[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 16:19

Dina haar temperatuur is nog steeds goed, ze kan elke dag ietsje beter van ons weglopen als we met de spuitjes aankomen maar ze doet het allemaal heel flink. Het been is nog steeds wel dik en ze gaat er in stilstand ook nog altijd niet op staan terwijl ze in stap wel een heel pak beter gaat.

Ben alleen door de extra zorgen voor en na werk niet meer bij mijn eigen jongens geraakt maar ik hoor hele tijd hoe dik Duke wel niet is dus het enige dat ik dan hoor is 'oké ze zijn weer gevoerd vandaag' en de rest filter ik maar weg := Schoonvader vroeg wat ik nog bijvoerde behalve hooi en of hij ook nog extra's moest geven, heel vriendelijk maar zeker niet nodig _O- Ze blinken allebei wel heel mooi en Dexter heeft altijd zo leuk die appeltjes op zijn billen <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 08:44

Dina update;
De dierenarts is maandag terug gekomen omdat haar been dik bleef en ze er nog steeds niet op ging staan in rust terwijl ze wel heel goed stapt.

Veel vocht in de knie en als ze er in duwde bleef er een putje staan wat zou wijzen op een oedeem. We hebben nog 5 extra dagen antibiotica bij gekregen en vochtafdrijvers. Moeten nog steeds koelen en stappen en opletten voor hoefbevangenheid want dat zou een effect kunnen zijn van de vochtafdrijvers.
Ze wilde het echter toch proberen omdat haar voer schaars genoeg is.

Heb sinds gisteren pas het idee dat de knie minder dik is, vooral aan de zijkanten. Bovenop lijkt nog wel wat vocht te zitten. Vandaag is de laatste dag dat ze de vochtafdrijvers krijgt.

Verder heb ik het idee dat Dina wel lekker op haar gemak is met de andere merrie er bij, minder op zichzelf. Normaal staat Dina vaker alleen een stukje verder dan die van mij maar deze 2 staan altijd samen dus dat is wel fijn :)

Mijn vriend heeft gisteren Dexter in de jacuzzi gezet, zo bespaar ik vandaag wat tijd voor andere dingen. Hij was heel stout geweest blijkbaar := Dexter gaat niet zo graag in het bad maar het is zooo goed voor ze dus af en toe moet hij er echt even in. Er gaat dan zout in het bad en dan is het net als de zee! Hij kreeg was van die wondplekjes in zijn benen en betadine werkte niet voldoende

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 19:51

Iieeeeehhhhh kijk wat wij gedaan hebben vandaag!!!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:13

Wat gaaf!!! Prachtig span.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:35

Super gaaf!!!!!

jeetje77

Berichten: 3470
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:19

Oh wauw, dat ziet er echt heel erg gaaf uit...

AnnickT

Berichten: 1468
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:19

Ik zag het voorbij komen, geweldig!

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:58

Dat is echt een heel mooi plaatje zo samen.

Zo te zien ging het wel goed. Lekker op pad met die twee uiteindelijk.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 20:45

Ik heb Bokt een beetje links laten liggen maar wilde even héél kort updaten, krijg me niet zo ver om een heel verhaal neer te zetten en ook eigenlijk geen zin om alles op te rakelen in mijn hoofd

Duke heeft straalkanker, de behandeling is slopend en langzaam en demotiverend en hoewel ik weet dat het niet mijn schuld is knaagt het gewoon keihard of er niet toch iets is wat anders had gekund.
Ik probeer nu een laatste poging met een vreemde smid nadat er al 9 geweigerd hebben, of toegezegd hadden en dan afhaken bij het zien van foto's. Als deze niet verder wilt dan moet hij misschien naar een kliniek aan de andere kant van het land omdat de kliniek in de buurt niet uitgerust blijkt voor zware paarden (anders was hij daar nu al).
Ben stikkapot

Met Dina en Dexter gaat alles goed, Dina is met de merries van stal mee verhuist naar een grote weide waar ze het water in kunnen en Dexter is hier gebleven om Duke rustig te houden, die staat in het verband nu en als hij zich druk gaat maken gaat dat verband nog sneller kapot. Zodra er een smid kan komen om een verbandijzer te maken, kunnen ze hopelijk op een klein stukje buiten maar dat is echt het best mogelijke scenario op dit moment en daar ga ik eigenlijk niet echt meer van uit.

jeetje77

Berichten: 3470
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:12

Oh kak, dat is echt helemaal niet leuk om te lezen. Snap heel goed dat je geen tijd en zin hebt om dan hier te posten. Heel veel sterkte.

vikawiek

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 23:07

Jeetje, veel sterkte. Gelukkig hebben heeft Duke Dexter en blijft hij daardoor rustig

Captain

Berichten: 21395
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 06:08

Wat vreselijk poedersuiker!
Wat is de behandeling op de kliniek en hoe succesvol is deze?

