[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 11:51

Ja nu ik terug wat nuchterder ben denk ik anoeeeek het ziet er niet uit _O- Maar het was echt heel leuk en hoe het er uit ziet dat is voor een volgende keer :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:55

Granoek schreef:
Ja nu ik terug wat nuchterder ben denk ik anoeeeek het ziet er niet uit _O- Maar het was echt heel leuk en hoe het er uit ziet dat is voor een volgende keer :D


Ik vind het er echt prima uit zien hoor!
Jullie moeten gewoon nog wennen aan elkaar, vertrouwen opbouwen, daar is niets mis mee.

En het is juist goed dat je hem blootstelt aan nieuwe dingen en situaties, daar wordt hij makkelijk van, dus niet zoveel zorgen maken over uiterlijkheden, je bent goed bezig met hem en overhaast niets.

Gewoon lekker genieten en giechelen als een verliefd schoolmeisje, wat maakt het uit! <3

jeetje77

Berichten: 3473
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:02

Heerlijk bezig toch.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:02

*\o/* ziet er super uit!!!! *\%/*

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:43

Ik zit voorlopig zonder WiFi, dus kan de filmpjes niet kijken, maar wat super dat het goed gegaan is! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 11:43

Ik ga vandaag weer in de bak rijden met Duke :) :)

Vanmorgen vroeg opgestaan om Duke zijn vriendje (die bruine hengst) weer te rijden. Ging goed! We mogen niet te snel gaan en niet te veel verwachten maar hij is erg braaf. Nog wel heel onzeker en hij plakt ontzettend aan de persoon die er naast loopt, heeft veel moeite om 'alleen' te lopen. En dan heb ik toch echt geen spijt dat ik met Duke veel alleen heb moeten doen := Die had niemand om aan te plakken of tegen te leunen dus daar heb ik nu ook totaal geen problemen mee op dat gebied. Alles heeft wat langer geduurd (lange teugels etc) maar ik heb er nu wel voordeel van merk ik

Ik houd jullie op de hoogte over hoe het vanmiddag zal gaan!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:03

Granoek schreef:
Ik ga vandaag weer in de bak rijden met Duke :) :)

Vanmorgen vroeg opgestaan om Duke zijn vriendje (die bruine hengst) weer te rijden. Ging goed! We mogen niet te snel gaan en niet te veel verwachten maar hij is erg braaf. Nog wel heel onzeker en hij plakt ontzettend aan de persoon die er naast loopt, heeft veel moeite om 'alleen' te lopen. En dan heb ik toch echt geen spijt dat ik met Duke veel alleen heb moeten doen := Die had niemand om aan te plakken of tegen te leunen dus daar heb ik nu ook totaal geen problemen mee op dat gebied. Alles heeft wat langer geduurd (lange teugels etc) maar ik heb er nu wel voordeel van merk ik

Ik houd jullie op de hoogte over hoe het vanmiddag zal gaan!


Veel plezier!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:33

Ik ben weer bijgelezen Anoek! jij schrijft zo leuk <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:58

Hoe is het gegaan? :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 09:41

Thankss jullie! Ging goed!!
Een kleine fail maar verder heel flink geweest :D

Hij deed weer een beetje moeilijk met op de trailer gaan, weet niet goed waar dat ineens vandaan komt want normaal loopt hij zelf de trailer op zonder mij en nu moet hij ineens eerst 5x terugtrekken en dan loopt hij er gewoon op. Raar beest

Op de trailer zelf wel gewoon braaf en daar aangekomen was hij ook veel sneller rustig dan vorige week. Wel een paar keer rennen en gek doen maar ik wilde een filmpje maken van zijn gekke 5min en was al te laat, nadat hij 2 keer de lange zijde op en af was gerend kwam hij al naar me toe gesjokt om te knuffelen en hij bleef toen ook bij mij hangen <3

Ik heb nog even gewacht tot hij was gaan rollen want vorige keer deed hij dat tijdens het longeren :') en ja hoor, een paar minuten later beefde de aarde toen hij zijn kont in het zand liet zakken :+
Toen hij terug naar mij kwam heb ik zijn halster om gedaan en de longeerlijn vastgeklikt.

