[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:33

*\o/* *\o/*

jeetje77

Berichten: 3473
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 06:59

Yeah, kleine jongens worden groot! Wat een super gevoel zal dit zijn.

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:30

*\o/* *\o/* <3 *\o/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 11:03

Kan nu wel een heel betoog gaan geven dat dit niet volgens mijn eigen afspraken is, maar pffffffffffffff ik kon hulp krijgen deze keer en ik zat gewoon op hete kolen, daar komt het op neer. Hij leek niet getraumatiseerd achteraf dus ik denk dat het wel goed zit, hij hoeft nog geen L te lopen tegen 2020 :=

Maar ja zoals jullie zien, het was opstappen en wegrijden. Letterlijk! Hij was echt heel heel braaf, het is een beetje beangstigend zo braaf _O- Gevalletje 'wanneer ontploft ie nou'.

Dexter los in de wei laten lopen haha, waren aan het denken hoe we dat gingen doen. Of vriendin hem zou vasthouden en meelopen maarja je hebt toch graag je handen vrij ook. Dus maar gewoon los gelaten, zijn aanwezigheid is voor Duke genoeg geruststelling dus Dexters werkdag bestond uit vreten gisteren :')

Dit is de eerste keer dat ik iets doe wat ik plan, alle andere keren is het altijd gewoon 'oh hij is wel chill en ik ben ook wel op m'n gemak, ik ga er nog eens op zitten'. En dan is het best relaxed.
Nu vroeg woensdag een vriendin of ik donderdag vrij was en ben echt een hele dag zenuwachtig geweest _O- Zelfs zenuwachtig toen ik opstapte en dat zou ik normaal echt niet doen, maar Duke zette 2 stappen en ik dacht omg dit wordt kinderspel en toen was het gewoon alsof we dit al jaren samen deden, echt heel fijn en relaxed.

Maar, het verleden heeft bewezen dat Duke met nieuwe dingen altijd wel heel braaf is. Het wordt pas interessant als hij door krijgt wat er verwacht wordt én hoe hij dit kan saboteren :') ZO VEEL ZIN IN

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:50

Wat goed zeg!!!! super leuk dat je op Duke gereden hebt! Dat gaat vast helemaal goed komen. Wie weet komt er nog wel een dipje, maar misschien ook helemaal niet!!! Dat zou tof zijn. Gewoon lekker rustig aan oppakken :D

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:21

Het topic had zichzelf ontstipt bij mij!
Maar gelukkig heb ik hem op tijd weer terug gevonden :D Wat is Duke braaf! Alsof die niks anders gewend is. Kleine jongens worden groot <3

vikawiek

Berichten: 1506
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:34

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:08

Schattig! Tuurlijk is ie braaf! :D en joh je bent voorzichtig genoeg hoor met je baby :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 20:51


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:31

Granoek schreef:
Wie wil er op mijn dikke kerstcadeautje stemmen ? :D

[PF] Kerstpaard challenge - STEMTOPIC


Een 5e plaats voor Duke! Ik had eerst gestemd op de foto die er voor mij het mest uit sprong, maar vooruit, Duke verdient meer dan het aantal stammen dat hij had, dus stem gewisseld voor Duke!
Brave knol!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 10:40

Nahwwww zo lief! <3 maar ik heb ook niet op mezelf gestemd hoor, er zijn er bij die leuker ingepakt zijn dus ik had het ook wel gesnapt :D maar toch super lief!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:49

Kan je er niet nog wat strikken op Photoshoppen? :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 18:03

Vast wel :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 12:01

Wil jullie graag hele fijne feestdagen wensen <3 Vind het super leuk om met jullie te sparren over ideeën, meningen, tips en hoewel ik altijd mega lange uitlegposten schrijf voelt het niet alsof ik dingen moét uitleggen. Dus bedankt voor een fijn gevoel <3
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:06

Jij ook fijne feestdagen! Altijd leuk om jullie te volgen.
Mooie kerst foto!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 10:37

Oké even 2 dagen in een notendop:
Woensdag met Dexter gaan rijden, stofplekken op de schoft (druk van zadel), oliebol zadel past niet, zadelpasser gemaild, voor de duizendste keer het woord Tekna in marktplaats getypt, oliebol mijn zadel!!!!

Het zadel dat ik 3 (?) jaar geleden verkocht heb staat op marktplaats. Niet exact mijn zadel, maar wel hetzelfde zadel. Spijt van gehad sinds de dag dat het verkocht was en ook sindsdien al tweedehands aan het afspeuren en nu staat hij er ineens.
Ik zeg meant to be _O- Als het goed is kan ik hem vandaag gaan ophalen en is mijn huidige zadel ook al verkocht :=

Voel me net alsof ik een verloren huisdier terugvindt na jaren!

edit: ik heb destijds beide zadels laten nakijken voor ik deze zwarte kocht en ze lagen voor Dexter allebei goed, alleen zat ik meer 'in' die zwarte en meer 'op' die bruine. Ben daarom gezwicht voor die zwarte, ook omdat we met de trekpaarden op optredens met zwart materiaal reden.
Optredens doen we niet meer, ik heb die diepe zit niet meer echt nodig én de tekna kan ik van boom wisselen (ook met het ook op Duke). Ben zo blij *\%/*

