[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:56

Ja he, geen heel gek plan :'). Ik weet al nog geen eens of ik voor een western klof of' Engels' ga. Of een gezellig eigen mengsel. Maar ik ga de site onthouden, ik zag dat ze ook oortjes maken voor western hoofdstellen.. <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:20

Wat fijn dat je je zadel terug hebt! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 22:38

ohhh ik ben er zo blij mee :D :D
Vandaag beugelriemen gekocht, we zijn helemaal compleet.

DUS:
Afbeelding

Er hebben alleen muizen aan mijn nieuw-teruggevonden micklem geknabbeld grrr.

Ik had hier verteld toch dat Duke zo liep te klieren zodra we terug draaiden?
Wel, ik heb de vorige keer geprobeerd om tot aan de eerste boom te lopen en dan terug te draaien, kijken of hij het dan ook deed (dat zijn maar een meter of 6) en toen deed hij het niet.
Vandaag ben ik tot aan de tweede boom gelopen (pak 15m) en teruggedraaid en hij deed weer niks! Zelfs aan de lange teugel terug kunnen sjokken :D

Ik ben dan de ingang van de weide voorbij gelopen en nog een 6-tal meter de andere kant op gelopen, weer terug en weer braaf :)

Afbeelding

Heb ook nog een kort filmpje maar jullie geloven me wel toch :')

Vanmorgen trof ik de heren zo aan:

Afbeelding

Zwaar leven hebben ze :+ Morgen eens met mijn hoofdstel naar de schoenmaker, hopelijk kan die het riempje vervangen.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:26

Ah super goed! Brave mega pony *\o/*

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:15

Ja die 15 meter moet je wel van bij komen natuurlijk ;)

Wat goed zeg dat ie het zo braaf deed.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:28

Wat fijn, je zadel weer terug!
En wat fijn dat het zo goed ging :D

Geweldige foto's en wat een goed idee, dat t-shirt!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 22:44

Ja was heel fijn!
Vandaag mijn hoofdstel naar de schoenmaker gebracht die kan gelukkig het beknabbelde riempje vervangen :) heb sowieso het idee dat Duke minder onstuimig wordt.

Khirshanta zal dat wel ontkennen maar ik bedoel dus altijd behalve met bekappen :+

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:11

Ik ontken in alle toonaarden!
Duke is een schatje <3

Dexter ook hoor, maar die heeft wat meer geduld


Maar mocht je ooit denken dat ze 'zo vreselijk vervelend' zijn; ik vergelijk dat dan met springende dansmarietjes en kickboxers.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 13:04

En, wat hebben jullie gisteren gedaan?
Afbeelding
Afbeelding

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:55

Oeps

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:56

Was je oversized shetlander toch iets zwaarder dan verwacht?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:01

Wat is er gebeurd?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 15:19

IMAY1990 schreef:
Was je oversized shetlander toch iets zwaarder dan verwacht?

Gewicht: precies volgens verwachting
Locatie van Shetlander: beetje te dichtbij

En wat is er gebeurd ja, lang versie? _O-
Dexter laat zich ze laatste tijd niet meer vangen als hij vanuit de grote wei (grasjes) ‘s nachts naar de kleine wei(hooi) moet (maar Duke breekt ‘s nachts uit die grote wei dus ze kunnen daar niet blijven) en nu liep hij me weer te jennen. Op een gegeven moment was ik zo pissig dat ik dacht dan verrek ook en blijf hier maar alleen vannacht, Dexter zal niet door de draad gaan dus dan zet ik Duke alleen boven in de wei.
Dus ik wil Duke pakken en Dexter, de eikel, draait zijn kont en trapt naar Duke! Die op zijn beurt verschrikt, naar voor schiet en vol op mijn voet knalt. Toen was het hek van de dam natuurlijk want nu moest en zou Dexter dus al heel zeker boven staan, al was het voor mijn eigen ego.

Maar toen liep ik dus met mijn zere voet nog achter Dexter te vangen, mogelijks niet het beste plan. Duke had ik ondertussen al boven gezet, die was al aan het eten. Uiteindelijk Dexter richting de ingang gejaagd en daar alsnog kunnen vangen en boven gezet. Joke’s on him want nu kan ik niet meer lopen en moet ie dus boven blijven staan, eigen schuld.

Over een uurtje moet ik bij de huisarts zijn :+

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:22

Ow man auuu! Het wel alsof je het gewicht goed over de hele voet hebt verdeeld. Dat scheelt hopelijk een beetje? Misschien? Ik duim voor je voor bij de dokter
:(:)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:28

Ja het kunnen soms enorme eikels zijn!!! (Nick was van de week ook weer meneer eikel ten top).

Beterschap met je voet. Hopelijk is ie alleen flink gekneusd!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 16:48

De huisarts heeft me naar het ziekenhuis doorgestuurd voor foto’s en ik zit nu te wachten op de resultaten, echt top :+

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:19

Ai, dat klinkt beduidend minder goed. Wat een rotzakje...

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 19:56

Na 2 uur kwamen ze er achter dat ze ons waren vergeten aan te melden dus nadat we op de bel geduwd hadden kwam de verpleegster heel verbaasd dat wij daar nog zaten omdat de afdeling al gesloten was en ze ‘ging even bellen’.

