[VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:05

Wat super lief zeg!
En wat ziet hij er goed uit! :)

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:28

Wat super, hij wordt steeds knapper

Dees

Berichten: 18913
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:23

Wat een leuke update!
Wat een meevaller is hij toch, he?!

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:31

Wat heeft hij een superlief snoetje. En respect, hij ziet er echt al veel beter uit. Gaat vast goed komen samen. Veel success.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:32

Ik volg ook. Vind het een heel leuk paard dat alleen maar naar je toe kan komen. Ben benieuwd hoe hij er over een paard maanden uitziet!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:40

Wat een leukerd, mooi van je.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 11:24

Dank je wel voor de lieve en leuke reacties <3
Ja he dees, ben er zo blij mee! Een echte meevaller. Vanmiddag komt er een hopelijk een foto van onder het zadel. :D

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:18

Wat is ie leuk zeg! Toch nog een positieve draai dus aan het verhaal.

Ik volg mee :D

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 16:15

Hier een fotootje van mij en Dobbie. De eerste keer echt rijden. Nog niet om een huis over te schrijven maar het is ook pas de eerste keer behalve het passen van mijn zadel. :) Wees een beetje lief voor ons.
Afbeelding

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:17

Je past er netjes op, zo lijkt hij niet zo groot.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 16:21

Ik heb best lange benen en rijd met best lange beugels. Ben al een goede 50 kilo afgevallen maar wil er voor het mooie nog 10-15 kwijt alleen duurt dit super lang en gaat echt heel erg moeilijk. Met mijn 86 kilo lijkt hij dus ook minder groot :D

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:47

Je past er mooi op! Het rijden gaat vast ook helpen om je laatste kilo's kwijt te raken. Heel veel plezier met hem.

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:24

Nou ziet er helemaal niet stom uit hoor. Vind het er vriendelijk en relaxed uit zien zo voor een eerste keer, is toch aftasten.
Hij ziet er op zijn lijf ook al stukken beter uit. Nu met rustig in het werk zetten, zijn de spieren ook onderweg, dan wordt het straks denk ik een hele stoere knol!
Hoe is het met z'n plekjes?

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 18:42

Dank je wel, ze zijn helemaal dicht en de korstjes zijn eraf gevallen. Nu komen er mini donshaartjes op. :)

Dees

Berichten: 18913
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:24

Leuk plaatje hoor, jij hebt helemaal niets om je zorgen over te maken. 50kg afvallen, wat ongelooflijk knap van je, dat heeft veel doorzettingsvermogen gekost. Respect.

Paard kijkt vrolijk - wat heeft hij een leuke kol!

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 21:30

Pff wat een dag. Mag een zeurbericht ook?
Dobbie was erg lief met poetsen en zadelen, wat een lieve knuffel is het toch. Dacht voor het eerst alleen te rijden vandaag. Wat een drama was dat. Ik vrees dat of ik een kneus ben of ik zo'n slechte dag had dat niks goed ging.

Ben na een rondje lang en laag maar uitgestapt en heb een potje gehuild in ze manen. Wat ging het oer slecht zeg.. Ik zat niet lekker, met opstappen schoot hij weg, we gingen als een racemachine zonder rem de bak door en alles wat ik deed maakte het nog erger. Vrijdag komt mijn beste vriendinnetje weer. Hopelijk zijn we dan onszelf weer. Stoppen omdraaien, weg springen voor mijn been, kei hard tanden op elkaar en rennen, denk dat ik alles vandaag al heb gehad. Gelukkig, niet gevallen dat scheelt weer. Wil niet weten hoe dat voelt van zo hoog! ;) Volgende keer beter. Ik hou het maar op een ongelofelijke off day van ons saampjes. :o

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:50

Ah balen. Helaas zitten zulke dagen er ook tussen.
Iets positief! Heel leuk paardje. Ziet er al een stuk beter uit!

Offtopic: Als je die handelaar slecht voor zn paarden vind. Waarom doe je dat andere paardje er dan heen? Kan het niet uit Me hoofd krijgen dus denk vraag het gewoon haha

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 22:53

Dat mag je zeker vragen. Ik kan de wereld niet verbeteren. Heb geen geld voor het aankopen van meerdere paarden. Denk niet dat het mijn taak is om dan met een kapot paard te blijven zitten en hem daar met een lach op ze gezicht weer iemand te hebben opgelicht. Hij loopt tegen de lamp heeft een kapot onverkoopbaar paard en 1000 euro verlies moeten nemen op dobbie. Dat doet hem meer pijn. Het is sneu voor het paard maar ik ben geen wereld verbeteraar. Denk dat hij nu gedwongen zijn verantwoording wel moet nemen. Er zijn zoveel mensen die het in mijn ogen niet goed doen voor hun paard. Vind ik dat leuk? Nee helemaal niet. Heb ik geld in overvloed? Nee dus koos ik voor mezelf. Is dat een schande? Ik denk het niet. Had het ook graag anders gehad. Hoop dat ik het zo een beetje goed verwoord heb. Het blijft moeilijk. Degene die dit paard kapot heeft gereden had gewoon toen al moeten doen wat het beste was voor het paard. In dit geval inslapen ofzelf houden maarja..

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:02

Hmmm misschien is er een reden voor dat hij wat schraal stond bij de handelaar en is hij nu hij in goede conditie komt gewoon wat onopgevoed en stout. Hij moet wel stil staan bij opstappen.
Ik zou hem de volgende x voor je erop gaat eventjes longeren.

Dees

Berichten: 18913
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:36

Zeurbericht mag ook hoor, en wat jammer dat het is gebeurd.
Net wat Babootje ook zegt, volgende keer even longeren van tevoren, wellicht moet ie stoom afblazen.
Ik duim dat het de volgende keer gewoon weer leuk zal zijn!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:34

Dankjewel voor het antwoorden.en begrijp jou kant van het verhaal ook.

Nou nogmaals veel plezier met je knappie

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:49

Even een aanvullende vraag, heb je les met hem?
Ik zou zo snel mogelijk iemand erbij betrekken die je echt kan helpen met hem zodat je in ieder geval stapjes vooruit kunt maken met hem. Die boost hebben jullie allebei hard nodig.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:36

Wat een knapperd heb je daar! Leuk dat hij zo bij je opleeft en er steeds beter uit begint te zien.

En die 'baal-dagen' zitten er helaas ook bij. Hebben jullie les? En doe je aan grondwerk? Dat kan ook veel verschil maken. Veel plezier van deze knapperd, ik volg!

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:24

Baal dagen hebben we allemaal, dus die mag je zeker delen. Is voor ons allemaal denk ik zeer herkenbaar. Ik wil die 2 van ons ook wel eens achter het behang plakken en ben er ook wel eens echt overstuur vanaf gekomen. Niks ergs aan :)

Mijn eerste gedachte was ook dat hij misschien gewoon wat stout wordt omdat je hem nu alle verzorging geeft die hij nodig heeft. Hij gaat zich weer goed voelen, dus eigenlijk is het een compliment dat hij nu zo doet :')

Misschien inderdaad even eerst longeren en tijd spenderen aan die basis dingen zoals opstappen. Misschien heeft hij dat wel nooit echt goed geleerd.

Elisa2

Berichten: 37160
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:41

Jullie zijn een leuke combi samen! ik ga met de rest mee..baaldagen horen er ook bij. Grondwerk en les kan behulpzaam zijn om even op de goede weg te komen.