Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 100 van de 111 [ 2755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 111  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

 
Profiel   

Fijne feestdagen :D <|-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 10:50 



 
Profiel   

mooie foto, fijne feestdagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 18:23 



 
Profiel   

100 pagina’s al! Wowie!

Ik wil jullie allereerst een heel fijn en veilig eindejaar wensen, hopelijk niet te veel last van het vuurwerk! Hier valt het gelukkig mee en de paarden maakt het niet zo veel uit. Genoeg hooi voorzien ;)

Verdere kleine update, ik heb 3 dagen in het donker en regen de 2 weien opnieuw omheind. Duke moest 1 dag op de kleine weide blijven (met dex en Dina natuurlijk) omdat ik op de grote weide dubbele draad aan het spannen was (want daar brak hij hele tijd uit) en hij heeft daar de draad aan gort getrokken, palen uit de grond, alles kapot. Ik kon echt wel vuur spuwen zo kwaad was ik.

Nu is de dubbele draad beneden klaar, heb kale ijzerdraad gespannen want ik was het kotsmoe. En boven komen ze volgende week gaten boren en daar komen treinbielzen ipv de kapot getrokken paaltjes. En 3 nieuwe draden en een zwaardere klok.

He-le-maal klaar met dat geze*k nu, heb echt jankend de palen opgeruimd die hij plat had gegooid.

Vandaag mijn poker-face op gezet en Duke nog eens opgezadeld, vriend was vrij en ging mee met de fiets. Moet wel toegeven dat hij dat heel flink gedaan heeft! We zijn de andere kant op gegaan als normaal en merkte wel dat hij dat spannend vond maar hij bleef stilstaan als ik dat vroeg en eigenlijk mag ik niet klagen. Op de terugweg nog een stukje gedaan waar we wel vaker komen, de weg die langs de weide loopt en daar liep hij super ontspannen aan een lang teugeltje. Dus hij heeft het soort van goedgemaakt :+

Kan geen foto’s toevoegen dus die volgen nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 19:05 



 
Profiel   

:oo die stoute Duke!!!! :oo

Wel supermooie eindejaars foto <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 19:39 



 
Profiel   

Zijn kunstwerk incl scheve paal
[ img ]

Alles op de grond
[ img ]

De reden van mijn verkoudheid :+
[ img ]

Wel trots op het resultaat :D

En de dikzak vanmiddag in het zonnetje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 20:30 



 
Profiel   

Jij ook fijne jaarwisseling en hopelijk een beter omheind 2022. :+ Ik vind echt dat je rustig blijft, ik had hem al drie keer gekluisterd. Succes met dan uitbreken! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 20:40 



 
Profiel   

Als ik hem aan een boom bind trekt hij de boom uit de grond en de slager wilde hem niet, te veel vet

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 20:42 



 
Profiel   

_O-

Geboefte is het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 01:33 



 
Profiel   

Dit is hoeveel het momenteel scheelt of ik breng de paarden naar de boerderij ->

Nu laat Duke braaf de draad met rust, krijgen wij hier een of andere stormwind die de stal half wegblaast. Ugh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:01 



 
Profiel   

Damn, is het bij jullie ook zo nat?
Ik zit nog altijd te twijfelen wat ik moet doen met de pony's... Alles is hier modder, de paarden moeten nu op de grote wei blijven omdat de stal dus kapot gewaaid is en ik krijg het niet alleen opgetild om op te ruimen waardoor er nu uitstekende houten balken liggen en dat vind ik gevaarlijk. Maar op de grote wei is het spekglad want leem en 1 natte bende.
De paarden lopen er bij alsof ze bij een 74-jarige hoarder zijn weggehaald :+ Ben geen liefhebber van zomer maar dit is toch wel een voordeel dat aangehaald mag worden :=
[ img ]

Voorlopig maar weer de regenjassen aan gedaan want ze kunnen op de grote wei niet schuilen
[ img ]

En zo ziet de schuilstal er uit
[ img ]

Mijn vriend zegt dat het prima te maken valt, maar het is wel wéér iets dat gemaakt moet worden en zo zijn mijn vrije dagen de laatste 3 weken stuk voor stuk klusdagen geweest en ik heb even een dipje en geen zin meer in het gedoe.

Leuk plaatje, eens niet Duke maar wel Dexter die lag te slapen met 2 waakhonden aan zijn zijde. Zie je ook wat een bende de kleine weide is en waarom ik ze daar ook niet wil zetten.
[ img ]
Daar komen dus aan de voorkant wel nieuwe palen en 3 rijen stroomdraad, op de foto staat er nog een rij oud stroomlint maar dat heb ik al weg gehaald. Nooit meer zal ik een wei met lint afzetten :+ Misschien dat ik aan de voorkant ook nog houten planken er tegen zet maar dat is dan vooral voor het oog.

Dus, nog steeds scheelt het héééél weinig want eigenlijk wil ik ze morgen naar de boerderij brengen om te overwinteren maar ik weet dat het voor de paarden weinig verschil maakt dus het is echt gewoon voor mijn eigen humeur. HIer is regen en daar is ook regen, ik denk dat misschien hun weien voorlopig iets droger nog zijn maar daar staan weer meer paarden bij elkaar dus dat is ook maar voor een korte tijd.

