[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:53

Hahaha

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:49

Duke gaat recht voor de bloemen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 12:03

Nog even een filmpje van afgelopen week



We zijn een beetje serieuzer bezig met de lange lijnen nu, vooral het vooruit blijven gaan want dat sturen lijkt hij wel te begrijpen nu.

“Serieuzer” eigenlijk tussen aanhalingstekens want een complete sessie duurt tussen de 7 en 10 minuten :') maar gewoon steeds een beetje nieuwe dingen er bij en het gaat best prima :)

Zodra er wat achter moet ga ik het niet meer alleen doen maar voor nu komen we er nog wel uit.

Deze keer had ik hem (begin van filmpje) langs een berg oude autobanden geparkeerd en dan gevraagd linksom te draaien, hij kon daar dus geen normale bocht nemen. Maar hij had helemaal zelf uitgevonden dat hij dan korter moest draaien en eerst wat achteruit gaan! Het was een halve seconde ‘maar vrouwtje dit gaat toch niet’ en toen klik ‘oooh wacht jawel dit kan ik best’ :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 16:49

Ieeeeh normaal komen deze week de paarden weer naar huis. Laatste keer wellicht, in mei ben ik de wei kwijt helaaas

jeetje77

Berichten: 3473
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:02

Ah das echt balen.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:32

Dan kom ik op bezoek! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 09:57

Oooh ja leuk!!
Je mag ook wel op stal op bezoek komen hoor, je bent er al eens geweest!
Maar thuis is wel leuker ja, daar kan ik tenminste koffie maken ofzo :')

Ik heb gister wat leuks gedaan, ik heb gister wat leuks gedaan *\%/*

Een vriendin X heeft het paard beleerd van een andere vriendin Y (volgen jullie nog?) afgelopen zomer en die staat nu van september alweer stil om verschillende redenen, nu had Y gevraagd om het paard nog eens te willen rijden want ze durft zelf nog niet goed. En X wist dat ik vrij was op woensdagen dus vroeg of ik mee wilde. Ik zeg ja hoor, misschien pak ik Duke wel! *hahahaha nee grapje*
Offff.... zou ik Duke echt meepakken?

Ik weet niet of jullie het weten maar ik ben echt een lui varken _O- Ik ben wel eens vaker met Duke gaan wandelen over de straat maar om nou een hele ronde te maken te voet is me wat veel van het goede :') Dus Duke is nog nooit echt ver geweest en heeft dus ook een conditie van -7 zowat. Maar ik dacht, als ik merk aan hem dat het genoeg is geweest stap ik gewoon af en de afstand is alleen maar een goede oefening, het is een rondje van een 20-30min dus echt niet overdreven ofzo. En die merrie stond ook al een half jaar stil, die zal wel ongeveer even weinig conditie hebben als Duke, met als verschil dat Duke zichzelf nog wel eens uitput als hij weer hysterisch door de wei rent wanneer ik Dexter meeneem :+

JA. DUKE GAAT MEE. NU BEN IK ZENUWACHTIG.

Opgezadeld alsof er niks aan de hand was, dat doen we zo vaak op stal voor de lol dus niks geks daar. Zelfs in 1 stal naast elkaar vast gezet maar hij komt in de wei altijd goed overeen met de merrie dus dat ging ook heel goed. Duke leek wel een beetje een dwerg want desbetreffende merrie is zowat Dexter zijn hoogte maar dan een kg of 200 extra :') Buffel is een understatement.

