voelen etc.

Ook super braaf met rijden! In 1 hoek stonden nog springbalken en materialen maar hij liep echt heel fijn erlangs :)

Het zadel bleek een te wijde boom te hebben dus ze heeft een smallere besteld en 17/8 komt ze terug.

Afbeelding

Ben dus wel weer even super trots op mijn baby!

En dan nog iets leuks, voor de zaak hebben we wat autostickers besteld voor reclame op de bestelwagen en ik had voor de leuk eens gevraagd wat het zou kosten om stickers op de trailer te zetten. En voor ik het wist had papa ze besteld voor mij! :D

Heb ook mijn Mini Cooper weg moeten doen maar er is wel een degelijke upgrade in de plaats gekomen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 09:48

Overigens was er op die hengstenhouderij ook een stapmolen en het enige wat ik kon denken was ‘als ik Duke daar in zet trapt hij dat hele ding in frut uit elkaar’ :')

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:59

Wat een dikke bak!! Veel beter dan je mini! <<)
Leuk die stickers zo, en fijn dat die muppet zich gedroeg! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 10:17

Captain schreef:
Wat een dikke bak!! Veel beter dan je mini! <<)
Leuk die stickers zo, en fijn dat die muppet zich gedroeg! :D

Ik mis Mimi wel hoor := ging toch net wat beter vooruit haha, lekker door de bochten dat gaat niet met dit schip