[VOLG] Van lelijk eendje naar....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knackebrod

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: omgeving Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:47

Leuk aansprekend hoofdje heeft hij! En een betere plek dan bij jou kan hij niet treffen!
En hij zie't er al zo happy uit op de wei. :)

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:48

Ik heb Boy altijd al een leuke naam gevonden voor een schimmel (als roepnaam) en past ook nog eens vind ik :D

Spritely

Berichten: 11
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:55

Ik volg ook! Wat een lief hoofdje heeft hij!

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:59

Wat super leuk dat jij hem hebt gekocht! Ik zag hem op facebook staan en was meteen verliefd op dit paardje. Helaas heb ik er zelf al 2 en een 3e word teveel.

Ik ga je zeker volgen en hoop dat je heel veel plezier hebt met hem en hij bij jou

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:59

Ik ga ook volgen! Mijn lieve schimmeltje was ook zo mager en onbespierd.

Echt een knapperd! En wat heeft hij een lief en aansprekend koppie!

Marlenepony

Berichten: 203
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:04

Ik ga volgen! Ik kwam hem ook tegen op fb en schrok erg van hoe hij eruit zag..

Ben blij dat hij zon goed baasje getroffen heeft en ben heeeel benieuwd wat voor knappe kerel hij gaat worden <3

xIeer
Berichten: 246
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:08

Wat een aansprekend knap koppie heeft 'ie! <3
Ik volg!

Nevaya

Berichten: 360
Geregistreerd: 08-08-08

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:17

Deze ga ik ook volgen! Had hem ook voorbij zien komen en vond hem meteen leuk, alleen heb ik zelf al een 'opknapper' staan dus nog een werd een beetje te veel van het goeie. Fijn dat hij zo goed terecht gekomen is!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:22

Een beetje een late reactie maar natuurlijk volg ik jullie ook! Ik vind hem leuk. <3 Blij dat jij hem een fijn huisje kan geven en met geduld en liefde hem rustig op knapt.

Qua castreren, ik heb mijn pony wel naar de kliniek gebracht maar het gebeurd hier ook geregeld gewoon op stal aangezien het toch niet steriel is. Kliniek had ik zelf een beter gevoel bij maar dat is persoonlijk. :)

moniiquee

Berichten: 1056
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: Boxmeer

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:28

Hij heeft een leuk koppie <3
Komt vast helemaal goed, met zoveel goede verzorging!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:33

Ik doe normaal nooit aan volgtopics, maar deze heb ik nog voorbij zien komen op FB en het brak mijn hart :n

Ben benieuwd hoe hij er over een tijd gaat uitzien! Hij zal vast snel opknappen met de juiste verzorging <3

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:37

Ik volg wat een leukerd zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:38

Wat een mooi projectje! Goed ook dat je meteen de tandarts erbij hebt gehaald, dat kan al zoveel schelen. :j

Wel verschil ik met anderen in dit topic van mening over de rug: toen ik mijn projectje anderhalf jaar geleden ophaalde met dezelfde ribben en precies dezelfde rug bleek dat een verre van gezonde rug. Het is inderdaad geen karperrug (die zijn star) maar een rug die bol wordt getrokken door een verkeerde spierspanning. Als je daar te lang niets aan doet dan kan die bolling zich permanent vastzetten in de lendenen, wat helaas bij de mijne is gebeurd. Ik zou daar dus zo snel mogelijk een goede osteopaat naar laten kijken, zeker als je vervolgens gaat castreren en hij dan door de pijn van de castratiewond ook nog een week of langer met extra ver bol getrokken lendenen en breed gezette achterbenen loopt.
De osteopaat heeft hier echt wonderen verricht; al meteen aan het einde van de eerste afspraak liet hij zijn rug in het midden zakken en had hij opeens iets van een schoft. Heel mooi om te zien.
Wat paarden met deze rug ook heel typisch hebben is dat ze bijzonder ruim overstappen met de achterbenen, en er dus heel 'goed lopend' uitzien. Ze lopen echter verkeerd omdat ze het been niet vanuit het bekken naar voren bewegen maar vanuit de lendenen, en daardoor kan het been onnatuurlijk ver naar voren gezwaaid worden. Als jouw paard ook opvallend (haast onnatuurlijk) ruim loopt voor zo'n slecht bespierd paard, dan zou ik er zeker een osteopaat bij halen. :)

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 00:00

Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik had m'n osteo al getagd in het Facebook bericht om hem voor te stellen dus was ik zeker van plan. Waar ik nu even mee tob is dat ik niet alles tegelijk wil doen omdat het als het goed is veel invloed gaat hebben op z'n (al zo zwakke) lijfje.