En toen opstappen. Wie gaat eerst opstappen? Duke is wel braaf met opstappen, maar die merrie zou ook braaf zijn dus dat maakte niet uit.
Ik was me toch een potje blij dat ik niet als eerste opstapte _O- Merrie was dus helemaal niet braaf met opstappen, had nog minder geduld dan mijn 'onbeleerde' 3-jaarse (merrie is 6) en ging al zowat aan twee kanten omhoog nog voor iemand haar voet in de stijgbeugel had. Kun je wel voorstellen dat ik bijna in mijn broek pieste toch :P Een paar keer aangeboden om Duke terug op stal te zetten en te voet met haar mee te gaan maar volgens haar zou het beter zijn als we eenmaal aan het stappen waren.
Hmm... :P *ik kan altijd afstappen, ik kan altijd afstappen, ik kan altijd afstappen*
Dus afgesproken dat als de merrie te zenuwachtig werd en Duke daar op reageerde, dat ik dan gewoon zou afstappen. Ik pak mijn krukje, parkeer Duke ervoor en kon gewoon opstappen en weg rijden. Wat heb ik dan een heerlijk paard zeg <3

Onderweg ging het inderdaad beter, ze was nog wel erg nerveus maar stuiterde toch al niet meer alle kanten op en Duke leek zich er niks van aan te trekken. Die stapte weg alsof hij het al 100 keer gedaan had :') Even gaan stilstaan aan de wei van Dexter maar dat doet hij aan de hand ook en ik vind het fijn dat we dat rustig kunnen oefenen. Ik merkte bij mezelf wat spanning telkens als er auto's, wielrenners of fietsers langs kwamen maar Duke gaf er werkelijk geen ene reet om, enkel wat wapperende plastic daar schrok hij even van maar hij ging gelijk in freeze dus ik kan niet gelukkiger zijn! Liever eentje die gaat stilstaan :) Oh en wanneer we langs vensters liepen en hij zag zichzelf, dat was ook wel heel erg gek :')

We doen ons rondje zonder problemen, hij heeft 1x geprobeerd in die merrie haar bil te bijten maar toen zij 1 keer dreigde uit te halen was dat ook snel over _O- en ineens waren we al thuis en alles ging super super goed.

Fotooooos:

Dit was de merrie die wel al beleerd was maar zich de hele weg wat aanstelde, na dus een rondje van Max 30min

Afbeelding

Dit was mijn onbeleerd paard (dat kan ik nu eigenlijk niet meer zeggen, hij was braver dan het beleerde paard) na hetzelfde rondje

Afbeelding

Duke had een mini beetje zweet op de plek van de singel maar was verder kurkdroog haha!

Ik heb gereden met de kneveltrens. Aan de lange lijnen vond ik Duke altijd het fijnst reageren op de ongebroken trens maar die ben ik kwijt 8)7 Dus deze nog eens geprobeerd en het ging eigenlijk echt heel fijn! Ik heb misschien wat veel contact gehad onderweg als ik het achteraf bekijk, daar moet ik op letten. Grappig ook hoeveel teugel ik over heb vergeleken met Dexter :+

Afbeelding

Hij gaat altijd zo lekker breed staan :')

Afbeelding


En dan heeft mama nog wat foto's gemaakt van Dexter en mij én ik heb haar ook op Dexter gekregen :D Ze was echt heel heel heel zenuwachtig en volgens mij gewoon doodsbang hahaha
Een paar meter gestapt en dan toch maar er af geholpen ocharme :')
Dexter was wel super voorzichtig met haar!

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het :D

Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:12

Leuke update, heerlijk 2 van die kolossen mee op buitenrit <3
Dat groen dekje staat je paarden goed!

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:24

Zo leuk! Knappe Duke <3

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:40

Wauw flinke Duke! Ik vind je stoer hoor, met zo’n zenuwachtige merrie dan toch gaan, super dat het dan zo uitdraait! Duke wil gewoon graag werken ook volgens mij hoor, zou er geen medelijden mee hebben ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:53

Wat gaaf dat je zo met duke hebt gereden!
En dat je mams op Dexter heeft gezeten is ook stoer.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 18:33

Ja Stral ik denk dat ook, de merries pesten hem, Dexter wil niet spelen, dat hengstje staat er nu niet meer bij dus volgens mij wil hij gewoon ook die interactie en zijn energie kwijt.

