[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 15:36

Bedankt! Net terug wakker, alles goed gegaan. Er is een stent gezet want ze konden nog niet bij de steen zelf dus moet morgen evengoed naar de vergruizer

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 14:47

Ik ben weer thuis :)
De vergruizer was een feest en het feest gaat maar verder, lig thuis nog steeds plat met pijnstillers. Stomme stent doet pijn en na 2 dagen nuchter te moeten zijn voel ik me net een pannenkoek.
MAAR
Uit zelfmedelijden heb ik in het ziekenhuis wel 2 nieuwe dekjes gekocht, een zonnebril en nieuwe handdoeken. 1 van de dekjes is er al en hij is erg mooi dus alles komt goed :+

De laatste keer dat ik met nierstenen in het ziekenhuis kwam was toen Dexter net 2 weken hier was.
Ziet nog iemand dit als een teken om nog een paard te kopen of alleen ik? :')

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:56

Nee dit is zeker een teken om nog een paard te kopen. Nu een volle shire ruin, dan heb je het hele spectrum.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 18:46

Dan moet ik weer een nieuwe sticker op de trailer enzo pffff _O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:50

Fijn dat je weer thuis bent. Beterschap!
En zoek ondertussen nog een paard erbij ;) ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 11:32

Dankjewel!

Dinsdag moet ik terug op controle maar voorlopig kan ik nog met 100% zekerheid zeggen dat de steentjes niét weg zijn, ondingen UGH.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:36

Sterkte

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:54

Granoek schreef:
Dankjewel!

Dinsdag moet ik terug op controle maar voorlopig kan ik nog met 100% zekerheid zeggen dat de steentjes niét weg zijn, ondingen UGH.


Auw, da’s niet fijn. Verplicht bedrust nu?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:30

Wat vervelend dat ze nog niet weg zijn... :( ben je mooi klaar mee.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-21 12:17

Daphara schreef:
Granoek schreef:
Dankjewel!

Dinsdag moet ik terug op controle maar voorlopig kan ik nog met 100% zekerheid zeggen dat de steentjes niét weg zijn, ondingen UGH.


Auw, da’s niet fijn. Verplicht bedrust nu?

Helaas zit dat er niet in. Iedereen is heel begripvol dus ik mag wel de minst intensieve dingen doen maar we hebben nog steeds veel te weinig personeel dus ik ben gelijk weer aan het werk gemoeten. ‘S avonds een beetje janken en gelijk gaan slapen en dan maar weer een nieuwe dag :o

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:28

Oh pfff, da's wel heftig hoor! Je moet jezelf ook niet kapot lopen. Dan heeft niemand meer wat aan je. En jezelf ook niet natuurlijk.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 17:27

Te lang geleden dit <3

Afbeelding

En gut wat ben ik het niet meer gewend vooruit te moeten drijven :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:28

Lekker gereden weer? :D
Hoe gaat het nu?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 11:50

Dat was het plan ja, ik dacht neem maar de minst wispelturige voor het eerste ritje omdat alles nog niet 100% terug in orde is maar ik was even vergeten hoe Dexter is

Mijn vriend heeft een 15 tal van hun paarden ietsje verderop op een groot stuk natuurgebied staan dus ik wilde met Dexter daarheen rijden en kijken hoe het ging met de merries. Dat is ongeveer 1km.
Denk niet dat we de 500m gehaald hebben want toen ging Dexter midden op de weg stilstaan en niet meer vooruit. Ik had geen zweep bij en van mijn benen was hij op z’n zachtst gezegd niet onder de indruk. Dus terug was de enige optie :+ of afstappen maar pfff dan moest ik te voet _O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:57

Hahaha, oh wat erg!

Ik kan me de frustratie voorstellen

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 11:50

Gisteren is een andere hooiboer hooi komen leveren, waar ik normaal ga moet ik het zelf halen en ik kan nog niet zo zwaar tillen dus moest iemand zoeken die aan huis leverde. En dan dus ook nog gewikkelde pakken want ik kan het niet droog zetten en kan ze moeilijk vragen het in mijn trailer te laden.

Had er wat schrik voor dat het voordroog zou zijn dus heb maar 2 grote pakken laten komen maar het bevalt echt heel goed!
Mooi droog hooi en ruikt heerlijk :) de paarden eten het alledrie heel graag dus dat is fijn!