Ik zal even overleggen wat zij en de DA beter vinden qua planning dankjewel! Ik had nu tandarts, castreren en daarna osteo voor ik beetje met hem aan longeer werk ga beginnen.

Anoniem

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 00:06

De goede volgorde is inderdaad lastig. Tandarts zou ik sowieso ook eerst doen, want de klem kan het kaakgewricht wat ontzetten en dan kan de osteo dat daarna mooi meenemen. Hetzelfde geldt denk ik ook voor de castratie: als je hem daarvoor helemaal los laat maken en vervolgens zet hij zich twee weken lang krom en scheef door de castratienaweeen dan is al het osteo-werk ook voor niets geweest. Hoe snel ze na een castratie wil komen weet ik niet, ik denk dat dat ook afhangt van hoelang hij last blijft houden van de wond, maar dat weet je osteo wel.
Ik kan als je wilt wel even kijken of ik een foto heb van [***]'s rug en wat daar aan is gedaan.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 07:33

Ik ben m ook tegen gekomen op FB en schrok ervan!

Geweldig dat je hem hebt kunnen overnemen, veel plezier met hem! :)

Dat met die rug; mijn 4 jarige heeft die bolling ook (is nog steeds dunnetjes omdat hij erg aan het groeien is) en met de juiste training en osteopathie kan dat nog heel veel bijtrekken. Vooral nu hij zo dun is lijkt het erger dan het is.

xRaisin

Berichten: 1760
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 07:55

Wat een knapperd en wat fijn dat hij bij jou terecht is gekomen! Hopelijk knapt hij snel op!

Frouke91
Berichten: 35
Geregistreerd: 03-01-13
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 07:56

Yes! Uitgelicht *\o/* *\o/*

Ik volg live :o

Komt helemaal goed bij jullie!!!

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 10:05

xyzutu2 schreef:
De goede volgorde is inderdaad lastig. Tandarts zou ik sowieso ook eerst doen, want de klem kan het kaakgewricht wat ontzetten en dan kan de osteo dat daarna mooi meenemen. Hetzelfde geldt denk ik ook voor de castratie: als je hem daarvoor helemaal los laat maken en vervolgens zet hij zich twee weken lang krom en scheef door de castratienaweeen dan is al het osteo-werk ook voor niets geweest. Hoe snel ze na een castratie wil komen weet ik niet, ik denk dat dat ook afhangt van hoelang hij last blijft houden van de wond, maar dat weet je osteo wel.
Ik kan als je wilt wel even kijken of ik een foto heb van Rio's rug en wat daar aan is gedaan.


Dankje voor je mening! Die volgorde had ik nu ook dus houd ik die aan :j

Leuk uitgelicht :D

Ja Frouke jij ziet hem elke dag hihi

lisselotje
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-10-06

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:06

ben benieuwd..ik volg :-)

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:32

Ik volg ook gezellig mee! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij op gewicht is en in zijn bespiering zit.

simoneval
Berichten: 141
Geregistreerd: 13-05-14
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:58

Ik ga je ook volgen. Zo goed dat je hem hebt gekocht. Wij hebben zelf ook zo een ijslander, was sterk verwaarloosd mager en bang en nu heb ik er een top kinderpony aan. Is onwijs lief en echt knuffel geworden.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:29

Leuk topic! Ik volg je ook hier!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:47

Leuk! Ik volg ook :)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:51

Ik heb hem gisteren in het echt gezien. Toen ik langs scheurde op mijn scooter stond je in de bak met een man ernaast geloof ik? Ik heb er alle vertrouwen in, wordt vast een suuupergave Uk :-)