[VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:46

Het is hier zo stil, hoe is het met deze knapperd?

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 22:53

Poi! Ik was zo druk op werk! Was dit eigenlijk helemaal vergeten! Ik zal deze week nog wat filmpjes uploaden tot en met nu :) !!

Anoniem

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 05:55

Nog niet verkocht? Snap er niks van.

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:08

Inderdaad, tis zo'n leukerd, waar blijft zijn forever home <3 Benieuwd naar een Cool-update :D

Anoniem

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:30

Oehoe?

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 09:35

Haha ja er komen filmpjes aan maar daar moet ik even voor gaan zitten :D

Anoniem

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:36

Hihi ik ben erg nieuwsgierig

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 09:44

Oke! Hier dan de update. Na de 19e ben ik zelf 3 weken op vakantie geweest. Toen is Cool vooral gereden door Silvana. Dat doen we graag omdat we dan zien hoe hij is met een andere ruiter.

Nou zo was Cool dus met een andere ruiter :')



Sil heeft echt wat met hem te stellen gehad. Zo kwam de vraag van een kijker of hij misschien kon springen. Dus wij oefenen.


( blije Ruitje op de achtergrond :') ) .

Dus ik stuur dit filmpje naar die kijker:



Kijker komt kijken en Cool doet dit:



' Ja mevrouw, dat doet hij anders heel erg makkelijk hoor' :') '

Oke, kijker dus geen interesse meer. Dus wel 1.5 week bezig geweest met balkjes en springen ( waar hij dus geen talent voor heeft :+ )

2e kijker komt. Stapt op Cool, Cool schrikt en versneld iets ( echt geen drama, ik ben niet te beroerd om daar eerlijk over te zijn maar hij zette echt 3 passen harder) . Mevrouw komt heel hard in van voren, Cool raakt in paniek. Vrouw blijft trekken terwijl ze aanspoort en Cool schiet omhoog -O- .

Vrouw van paard af, geen interesse. Wij vervolgens weer een week bezig met vertrouwen opbouwen en daarna besloten bij Cool super kritisch te gaan worden in de kijkers die komen :) .

Ondertussen wat gewerkt aan de galop:


Dit ging hij met een kijker ook best netjes doen:



Krijgt hij achter een dik been ook nog. Want dat kon er ook nog wel bij :') .

Daardoor iemand die interesse had af moeten bellen.

Maarrrrr, uiteindelijk staat hij ergens anders op een super plekje. Bij iemand die met alle geduld met hem aan de slag gaat :)

Het is voor mij een hele bevalling geweest dit dier. Ik heb nooit dat er zoveel mis gaat, dat je mensen moet afbellen die hem wel willen kopen of dat je ze omhoog ziet gaan bij een kijker :+ .

Daarnaast is het lastig om een paard door te rijden als je kijkers hebt, je bent dan zomaar 3 weken verder omdat je daar dingen voor doet.

Ik hoop dat jullie de eindupdate leuk vinden? Het zijn bij mij natuurlijk altijd volgtopics met een einde :)

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 09:50

Afbeelding
Afbeelding

Nog 2 foto's van hem op zijn nieuwe stekkie, volgens mij is hij nog niet helemaal uit het onderwerp ' geit ' :')

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:50

Mooie update :j ik vind dat jullie heel mooi werk met hem hebben verzet! Er heeft een hoop tegen gezeten zeg :\ maar het is een onwijs leuk paardje en hij komt er wel. Fijn dat jullie een fijn plekje voor hem gevonden hebben waar hij verder door kan groeien. :j het was een leuk en boeiend topic!

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:52

Jeetje, en dat voor Cool die verder zo lekker nuchter was. (Hoewel ik moet zeggen dat mijne veel trekken en been ook niet kan handelen).

Fijn dat hij nu toch een goed plekje gevonden heeft! Daar gaat t uiteindelijk om :)

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:43

Mooie afsluiting Ruitje. Mocht de nieuwe eigenaar meelezen: heel veel plezier met Cool!

Anoniem

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:54

Wat een leuk nieuws!!!
Knappe cool.
Al een nieuw project op t oog?

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:01

Cool heeft zijn kijkers wel goed uitgetest zo te horen :)) Fijn dat 'ie uiteindelijk een fijn huisje heeft gevonden :D

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:30

Hier een kleine update van mijn kant.

Ten eerste vind ik het super leuk dit topic terug te kunnen lezen en te zien hoe de opleiding van inmiddels mijn paardje is gegaan.

Cool staat tevreden bij ons in de wei met een aantal vriendjes en maakt het prima.
De bedoeling is om over een tijd de endurance met hem in te gaan maar alles op zijn tempo.