Ugh, ik weet het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:52 



 
Profiel   

Volgens mij hebben ze het op de boerderij ook prima hoor :j

Hier ben ik ze extra aan het hooi voeren, omdat ze de wei inderdaad stuklopen.
Met wat extra voer hoop ik dat ze de grasmat niet helemaal tot 1mm afknagen.
Zou leuk zijn als ze 2 mm van het grassprietje lieten staan ofzo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:20 



 
Profiel   

Ja zeker waar hoor! En het is voor mij veel gemakkelijker én veel voordeliger maar ik wil ook niet van hun profiteren.

Straks eens met mijn vriend bespreken wat hij denkt. Als ze even hier weg zijn kunnen we ook zonder haast alles herstellen wat hersteld moet

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:35 



 
Profiel   

Vorige winter zijn ze ook een periode gegaan hè toch? Hoe kwam dat nu weer? En daar mogen ze ook op de wei dagelijks? Ik zou het wel weten :)

Kan je je energie steken in effectief leuke dingen doen met hem/hen ipv ze op het menu te willen zetten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:24 



 
Profiel   

Stral schreef
Vorige winter zijn ze ook een periode gegaan hè toch? Hoe kwam dat nu weer? En daar mogen ze ook op de wei dagelijks? Ik zou het wel weten :)

Kan je je energie steken in effectief leuke dingen doen met hem/hen ipv ze op het menu te willen zetten :')


Ja omdat het hier toen ook heel nat wat, maar dat was toen nog wel erger dan nu. Toen konden ze ook niet op de wei.

Heb met mijn vriend besproken en die zegt ze kunnen dan op een weitje achterom of op stal. Maar dat weitje is dus ook heel nat en drassig dus hetzelfde schuitje als hier en moet evengoed hooi bijvoeren dus dat is ook 2x per dag naar daar.
Ga het wel doen, die wat de omheining zou komen maken heeft zijn machien in panne dus dat gaat nog even duren ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 21:51 



 
Profiel   

Ah wat balen van de schuil stal! En idd het moet toch weer gemaakt worden, wat tijd kost... heel herkenbaar.

En het is inderdaad ontzettend nat. Water komt bij ons door de schuifpui omdat de wind er zo op staat.
De paarden hebben het prima in de paddock en binnenbak. Wei laat ik voorlopig dicht. Vijver is goed vol en doet zijn werk.

Was het niet vorig jaar dat je duke met die plek op zijn achterbeen had? Wat zo open plek werd en daarom op stal moest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:16 



 
Profiel   

Chasey schreef
Ah wat balen van de schuil stal! En idd het moet toch weer gemaakt worden, wat tijd kost... heel herkenbaar.

En het is inderdaad ontzettend nat. Water komt bij ons door de schuifpui omdat de wind er zo op staat.
De paarden hebben het prima in de paddock en binnenbak. Wei laat ik voorlopig dicht. Vijver is goed vol en doet zijn werk.

Was het niet vorig jaar dat je duke met die plek op zijn achterbeen had? Wat zo open plek werd en daarom op stal moest?

Dat is 2 jaar geleden ondertussen! Vorig jaar zijn ze naar stal gegaan omdat het hier heel nat was maar toen wilde ik in eerste instantie niet omdat ze dan constant op stal moesten.
Wat uiteindelijk ook niet zo is geweest gelukkig

Ze staan nu in ieder geval lekker op stal tot vriend klaar is met werken en dan kijken we samen waar ze kunnen staan. 1 schoonbroer zei ze bij de merries te zetten maar de andere vond dat geen goed idee. Dexter heeft 1 van die merries ooit mishandeld toen ze drachtig was :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 14:52 



 
Profiel   

Juist toen schoven ze zo vorig jaar! Ze geven hier nog meer regen dit weekend dus het wordt er niet beter op.
Met onze paarden zou een slecht afgezette wei echt levensgevaarlijk zijn, hoe die van jou gewoon een wandelingetje maakt en dat altijd goed gaat is mij een raadsel maar veiligheid zou dus eerst gaan, vind niet dat je je dus moet verantwoorden qua welzijn ofzo omdat je nu moet wachten tot de wei degelijk afgezet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:35 



 
Profiel   

Ah nee heb ook niet het gevoel dat ik dat moet! Als ik dat doe is dat meestal owv een tweestrijd in mijn eigen hoofd haha.

Ik was gisteren ook nog een stukje met Duke gaan rijden maar dat was een te lang verhaal om tussendoor neer te pennen en ook nu (van op de wc) ga ik het niet helemaal uitgelegd krijgen haha. We zijn wel thuis geraakt!

Nog snel even wat plaatjes van de paarden zelf, heel tevreden met hoe ze er uit zien verder.