Linksom ging echt absurd goed. Ik heb geen idee wie hem dit geleerd heeft want ik kan me niet herinneren dat ik het vaak genoeg gedaan heb dat hij stapt, draaft en stopt op 1 stemcommando maar dat deed hij dus wel _O- stom dat dat niet gefilmd is want ik stond er echt bij te kijken alsof ik het achtste wereldwonder had ontdekt :')

Rechtsom heeft hij dus wel meer moeite en valt hij precies wat naar binnen, toen dat moeilijk werd gooide hij even zijn kont in de lucht maar veel stelde het eigenlijk niet voor. Hij was eigenlijk super flink en langs de ene kant vind ik het best prettig dat hij wel ‘praat’. Dexter die liet heel moeilijk merken als er iets scheelde en hoewel ik er veel van heb geleerd was dat in het begin toch erg moeilijk. En nu bedoel ik niet dat Duke full rodeo moet gaan als het eens niet gaat hoe hij wil hé _O-

Heb hem dan opgezadeld en rond gestapt over de hoefslag in 2 richtingen, dan een cirkel op het midden en dat ging ook top dus wilde ik hem nog eens laten draven op de cirkel maar dat was denk ik wat snel. Eerst even leren lopen, die cirkel was moeilijk. Linksom ging nog oké maar toen kwam er ook even deze fail :+ en rechtsom valt hij erg naar binnen. Ook niet gek natuurlijk, dat had ik moeten weten.

Maar ik stond wel te kijken van hoe goed hij luisterde zeg. Ook onder zadel, wanneer ik ho zei stond hij stil. Maar echt stil stil, zonder twijfelen. En als ik niks zei bleef hij ook echt stilstaan, hoofdje omlaag half aan het slapen, dat ik me bijna schuldig voelde om verder te vragen _O- maar als ik dan terug stap zei ging hij weer net zo vrolijk en vlot als ervoor :D hij stapt eeeecht lekker door, dat heb ik al 6 jaar niet meer meegemaakt hahahaha
Denk dat ik daar een zalig paard aan heb :j

Ik heb dan nog los door de bak gestapt en dat ging ook goed dus daarna afgestapt en afgezadeld want de vlaai stond klaar :Y) vanaf het terras hoorden we Duke nog wat sprietjes trekken dus die was nog niet moe := hopelijk volgende week weer eens! Dit weekend leer ik hopelijk fatsoenlijk longeren :D

Nog wat beeldmateriaal:
Fail

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn screenshots uit filmpjes, misschien zet ik die ook nog eens achter elkaar. Heb ook even een anatomische singel gehaald want heb het idee dat zijn zadel naar voor ligt en ik vermoed dat zijn buik daar iets mee te maken heeft :=

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:54

Yay, stoere duke! Waar ga je leren longeren? :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:48

Dat zijn al hele goede momentjes samen! Wat goed!

Misschien zal je nog wel eens tegengas krijgen van Duke, maar dat hoort er allemaal bij.
Die buik wordt vanzelf minder als jullie meer gaan rijden en trainen.

jeetje77

Berichten: 3473
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:51

Dat ziet er al heel goed uit zeg. Mooi hoor.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 21:25

Chasey schreef:
Dat zijn al hele goede momentjes samen! Wat goed!

Misschien zal je nog wel eens tegengas krijgen van Duke, maar dat hoort er allemaal bij.
Die buik wordt vanzelf minder als jullie meer gaan rijden en trainen.

Ja vast wel! Als ik Duke een beetje kan inschatten dan gaat het klieren komen zodra hij wat meer gewend is :=
Maar daar leren we ook weer van, ik ben in ieder geval heel blij dat ik nu lekker een beetje aan de slag kan :) Moet alleen in de gaten houden dat ik Dexter niet 'vergeet'.

Sintara, ik krijg Stral op bezoek dit weekend en die gaat mij wat uitleg geven tijdens haar vakantie :D
Kijk daar echt naar uit, zeker omdat Duke dat longeren beter lijkt te snappen dan mij. Wil er nu ook het fijne van weten en misschien (wie weet!) krijg ik Dexter ook wel zo ver een rondje te doen. Hoop doet leven hé }:0

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:34

Ah leuk, ben benieuwd. Ik zou zelf zo mega gefrustreerd raken van dexter _O-. Kan echt niet tegen paarden zonder go. Het is maar goed dat hij jou heeft :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:55

Haha ik lees nog even bij en nu voel ik ineens pressuuuure :') Heel benieuwd om jullie live bezig te zien! :D

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:10

Gaaafff <3 Ik blijf met veel plezier volgen!

Mooi filmpje, leuke foto's en je beschrijft het top :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 08:32

Stral schreef:
Haha ik lees nog even bij en nu voel ik ineens pressuuuure :') Heel benieuwd om jullie live bezig te zien! :D

Oei, nu voel ik pressure _O-

Dankjewel Safiera, leuk om te horen!

Ik wilde gisteren nog even de wei wat toonbaar maken, doe daar eerlijk gezegd vrij weinig aan omdat ik hem toch niet lang meer kan gebruiken maar nu werd het toch wel tijd :+ dus mijn vriend kwam met de bosmaaier en die heeft de draden mooi terug vrij gemaakt en ik had het geweldige idee om met Dexter de wei te slepen. In mijn hoofd zou dan de mest verdeeld worden zodat overal het gras een beetje terug zou komen.

