[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:21

Bij mij net t zelfde als Avalanche zegt! <3

Die Dexter _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 08:22

Dit weekend (ik ben op woensdagen vrij, dus dat is weekend :Y) ) had ik met Dexter en Duke terug wat geoefend op de circustrucjes.

Ik deed eerst mijn geïmproviseerde longeercirkel open en Duke vliegt er in alsof er een wereld voor hem open gaat met een of andere luxe soort grasjes 8)7 (Terwijl daar nog steeds geen stroom op staat en ze al 2 dagen in die wei stonden, waar is die uitbreekkoning en wat heb je met Duke gedaan?! ) Maar goed, die was dus afgeleid en dat kwam me goed uit, want dan kon ik me met Dexter bezig houden. Die houdt nl niet zo van publiek.
Als ik met Dexter bezig ben, dan bén ik met Dexter bezig. En zijn hele houding roept dan naar Duke: NOU BEN IK!!

Eerst wat rek en strek oefeningen, hals links, rechts en beneden enzo. En dat deed hij heel fijn, toen ik zijn hoofd tussen zijn benen lokte, leunde hij zelfs wat naar achteren. Ik dacht hé! Als ik daar eens mee verder ga. Dus ik zet hem in spagaat, want dat kende hij al. En ik haal zijn hoofd tussen zijn benen, wat heel goed ging! Normaal wordt hij heel geïrriteerd hiervan en dan loopt hij weg :') Maar hij was echt heel geconcentreerd nu, en ik kon zelfs zijn voet optillen (ook alleen maar vanzelfsprekend als Zijne Majesteit daar zin in heeft), dus ons volgende circustrucje wordt het buigen/knielen :)
Heb ergens een stukje gefilmd, maar die houden jullie nog tegoed, staat op mijn camera en had me al verslapen voor werk vanmorgen :')
Dexter wordt altijd heel enthousiast als we deze dingen doen. En dan komt zijn 5e been tevoorschijn :') Maar hij was echt heel leuk gisteren, zo fijn! Hij heeft er echt lol aan, terwijl we echt geen speciale of rare dingen doen.

Als hij merkt dat we gaan oefenen dan doet hij ook niks anders dan nee knikken of voetjes geven, dat zijn echt zijn favorietjes. En dan voetjes geven 'like a boss' hé.
Nek opgezet, oren naar achter, borst vooruit, en trappen met je voeten alsof je een wilde hengst bent. Zo schattig :=
Ik krijg hem alleen nog niet aan zijn verstand gebracht dat hij dat been een paar tellen omhoog moet houden.

Ondertussen had Duke het wel gezien in zijn eigen wereldje en kwam die zijn neus er weer tussen steken. }:0
Maar wat ik totaal niet verwacht had, was dat hij alles gewoon van Dexter zou overnemen!
Dus ik was met Dexter bezig met voetjes geven, en wat doet Duke? Voetjes geven _O-
Overdreven enthousiast, hij slaat nog net zichzelf niet tegen zijn neus, maar zo leuk! Dus telkens als ik daarna mijn voet vooruit stak (want dat is voor Dexter het teken om dat ook te doen), gingen Dexter en Duke tegelijk voetjes geven :D :D

Daar heb ik wel al een filmpje van, maar natuurlijk zodra ik ging filmen deden ze het niet meer zo mooi synchroon haha



Ik heb dan met Duke nog wat verder gedaan en bij hem ook het begin van spagaat gemaakt, maar wat is die overdreven enthousiast zeg := Moest hem echt soms even terug met 4 voetjes op de grond halen, letterlijk en figuurlijk hahahah
Maar wel fijn om te zien dat ze er zo'n lol aan hebben :))

Ook het inparkeren gaat bij Duke echt heel goed! Dexter heeft helaas nog steeds een bloedhekel aan trapjes of opstapjes, dus die krijg ik nog niet overtuigd :P
(Op de achtergrond zie je Dexter tegen de boom schuren. Nou ja, je ziet de boom bewegen := )

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 16:55

Oehhh Dukies hoofdstel is gearriveerd!
Blijkt een aansnoer neusriem te zijn, ben niet gewend op zulke zaken te letten en ik weet niet goed wat het nut er van is, maar het ziet er wel fancy uit :')

Zul je weer zien, kan ik eindelijk wat bestellen in gangbare maten, neem ik het simpelste van het simpelste. Maar ik ben er wel helemaal weg van :D hou niet van lak en bling, maar deze witte stiksels kon ik wel waarderen!
Lekker zacht onderlegd overal en mooie teugels er bij. Normaal gezien kan ik strakjes eens passen YAY!!
Alleen even kijken of we die sperriem wel nodig hebben want ook daar heb ik het nut nooit van begrepen _O-
Dus als dat bit van zichzelf een beetje stabiel blijft (want daar dient dat voor naar het schijnt) wil ik dat er nog af laten halen


Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:18

Dat is die ene die ik zo leuk vond :j

Maar ik hou van simpel. Bling bling en lak is aan mij niet besteed :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 17:22

Oh echt? :D Deze is van horze volgens mij, niet te duur, niet te flashy. Just how I like it hahaha
Wij lijken verdacht veel op elkaar, ben jij mijn schaduwaccount?

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:28

Ik ben ook helemaal niet vd bling bling. Is de eigenaresse van mijn bijrijdmerrie helaas wel _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 17:30

Hahahaha oh meen je niet _O- Ik lach hier veel te hard om hahahaha

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:44

Granoek schreef:
Oh echt? :D Deze is van horze volgens mij, niet te duur, niet te flashy. Just how I like it hahaha
Wij lijken verdacht veel op elkaar, ben jij mijn schaduwaccount?

Ja, dat wist jij nog niet :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 17:48

Goed om te weten inderdaad, je moet nog even wat awkward topics voor me maken dan! :))

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:06

Granoek schreef:
Goed om te weten inderdaad, je moet nog even wat awkward topics voor me maken dan! :))


Moet je wat akwards kwijt dan? Wil je er over praten? Je alterego is heel gezellig op de PB hoor!


Ik ben benieuwd hoe Duke zijn hoofdstel hem staat, ik hou ook niet van bling, of al die kleurtjes, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!

Mijn kleuren dekjes: Bruin, zwart, donker blauw en grijs!

Nou ja, ik ben dan weer eerder saai in mijn keuzes!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 18:14

Whaha kan zo snel even niks bedenken maar anders dan zie je het wel verschijnen :D

Hahahaha maar.. maar...maar... die kleuren staan ook altijd gewoon goed :')
Ik heb zwart, donkerblauw, nog donkerblauw, donker groen, donker rood, nog donker groen.. en allemaal zonder prints oid. Oh en 1 fluo oranje voor als ik in de schemering terug kwam van lessen :+

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:33

Granoek schreef:
Hahahaha oh meen je niet _O- Ik lach hier veel te hard om hahahaha


Dat mag, ik lach haar ook vaak uit hoor. En zij mij gelukkig ook.

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:35

Granoek schreef:
Oehhh Dukies hoofdstel is gearriveerd!
Blijkt een aansnoer neusriem te zijn, ben niet gewend op zulke zaken te letten en ik weet niet goed wat het nut er van is, maar het ziet er wel fancy uit :')

Zul je weer zien, kan ik eindelijk wat bestellen in gangbare maten, neem ik het simpelste van het simpelste. Maar ik ben er wel helemaal weg van :D hou niet van lak en bling, maar deze witte stiksels kon ik wel waarderen!
Lekker zacht onderlegd overal en mooie teugels er bij. Normaal gezien kan ik strakjes eens passen YAY!!
Alleen even kijken of we die sperriem wel nodig hebben want ook daar heb ik het nut nooit van begrepen _O-
Dus als dat bit van zichzelf een beetje stabiel blijft (want daar dient dat voor naar het schijnt) wil ik dat er nog af laten halen


[ [url=m/WZSYlR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fKwBiy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw ik vind het hoofdstel gewoon super mooi, ik ben zelf ook niet van te veel bling.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 23:39

Ja jammer dat Duke me genaaid heeft en besloten heeft toch even huge te worden. Lelijke aap is het ook :+
Veel te klein dus, krijg de riempjes niet eens dicht. En dan zou die micklem in xfull dus veel te groot zijn.. en deze full veel te klein. Schiet mij maar lek

Afbeelding

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:07

Super mooi hoofdstel, jammer dat t te klein is! Hebben ze nog groter zodat je kan omruilen?

Ik hou ook niet van bling, en mooi roos is niet lelijk maar...ook de eigenaar van mijn bijrijd paard houdt én van zoveel mogelijk bling én van zoveel mogelijk (verschillende tinten) roze |(
Heb m’n eigen (navy) zadeldekje en halster + touw aangeschaft voor paardje lief :o maar de roze getten daar kom ik niet onderuit helaas :))

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:53

Oh ja roze is ook wel favo kleur van eigenaresse bijrijdmerrie. Maar niet te veel meer gelukkig. Blauw en groen kunnen gelukkig ook.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 14:18

Hahahaha ik heb 1 roze touwhalster omdat dat het goedkoopste touw was uit de action en ik eens wilde testen of ik een touwhalster kon knopen :') ligt ergens in de garage denk ik

Duke past nu dus ineens wel in Dexter zijn micklem. Hij heeft me gewoon bij mijn pietje gehad grrrr

Afbeelding

Mja ik mag niet klagen zeker, heb altijd gezegd hoe groter hoe beter :+

Vandaag kwam de bekapper voor Duke. Dat verslag kan ik niet met mobiel typen dus die komt straks _O-
Komt er op neer dat ik mijn bekapper nu zo ver heb dat ie misschien toch ook een eigen hoefstal wilt hahahaha
*Scheelt toch wel in mijne rug* zegt ie hahahah
Maar Duke was ook wel ontzettend vervelend, kleine puber
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 19:59

Oké komt ie hé

Het ging eigenlijk volledig volgens plan! Goed hé?!
Alleen had ik gewoon niet eens de hoop dat het allemaal smooth zou gaan, beetje een stom plan dus :')

Ik had ze beide naar stal gehaald omdat ze weer zo veel regen voorspeld hadden en ben vorige week
goed verkouden geweest van buiten in die regen Dexter te sussen.
Begon al met het feit dat ze op stal ook de jaarlingen aan het kappen waren en dat Duke dus zijn ogen de kost gaf. En Dexter kan dan nieuwsgierig rondkijken en leuk kletsen met de buurvrouw en haar veulen, maar Duke MOET. ER. HEEN. Dus die kon ineens niet meer stil staan.
We zijn dan verhuisd naar de grote stal, naar de gang want die was heel breed. De gang waar ze aan de andere kant een merrie aan het wassen waren.. Waar Duke. Heen. Moest.

Goed, met wat getoeter en geblaas Duke op de gang stil gekregen, voet omhoog.. voet omlaag. Voet omhoog. Voet omlaag. Zien jullie het patroon ontstaan?
En echt precies zoals ik voorspeld had na Dexter. Ik zie het altijd zo; Dexter wil me soms gewoon plagen om met me te lachen, maar Duke wil me echt gewoon pesten omdat hij een sukkel is.
Wederom meer dan een half uur voor die eerste voet. Ondertussen was de schoonfamilie er mee gestopt en gingen die eten, dus zei de bekapper dat we wel eens konden proberen in de hoefstal.
Ik zeg YES MAN! GAUW DAARHEEN
Want dat kent Duke heel goed en dat gaat altijd prima :)

Duke in de hoefstal, natuurlijk helemaal vol van zichzelf want hij had tot wel 1000x toe (ik ben gestopt met tellen) zijn voet vooruit geslagen (waar ik écht een pesthekel aan heb). En dan zette hij zijn nek rond, hoofd naar het plafond en dan kun je doen wat je wil, maar dan weet hij gewoon dat hij sterker is. Want het is een sukkel.

1 voet was klaar dus we zetten de tweede voet omhoog en Duke kreeg door dat zijn genurk niet meer ging werken :') En toen ging hij de smid maar vervelen, want je moet toch wat hé.

Nog wat lopen klooien met zijn benen, maar hij kon dus niet meer wegtrekken en zo hebben we 3 voeten gedaan op 45min hahaha
En de bekapper zei zelf dat dat toch wel aangenaam was voor zijn rug, zeker omdat hij meer zware paarden deed. Je hoeft niks meer vast te houden en je kunt gewoon je ding doen dus ik geloof wel dat dat veel scheelt :j

Voetjes zijn mooi geworden! Heel blij mee weer :D
Heb die van Duke gemeten, 17,5cm :=
De grootste maat hoefschoen die ik kan vinden gaat tot 18,2 dus voor Dexter ga ik alvast pech hebben denk ik hahaha

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:06

Onze Dukies testen ons geduld wel behoorlijk zeg!

Blij dat het gelukt is!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 11:03

Haha ja zeg dat wel :D Kan niet wachten om met die van mij aan het werk te gaan _O-
Als ik wat grondwerk probeer en Duke begint te bokken fronst mama al, ze kan niet begrijpen waarom ik er zo om moet lachen maar het enige wat ik kan denken is ‘eindelijk eentje die vooruit wil’ :+

Heb vandaag nog wat foto’s gekregen van afgelopen februari! Beetje donker sfeertjes dus voor deze periode maar ik vind ze prachtig! Helemaal mijn ding, anders dan al de rest zeg maar
Foto’s door Ellen Sonck
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:10

Mooie foto's hoor. :)
En wat een verhaal van het bekappen :')

Hier is de smid gisteren ook geweest. Nick staat de smid altijd uitvoerig te besnuffelen tijden het kappen. :') Of een beetje friemelen met zijn lippen... Hij vindt het altijd wel gezellig.

AnnickT

Berichten: 1466
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:02

Voor jou op dat moment was het bekappen wellicht niet zo leuk, maar hoe je het schrijft is hilarisch :')

Prachtige foto's <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:01

Ja het leest wel heel vermakelijk haha

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:55

Granoek schreef:
Dexter wordt altijd heel enthousiast als we deze dingen doen. En dan komt zijn 5e been tevoorschijn :') Maar hij was echt heel leuk gisteren, zo fijn! Hij heeft er echt lol aan, terwijl we echt geen speciale of rare dingen doen.



Kleine tip: zorg juist dat je niet op dat stadium van excitement komt. Ik link even naar een topic want ik had ergens met goed onderbouwde redenen gelezen waarom dat niet gunstig is en de enige anekdote die ik je kan geven is een hond van nog geen 20 kilo x] Dus dat is een heel ander verhaal.
Klik. Daar staat de over-arousal in post 4 van 't topic genoemd.

Overigens, wat ontzettend gaaf dat je voor het eerst op Duke hebt gezeten! Denk dat vanuit de ontspanning en 'lol het is niet zo bijzonder, net als het dansen en springen hoort dit er gewoon bij' lekker de beste manier is. <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 09:14

Omenstabij schreef:
Granoek schreef:
Dexter wordt altijd heel enthousiast als we deze dingen doen. En dan komt zijn 5e been tevoorschijn :') Maar hij was echt heel leuk gisteren, zo fijn! Hij heeft er echt lol aan, terwijl we echt geen speciale of rare dingen doen.



Kleine tip: zorg juist dat je niet op dat stadium van excitement komt. Ik link even naar een topic want ik had ergens met goed onderbouwde redenen gelezen waarom dat niet gunstig is en de enige anekdote die ik je kan geven is een hond van nog geen 20 kilo x] Dus dat is een heel ander verhaal.
Klik. Daar staat de over-arousal in post 4 van 't topic genoemd.

Overigens, wat ontzettend gaaf dat je voor het eerst op Duke hebt gezeten! Denk dat vanuit de ontspanning en 'lol het is niet zo bijzonder, net als het dansen en springen hoort dit er gewoon bij' lekker de beste manier is. <3


Heb die gelezen maar ik denk dat dit niet helemaal is hoe ik het bedoelde, ofwel lees ik het verkeerd. Ik bedoel eigenlijk gewoon dat zijn pielie uitschacht als ik zoiets vraag als kusjes geven of nee schudden etc.. daar lijkt het meer over letterlijk over-enthousiasme te gaan, zoals op eten of hyperactiviteit maar zo ver dat Dexter echt een overmaat aan energie krijgt zijn we nog niet bepaald :+ en hij is ook niet extreem gefocust op eten gelukkig. Duke wel in het begin dus die kreeg niks meer, alleen aaitjes. Gaat wel 1000 x beter nu ook!