Duke nog thuis
[ img ]

Dina, je ziet zo nog wat schaduw van de ribben maar haar rug is veel voller en haar billen ook
[ img ]

[ img ]


En Dexter heb ik gisteren even de modder uit de sokken gewassen, was nodig :=
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 15:54 



 
Profiel   

Dina haar buik hangt wel alsof ze wormen heeft, maar dat was al gecheckt hè? Vind de andere toch nog steeds veel mooier ogen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:51 



 
Profiel   

Ja, wat Stral zegt was ook wel een beetje mijn gedachten, al hoorde ik laatst iemand zeggen dat checken op eitjes nu geen zin heeft omdat het geen voorjaar is en wormen nu nauwelijks eitjes leggen. Heb je preventief ontwormt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 17:25 



 
Profiel   

Mijn bejaarde shet ziet er ook zo uit (maar dan met nog ergere hangbuik en meer haar := )
Dierenarts is er ook bij geweest, maar ze is helemaal schoon :j
Als ze die rugspieren verliezen, krijgen ze gewoon een hangbuik, zelfs al kan je bij die van mij ook makkelijk de ribben zien. De DA vond het niet iets om je zorgen over te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 18:56 



 
Profiel   

Ja maar ze is niet bejaard toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:59 



 
Profiel   

Ze wordt er 18 dit jaar, voor die dikke paarden toch wel al ouder!
Maar dat is voor Dina geen excuus, ook in haar gloriejaren heeft ze die buik gehad :+ op deze foto’s is ze 10 jaar

[ img ]
[ img ]

Ze zijn in de zomer ontwormd en ze gaan nu in januari weer moeten, heb hem hier liggen maar vergeet het steeds mee te nemen haha.

Ben net klaar met werken, zal zo even vertellen hoe het rijden ging haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:38 



 
Profiel   

Oké, het begon dus allemaal toen een vriendin vroeg om te gaan rijden. 2 van haar paarden staan hier op wandelafstand en die van mij stonden nog thuis dus leek me wel leuk. Omdat we niet goed wisten of het ene paard van haar alleen kon achterblijven (die 2 waren eerder deze week ook al eens uitgebroken, het ligt dus niet aan mij maar aan de lucht in ons dorp) vroeg ze of die jongste van haar bij Dexter en Dina kon blijven op mijn wei. Ja prima, die zijn allebei bazig genoeg om een 2 jaarse even op haar plaats te zetten als dat nodig is dus ik had er niet zo’n moeite mee.
Ze waren niet per se beste vrienden maar het ging er al snel rustig aan toe.

Onze paarden opgezadeld en ik vraag of we langs de weide kunnen gaan of dat we dat misschien beter niet deden met die kleine daar. Langs de wei is wel de weg zonder autoverkeer vandaar dat dat voorkeur had.

We waren amper om de hoek en toen die kleine haar grote paard zag nam ze een aanloop en probeerde ze over de draad te springen, wat niet ging natuurlijk dus ze kwam met haar borst in de draad van de ingang en trekt zo de enige draad die nog niet stuk was in frut uit elkaar. Fijn! Dan zijn het eens niet die van mij, gaat nog alles kapot :+

Was gelukkig snel gemaakt, nieuw handvat op gezet en verder was de schade beperkt. Dexter heeft haar een keer een ‘schouderklop’ gegeven toen ze terug op de wei stond en wij zijn een andere route gaan volgen. Zo is alles ook prima gegaan gelukkig.

Alleen blijkt Duke een absolute pesthekel te hebben aan die grote merrie van haar. Ik heb geen idee waarom want normaal is hij super onderdanig maar als ik een meter in de buurt van haar kwam begon hij met zijn oren in zijn nek te leggen en te bokken en trappen naar haar? Suuuper raar want die merrie is doodbraaf en heeft geen enkele keer iets naar hem gedaan? We hebben dus de hele weg achter haar gelopen en dat ging nog wel ça va :')

Hij had er duidelijk wel minder steun aan dan aan Dex want zodra we op stukken kwamen waar Duke nog maar weinig of niet eerder geweest was ging zijn hoofd tussen zijn benen en zijn kont in de lucht, zo probeerde hij 180 graden rechtsomkeert te maken. Fantastisch :+ 1 keer kwamen alle 4 zijn voeten van de grond, wtf _O- maar hij ging meestal ook redelijk snel weer verder en we hebben ons (korte) rondje gewoon af kunnen maken.

Raar hoe veel dingen er zijn waar je niet bij stilstaat eigenlijk, bij Dexter zelfs nooit aan moeten denken dat dit misschien nieuw was. Als die maar kon sjokken dan was alles prima :)
Duke komt er nog wel, die heeft alleen een iets meer uitgesproken mening :')
Al bij al is het goed gegaan en moet ik gewoon vaker oefenen, blijft toch je kind hé :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 23:09 



 
Profiel   

Unpopular opinion:
Mijn vriend heeft vandaag de paarden gedaan en ik ben er niet heen geweest en ik vond het echt even aangenaam :o := Sta ook echt op met een rust 's morgens, niet haasten om te gaan kijken hoe het er beneden uit ziet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een antwoord
Pagina 100 van de 111 [ 2755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 111  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen