Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 82 van de 112 [ 2779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 112  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

 
Profiel   

Duke heeft een nieuw liefje, dikke mik tussen die twee haha
[ img ]
[ img ]

Dexter heeft andere prioriteiten
[ img ]

Gaat goed met ze en met mijn voet ook al veel beter!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 12:41 



 
Profiel   

Ahhh, wat leuk voor Duke, zie de liefde opbloeien!
Zucht, heerlijk die lentekriebels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 13:31 



 
Profiel   

Dukie, charmeur!

En Dexter snapt het. Ware liefde gaat door de maag

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 18:56 



 
Profiel   

Fijn dat je voet beter gaat! Haha Duke is verlieeeeefd :D <3 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 19:50 



 
Profiel   

Dukie is jarig!
4 jaar oud vandaag, waar is de tijd :D
[ITP] Hieperdepiep! Duke wordt 4 jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 21:28 



 
Profiel   

Okeeee nog even een update, twee paardendagjes gehad voor we morgen weer mogen werken.

Gisteren was het plan om Duke te rijden. Er is een wei leeg gemaakt en gemaaid waar we mogen rijden, niet ideaal maar het is meer dan niks.
Dus heel optimistisch Duke uit de wei gehaald, opgezadeld en hup naar onze ‘piste’. Ik had iemand gevraagd om te helpen en een longeerlijn meegepakt want dan kon ze ons even aan het lijntje houden zodat ik eens kon proberen draven.

Eenmaal in de wei had Duke al moeite met normaal stilstaan en zijn vier voeten op de grond houden dus ik kneep ‘m al. Maar goed, ik had de longeerlijn bij dus ik dacht dan kijken we maar even of hij dat nog kent.

In de definitie van ‘rondjes maken aan een touw’ was het eigenlijk helemaal geslaagd. Hij kwam niet op me af en trok ook niet weg maar bleef in zijn rondje.
Daar is verder ook alles mee gezegd _O-

Dit was “nu blijf eens even stilstaan, lelijkerd’

[ img ]

[ img ]

Dit was “gewoon stappen is prima hoor”

[ img ]

Dit was een zeldzame normale draf. Niet omdat ik er om vroeg maar omdat stappen geen optie was en ik dus maar zei ‘oké dan loop ook maar tot ik stop zeg’

[ img ]

Dit was de “NEE NIET ETEN DIKZAK”

[ img ]

[ img ]

Ik sta er ook maar gewoon overal bij te kijken want Duke die maakte er zijn eigen showtje van :roll:
Toen we uiteindelijk in beide richtingen een rondje normaal konden stappen ben ik er mee gestopt. Nog even er op gegaan om ook daar rustig te proberen stappen, ging niet vlekkeloos maar hij kwam wel redelijk snel tot rust. Toen ook weer gestopt, was helemaal duizelig van dat longeren :+

[ img ]

De foto’s zijn een beetje lollig geplaatst maar er waren ook wel gewoon stukken waar hij normaal kon doen gelukkig dus ik denk op zich dat dat wel goed komt als we het vaker oefenen.

Vandaag echter even geen zin in gedoe dus mijn oude vertrouwde grijze knol van de wei gehaald en lekker een rondje gaan niksen. Toch ook wel fijn _O-

[ img ]

Dexter liep wel erg gevoelig over kiezeltjes, daar draaide hij het liefst nog rechtsom terug naar stal.
Dus khirshanta als je dit leest, ik ga je zo appen hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 20:07 



 
Profiel   

Oh oh die Duke :') misschien is hij zelf ook gemotiveerd om af te vallen haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 20:30 



 
Profiel   

Granoek schreef
Okeeee nog even een update, twee paardendagjes gehad voor we morgen weer mogen werken.

Gisteren was het plan om Duke te rijden. Er is een wei leeg gemaakt en gemaaid waar we mogen rijden, niet ideaal maar het is meer dan niks.
Dus heel optimistisch Duke uit de wei gehaald, opgezadeld en hup naar onze ‘piste’. Ik had iemand gevraagd om te helpen en een longeerlijn meegepakt want dan kon ze ons even aan het lijntje houden zodat ik eens kon proberen draven.