Gister de stoute schoenen aan getrokken een een paar rondjes op hem gaan stappen in de paddock, dit deed hij super braaf.
de aankomende weken doen we lekker rustig aan, zeker gezien ik nog even met vakantie gaat mag Cool lekker genieten van de wei en wennen aan de nieuwe omgeving.

Bedankt voor al jullie lieve reacties en hoop heel veel mooie topics van Cool en mij te kunnen plaatsen.

Dan rest mij alleen nog deze mooie foto van gisteravond te plaatsen.

Afbeelding

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:32

Stoer hoor en ik denk maar zo, alles gebeurd met een reden. Dus als hij liep te 'klungelen' die dag zal hij wel iets gevoeld hebben waardoor hij niet mee wilde werken (of hij had die dag 'geen zin' :') )

Alles is mogelijk. Maarja als ik mn enkel ruim 3 jaar geleden niet had gebroken, had ik mijn vriend niet ontmoet :P

Geef je ook wel eens les aan mensen met een draver ruitje?
(We hebben sinds december een draver en na een bijkom periode doen we er wel mee rijden enzo en hij is super mak, maar zn galop is nog wat gebrekig ;) (hij is niet mijn vaste 'rijpaard' hoor, maar is misschien wel leuk om een keer te doen. Jouw kennis mbt dravers lijkt mij toch wel handig met zoiets)

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:35

Gefeliciteerd MaluH !! Hier heb je een hele leuke aan en ik denk dat als ik t zo kan inschatten vanuit t topic hij ook wel gaat genieten van je plannen met m :j

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:38

Gefeliciteerd met je leuke paard! :) veel geluk samen!

Anoniem

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:27

Ah leuk een bokker!
Geniet er maar van.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 15:29

Hee ik wist niet dat je een bokker was :D !

Ben zo blij dat jij hem de tijd wil geven, fijn ook dat het met zijn been de goede kant op gaat!

Ik heb geen 'nieuw project' op het oog. Ik merk dat ik steeds minder plezier heb in de verkoop, het gevoel van mensen willen voor 1500 euro een compleet af, 1.50 springend paard wat met hun dochter van 8 naar buiten kwam kwam meerdere malen langs :') .

Daarnaast heeft Cool veel geld gekost( geeft niet, is het hobby voor :D ) en werk ik eigenlijk het liefste samen met betrouwbare trainers.

Mocht de trainer waar Cool vandaan komt weer wat hebben heb ik morgen weer een project, maar ik ben niet opzoek :) .

We hebben ooit 1 paard in training gehad, daarbij trainden we het paard en daarnaast de ruiter. Ik doe dat nooit meer :') . Mijn god, wat ben ik daar ongeschikt voor :+ . Maar leuk dat je daar aan denkt :D

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:30

Gefeliciteerd MaluH.
Blijf hier vooral updates plaatsen

Anoniem

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:36

Hahaha Nouja ik vind t leuk om te volgen en heb wel een zwak voor de draver he.
( en wie weet ooit zelf eens voor wat koekeloeren).
Ik heb er respect voor hoor, hard werken maar hoe leuk als je dit dan zo ziet.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 15:46

Het is ook super leuk! Zeker omdat ik de afgelopen jaren zoveel van al die dieren en Cer geleerd heb.

Al jaren kan ik niemand aan mijn paard hebben zonder kans op een wapenwedloop. En met Cer kan het gewoon. :')

Het is zo leuk om die 2 werelden ( drafsport en western) te combineren en dan zijn we beiden ook nog zo dat we graag naar bijv. Equitana gaan. Pat Parelli bekijken, of elkaar filmpjes sturen over hoe iets op te lossen.

Dat het 'samen' doen, dat is denk ik het leukste :) .

En doordat je veel groene paarden in handen heb leer je zoveel. Ik mis het daarom ook niet zo om zelf geen paard te hebben denk ik :)

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:46

Ik ga even meelezen. Leuk dat je alles uitlegt!

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Re: [VOLG] Van binnenstebuiten draver naar recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:00

Leuk topic. Ik heb sinds een paar maanden een draver van 8 jaar die ook aldoor gekoerst heeft. Hij pakt het onder de man heel braaf op. Wat mij vooral aantrekt is het coole karakter. Hij schrikt echt nergens van (alhoewel er laatst een loslopende kip langs de weg liep en dat was wel heel spannend). Ook hij wordt steeds rustiger en is heel goed opgevoed. Zolang je alles maar met beleid doet, kan er veel. En je hebt gelijk: mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang. Ik betrap mezelf er ook op omdat Joep (zo noemen wij hem) zo braaf is, dat je eigenlijk te snel wilt. Succes verder.