Ik leg het hooi gewoon op de grond en dan nog een netje extra om gewoon te knabbelen als de rest op is, maar Duke eet dus niet graag van de grond :+
Afbeelding

De andere twee maken het zich wel gemakkelijk
Afbeelding
Afbeelding

Ze hebben de regendekens op gekregen omdat ze zulk vies weer voorspellen en vorig jaar zijn ze heel mooi door de winter gekomen dus dit jaar doen we dat opnieuw :)

Duke had nog even wat extra aandacht nodig, prutsje

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-21 22:46

Ben ik nog eens :)

Gisteren kon ik onverwacht later beginnen dus last minute nog een vriendin opgetrommeld, Duke op de trailer gezet en lekker een rondje gaan rijden! Te lang geleden weer pffff, hoog tijd dat het hier wat rustiger wordt.

Oortjes <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor vertrek nog even huisgehouden met zijn staart, die sleepte letterlijk 4cm over de grond := shame on me!

Afbeelding

Een heel stuk er af geknipt en nog steeds is hij lang :D

Afbeelding

En dit is Buik ehhh ik bedoel Duke

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:50

Lekker gereden :D
Duke ziet er goed uit hoor.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:33

Ik moet stiekem wel lachen om dat zadel, wat zo echt een Shetland zadeltje lijkt :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 09:13

Nu je het zegt, ik moet ons shetlandzadeltje maar weer eens uit de schuur halen voor een foto :+

Hier nog eentje gekregen van zaterdag
Afbeelding

En wat foto’s die ik gemaakt heb met mijn nieuwe camera! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had er donderdag eentje op proef want ik vond dat ik een nieuwe camera verdiend had :D
Mijn oude was op aan het geraken en ik liep een beetje tegen het max van zijn kunnen aan. En na de zomer die ik gehad heb vond ik dat het mocht, heb geen tijd voor daguitstapjes, heb geen kinderen (kreeg van zus de opmerking: DAAR BETAAL IK EEN HALF JAAR OPVANG VAN ghehe)

En de camera beviel goed! Een mooie upgrade :)

Ugh ik zie dat bokt upload ze niet mooier maakt :(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:28

Bokt upload haalt inderdaad de kwaliteit naar beneden. Jammer is dat.
Mooie foto's en veel plezier met je nieuwe camera. :D Welke heb je?
Ik ben ook hoog nodig toe aan een nieuwe, is ook helemaal op. Maar zit er nu ff niet in. Al genoeg kosten gehad ;) En nog komend.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 09:37

Als ik er een topic van wil maken, valt dat dan op te lossen? Of is het dan echt met linkjes?
Anders laat ik het maar denk ik :+

Ik heb de stap naar systeemcamera gemaakt, na het eerst steevast af te zweren :D Heb de canon R gekocht!
Getest met de 70-200 lens waar ik nu ook verslaafd aan ben, dus ik heb een potje gemaakt en daar doe ik al mijn wisselgeld in tot ik genoeg heb voor de lens _O-

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:51

Wat een heerlijke foto's! <3 Oortjesfoto's blijven toch het leukste!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 09:55

Ja die worden nooit saai hé!

En hoewel hij alleen nog steeds wat bangig is, wilde hij nu wel de hele tijd voorop lopen :') Moet ook wel zeggen dat die vriendin het paard van mijn vriend had geleend om haar vriend op te 'leren' rijden en dat is echt de sloomste braafste merrie die er is. Zij was zelf mee op de fiets en volgens mij moest ze af en toe opletten dat ze niet omviel, zo langzaam gingen we hahaha
Duke liep achter haar en was maar de hele tijd vervelend, tot we op kop mochten. En toen ging het eigenlijk prima :+ Laat maar lekker voorop gaan, op een dag is er niemand meer achter ons en dan komt ie er halverwege achter dat dat ook prima kan. Ofzo :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:09

Dat komt vanzelf wel goed, lekker kilometers maken :D Wordt ie steeds een stukje dapperder van :D
Nick was in het begin ook een angsthaas. Zag overal spoken onderweg. Dat zou je nu niet meer zeggen. Nu loopt ie de helft van de tijd met z'n ogen dicht... :') :')

Potje apart zetten voor een nieuwe lens is inderdaad wel een goed idee. De lens die ik gebruik is het glas nog prima van, mooie scherpe platen. Maar springt regelmatig in error. Schijnt een bekende kwaal te zijn van dat type lens. Is een contact kwestie in de lens zelf. Ik ga er niet mee aan het prutsen, te veel gedoe.
Spaar liever voor wat nieuws. Gehele camera is al oud en goed gebruikt. Heeft geen schuld.

Ik weet niet hoe je de foto's met de bokt upload goed krijgt, soms zijn ze best scherp. Maar soms is het ook om te huilen.
Linkjes kijk ik persoonlijk niet zo heel snel. Vaak zijn het van die pagina's zoals photobucket ofzo, die open ik nooit ivm spam, reclame etc.