Eenmaal in de wei had Duke al moeite met normaal stilstaan en zijn vier voeten op de grond houden dus ik kneep ‘m al. Maar goed, ik had de longeerlijn bij dus ik dacht dan kijken we maar even of hij dat nog kent.

In de definitie van ‘rondjes maken aan een touw’ was het eigenlijk helemaal geslaagd. Hij kwam niet op me af en trok ook niet weg maar bleef in zijn rondje.
Daar is verder ook alles mee gezegd _O-

Dit was “nu blijf eens even stilstaan, lelijkerd’

[ [url=m/VTgGUm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lYdI2z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was “gewoon stappen is prima hoor”

[ [url=m/ToqAjs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was een zeldzame normale draf. Niet omdat ik er om vroeg maar omdat stappen geen optie was en ik dus maar zei ‘oké dan loop ook maar tot ik stop zeg’

[ [url=m/MdpMnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was de “NEE NIET ETEN DIKZAK”

[ [url=m/xM1gnO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XzywL4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik sta er ook maar gewoon overal bij te kijken want Duke die maakte er zijn eigen showtje van :roll:
Toen we uiteindelijk in beide richtingen een rondje normaal konden stappen ben ik er mee gestopt. Nog even er op gegaan om ook daar rustig te proberen stappen, ging niet vlekkeloos maar hij kwam wel redelijk snel tot rust. Toen ook weer gestopt, was helemaal duizelig van dat longeren :+

[ [url=m/vCF36c.jpg]Afbeelding[/url] ]

De foto’s zijn een beetje lollig geplaatst maar er waren ook wel gewoon stukken waar hij normaal kon doen gelukkig dus ik denk op zich dat dat wel goed komt als we het vaker oefenen.

Vandaag echter even geen zin in gedoe dus mijn oude vertrouwde grijze knol van de wei gehaald en lekker een rondje gaan niksen. Toch ook wel fijn _O-

[ [url=m/z5m5IL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dexter liep wel erg gevoelig over kiezeltjes, daar draaide hij het liefst nog rechtsom terug naar stal.
Dus khirshanta als je dit leest, ik ga je zo appen hahaha



Ok, daar gaan we vrijdag naar kijken!


Sjaak is de laatste paar dagen ook 'frisjes' en meneer heeft na een paar rondjes de bokkenpruik op.

Hij ziet er alleen minder charmant uit dan Duke ❤

Wat een knapperd is het toch

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 22:15 



 
Profiel   

Duke staat weer kreupel |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 13:38 



 
Profiel   

Granoek schreef
Duke staat weer kreupel |o


Oei wat is er gebeurd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 13:52 



 
Profiel   

Geen idee, ik ben op de dierenarts aan het wachten.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 14:01 



 
Profiel   

Granoek schreef
Geen idee, ik ben op de dierenarts aan het wachten.. :(


Hopelijk is het niks erg!
Geef m maar een dikke knuffel

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 14:06 



 
Profiel   

Ohnee he. Is hij toch te ruig geweest ofzo? Ik hoop dat het niks is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 15:48 



 
Profiel   

O jee. Hopelijk iets simpels...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 16:32 



 
Profiel   

Oké Duke dus wellicht een trap gehad. Ik had in eerste instantie toen ik hem in de wei aantrof schrik dat hij bevangen was, zijn benen stonden helemaal onder hem in (standje berggeit) en hij wilde totaal niet van plaats. Met naar binnen te halen dan gezien dat hij op 3 benen wel normaal liep maar linksvoor kreupelde dus eerste wat ik dacht was een hoefzweer ofzo? Zijn koot voelde heel warm ook

Hoeven nagekeken, schoongemaakt etc en met een tang wat ‘geknepen’ maar daar reageerde hij totaal niet op, ook geen steentjes in de hoeven gevonden.

Dan van onder naar boven hebben ze in zijn been geknepen en geduwd en eenmaal aan zijn bovenbeen reageerde hij heel fel.
Precies hier. Excuse my nagellak

[ img ]

Toen zagen we ook dat het daar heel verstijfd en hard was, dikke bult er op dus we vermoeden dat hij een trap heeft gekregen (en Dexter is mijn hoofdverdachte). Advies was koelen koelen koelen en hirudoid zalf er op tegen de bult. Dus hij heeft vandaag al een uur in de jacuzzi gestaan, morgen weer een paar keer koelen en hopen dat het dan beter wordt anders DA terug bellen
Dikzak hangt bijna met zijn buik in het water

[ img ]

Hier zie je rechts de bult en opgespannen spier
[ img ]

[ img ]

Dan maar al snel een stalletje voor hem klaargemaakt maar ondertussen was alles dicht dus ik had niet meer zaagsel. Als hij morgen nog binnen moet, moet ik maar even bij gaan halen

Hij vindt zichzelf heel zielig
[ img ]

2 brokkenpiloten bij elkaar, ik kan net weer normaal lopen en nu gaat Duke kreupelen. Typisch weer haha

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 19:40 



 
Profiel   

Agoss.. Het is ook wel sneu, krijg je een klap van en ander en dan moet jij suf in een jacuzzi en op stal..

Zelf vind ik dat ding wel geniaal trouwens! Vinden ze het niet eng?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 19:58 



 
Profiel   

Sintara schreef
Agoss.. Het is ook wel sneu, krijg je een klap van en ander en dan moet jij suf in een jacuzzi en op stal..

Zelf vind ik dat ding wel geniaal trouwens! Vinden ze het niet eng?

Duke heeft er als veulen veel ingestaan en als jaarling ook al, hij is altijd al een brokkenpiloot geweest. Hij heeft het nooit eng gevonden en staat er ook heel rustig in, ik kan prima andere dingen doen in de tussentijd (maar blijf wel altijd in het zicht), normaal hang ik de slang er in en halverwege vol zet ik de bubbels aan voor de beweging. Nu heb ik met de slang tijdens het vullen ook al zijn been gekoeld.

En eenmaal vol dan doe ik mijn ding en als hij klaar is badje leeg laten lopen en pony er uit halen. Hij heeft er zelfs niet in gemest deze keer, normaal is hij daar ook wel goed in

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 20:14 



 
Profiel   

Iewl dat lijkt me wel erg ranzig in dat water _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 20:28 



 
Profiel   

Jup :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 20:38 



 
Profiel   

Ah arme dunk. Hopelijk knapt hij snel weer op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 23:10 



 
Profiel   

Duke gaat niet beter vanmorgen. Ik ben misschien ook te snel maar het been was heel dik vanboven en ik wil niet wachten tot het dadelijk zaterdag is en ik ook nog dubbel aan het betalen ben dus ik heb de dierenarts gebeld en die komt vandaag terug, weet nog niet hoe laat.

Hier zie je het verschil links en rechts

[ img ]

Hij is wel van plaats veranderd vannacht
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 10:22 



 
Profiel   

Ook al kon hij er niet veel aan doen, dit is wel een klein beetje karma voor je voet :')

Maar ik vind hem wel heel zielig zo...

Misschien vindt je dierenarts Traumeel wel een mogelijk nuttige toevoeging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 14:09 



 
Profiel   

Ik zou m idd ook arnica geven en traumeelgel smeren.. werkt super en kan nooit kwaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 15:12 



 
Profiel   

Hij is hier net geweest en heeft wat anders gegeven dus ik ga dat gebruiken

Doordat hij ook koorts heeft gemaakt denkt hij aan Einschuss. Heb antibiotica gekregen voor 3 dagen, pijnstillers voor 6 dagen en normaal zou hij morgen al verbetering moeten laten zien. Op dit moment was koelen niet zo belangrijk als rust dus hij staat vannacht weer op stal en als hij morgen beter loopt mogen we weer wat stappen en koelen (dat moet op de andere stal en we geraken daar op dit moment gewoon niet zonder struikelen of vallen)

Ook de opmerking gekregen dat zijn gewicht op dit moment ‘gevaarlijker’ is dan wanneer ik hem al meer zou gaan rijden :x
En dus opdracht gekregen het werken toch stilaan op te voeren (als hij terug helemaal beter is natuurlijk!) zodat hij toch echt wat gaat afvallen. Zeker omdat hij ook al geen krachtvoer ofzo bij krijgt dus op dat vlak kan ik ook niet echt schrappen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 15:53 



 
Profiel   

Hoop dat de antibiotica en pijnstilling snel zijn werk doet.

Heb ik me zo verkeken op hoe dik hij is? :o het was wel veel buik maar zo dik? _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-20 09:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 82 van de 112 [ 2779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 112  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen