[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 17:21

Goh geen idee, het zal daar vast ook wel aanpassen zijn maar dan weet je wel waarvoor je het doet. Hij heeft gisteren de punt van zijn plaat volledig weggesleten omdat Dexter een middag op de wei mocht…

Afbeelding

en als ik dan moet kiezen tussen hier verder potteren, niet vooruit geraken, Dexter ook op stal maar wel een rustig paard OF Duke wegbrengen, hopelijk verbetering en Dex terug buiten dan was het eigenlijk een no brainer. Het heeft me gewoon tegengehouden dat hij zo ver weg moet en ik er niet echt heen kan maar het gaat nu niet om mij natuurlijk.

Ugh, paardjes hé

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:31

Ik moet zeggen, in mijn ervaring staan de meeste paarden op de kliniek heel rustig :j
Dus er is zeker hoop dat hij zich daar uitermate netjes gedraagt :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 06:59

Ik denk ook dat het de goede beslissing is, ze zijn elders ook wel wat onder de indruk en vaak ineens (verdacht) braaf! Ik hoop het voor jou tenminste. En zelfs als hij het niet zou zijn dan is hij meteen op de juiste plek om er gepast op te reageren als er wat kapot gaat qua plaat etc.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:52

Ach wat een rotbericht, veel sterkte. Het is soms gewoon heel lastig een keuze te maken wat nu slim is als je er middenin zit. En zo ver weg.. ik snap dat het moeilijk is.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:17

Jeetje wat een ellendig bericht! Je zegt dat het natuurlijk niet om jou gaat, begrijpelijk, maar als het zo'n mega slopend proces is doe je er misschien voor jezelf ook goed aan om het uit handen te geven. Dat is geen falen of jouw schuld, dat lijkt nu gewoon het beste voor Duke én voor jou.
Wat een ellende zeg... Veel sterkte.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 13:21

Wordt hoog tijd nu dat ie kan gaan 8)7
Dexter staat met stalbenen dus die moet asap terug buiten en ik merk dat ik bijzonder prikkelbaar ben en de collega’s zijn er niet van gediend :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 18:38

In z’n uppie..

Afbeelding

Afbeelding

Heel overstuur natuurlijk maar dat zal wel wegtrekken. Hoop alleen niet dat ze denken dat hij met een half pakje hooi toekomt :+ gok dat ze hem vanavond nuchter houden voor morgen of werkt dat zo niet bij paarden?
Hij kreeg de recovery box want die was het grootst _O-

Morgen hadden ze eerst een castratie en daarna was hij aan de beurt, na de middag bellen ze mij zodra hij terug recht staat. Ben poepie zenuwachtig pfffff

Deze grote meneer was overdreven gelukkig dat hij weer buiten kon

Afbeelding

Ik zet hem normaal gewoon buiten met een touw rond zijn hals en die sjokt toch wel mee, vandaag blij dat ik een halster aan had gedaan. Heb 10m door het aangrenzende weiland geskied met een bokkend, stuiterend paard naast me. Toen hij eenmaal 2 seconden kon stilstaan snel halster afgetrokken en maken dat ik aan de kant was :=
Hij heeft 5min rondjes gerend en gebriest haha
Daarna lekker eten en kletsen met de buurvrouw (mooie blondine van mijn vriend)

Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:20

Zolang ze niet in de buik hoeven te zijn, hoeven ze volgens mij niet te vasten :j

oly
Berichten: 76
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:19

als ze onder volledige narcose gaan moeten ze inderdaad nuchter zijn

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 22:31

Dukie is oke!
Hij is goed uit de narcose gekomen, stond alweer recht en de operatie is goed gegaan. Het zat wel heel diep en ze hebben behoorlijk wat van de straal moeten verwijderen en een deel van de hoef zelf ook, ze hebben de andere voeten gecontroleerd en vonden linksvoor ook beginnende straalkanker dus dat is meteen weggehaald. Ze verwacht dat die snel zal genezen want dat was niet zo veel.

Ze zei ‘he’s just a big baby and follows us around like a puppy’ <3 hij was super flink en liet zich heel braaf verzorgen! Ze hadden zijn verbandijzer er onder uit gehaald en dat deden ze gewoon uit de hand, ging prima :) Hij was ook rustig op stal dus dat stelt wel gerust.
Proud mommy moment!

Ze gaan morgen het verband vervangen en dan maandag weer, voorlopig dus om de dag. Dan later om de 2 dagen en als het eenmaal om de 4 dagen kan mag hij naar huis.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 22:32

Positief nieuws! Ik duim voor jullie!!

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 03:58

Oh jeetje, wat fijn dan dat je de beslissing hebt genomen om hem naar de kliniek te brengen.

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:38

Ik lees af en toe mee want ik vind jouw paarden zo onwijs gaaf.

Heel veel sterkte voor Duke en voor jou. Hopelijk nu weer positieve energie van je knapperd(s)

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 21:01

Ik was vanmiddag bij Dukie en ze zijn nog steeds heel tevreden van hem. Ze gingen net de eerste verbandwissel doen en ik mocht mee maar zij hebben niet zo’n bekapbox zoals wij en ik weet hoe heftig hij reageerde op de pijn bij aanraken van de straal dus ik hield mijn hart al vast, ondanks de verdoving. Linksvoor liet hij zich heel braaf doen uit de hand maar rechtsachter was niet zo’n succes := heb de 3 stagiaires toch meer dan eens horen zuchten ghehe. Sorry not sorry, ik moest het de afgelopen maand alleen doen :')

Hij had gisteren blijkbaar goed gegeten maar vannacht bijna niks, was wel rustig en goed gesetteld, zag overal zaagsel in zijn staart en manen dus gok dat ie languit geslapen heeft. Ook heel fijn trouwens, een kraaknette stal waar je zelf geen werk aan hebt! Maar goed dat zal wel in de prijs inbegrepen zijn.

Ze zeiden dat hij bij iedereen lieveling was omdat hij zich zo goed gedraagde en met zijn snuit tegen iedereen kwam duwen voor aandacht :)

Loopt flink met de dames mee, kregen hele tijd grote ogen van de baasjes van de andere patiënten en dan hoor je ineens ‘das een grote tinker’. No.

Afbeelding

Na de verbandwissel begon hij ineens wel goed te eten gelukkig

Afbeelding

Snoet!

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:12

O je mannetje dan in zo’n andere omgeving zien dat doet toch iets e! Fijn dat hij braaf is, hopelijk een vlot herstel!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:30

Fijne update zeg! Duimen draaien nog steeds voor Duke!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:00

Ik had wel een foto van je hoofd bij de tinker-opmerking willen zien :')

Fijn als je kind flink is hè! Ik duim verder ook!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 22:42

Stral schreef:
Ik had wel een foto van je hoofd bij de tinker-opmerking willen zien :')

Fijn als je kind flink is hè! Ik duim verder ook!

Ja seg het waren ook nog 2 vrouwen die zelf met hun eigen tinkers over het terrein aan het stappen waren.
Zal hem volgende keer met zijn kont eens er naast parkeren, is toch een klein verschilletje.

Was wel ook een hele lieve vrouw met een suuper lief ezeltje, die had rond zijn buik allemaal verband. Heel sneu!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:17

Nog erger!
En ja je ziet wat als je daar bent hè.
Hoe raar trouwens dat die geen box hebben? Maarja dat lukt niet met een opvoelbox zeker, da’s te gesloten onderaan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 15:37

Ja ze hebben wel een opvoelbox inderdaad maar daar kunnen ze zijn voet niet omhoog binden.
Heb net even gebeld voor een update, wil ze ook niet te vaak lastigvallen maar ik wilde ook vragen of ik morgen mocht langs gaan buiten bezoektijd.

Zijn linksvoor was helemaal terug droog en zag er dus prachtig uit <3
Rechtsachter kwam nu na 5 dagen helaas terug een wit randje piepen dus dat is minder.
Ik moet het relativeren want bij ons was het na 5 dagen volledig overgroeid weer dus een klein randje na 5 dagen is op zich wel een stap in de goede richting maar ik had liever dat het gewoon weg bleef :)

Ze heeft er nu 'steroids' rechtstreeks op de straal gedaan maar ik weet niet goed wat dat zijn haha. Stevig drukverband er rond om tegendruk te geven en hopen dat het zo een beetje terugduwt. Ze heeft het randje proberen wegsnijden maar zonder hoefstal en verdoving is daar echt geen beginnen aan := Been there, done that.

Hij zag er verder wel fit en vrolijk uit, hij eet veel zei ze :D Heb ook gevraagd om alleen hooi te geven want hij verdraagt suikers en extra's zo al niet heel goed. Hij koekeloert uit zijn raampje en is lief tegen iedereen.