Ze heeft 10min aan de telefoon gehangen en zei toen ‘tis oké ge moogt naar huis’

Ehh... dus? Wat wil dat dan zeggen? :')
Blijkbaar betekende het dat het niet gebroken was maar ik heb verder niks van uitleg gekregen. Er heeft eigenlijk zelfs niemand naar mijn voet gekeken behalve de verpleegster die het rontgenapparaat moest instellen maar die heb ik ook nergens meer gezien.

Weet niet goed wat ik moet denken nu, zal wel gekneusd zijn dan? Ze hebben ook niet gezegd wat ik nu verder moet doen dus ik lig maar terug op de bank met ijs er op, ze hebben er geen verband ofzo rond gedaan

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:25

Granoek schreef:
Na 2 uur kwamen ze er achter dat ze ons waren vergeten aan te melden dus nadat we op de bel geduwd hadden kwam de verpleegster heel verbaasd dat wij daar nog zaten omdat de afdeling al gesloten was en ze ‘ging even bellen’.

Ze heeft 10min aan de telefoon gehangen en zei toen ‘tis oké ge moogt naar huis’

Ehh... dus? Wat wil dat dan zeggen? :')
Blijkbaar betekende het dat het niet gebroken was maar ik heb verder niks van uitleg gekregen. Er heeft eigenlijk zelfs niemand naar mijn voet gekeken behalve de verpleegster die het rontgenapparaat moest instellen maar die heb ik ook nergens meer gezien.

Weet niet goed wat ik moet denken nu, zal wel gekneusd zijn dan? Ze hebben ook niet gezegd wat ik nu verder moet doen dus ik lig maar terug op de bank met ijs er op, ze hebben er geen verband ofzo rond gedaan


Ik lees al heel lang in stilte mee maar precies deze situatie had ik ook 3 weken geleden. Mijn paard was ook op mijn voet gaan staan na weg te willen rennen en mijn voet helaas gebruikte om af te zetten. Ook ik kon de volgende dag niet meer lopen en mijn hele voet was dik en pimpelpaars. Ik moest uiteindelijk ook foto's laten maken. Ik heb geen arts gezien, de verpleegster heeft foto's gemaakt, zij ging toen met de arts bellen en toen kwam ze vertellen dat er niks gebroken was en ik naar huis kon. Ik vond het inderdaad net zo vreemd als jij, stond ik daar alleen op de rontgenafdeling terwijl ik niet kon lopen en iedereen was weg... Uiteindelijk maar uit mijn rolstoel gegaan en lopend/ strompelend naar de uitgang gegaan. Ze hebben van die rolstoelen die alleen rijden als je de hendel indrukt :( Ik ben inderdaad gewoon maar veel met mijn been omhoog gaan zitten en zo veel mogelijk rust gehouden. Na 1.5 week kon ik weer aardig lopen en nu na 3 weken kan ik weer paardrijden en werken zonder pijn, alleen rennen gaat nog niet!

Veel sterkte en rustig aan :(:) Hopelijk ben je snel weer de oude.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 20:29

Oh dat klinkt echt bizar hetzelfde. Tot het naar buiten hinkelen aan toe :+ 1,5 week zou nog wel oké zijn, dan kan ik terug aan het werk als we weer open zouden mogen :=

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:55

Granoek schreef:
Oh dat klinkt echt bizar hetzelfde. Tot het naar buiten hinkelen aan toe :+ 1,5 week zou nog wel oké zijn, dan kan ik terug aan het werk als we weer open zouden mogen :=


Een hele rare gang van zaken vond ik het inderdaad. Rennen gaat nog steeds moeilijk, ook als ik over mijn voet wrijf of als ik hem stoot voel ik het nog, maar gelukkig is het met een sisser afgelopen. Ik hoop dat het voor jou ook snel beter gaat, helaas kan een flinke kneuzing soms wel lang duren!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 20:12

Ja ik ben vandaag naar de fysio geweest, die heeft er een drukverband om gelegd en ik heb nu tenminste uitleg gekregen over hoe en wat. Moet hem hoog houden maar wel al proberen als ik op de krukken loop mijn voet te gebruiken, of toch de afrol al proberen te gebruiken

Maar vandaag heb ik wel weer bizar veel last er van.

Heb mijn schoonbroer gevraagd om morgen of overmorgen de paarden thuis te komen ophalen en terug bij hun te zetten. Mijn zus is net bevallen dus die wil ik niet lastigvallen en mama en papa zijn nog wat bang van de paarden dus ik kreeg het niet geregeld om ze elke dag ofwel te voeren ofwel ‘s morgens/ ‘s avonds steeds van weide te wisselen. En het hooi was op dus dan moest ik bij gaan halen en ik kan niet autorijden

Al bij al een hoop zaken die ik normaal zelf doe en waar ik nu niemand voor wilde lastigvallen dus ze gaan terug naar stal. Of ze nog terugkomen hangt af van of de wei nog beschikbaar zal zijn dus wel zullen zien :)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:34

En dat ook nog nu er weer een hoop werk aan zit te komen... :(

Dat is echt serieus auw. Heel veel beterschap <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:51

Wat een bizarre verhalen van de ziekenhuisbezoeken!! Sta echt versteld.

Heel veel beterschap!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 16:06

Dankjewel! Het gaat elke dag beter maar elke avond weer wat minder :+ als het overdag goed gaat wil ik gelijk te veel doen haha.

De paarden zijn om en hebben gelijk een voerbak geclaimd
Afbeelding
ik had niet anders verwacht