[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:38

Ik ga hier een beetje zagen, maar is een supplement voor zijn artrose geven misschien eens goeie test? Want typisch voor artrose is stijfheid bij nat weer, koud weer en beter wanneer het droger of warmer wordt. Probeer misschien eens wat te geven voor zijn artrose

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:46

Maar welk supplement helpt zo goed dat je er op korte termijn iets aan ziet? Die heb ik nog niet gevonden, op de smooth locomotion na, maar die is niet specifiek voor artrose.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:16

Spijtig genoeg weinige. Of er moest iets van pijnstilling inzitten. Maar glucosamine is al niet de ontzettend hoge prijs om te geven

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:26

Artrose is wel duidelijk iets wat verslechterd bij rust. En er is beginnende artrose in de rug vastgesteld dus vandaar dat het mij dus ook juist interessant zou lijken om dat gebied opnieuw op de foto te zetten.

En glusoamine helpt pas na maanden...als het al helpt. Zijn wel hele dure therapieën die kunnen helpen, zoals bv stamceltherapie.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:53

Babootje schreef:
Hij oogt op de filmpjes nu ook een stuk minder stijf dan een paar weken geleden en het onder het zadel filmpje. Misschien dat het warmere weer toch wat voor hem doet.


Hij staat nu nog op pijnstilling toch Art? Dat is iets dat we ook niet moeten vergeten. Dus misschien niet het weer maar lijkt de pijnstilling wel degelijk iets te doen.
Ben benieuwd wat er uit het DNA onderzoek komt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 14:46

Babootje schreef:
Babootje schreef:
Hij oogt op de filmpjes nu ook een stuk minder stijf dan een paar weken geleden en het onder het zadel filmpje. Misschien dat het warmere weer toch wat voor hem doet.


Hij staat nu nog op pijnstilling toch Art? Dat is iets dat we ook niet moeten vergeten. Dus misschien niet het weer maar lijkt de pijnstilling wel degelijk iets te doen.
Ben benieuwd wat er uit het DNA onderzoek komt.
klopt, staat op pijnstillers nog een dikke week. Wat de scintigrafie betreft wil ik deze alsnog doen. Het zekere voor het onzekere nemen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 22:19

Vandaag toch gestart met longeren.

Heb een stukje gefilmd en na 15 minuten longeren ook een stukje van het uitstappen gefilmd, misschien is er verbetering te zien na goed warm gewerkt te zijn.


Uitstappen


Wat ik zelf zie is dat hij toch ruim overstapt met de achterbenen. Maar wel met de teen over de grond sleept elke keer. Vooral in draf. Stijf in de rug/lendenen

Maar in vrijheid toch weer dat stijfheid of twijfelachtig bewegen in stap.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:56

Ik vind dat hij meer deinst in zijn rug, wat voor mij betekent dat hij deze nu meer durft loslaten. In ieder geval ook juist dat stuk net voor en na het SI gewricht. Nog niet zoals ik het ‘graag’ zie, maar dat is ook mogelijk door Limo zijn bouw.

Verder richt hij regelmatig zijn hals op, maar zie ik hier geen pijnreactie op.

Voor zo rondje te lopen zie ik er weinig alarmerend aan, vooral jong paard en niet getraind. Dus ook geen heel actief achterbeen, maar dat verwacht je nu ook niet perse!

Ik vind hem linksom beter als rechtsom.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:58

Balou_k schreef:
Ik vind dat hij meer deinst in zijn rug, wat voor mij betekent dat hij deze nu meer durft loslaten. In ieder geval ook juist dat stuk net voor en na het SI gewricht. Nog niet zoals ik het ‘graag’ zie, maar dat is ook mogelijk door Limo zijn bouw.

Verder richt hij regelmatig zijn hals op, maar zie ik hier geen pijnreactie op.

Voor zo rondje te lopen zie ik er weinig alarmerend aan, vooral jong paard en niet getraind. Dus ook geen heel actief achterbeen, maar dat verwacht je nu ook niet perse!

Ik vind hem linksom beter als rechtsom.

Maar dit is tijdens/ door de pijnstilling, als ik me niet vergis.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:59

Azmay schreef:
Balou_k schreef:
Ik vind dat hij meer deinst in zijn rug, wat voor mij betekent dat hij deze nu meer durft loslaten. In ieder geval ook juist dat stuk net voor en na het SI gewricht. Nog niet zoals ik het ‘graag’ zie, maar dat is ook mogelijk door Limo zijn bouw.

Verder richt hij regelmatig zijn hals op, maar zie ik hier geen pijnreactie op.

Voor zo rondje te lopen zie ik er weinig alarmerend aan, vooral jong paard en niet getraind. Dus ook geen heel actief achterbeen, maar dat verwacht je nu ook niet perse!

Ik vind hem linksom beter als rechtsom.

Maar dit is tijdens/ door de pijnstilling, als ik me niet vergis.


Tijdens volgens mij inderdaad.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:13

Lijkt er dan dus wel op dat hij pijn had, als hij nu met pijnstillers op zoveel beter beweegt?

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:19

Het is idd een verschil wat we nu zien. Hij loopt ruimer, laat nog niet direct los in de lendenen maar toont ook niet meer zo vast als eerst.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 10:05

Als hij beterde moest er verder onderzoek gedaan worden. Alleen durft de dierenarts dus geen écho of foto's te doen omdat limo moeilijk is. En ze dus niet weet hoe ze hem verder moet onderzoeken. Vandaar mijn keuze om dan scintigrafie te laten doen op de kliniek.

Hij krijgt inflacam, dus pijnstillers met ontstekingsremmende werking.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:21

Je hebt in ieder geval een duidelijke vervolgstap nu.

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:53

Maar je weet nu dus dat hij met pijnstillers/ontstekingsremmers in principe goed loopt. Dus de uitslag van dat onderzoek heb je nu. Ik zou dus daarmee nu stoppen en niet de 2 weken vol maken, zodat je zo snel mogelijk de vervolgstappen kunt nemen. Bij Equitom navragen hoe lang hij zonder pijnstillers moet staan voor de vervolgonderzoeken en die inplannen. En ondertussen kijken of hij weer slechter wordt zonder de pijnstillers, want het zou mij niets verbazen als het warmere weer ook degelijk een invloed heeft op zijn bewegingspatroon.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:55

Ik vind hem duidelijk makkelijker bewegen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 11:41

oji schreef:
Maar je weet nu dus dat hij met pijnstillers/ontstekingsremmers in principe goed loopt. Dus de uitslag van dat onderzoek heb je nu. Ik zou dus daarmee nu stoppen en niet de 2 weken vol maken, zodat je zo snel mogelijk de vervolgstappen kunt nemen. Bij Equitom navragen hoe lang hij zonder pijnstillers moet staan voor de vervolgonderzoeken en die inplannen. En ondertussen kijken of hij weer slechter wordt zonder de pijnstillers, want het zou mij niets verbazen als het warmere weer ook degelijk een invloed heeft op zijn bewegingspatroon.

Dat weet ik al. 1 week moet hij ertussen laten

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:15

Op dit filmpje loopt hij prima, als dat inderdaad met pijnstillers is dan zou ik een vervolg afspraak maken om hem verder te laten onderzoeken.

Ik kwam net je andere topic tegen, maar ik denk dat het belangrijk is om eerst echt alles goed in kaart te brengen/ uit te sluiten voordat je aan andere opties denkt.

Op het filmpje zie ik ook dat hij erg scheef is, en rechts z'n korte kant is dus spiertechnisch kan er ook nog wel het ea mee spelen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 20:56

filmpje vandaag
ben gewoon gaan voeren. Wou limo wortel geven, maar hij wou zich totaal niet laten enaderen, kwam zelf ook niet voor de wortel. Hij gaf een nerveuze indruk en rende uit zichzelf steeds weg zonder dat ik achter hem aan zat of echt naar hem toe ging.
Zelfs mijn vriend zag dat hij niet goed liep, zei ook meteen rechtsachter.