Als ik dan zie hoe hier op de boerderij soms merries toekomen om te dekken die je het licht uit je ogen trappen en waar je 1,5u achter moet vangen om ze binnen te halen, dan ben ik toch echt wel mega trots op mijn baby die daar in zijn uppie staat, elke dag ook nog lastiggevallen wordt aan zijn voetjes en toch gewoon kei braaf is <3 Dan maakt het me eigenlijk geen bal uit dat hij nog niet voor de koets loopt of wedstrijdjes rijdt want dit geeft echt wel rust in mijn hoofd, weten dat hij het goed doet.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:27

Steroids is cortisone! :) Fijn dat het wel de goede richting lijkt uit te gaan en dat hij een flinke patiënt is!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 13:04

Ik ben gisteren weer even langs geweest, ze waren weer net met hem bezig toen ik binnen kwam :)
Ze zei gelijk 'he did drop some weight' dus ik zeg dat ie het wel kan hebben, en toen zei ze 'it's only 7 kg' :+

Heb voor het eerst onder zijn voet kunnen kijken, het zag er veel minder schokkend uit dan ik gedacht had. Was echt al heel mooi droog! Er was bij zijn achtervoet dus alleen een klein nieuw stukje waarvan ze niet goed konden zien of het nieuwe hoorn was of slecht weefsel maar ik kon het niet eens zien dus het viel eigenlijk echt heel goed mee. Ze hebben het voor de zekerheid weg gehaald en opnieuw antibiotica, steroids (cortisone dus blijkbaar haha) en verband er om gedaan.

De linkse voorvoet was al niet meer ingepakt dus die was helemaal al droog! Nog wel goed schoon houden natuurlijk maar hij stond alweer op z'n blote voetje daar.

Omdat ik redelijk op tijd terug was van Brussel dacht ik in het zonnetje nog even lekker met Dex een rondje te doen maar die had 0 zin er in. Ik zat er op en we zijn niet van de oprit geraakt :=
Had ook niet per se zin in het drama en de tijd dat het allemaal 'moet lukken' heb ik een beetje gehad dus ben afgestapt en we zijn een stukje gaan wandelen, heb zijn hoefjes een beetje schoongemaakt langs de onderkant (ben nu echt obsessief elke paar dagen zijn hoeven aan het checken, helemaal paranoia) en zijn benen ingekliedert met olie en zwavel. Groot onderhoud zeg maar :=

Dacht lekker voor vertrek een fotootje
Afbeelding

Maar verder dan dit zijn we niet geraakt :+ Die bak is mijn opstapje
Afbeelding

Beetje gaan wandelen
Afbeelding

In de wei nog wat circustraining gedaan en hem laten kennismaken met een 'target' haha, hij vindt zulke dingen altijd zo leuk en wordt overdreven enthousiast. Hij gaat dan mijn gezicht aflekken en nee schudden want dat zijn de leukste kunstjes en als hij dan niet begrijpt wat ik vraag doet hij maar gewoon alles wat hij wel al kent _O- Maar het was nog eens leuk zo geen gedoe :j

Super vermoeiend wel allemaal
Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:07

Ook leuk om lekker even te knutselen met je paard. Fijn dat het beter met Duke gaat!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 11:08

Gisteren heb ik een update gekregen van Duke :) Ik weet niet of ik alles juist vertel want ik kan soms niet goed volgen haha, maar zoals ik begreep was er donderdag een klein nieuw stukje weefsel dat ze niet konden plaatsen. Ik dacht dat ze het hadden weggehaald toen ik daar was maar blijkbaar was dat gewoon wat viezigheid dat ik zag. In ieder geval, gisteren belde ze me nadat ze het verband gingen wisselen en toen heeft ze zijn voet goed kunnen verdoven (hij laat dat niet altijd goed toe) en het laatste stukje ook heel goed weg kunnen halen. Het was iets van een 2cm aan 1 hoekje en een kleine 1cm aan de andere kant. Ze was optimistisch dat alles nu weg was omdat ze helemaal niet diep had moeten graven en ook omdat het stukje sinds donderdag niet meer gegroeid was. Voor hij naar daar ging toen we het zelf moesten doen was alles op 2 dagen alweer overwoekerd dus dat is wel goed nieuws natuurlijk.
Ze houden dus nu 4 dagen aan tussen de verbandwissels en dat was eigenlijk de voorwaarde dat hij naar huis mocht, maar omdat het nu dus terug open ligt door dat laatste stukje weg te snijden houden ze hem nog even daar tot dat dicht is.

Ze zei ook dat ik qua kostprijs daar niet veel duurder door uit zou zijn. Hij krijgt geen medicatie meer en het zijn de verbandwissels die het duur maken, en die doen ze nu dus niet meer zo vaak. Verder staat hij daar en eet hij zijn hoopje maar kost het eigenlijk niet meer.
Maakt voor mij niet zo veel verschil want als hij thuis staat moet hij ook eten en als de dierenarts thuis moet komen voor die verbandwissels start de teller daar ook bij 60€ visitekosten dus laat hem dan maar even daar waar het zeker goed gedaan wordt

Vanmiddag ga ik er weer even heen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 16:39

Afbeelding

Groetjes!