Wij hebben nu ook een paard op stal wat hoefkanker had, weet niet of het straalkanker was of hoefkanker. Deze is wel volledig genezen inmiddels maar het was een lange weg.

Heel veel sterkte en succes met de behandeling! :(:)

La_Lune

Berichten: 428
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:27

Wat verschrikkelijk. Heel begrijpelijk dat je nu niet de energie en zin hebt om veel en uitgebreid te updaten.
Ik duim voor jullie!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:43

Dikke knuffel! Ik snap dat je geen zin hebt in meer uitleg maar ik wacht je updates wel met spanning af. Ik duim hier!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:35

Gatverdamme, wat een kak nieuws.

Sterkte met dit alles.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 17:09

Kleine update met wat ik al weet.
De smid is effectief geweest en deze heb ik niet jankend weg moeten jagen, dus dat is op zich positiever dan ik me aan verwacht had.

Duke heeft een ijzer en een plaat voor er onder. De schroeven waar de plaat mee vastgemaakt moest pasten echter niet waardoor hij de plaat tijdelijk met 2 schroeven had vastgezet ipv 4 en ik dus vanmorgen uit kwam bij een ijzeren plaat die nog maar met 1 schroef vast hing en scheef naar binnen uit stak. Het is een relatief dunne aluminium plaat die dus aan de randen best scherp is. Niet ideaal dus maar mijn vriend en schoonbroer hebben hem kunnen fixen en met wat zaag- en slijpwerk hebben we er ook nieuwe schroeven in gekregen.

En nu begint het pas hé...
Elke dag verband verversen, behandelen en kijken hoe het er uit ziet. Weefsel dat terug groeit moet nu gezond weefsel zijn, is dat niet het geval dan moeten we terug aan de straal snijden tot wél alleen gezond weefsel teruggroeit. Het zag er vanmorgen over het algemeen wel best oké uit en Duke lijkt ook niet echt pijn te hebben dus dat is wel een opluchting.
Beetje jammer dat de regen waar ik een hele zomer op heb gehoopt net komt als Duke op een droog stukje buiten zou mogen, maar goed. We doen het ermee :)

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:28

Ik duim heel hard voor de goede afloop voor Duke en voor jou.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 15:17

Duke gaat donderdag naar de kliniek in Brussel en wordt daar vrijdag geopereerd..
Wij hebben vorige week een HOOP weg gehaald en na een paar dagen leek het alweer net of we niks gedaan hadden, zo fel was dat terug gewoekerd :(
En het doet hem veel pijn telkens als we er in snijden dus het was klaar voor mij.
Hopelijk nu 1 x fatsoenlijk alles weg, terwijl hij in slaap is en het niet voelt.

Hij zal er zo’n 10-15 dagen blijven volgens de verwachtingen.

AnnickT

Berichten: 1468
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:13

Pff, wat een zorgen, arme Duke en arme jij. Ik duim dat de operatie goed gaat.

vikawiek

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:30

Heel veel succes en sterkte :knuffel: op een goed herstel

Captain

Berichten: 21395
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:19

Pfff wat een keuze joh.. hopelijk is dit een stap in de goede richting! De duimen draaien hier!!!! +:)+

jeetje77

Berichten: 3470
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:38

Oh jeetje, wat een bericht. Ik duim ook voor jullie. Heel veel sterkte.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 23:07

Oh, dat wil je niet lezen als je al hard aan het hopen bent op een goede afloop, maar ik zal voor Duke blijven duimen draaien! Het MOET gewoon goed aflopen!

Goed besluit van je om het nu anders aan te pakken en voor de rigoureuze weg te gaan, beter dat dan maanden door blijven klungelen als het nu niet wil werken wat al gedaan wordt.

Sterkte Meis!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 23:26

Ja en eerlijk, ik trek het ook niet meer in mijn eentje. Ik werk om 10u30 en ben tegen 22u klaar, ga nu voor het werk voeren en uitmesten, 2 stallen want als Dexter niet binnen blijft bij Duke dan loopt hij de plaat onder zijn voet kapot van hysterie. En dan reageert hij ook nog eens heel heftig als we het verband schoonmaken want dat doet pijn natuurlijk, waardoor we nu met een praam moeten werken en omdat ik pas om 22u klaar ben moet mijn vriend zo laat nog mee naar stal om te helpen met verbandwissel.

Ik praatte er over met iemand wiens paard het ook had en zij noemde het ‘slopend’ en dat is ook echt gewoon de enige juiste omschrijving voor mij op dit moment, alsof je elke dag terug bij af bent

gerlindie

Berichten: 4645
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:38

Heel begrijpelijk hoor!
Denk je dat Duke op de kliniek wel rustig staat zonder Dexter?