Ik scheet 7 kleuren hoor, met die merrie :') Maar ik wilde graag eens weg zonder Dexter, Duke moet echt van dat geplak af dus ben blij dat ik het gedaan heb maar achteraf gezien hadden we mogelijks beter een andere merrie meegenomen haha.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:35

Wel goed dat je daar de kans toe hebt, dat plakken is echt niet aangenaam later ook dus groot gelijk hoor!

jeetje77

Berichten: 3473
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:05

Goed bezig. Mooie ervaring opgedaan, kan hij er mooi over nadenken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 00:13

Nou ze hebben in België alle restaurants en cafés verplicht gesloten tot 3 april door dat k*t virus, het wordt mooi weer (hé kon je eindelijk terug wat verdienen) en het ziet er naar uit dat ik behoorlijk wat vrije tijd ga hebben. Kan zomaar zijn dat ik 3 paarden beleerd krijg hier!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 20:42

Oooh jongens Dexter en Duke zijn zo stout geweest :oo
Gisteren zijn er 4 merries terug naar huis gekomen en die gingen bij hun in de wei (ze stonden al met een 8-tal merries en stonden zoals gewoonlijk als laatste in de rang).

Ze hebben daar blijkbaar met hun tweetjes 1 van de drachtige merries uitgezocht (die ging op Duke af en dan gaat bij Dexter een knop om) en ze hebben er hele tijd met kwaad opzet achter blijven jagen. Dexter langs de voorkant haar naar Duke gejaagd, die op zijn beurt klaar stond met zijn kont gedraaid om te kunnen trappen...

Toen de stalhouder het in de gaten kreeg gelijk uit elkaar gehaald, die merrie ging letterlijk tegen de grond van vermoeidheid. Nog iets langer en als ze dan het veulen niet verworpen had denken ze dat die het zelf niet overleefd had. Dexter 2 sneden in op zijn hoofd en een bloedneus die maar niet stopte.. Duke een gekrenkt ego.
Dexter wilde dus Duke beschermen, Duke volgde Dexter zijn voorbeeld en ging gewoon mee vechten.

De eikels. vannacht op stal gehouden voor de veiligheid.

Vandaag gelijk naar huis gehaald

“You should see the other guy”

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:08

Och, och, arme merrie!

Hopelijk gaat het met alle drie heel snel weer helemaal goed.

Evenzogoed blijft het een geweldig stel mannen en je topic is altijd leuk om te volgen!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:45

Past net samen in de trailer.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 11:53

Haha ja lijkt zo maar ik heb van die draken die het grappig vinden om hun dikke reet tegen de bilstang te persen :+ Aan de voorkant kan er aan beide kanten nog een rund bij haha

Was de trailer van schoonbroer, die stond voor de mijne geparkeerd dus we hadden hem toch aan hangen :') Mijn trailer is ruimer maar mag dan weer minder laden (2700kg ipv 3500kg bij die van mijn schoonbroer)

Ze zijn wel helemaal gesetteld hier thuis! Volgens mij zijn ze hier oprecht graag haha :D
Gisteren toen ik eenmaal water in de grote wei had gekregen, een kilometer tuinslag had gelegd en de slang in de bak had hangen ging ik achterom (ja het is niet echt logisch ingedeeld, moet helemaal om lopen om de kraan open te draaien aan de achterdeur) om de kraan open te zetten en toen ik terug kwam lag Dexter al languit van het zonnetje te genieten {:} Normaal in de merriekudde is Dexter altijd degene die wacht houdt maar ze stonden nog geen 10min hier aan het water en hij lag al strike.

