4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 00:09

Weer even een update;

Vandaag hebben we Jip meegenomen naar de manege, hij was erg gespannen maar desondanks ook braaf genoeg dat onze 8 jarige dochter er op kon om te rijden met hem.

Los heeft ze op hem nog nooit gereden, maar zo aan de longe ging het prima! Hij was erg voorzichtig met haar en luisterde goed naar haar stemhulpen!

Normaliter wordt hij gereden door een meisje van 13 die hem wel altijd goed rijdt dus het gaat mij met mijn dochter vooral om braafheid en dat ze vertrouwen in hem krijgt. Ze is op hem super onzeker, zo onzeker dat ze vergeet (of weigert?) te sturen ook en vooral lekker tegendraads tegen mij doet. Jip laat het gelukkig allemaal maar gebeuren, braaf als hij is. Hij vind het soms wel lastig in te schatten of hij nu naar de ruiter of naar de longe moet luisteren.. :+

Hij schrok 1 keer (staat niet op film) met haar erop maar dat was 2 meter galop en toen stonden ze alweer stil. Ze bleef keurig zitten gelukkig dus dat viel echt alles mee.

Wat wordt hij al wit he! :oo

Afbeelding

Beetje saai filmpje, maar voor het idee, zo reden ze rond;

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:59

Wat fijn dat hij zo braaf is gebleven, terwijl het toch wel spannend is

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:26

Oh wat een schattige combi, hij schudt wel lekker boevig met zijn koppie <3 ik snap wel dat hij wat imponerend over komt naar je dochter, maar hij is wel echt heel braaf, dit gaat zeker wel goedkomen hoor ;)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:03

Leuke pony, dat onder water snorkelen met zijn hele hoofd onder, is supergrappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:32

Tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb, maar Jip doet het nog steeds super goed! Vandaag hebben we met pionnen en tennisballen gereden, eerst mn bijrijder die de bal van de ene op de andere pion moest leggen waarbij ik de tijd bijhield. Daarna mn dochtertje die het op haar manier deed :Y)

Van bijrijder heb ik geen filmpje, van dochtertje wel! Volgens mij vond Jip dit ook wel leuk om te doen! :D


Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:39

Wat super om te zien! Het is echt een mooie pony geworden.

Anoniem

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:46

En heerljk braaf en betrouwbaar ook zo met mn dochtertje, bij mn bijrijder is hij echt aanzienlijk brutaler (niet op een gemene manier), met mn dochter is hij echt heel voorzichtig.
Buiten is hij ook heerlijk nuchter, ook als het hard waait kijkt hij niet op of om van wapperend plastic enzo. En los in de wei is het net een brutaal jongentje, die vooral mn grote ruin opzoekt als hij zin heeft om te spelen. Dat knooit dan lekker met elkaar aan. En met dit weer is hij ook alweer in de waterpoel te vinden, hij verveelt zich nooit! :))
Echt een heerlijk dier! <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:48

Wat leuk! Hij doet het allemaal maar braaf. :D
Zag dat er op je YouTube account ook een nieuw filmpje van Bijke op staat. Hoe gaat het nu met haar? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:53

Jip is niet zo snel ergens van onder de indruk haha, ik vind het echt een heerlijk dier!
Kindlief was druk bezig op de trampoline en Jip komt even buurten en gaat er strak naast staan grazen.. <3

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:57

Heerlijk kind mak dier is het toch <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:30

Helaas heeft kindlief aangegeven helemaal niet meer te willen paardrijden.. -O-
Voor Jip vind ik dat onwijs zonde, hij heeft echt veel meer in zijn mars maar het komt er nu met gemiddeld 1x per week rijden helaas niet uit.. Hij moet kilometers maken en ervaringen gaan opdoen.
Vandaag heb ik dus maar even foto's geschoten voor de lease-advertentie. Ik blijf dol op dat dier! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 01:24

Ach wat zonde!
Ze zijn zo’n leuk setje.
En nog te jong om werkeloos te staan.
Je dochter kan qua lengte er ook nog jaren op..
Mennen misschien nog een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 01:34

Aan de dubbele longe is hij super braaf, maar ik vind mennen zelf doodeng, dus blijf lekker lang teugelen met hem. En hopen dat hij een leuke ambitieuze ruiter vind!
Misschien dat ze zich over 2 jaar weer bedenkt, dan is hij er in elk geval nog. Ze is nu 8, ik denk dat ze er tot 14 sowieso wel op past gezien hoe klein ze is voor dr leeftijd. Het meisje die hem nu 1x per week rijdt is ook 13 nu.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 07:47

Top pony!!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:58

Joh inderdaad misschien denkt ze er over 2 jaar ook weer anders over. Mijn dochter interesseert het (met mijn in mijn hart) ook niets.