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:09

Jeeeh mooi kerstcadeau voor jezelf!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 18:44

Slechte foto maar ik was als de dood dat ie met mijn nieuw zadel de loop op zou gaan _O-

Afbeelding

Zo blij whieeeee!
En ook: kijk Duke zijn kont weer omhoog gaan yessss

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 11:27

Bleek nog een hele opgave om een extra wijde boom te vinden voor dat zadel en heb tegen mijn principes in bij een webshop besteld die ik niet kende, was gewoon zowat de enige optie :')

Na nieuwjaar laat ik het zadel eens nakijken op Duke met de huidige (medium) boom want volgens mij ligt die voorlopig helemaal niet zo slecht. Dexter had destijds de extra wijde dus zodra die er is zijn dat 2 vliegen in 1 klap.
Weet niet of ze over Duke echt wat zinnigs kan zeggen zonder hem onder zadel te zien, maar als ze er dan toch is, is het ook net zo snel even opgelegd.

Hoe zijn jullie de feestdagen door gekomen? Ik ben vooral blij dat het bijna gedaan is, gelukkig wel alles vlot verlopen maar mijn fysiek heeft er aan moeten geloven.
Vanmorgen naar de dokter geweest met een manke linkervoet, pijnlijke rug en een rechterbeen dat elke avond voelt alsof het verdoofd is, maar die leek zo gehaast dat ik toen ze mijn voet had bekeken, al de rest ben vergeten te vermelden _O-
Naja, heb ontstekingsremmers gekregen voor de voet en best-case werken die ook voor mijn rug :+

31/12 nog bikkelen en dan fijn terug naar normaal!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 20:29

Jaaaa bredere boom en hij ligt als een huis *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Even 200m getest maar Dexter liep alleen als zus met hem mee liep, lui varken _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 11:36

Had ik trouwens mijn nieuwe roommates al hier getoond? <3
Afbeelding

Gaston en Leo, naar het beroemdste Belgische mannenduo :')

Heb me de volgende goede voornemens/doelen gesteld:
- minder vloeken
- meer gaan rijden (Dex)
- Duke voor de wagen

En gisteren gelijk begonnen, lekker ritje met Dexter gedaan met ons nieuwe zadel. Heeeerlijk! Heb serieus gelijk het idee dat ik er zelf correcter in zit en Dexter reageert ineens veel minder schrikkerig op onverwachte aanrakingen.
De laatste tijd schrok hij al als ik mijn gewicht naar voren verplaatste om hem over zijn hals te aaien, of als mijn been per ongeluk zijn buik raakte. Kon weer helemaal circustrucjes doen gisteren en ik had er zo'n goed humeur bij dat we zelfs een heel stuk gedraafd hebben :') Ik ben normaal echt meer van de luie stapritjes _O- Dexter ook trouwens, maar gisteren gingen hup die oortjes naar voor en sjok sjok sjok

Op het zandwegje heb ik me zelfs gewaagd aan een galopje maar hij ging gewoon heel snel draven. Denk dat hij toch merkte dat ik wat spanning had (ik testte een nieuw hoofdstel en dat draaide heel scheef, maar hij was zo flink dat ik het toch wilde proberen) dus hij heeft letterlijk 1 galopsprong gedaan en toen terug naar draf. Hij bedoelde het goed :P

Dan had ik wat brood in de wei gegooid, niet bij nagedacht. Natuurlijk eerst die draken van merries er bij en mijn jongens werden gewoon buiten gesloten :(
Sentimenteel als ik ben, heb ik hun nog elk een wortel apart gebracht. Vond het zo zielig :o

Afbeelding
Afbeelding

Denk wel dat die twee van mij zowat onderaan in rang staan :') Dat vosmerrietje helemaal achterin, met het kolletje, die staat laagste. Dan komt Duke daar net boven en dan Dexter, maar de oudere merries echt nog kilometers op kop en die meest linkse zwarte is de baas. Maar die is haar hele leven al de baas, ongeacht welke paarden er bij staan haha. Er is een merrie die dit jaar 25 wordt en dat is de enige die nog hoger staat, maar die staat nu bij familie als gezelschap voor hun shetlander.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 17:33

En er was er weer eentje braaf! Het nieuwe zadel lijkt zelfs op hem super goed te liggen, ik snap er zelf niet heel veel van dus ben benieuwd wat de zadelfitter zegt binnenkort :D ze moet toch komen voor Dex dus misschien wil ze ook wel even naar Duke kijken, als ze dat wil doen zonder dat ik er op ga


Afbeelding

Afbeelding

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:22

Als je met duke inspannen nog hulp nodig hebt moet je t zeggen he! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 19:27

Vooral tijd nodig momenteel :+ maar ik hou je er zeker aan!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:27

Wat gaaf zeg