Afbeelding

Vanmorgen kijk ik uit het raam in mijn woonkamer en zag ik Duke voor dood liggen _O-

Afbeelding

En aangezien ik toch nergens heen mag zien mijn dagen er voornamelijk zo uit tegenwoordig

Afbeelding

Afbeelding

Als dit niet zo dramatisch zou zijn voor onze zaak, was dit echt luxeleven voor mij :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:15

Gewoon lekker het rijden met Duke wat meer oppakken!
Het is een kl*te situatie, maar er is nou eenmaal niet veel meer aan te veranderen, dus dan maar het beste er van maken toch.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 22:42

Ja dat overweeg ik wel!
Zal hopelijk weer erg druk worden als we eenmaal terug open kunnen dus dan komt er toch weer niks van. Morgen misschien eens mijn zadel op stal gaan halen en dan kijken of we in de kleine wei wat rondjes kunnen rijden :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 23:51

Vanmiddag weer lekker picknick gedaan in de wei en Duke heeft echt bijna een uur bij me staan wacht houden.
Het begon heel stoer, kijken wat er aan het gebeuren was
Afbeelding

Maar toen Dexter vond dat hij daar wilde staan, moest Duke schuiven. En toen kwam hij naast me staan, waar hij de hele tijd is blijven staan :')
Afbeelding

Af en toe liet hij zijn neus zakken voor kriebels, hij stond gigantisch in mijn zonlicht maar ik kreeg het niet over mijn hart hem weg te jagen, hij leek echt zo'n vadertje haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

's Avonds probeer ik ze voor de nacht in de kleine wei te zetten, in de hoop dat de grote wei wat langer mooi blijft. En toen heeft mijn plus-nichtje (of hoe zeg je dat) er nog even mee geknuffeld
Afbeelding
Afbeelding

Hij is echt ZO anders dan Dexter, het kan zo'n rotzak zijn af en toe maar het is echt gewoon een XL schoothond hoor <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:56

Aaah wat een lieve foto’s. Lekker bij je paardjes.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 16:11

Vandaag heb ik me aan mijn goede voornemen gehouden :D Paarden in de kleine wei gezet, Dexter los gelaten want die doet zijn ding wel. En Duke opgezadeld, ready for action!

Wat is dat toch wennen hoor, als je gewend bent dat je peerd alles kan _O- Ik heb een filmpje gemaakt:


Had geen zin om er stukken uit te knippen of weetikveel dus het is gewoon van het begin tot het einde en je moet wellicht het geluid uit zetten :')

Werd gelijk geconfronteerd: dat er nu geen ander paard was om te volgen betekende dus ook dat Duke niet begreep dat ie vooruit mocht. Dus gelijk alle verwachtingen op nul gezet en zo werd het eigenlijk echt heel fijn :D
Hij snapt nu dat hij vooruit moet als ik mijn been aanleg (dit ben ik niet gewend, dat doet Dexter zelfs niet _O- ) en hij krijgt het sturen ook steeds beter door! Dan ben ik wel blij dat we met die lange lijnen al een tijdje bezig zijn :)
En het allerbelangrijkste: Ho is ho! Hij gaat echt heel snel en braaf stilstaan dus ook daar heel blij mee.

Ja de rest zien jullie wel in het filmpje, heb het voorlopig gehouden op een paar passen stappen en stilstaan wanneer ik dat vroeg en dat deed ie echt heel flink :D
Dexter nog maar even er bij gehouden aangezien ik maar alleen was maar hij liep ook wel eens af en toe heel flink van Dexter weg! Ben al heel optimistisch dat hij bij minieme aansporing ook effectief ging stappen, geeft me goede hoop dat ik geen 2de patattenzak heb :P

Ik denk wel dat ie misschien nog wat laatste melktandjes aan het wisselen is, alles wat los hangt of in de buurt komt moet hij in zijn mond hebben gehad. Toen de hoefsmid nog een laatste keer kwam (before 'lockdown') heeft hij de hele tijd op zijn halstertouw staan sabbelen.

Fijne dag geweest dus :D

edit: hij heeft trouwens Dexter zijn singel nu. Die van hem krijg ik niet meer dicht _O- Iemand singel kopen? 3x gebruikt :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:58

Dat is al een heel mooi begin!