[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:47

Wat gaaf! Leuk dat je dit nu ook met Duke kan doen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 23:01

Joa we zijn er nog lang niet maar het begin is er en nu moeten we verder bouwen.
Mijn zusje trouwt eind oktober en ik zou ze heel graag in dubbelspan voor de trouwkoets hebben <3 Als dat gaat met Dexter en als we Duke goed klaargestoomd krijgen natuurlijk :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 01:55

Granoek schreef:
Joa we zijn er nog lang niet maar het begin is er en nu moeten we verder bouwen.
Mijn zusje trouwt eind oktober en ik zou ze heel graag in dubbelspan voor de trouwkoets hebben <3 Als dat gaat met Dexter en als we Duke goed klaargestoomd krijgen natuurlijk :)


Ik denk dat Duke gewilliger zal zijn met Dexter naast zich, hopelijk knapt Dex voldoende op.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 09:17

Daphara schreef:
Granoek schreef:
Joa we zijn er nog lang niet maar het begin is er en nu moeten we verder bouwen.
Mijn zusje trouwt eind oktober en ik zou ze heel graag in dubbelspan voor de trouwkoets hebben <3 Als dat gaat met Dexter en als we Duke goed klaargestoomd krijgen natuurlijk :)


Ik denk dat Duke gewilliger zal zijn met Dexter naast zich, hopelijk knapt Dex voldoende op.

Oh ja ben er zeker van dat dubbelspan gemakkelijker gaat zijn! Hier op stal werden de paarden soms eerst in dubbel geleerd dat was zo gepiept

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 13:45

Telkens als ik wil reageren hier krijg ik een waarschuwing dat het topic stil ligt, foei :=
Duke is terug van zijn logeeradres en Dexter en Dina zijn ook weer fijn naar huis gekomen. Het plan was een beetje strookbegrazing te doen maar Duke dacht daar anders over dus nu hebben ze dus de halve wei grrr.

De laatste donderdag dat Duke uit logeren was ben ik nog even daar in de bak kunnen gaan rijden, vriendin heeft toen foto's gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op stal hoor ik nu van alle kanten dat het niet per se Duke is die uitbreekt, maar 90% zou het Dina zijn die hem in een hoekje dreigt en door de draad jaagt...
Weet even niet goed hoe ik dat nu moet oplossen ;( Geloofde het eerst niet echt omdat ik ze van in mijn woonkamer kan zien en heb ze nooit zien ruzie maken, Dina gaat wel full bitch mode als ik met eten kom maar normaal gezien is het daarna wel gewoon rustig. Ik voorzie voor het hooi verschillende stapels en dat gaat altijd wel goed.
Maar nu vond ik gisteren Duke met een wonde op zijn been, rechter achterbeen steeds op rust, aan de verkeerde kant van de draad... Niet uit de wei maar wel in het stuk waar ze nog niet mochten. Dus dan vraag ik me af of ze toch niet gelijk zouden hebben daar.

Misschien haal ik eens een leen-paard naar hier om bij Dina te zetten (of bij Duke, moet het nog een beetje uitdokteren) en dan zet ik ze per 2 op een ander stuk van de weide en dan kijken of het nog mis gaat. Als iemand andere ideeën heeft hoor ik het graag maar dit is zowat het creatiefste dat ik kon verzinnen :+ En ik ga de wildcamera ophangen maar gok dat die niet ver genoeg komt.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 11:59

Nog een kleine update foto voor mezelf
Denk dat we wel kunnen stellen dat Dina terug zichzelf is, ze is nu weer bijna level Duke :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:28

Het blijven mooie paarden en ze zien er alle drie nu goed uit. Beetje jammer dat ze voor mij wel wat ver weg staan om even te kijken naast de weide als dit had gekund.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 15:06


Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 18:54

Het topic is een beetje met uitsterven bedreigd haha
Maar we zitten niet stil :) Vorige week heb ik de twee stukken weide nog eens in 2 gedeeld zodat het nu dus 4 stukken zijn. Hopelijk kan ik ze zo wat langer mooi en bruikbaar houden. Duke is nog 2 keer 'uitgebroken' maar niet meer naar de straat (dus de dubbele stroomdraad lijkt te helpen), hij gaat dan naar een nieuw stuk van hun wei waar ze nog niet mochten. Om de weides in 4 te delen heb ik maar enkele draad gebruikt dus vandaar.
Heb een nieuwe stroomklok gehaald en ook dat lijkt nu goed te gaan.

Eergisteren heb ik nog een klein beetje met Duke gereden, eerst in de wei maar dat was geen succes. Het is daar mega ongelijk en ik dacht als we gewoon wat stappen zal het wel lukken maar je moet echt opletten dat je niet op je gezicht gaat zo dus daar zijn we mee gestopt. Beetje draf op de lange rechte stukken maar dat was niet de moeite. Ben dan nog een stukje over de weg gegaan en dat ging wel heel goed :) We zijn een heel stuk uit het zicht van Dexter gegaan en er is geen enkele keer vervelend gedaan dus toen heb ik hem een beetje laten grazen en zijn we terug gekeerd, wat ook zonder problemen ging :)

We komen er wel, duurt alleen wat langer :=

Afbeelding

Vandaag eindelijk nog eens werk gemaakt van de hengsten van mijn vriend. Ze hebben ons jaren geleden al beloofd (toen het nog veulentjes waren heheh) dat we ze mochten leren als de tijd er was en nu is het steeds te druk als we er effectief aan willen beginnen dus dat vlot ook al niet _O- Hebben nu met ons tweetjes maar afgesproken dat we de mannen niet nodig hebben en er zelf aan beginnen.

Die van haar ging vandaag los draven, suuper flink! Die heeft alleen een beetje Dexter-syndroom en moeite met tempo maken :+
En die van mij (die bruine wat altijd met Duke is opgegroeid!) heeft vandaag voor het eerst los gestapt, ook heel flink! Ondanks dat de twee merries naast hem aardig liepen te sletten :+
Afbeelding

Met vooraf longeren leek deze minder moeite te hebben met tempo, en ook iets lossere voetjes :=
Het doel is om volgend jaar op de opendeurdag pas de deux te rijden met de twee bruine parels. Ben benieuwd :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 17:09

Kleine foto update om er wat leven in te houden hier maar weinig nieuws. Ben geen dag vrij geweest de afgelopen 2 weken en dus weinig kunnen doen.

Had een hoofdstel gewonnen via instagram dus even passen. Met Dexter gaat het top weer
dus ik hoop af en toe terug eens lekker met hem langs het water te sjokken #baard
Afbeelding

Zondagmorgen voor werk nog snel de jongens van mijn vriend opgepakt, die gaan ook echt met giga sprongen vooruit, niet normaal. De 5-jarige heeft voor het eerst 2 stappen galop gedaan. Voorlopig alleen nog maar linksom en ook alleen maar vanvoor aangesprongen :+ Moet nog even klikken allemaal.

En deze 6-jarige bink loopt braaf los en heeft voor het eerst gedraafd onder zadel. NUL verschil met zijn drafje op de keuring, echt een dikke vette macho gewoon hhahaha. Staat wel mooi :))
Afbeelding

Van mijn zusje kreeg ik 3 gehaakte knuffeltjes, eentje van de kat en dan 2 van de jongens <3
Dexter had even nodig om er aan te wennen want hij was er bang voor _O- Duke was niet onder de indruk
Afbeelding

En vanmorgen had ik een shoot gepland staan. We hebben het zo vroeg mogelijk gedaan omdat ik onverwacht ook vandaag weer moest werken maar ik denk dat er leuke plaatjes uit zijn gekomen!
Als ik de foto's heb, deel ik ze natuurlijk.
Deze keer mocht Dexter mee
Afbeelding

Mijn pauze is om, ik ga weer werken :+

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 07:48

Ben benieuwd naar het resultaat :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 22:17

Vandaag is Dukie jarig! <3

6 jaar alweer, hij is nu even oud als Dexter was toen hij bij mij kwam :)
Waar is de tijd dat ik vol ongeduld zat te wachten tot hij eens eindelijk oud genoeg was om mee te rijden :=
Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1467
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:06

Gefeliciteerd, Duke Y)(^)

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 03:29

Wow 6 jaar al weer!! Gefeliciteerd met Duke! Je hebt toch wel paardentaart gemaakt he?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 08:20

Captain schreef:
Wow 6 jaar al weer!! Gefeliciteerd met Duke! Je hebt toch wel paardentaart gemaakt he?

Heel eerlijk gezegd liep ik ‘s morgens nog te roepen dat hij maandag jarig zou zijn, tot ik ergens na de middag een mail kreeg van welkoop met ‘je maatje is jarig! Kom je cadeau ophalen in de winkel’ :') hij krijgt vandaag extra wortels!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:22

Granoek schreef:
Captain schreef:
Wow 6 jaar al weer!! Gefeliciteerd met Duke! Je hebt toch wel paardentaart gemaakt he?

Heel eerlijk gezegd liep ik ‘s morgens nog te roepen dat hij maandag jarig zou zijn, tot ik ergens na de middag een mail kreeg van welkoop met ‘je maatje is jarig! Kom je cadeau ophalen in de winkel’ :') hij krijgt vandaag extra wortels!


Ik vergeet ook altijd de verjaardagen, geef er ook niet zo heel veel om.

Toch bijzonder dat hij nu al zo lang bij jou is, ik vind de band die je van jongs af aan opbouwt ook zo bijzonder.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 15:13

De foto's van Dexter zijn errrr
[ITP] Clydesdale Dexter tussen de bloemen

Ik vergeet normaal niet snel verjaardagen! Niet zozeer omdat ik ze heul belangrijk vindt maar om een of andere reden blijven data gewoon goed hangen bij mij :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 21:47

Dukie had gisteren pedicure en was ongezien braaf :+

Afbeelding

Dexter vond dat de perfecte kans om een dutje te doen

Afbeelding

En vanmorgen hebben ze van wacht gewisseld haha

Afbeelding

En Dina liep weer kreupel :( hoefsmid vanmiddag even snel komen kijken maar kunnen zo 1,2,3 niks vinden dus moet ze morgen naar de boerderij brengen dan kan schoonbroer er naar kijken in de hoefstal. Hoop op een hoefzweer of iets dat snel opgelost is en niet iets in de botten of gewrichten

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:36

Balen van Dina, maar wel lekker dat die van jou relaxed zijn.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 15:54

Ugh lang geleden weer maar soms ontbreekt me de motivatie een beetje om bokt bij te houden :+

Dina is dus naar stal verhuisd een kleine maand geleden, regelmatig in de jacuzzi geweest om te koelen en dat leek te helpen. Ze liep nu eigenlijk 2 weken terug goed, zowel in stap als in draf, in de wei en op de harde weg. Maar ze bleef bij stilstaan haar linksvoor op rust zeggen dus dat vond ik raar.
Had niet het idee dat het nog echt zinvol was haar op stal te houden dus gisteren nog afgesproken dat ze gekapt zou worden (er is daar een hoefstal) en dan kon ze naar huis.

Wil ik ze gisteren uit haar weitje halen, loopt ze ineens nog meer kreupel dan toen ik ze naar daar bracht een maand geleden :(
Hoefsmid was er nu toch dus gelijk gekeken maar niks van hoefzweer gevonden en ze reageerde überhaupt niet op knijpen in de hoef etc dus was vrij zeker al dat het dat niet was.

