[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:21

Dat is wel echt even schrikken zeg! Gelukkig kreeg hij weer een normale ademhaling en is de operatie geslaagd. Nu lekker bijkomen!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 17:29

Pff dat bijkomen verloopt ook niet zoals ik het zou willen :(

Vriendje heeft pijn, veel pijn... Hij ligt nog te veel en trilt over zijn hele lijf, de veearts is onderweg voor nog een extra dosering pijnstillers :(:)

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:49

Ai dat is echt heel vervelend.. arm ding...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 21:06

Oef! Hij staat weer en eet hooi alsof er nooit wat aan de hand is geweest *\o/*
Afbeelding

Post operatieve pijn noemde de veearts het...
Deze keer een collega van mijn vaste veearts (degene die ook bij de koliek van Jules kwam vorige week), heeft echt zijn tijd genomen, grondig onderzocht (getempt, geluisterd, parameters gecheckt, even laten wandelen, mest effe gecheckt, ..

Hij heeft een dosis metacam gekregen in het bloed, dat zou normaal voldoende moeten zijn, mocht morgen blijken dat dit toch niet het geval is, moet ik even terug contact opnemen met de dierenarts...

Kort daarna nog een telefoontje van mijn vaste DA gekregen hoe het ging, dat vond ik heel fijn :j Heb hem nog gevraagd of het ook te maken zou kunnen hebben met zijn weerstand. Het snelle neervallen en nu die pijn... Dat zou kunnen, maar het hoeft er niet mee te maken te hebben. Het kan ook te maken hebben met zijn pijngrens of iets wat tijdens de operatie een beetje klem heeft gezeten ofzo...

Hoe dan ook, ik ben blij dat hij nu weer van die pijn af is, want hij was echt heel zielig :(:)

Jules en Vlekje hebben vanavond lekker een worteltje en een banaantje door hen voer gegeven, om het gebrek aan aandacht een beetje te compenseren :=

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 12:25

:wave:
Afbeelding

Lou is weer helemaal oké! Duidelijk geen pijn meer en lekker nieuwsgierig :j Het is zo'n lief ding <3
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:12

Fijn dat het weer goed gaat met Lou ;)

kees87

Berichten: 14
Geregistreerd: 01-03-19

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:32

Leuk al die paarden foto's zeg!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 18:19

Zo, weer aan het werk na een weekje vakantie, altijd even wennen, zeker als je plots 3 paarden hebt om na je werk voor te zorgen in plaats van 2 haha :))

Lou staat nu ook nog voornamelijk op stal dat moest van de DA aangezien zijn stal 'een paardenvilla' is volgens hem, is dat het beste om infectie gevaar te voorkomen :(:) . Gelukkig heeft hij een lekker grote stal van 5x8 ongeveer, dus hij kan er wel wat in rond scharrelen (dus genoeg beweging ivm mogelijke zwelling)...

Ik ga dagelijks met 'm wandelen en vandaag hem ik hem gewoon nog lekker even buiten gezet na het werk! Nu kan hij nog 2 uurtjes buiten spelen (onder toezicht vanuit de woonkamer), morgen zet ik 'm de hele namiddag buiten en donderdag ook, als dat goed gaat, mag hij vanaf vrijdag gewoon de hele dag buiten :j

En dat onder toezicht ziet er dus zo uit als je door het raam naar ze roept <3
Afbeelding

Nog een klein vreugde dansje gisteren, want meneer een slobber *\o/*
Hij at eerst niets van 'krachtvoer', geen luzerne, geen pavo vital, geen slobber, ... Maar gisteren ochtend was de bak plots leeg, gisteren avond ook en die van deze ochtend was ook zo verdwenen, zelfs met een handje luzerne er doorheen :D !

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:28

Wat fijn dat het allemaal zo goed met hem gaat! Hoelang moet hij nu nog 'alleen' staan ivm je merrie en zijn net-ruin-zijn?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 18:31

Daar zijn de meningen nogal verdeeld over freetorun (grappig en heel ironisch je bokt naam in dit geval :)) ) mijn veearts vertelde me dat het hele nog vruchtbaar zijn een fabeltje is...
Maar als ik ervaringen van anderen lees, lijkt het me toch het beste om voorzichtig te zijn, ik zit namelijk echt niet te wachten op een veulentje van Vlekje :=
Aangewezen wordt zo'n 6 weken te wachten... Zijn hengsten gedrag zou met een week of 3 weg moeten zijn volgens de veearts. Ik moet daar dus echt nog wat info over inwinnen, voorlopig blijven ze in ieder geval nog even apart.

x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:59

Ik zou hem voor alle zekerheid nog sowieso 4 weken apart houden.
Toen ik mijn hengst liet castreren liet hij nog zeker 5/6 weken hengsten gedrag zien(willlen dekken en haantje de voorste spelen)
Nu staat hij rustig met 3 andere merries en zie je er niks van terug :o

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:31

Ja ik herinner me ook de wisselende verhalen/adviezen. Toen ik mijn ruin kocht, werd hij geruind voordat ik hem kon ophalen. Volgens mij vertoonde hij nog een week of 4 hengstgedrag (brullen naar merries, erecties etc).