Maar dat heb ik toch een beetje verkeerd ingeschat :') ipv wat hoopjes mest ligt er nu precies op plekken een mest tapijt en op andere plaatsen nog steeds helemaal niks. En die waar wel iets ligt, daar gaan ze natuurlijk het gras niet meer eten maar dat was ik even vergeten. Zucht :+ hmpf, misschien eens een belletje doen naar de nieuwe eigenaars. Als ik wist dat die pas volgend jaar gaan beginnen met de werken dan liet ik hem eens deftig slepen, maaien, weetikveel

Maar goed, Dexter deed zijn werk super flink en Duke was zo over de zeik dat hij 10min alleen stond dat die ook al een work out had gekregen

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:20

Wat jammer dat je straks de weide niet meer hebt.
Ik weet niet of het een optie is, maar misschien een uurtje een loonwerker er even doorheen laten gaan?

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 10:44

Chasey schreef:
Wat jammer dat je straks de weide niet meer hebt.
Ik weet niet of het een optie is, maar misschien een uurtje een loonwerker er even doorheen laten gaan?

Ja ik ben dat ook aan het overwegen inderdaad. Het wordt er niet mooier op en straks zeggen die mensen dat ze pas januari gaan beginnen en dan pest ik alleen mezelf deze zomer nog

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 09:36

Oef, wat een hels weekend. Heb volgens mij behoorlijk wat kilometers gemaakt :+ verlengd weekend, mooi weer, suuuuper druk. Was normaal vrij zaterdag maar we hebben 1 collega minder en dan moest ik om 17u werken maar het was ‘s middags al zo druk dat het eigenlijk een hele dag hectisch was.
Net wanneer ik bezoek had!

Gelukkig ‘s morgens en ‘s middags nog even tijd vrij kunnen maken want Duke moest aan de bak :Y)
Stral (en Giolli maar weet niet of die hier ook leest := ) waren op bezoek en het was super gezellig! Heb van Stral een hooooop nieuwe informatie gekregen, voelde mij net alsof ik nog nooit op een paard had gezeten _O-
Tips en tricks voor het longeren, een wereld die open gaat :+ en de wijze raad dat ik mogelijks een beetje een softie ben (in mijn onderbewustzijn wist ik dat eeeecht wel :o )
Dus Duke moest lekker aan het werk, eerst aan de longeerlijn en dan nog even onder zadel. Veel geleerd, super blij mee en ik heb nu helemaal zin om fijn lesjes te nemen met hem :):)

Na een half uurtje stond hij er zo bij _O-

Afbeelding

Buikje gaat er af vliegen in no time nu!! Maar hij deed het wel braaf allemaal, hij kreeg ook minder tijd om te klieren want Stral was wat strenger dan ik haha, maar dat mag ook wel. De fase dat we blij zijn met twee stapjes draf moeten we nu gehad hebben.
Ik heb wel het idee dat hij minder snel afgeleid is als we in de piste van die vriendin gaan rijden. Wellicht vinden we iemand in de buurt waar we aan huis/stal lesjes mogen gaan volgen :) gaat alleen wel na deze zomer zijn/als we wat nieuw personeel hebben gevonden. Is me nu even te slopend allemaal, ben blij als ik woensdag even niks heb

Stral kan het waarschijnlijk allemaal beter verwoorden maar dit is een beetje hoe ik het heb ervaren en ik ben heel blij dat ik eens een keer nieuwe inzichten heb gekregen. En dat ik nu tenminste een beetje kan longeren!

Ik ga mijn werkschoenen aantrekken voor dag 3 van 4 van het helse verlengde weekend want ik verwacht dat het vandaag net zo druk wordt }>

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:53

Aah super leuk toch om zoveel te leren! Ik zou ook wel eens echt longeerles willen, vooral dubbele lijnen lijkt me super cool om te kunnen

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:01

Ik vond Duke leuk! Vond het op je wei ook echt goed meevallen met hoe hij aanpakte, als je de longeerzweep niet vergeet kan je hem echt wel vaker eens tussendoor werken! Zelfs in je drukke zomertijden toch :+ :D met een longeersingel kan je longe op zelfde manier bevestigen als ik getoond heb en ben je sneller klaar met op- en aftomen ook.

Ik vond Duke leuk! Zou er best vaker mee willen werken :D Hij denkt fijn mee, dus die wil gewoon graag gaan werken voor je hoor, ben ik zeker :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 22:47

Oooh dat is zo fijn om te horen, dat hoop ik echt al 4 jaar dus ik brand nog elke dag kaarsjes zodat Duke een beetje werkwillig zou zijn _O-

Die zweep, wat een blunder :')

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:10

Ik zie nu dat ik 2x “ik vond Duke leuk!” schrijf, oprecht gemeend dus :')