Het is echt zo'n leuke pony <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:54

-O- Toch ook maar de knoop voor verkoop doorgehakt. Als hij een enthousiaste ruiter vind die hem liever koopt dan huurt is dat ook mogelijk..
Straks heeft onze dochter over 2 jaar nog steeds geen interesse in hem, en omdat hij niet verhuisd mag worden en we niet heel centraal wonen komt hij dan misschien stil te staan. Dat risico is natuurlijk hartstikke zonde, hij is nu nog jong en heeft veel potentie! Wellicht dat we met de koper dan kunnen afspreken dat ze ons weer benaderen als hij weg moet zodat we hem terug kunnen kopen. Dus we hebben er nu te koop of te huur van gemaakt.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:11

Waarom wil je dochter niet meer rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:14

Ze heeft geen plezier meer in het rijden in het algemeen, ze zit continu te huilen als ze er op zit (ongeacht of het op Jip of op een manege-pony is) en wil alleen nog maar grondwerken. Als ze dan op Jip zit weigert ze te gaan draven en loopt de hele tijd te krijsen en gillen. Dat vind ik niet eerlijk voor Jip, die het allemaal maar over zich heen laat komen en er stil bij gaat staan.. Niet meer willen rijden is prima, maar voor grondwerken heeft ze geen rijpony nodig. Daar pakt ze Jip ook nooit voor want de grondwerkknopjes werken bij de shet veel beter ''en dan doet hij ook nog wat''. Terwijl Jip juist kilometers moet maken, en veel te veel potentie heeft dan om als grasmaaier/ weidemaatje dienst te doen. Het is dat ik er zelf niet op pas, en dat mijn bijrijder ook maar 1 maximaal 2 keer per week kan. Dat vind ik zonde..

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:41

Nou dan moet je haar ook beslist niet dwingen uiteraard.Het moet een plezier zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:34

Inderdaad, ze zegt dat ze wel wil rijden maar doet het niet uit zichzelf en de manegelessen waren elke week weer brullen geblazen. Grondwerken doet ze dan weer wel uit zichzelf. Nu met de Corona de lessen al een tijdje stil liggen is er zo veel rust bij haar gekomen dat we zelf dus de keuze nu voor haar hebben gemaakt. Zekers ook omdat ze dus nooit wil rijden uit zichzelf, en uit zichzelf Jip eigenlijk dus niet pakt, ook niet voor het grondwerken. Dan is Jip beter af bij een sportief ruitertje die wel met hem wil rijden. :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:50

wat ontzettend jammer! Ik zou hem graag terugkopen maar heb er helemaal de tijd niet voor momenteel.

Anoniem

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:52

Ja ik vind het ook onwijs jammer, maar als we geen huurder en wel een koper kunnen vinden dan is dat ook goed. En als hij verkocht wordt dan zou ik ook graag de optie tot terugkopen houden mocht hij daar weer weg moeten, het is echt een top-pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:12

Er heeft vandaag een 8-jarig vriendinnetje van mn dochtertje op Jip gereden en wat was hij weer braaf! Het meisje zit nog totaal zonder evenwicht, verliest in de draf ook regelmatig haar beugels omdat haar benen alle kanten op gaan, en toch gaat Jip braaf door met zn rondje, ook wanneer ze los draaft met hem. Het deert hem niks, en ook zij kreeg hem op stem zo in draf en op stem ook weer terug naar stap en halthouden. Ze vond hem zo leuk dat ze vaker op hem wil rijden! <3
Als haar moeder het goed vind zal ik daar ook een filmpje van plaatsen!

Ze vroeg zelfs of ze, als ze hem beter kan sturen en haar ouders het ook goed vinden, ook bixie met hem mag starten. Zolang hij bij ons is leeft ze zich maar uit met hem! :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:39

En ze wil niet zo vaak rijden dat je hem kunt houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:43

Ze heeft zelf ook een pony staan die ze dagelijks moet rijden helaas..

Maar als Jip bijvoorbeeld voor 3 dagen in de week een ruiter vind, plus het meisje die al rijd dan wordt hij toch 4/5 x per week gereden, dan kan hij inderdaad prima blijven. Als hij een huurder vind net zo. Hij past namelijk super in onze kudde en dat is me ook heel veel waard. Maar ik vind het ook zonde als zo’n pony staat te niksen terwijl er zoveel potentie in zit en hij nog zo jong is. Als hij nu 10 jaar ouder was was het ook al anders natuurlijk..