Toch naar huis gebracht samen met een merrie van stal die ook op rust staat, omdat ik er een dierenarts bij wilde halen en dat is praktischer als ze thuis staat (dan kan ik sneller tijdens werk even weg want dan is ze al hier).
Dus gisterenavond is ze hier gekomen en vanmorgen met voeren zag ik dat haar knie heel dik was

Afbeelding

Dat heeft ze hele tijd niet gehad want wij wisten dus niet waar ze last had maar dat is nu wel duidelijk. Dierenarts had ik al gebeld, die kwam sowieso in de namiddag dus nu konden we iets gerichter kijken.

Diagnose Einschuss (ze moeten me wel echt hebben met die einshuss jezus, alleen Dexter nog en dan hebben ze het alledrie gehad). Ze heeft nu ontstekingsremmer gekregen, antibiotica en pijnstiller. Ik moet 2-3 x/dag koelen, temperaturen en wassen met betadine. Zo veel mogelijk laten stappen dus niet op stal (daar was ik wel opgelucht over anders moest ze weer terug)
Dus wij zijn wel weer even zoet. Gelukkig helemaal heen verkeerd uitzicht op de weide, 2 van zulke mooie blonde dames <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als een soort “ruil” zijn dan mijn paarden naar de boerderij gegaan op bootcamp want die moeten nog in dubbelspan tegen eind oktober :D

Gisteren een start gemaakt! Ik ben zo trots *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allebei waren ze super knap en super flink!

En ik had fijne hulp! Zij was op vakantie hier op de boerderij een weekje en heeft me hele dag geholpen met mijn paardjes :)
Ook nog een rondje gaan rijden, echt een heerlijke dag gehad :)

Afbeelding

Afbeelding

Mooie kontjes om af te sluiten

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 15:03

Voorzichtig positieve update :)

Dina loopt weer een heel stuk beter, ze liep vanmorgen ook weer in een vlot tempo van me weg toen ik met de vliegenmaskers kwam :=
Ze eet haar inflacam poeders gewoon met de slobber mee dus geen drama daar gelukkig. Is iets minder blij als ze mijn vriend ziet komen aanlopen want die moet de spuitjes zetten maar alles is goed gegaan en het heeft zeer duidelijk gewerkt. Ik moest haar goed temperaturen, als ze verhoging had gisteravond moest ik gisteren al beginnen met de poedertjes maar haar temp was flink gezakt dus vanmorgen mocht ik het eerste zakje geven. Ook vanmorgen gewoon nog 37,2C dus heel fijn! De zwelling zou wat meer tijd nodig hebben en ze heeft op haar tietjes ook een beetje een bult gekregen van de spuit maar dat was wel te verwachten. Morgen krijgt ze de prik in haar bil, daar kan ze wel wat meer bult gebruiken :+

Heb gisterennacht nog achter de naaimachine gezeten. Wilde haar been goed koelen maar zit door werk natuurlijk niet superruim qua tijd dus ik hoopte iets te kunnen fixen zodat haar been kon koelen terwijl ze eten, ik hooi geef en uitmest etc...

Dus heb ik dit gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er passen 4 ice packs in en het blijft prima omhoog :)
Nu kan zij rustig eten en loopt hier ook niet de hele wei/paddock onder water tijdens het koelen

Afbeelding

Vanmiddag is ze ook gewassen met betadine op aanraden van de dierenarts. Vriendin had niks te doen en stelde het voor dus super blij mee <3 Ik wist helemaal niet dat dat ook hielp voor onderhuidse ontstekingen en gebruikte het eigenlijk altijd alleen voor wondjes enzo :)

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:51

Kijk, dat is een handig ding, zo met die icepacks!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 15:53

Ja, het werkt zelfs beter dan ik dacht! Had me niet eens de moeite genomen het losse garen af te knippen want dacht eigenlijk niet dat hij het ging houden :=

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:51

If it works it ain’t stupid :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 16:15

Dat is echt mijn levensmotto :+ Moet altijd beetje lachen, mijn vriend is ingenieur en die fronst dan z'n wenkbrauwen als ik met zo'n dingen weer bezig ben en dan zeg ik altijd; jij krijgt betaalt voor van die lifehacks maar mijne zijn beter _O-