Betere kwaliteit want had mijn camera mee.


fototjes ook gemaakt.
Spirit lijkt echt schimmel te worden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vooral die "deuk" thv de lendenen baart me ook wel zorgen.
Afbeelding

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:08

Art ik vind hem nog steeds beter lopen als dat hij deed. Maar wat is voor jezelf de meerwaarde om nu iedere dag te filmen?
Geen commentaar maag gewoon een vraag. Maar mij idee maak je jezelf alleen maar gek mee.
Je weet nu dat met pijnstillers beter loopt. Dus je moet gewoon onderzoek gaan doen in een kliniek. Niemand hier op bokt kan erin kijken. Dus laat het gewoon even zoals het nu is. En maak jezelf niet gek met filmpjes en dingen vergelijken.
Geniet van het mooie weer en je paarden. En probeer het verder een beetje los te laten en je focus dus ergens anders te leggen.
Tot jullie in de kliniek zijn geweest weet je toch niks. En inslapen is het nu echt te vroeg voor en je zal geen dierenarts vinden die dit wil doen zonder Een degelijke diagnose .
Dus ga morgen lekker wandelen met je pony’s en geniet

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 21:35

Ik film gewoon graag zijn manier van lopen. Deze kan ik vergelijken met eerdere filmpjes van vorig jaar bv
En heb eigg weinig bewegend beeldmateriaal van beide paarden.
Daarnaast waren er enkelen die zeiden elke dag te filmen als ik ging longeren.
Nuja longeren dus niet gedaan omdat hij zo al nerveus genoeg was. Spirit is wel bij mij komen staan en heb ik kunnen kroelen terwijl ik hem wortels gaf. En normaal is limo er dan als de kippen bij, maar deze keer bleef hij langs de draad op en af rennen of ijsberen.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:09

Liep hij slechter nadat je hem gelongeerd hebt? want spierpijn oid zou natuurlijk ook goed kunnen. Daarnaast is hij ook echt behoorlijk scheef en daar kunnen ze ook kreupel door gaan lijken te lopen.

De "deuk" bij de lendenen is niks om je zorgen over te maken, paard is vreselijk onbespierd.

Het lijkt me vreemd dat een DA een paard niet verder durft te onderzoeken, met verdoving en assistentie komen ze vaak een heel eind.

Spirit ziet er goed uit trouwens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:22

Die deuk bij de lendenen is idd heel normaal. Ik had een ouder paard die door een peesblessure zo'n 9 maanden stil stond en zijn bespiering compleet verloor. Die kreeg ook een deukje in de lendenen maar nadat hij weer aan het werk ging was het ook zo weer verdwenen.

Ga vooral geen spoken zien. Je maakt jezelf helemaal gek.
Spirit is absoluut een schimmel :) Over een paar jaar is hij helemaal wit.

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:43

Ik heb je filmpje gekeken maar had nav he tekst een ander beeld verwacht. Ik zie geen zenuwachtig of gestresst paard. Nu ken ik hem niet natuurlijk :) maar ik zie niet direct tekenen van stress in zijn lichaamstaal. Een paard met stress heeft een veel hogere spierspanning, Limo loopt in stap lekker met zijn hoofd te deinen. Dat hij zich niet laat benaderen kan tal van redenen hebben, misschien zelfs zo simpel als dat hij het 'spelletje' doorheeft of misschien liever naar het gras aan de andere zijde wil.

Probeer je er niet blind op te staren, zo kun je ieder paard kreupel denken als je blijft zoeken en analyseren :(:) ik bedoel het zeker niet als kritiek, maar juist om je er voor te bewaken dat je niet te veel zorgen gaat maken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:59

Ik zie ook geen gestrest dier trouwens, gewoon een lollig lekker aankeutelen paard dat happy is. Ok zijn rug is zo stijf als een plank en achter dat iets stijvere been maar verder geen drama dingen. Wel beter dan zonder pijnstillers. Maar hij gebruikt al zijn benen goed, veert lekker door met draven en er zit genoeg actie in

Een vraag trouwens, schiet me nu te binnen wat bij mijn oude tinker opens speelde. Die gunde zichzelf niet goed plat te gaan liggen omdat hij als kuddeleider vond dat hij altijd maar alert moest zijn. Met als gevolg een steeds strammer wordend lijf.

Zie je beide dieren wel liggen, of zie je op hun lichaam dat ze wel liggen ook?