Hij heeft toen wel 4 maanden met enkel ruinen buiten gestaan. Maar dat was meer een toevalligheid haha. Nu worden de dames nog vaak hengstig van hem, maar hij heeft het.volgens mij totaal niet door. 0 reactie haha

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 21:52

Ik houd hem voorlopig in ieder geval nog een tijdje apart, neem liever het zekere voor het onzekere in dit geval :) Lou vermaakt zich overigens prima zo en is blij dat hij zijn ei kwijt kan :):)



Zijn koker is wel behoorlijk gezwollen ondertussen... Die zwelling moet vanaf zaterdag wel af beginnen nemen, anders moet ik even contact opnemen met de veearts...

Jules is ook niet helemaal 100%, die heeft diarree :(:) Verder voelt hij zich wel oké en vertoont hij geen pijn tekenen ofzo. Ik denk dat het door de luzerne komt, ik had gisteren wat meer gegeven, mss toch geen goed idee voor hem. Er zit een klein beetje zand in zijn mest (voor de zekerheid ook maar even gecontroleerd) dus voor de zekerheid nog maar eens een kuurtje zand weg geven...

Verder gaat alles gelukkig goed met 'mijn langharig tuig' =:)
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:53

Hij loopt er goed bij hoor, en zo'n zwelling schijnt vrij normaal te zijn, wellicht dat je hem wat kan koelen met rustig stromend water uit een slang als hij dat pikt.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 22:58

Dat vertelde de da inderdaad ook bij de castratie dat zwelling normaal is :j maar ze moest na ongeveer 8 dagen wel afnemen, dus ik houd het mee in de gaten :)

Koelen raadde hij dan weer af, ivm mogelijke bacteriën in het water. Maar de wonden zijn nu netjes dicht aan het gaan, dus misschien kan ik dat ook nog proberen ja... Hij lijkt er in ieder geval geen last van te hebben gelukkig!

Gisteren hadden ze geluk trouwens, want er waren weer wat wilgen takken uit de boom gewaaid op school :D
Afbeelding

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:16

Ben vooral een stille meelezer maar hoe meer foto’s ik van jouw gezicht zie hoe “bekender” je me voor komt. Als ik me niet vergis woon je (nu) in Wuustwezel toch? Ben je daar in het middelbaar ook naar school gegaan? Ik ben zelf opgegroeid in Wuustwezel, ben ondertussen verhuisd maar mijn verzorg paard is een dikke twee weken geleden verhuist van Brecht naar Wuustwezel, super leuk om daar terug te komen! Ik woon nu in Merksem en voordien echt in Antwerpen stad, dus kan “den boeren buiten” erg waarderen! :j

Hopelijk zijn ze allebei snel helemaal opgeknapt!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 11:41

Steffi4 schreef:
Ben vooral een stille meelezer maar hoe meer foto’s ik van jouw gezicht zie hoe “bekender” je me voor komt. Als ik me niet vergis woon je (nu) in Wuustwezel toch? Ben je daar in het middelbaar ook naar school gegaan? Ik ben zelf opgegroeid in Wuustwezel, ben ondertussen verhuisd maar mijn verzorg paard is een dikke twee weken geleden verhuist van Brecht naar Wuustwezel, super leuk om daar terug te komen! Ik woon nu in Merksem en voordien echt in Antwerpen stad, dus kan “den boeren buiten” erg waarderen! :j

Hopelijk zijn ze allebei snel helemaal opgeknapt!


Dat klopt inderdaad, opt Stella ;) , nu ben ik wel heel benieuwd wie jij bent :D

De mest van Jules was al veel beter vanochtend! De koker van Lou blijf ik goed mee in de gaten houden :) dat monster heeft wel zijn voerbak gesloopt vannacht :roll:

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:15

Ik stuur je pb!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 19:08

Schuil watte mama?!
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:26

Oef een zwembad ;) hahahahahahaha

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 00:03

Ja, gelukkig wel eentje die snel weer leeg loopt ook! Deze foto is middenin de bui gemaakt, een half uurtje later is 80% weer droog :D Een klein deel blijft wel modderig hoor, daar kan je met weer als dit gewoon niet tegenop volgens mij :=

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:06

Zelfs mijn nieuw gedraineerde paddock staat blank, maar binnen een paar uur weer droog gelukkig ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 14:54

Ehm oké Lou?!
Afbeelding

Dat heeft Vlekje in die 2 jaar dat ze hier lopen niet eens geprobeerd :))

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:57

:') :')

Anoniem

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:58

:')