[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 15:21

Sizzle ik vraag toch ook of het kan, of het niet te vroeg is. Is toch duidelijk een vraag?

Vandaag even met limo bezig geweest. Eerst beetje gehoorzaamheid gedaan. Daarna rechts van hem gaan staan en bij tekenen van rust beloond en dan een stukje verder naar achter gaan staan.
Ook de achterbenen aangeraakt. Ik Zou het niet gefilmd hebben als ik zag dat limo te gespannen was of als ik gevoel had dat die zou wegspringen.



Selfietje
Afbeelding

En lekker paar uurtjes op het gras
Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:32

Alleen degene die het paard goed kent of uit ervaring naar het paard kijkt weet of iets te veel/ te weinig /te vroeg /te laat is.
Je kan echt nooit op basis van wat foto‘s en een verhaaltje adviseren waar iemand mee moet beginnen wat dat betreft.
We kunnen wel zeggen: joh laat hem gewoon onder wapperend plastic doorlopen, maar als hij daar mentaal niet klaar voor is dan ben je juist verder van huis daarna. Als je daar vragen bij hebt: neem les.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:36

Sizzle schreef:
Alleen degene die het paard goed kent of uit ervaring naar het paard kijkt weet of iets te veel/ te weinig /te vroeg /te laat is.
Je kan echt nooit op basis van wat foto‘s en een verhaaltje adviseren waar iemand mee moet beginnen wat dat betreft.
We kunnen wel zeggen: joh laat hem gewoon onder wapperend plastic doorlopen, maar als hij daar mentaal niet klaar voor is dan ben je juist verder van huis daarna. Als je daar vragen bij hebt: neem les.


Wat betreft de basis bij Spirit lijkt het me ook gewoon slim om er iemand bij te hebben die het in 1 keer goed kan doen en kan vertellen wat er fout gaat. Want heel moeilijk is het niet om dingen als voetjes geven en netjes aan een lijn mee lopen aan te leren, maar er blijkt bij Art toch net iets mis te gaan waardoor het erg moeizaam gaat allemaal.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 19:51

Azmay, ik ben gewoon zeer weinig met spirit bezig. Voetjes geven kon die al dankzij mijn zus die dat geregeld deed op de manege. Meelopen oefende ik daar ook al.
Aanraken op meerdere plaatsen kan nu ook gewoon Los in de wei.
Moet zeggen dat hij juist sneller is gevorderd sinds hij op de wei staat.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:00

Ik denk dat Spirit veel koeler in het koppie is als Limo en dat beter bij jou past Art.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:07

Art_Ificious schreef:
Azmay, ik ben gewoon zeer weinig met spirit bezig. Voetjes geven kon die al dankzij mijn zus die dat geregeld deed op de manege. Meelopen oefende ik daar ook al.
Aanraken op meerdere plaatsen kan nu ook gewoon Los in de wei.
Moet zeggen dat hij juist sneller is gevorderd sinds hij op de wei staat.

Maar hij heeft nog permanent een halster om of niet?
Zou ik voor de veiligheid, irritatie en broei met het warme weer toch zo snel mogelijk af doen.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:31

Ineke2 schreef:
Ik denk dat Spirit veel koeler in het koppie is als Limo en dat beter bij jou past Art.


Enerzijds denk ik dat ook, maar ik ben een beetje bang dat hij ook redelijk intelligent is en waar Limo dan enkel gaat rennen zou dat bij een coole kikker ook heel anders kunnen uitpakken. Er was zo‘n filmpje afgelopen jaar waar je ook zag hoe hij haarfijn wist bij welke weidemaatjes wat veroorloofd was. Denk dus wel dat hij een consequente duidelijke aanpak nodig heeft.
Art, hij had toch vorig jaar ook een keer naar je uitgehaald?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 20:52

Sizzle schreef:
Ineke2 schreef:
Ik denk dat Spirit veel koeler in het koppie is als Limo en dat beter bij jou past Art.


Enerzijds denk ik dat ook, maar ik ben een beetje bang dat hij ook redelijk intelligent is en waar Limo dan enkel gaat rennen zou dat bij een coole kikker ook heel anders kunnen uitpakken. Er was zo‘n filmpje afgelopen jaar waar je ook zag hoe hij haarfijn wist bij welke weidemaatjes wat veroorloofd was. Denk dus wel dat hij een consequente duidelijke aanpak nodig heeft.
Art, hij had toch vorig jaar ook een keer naar je uitgehaald?

Die stamp was niet exprès of kwaad bedoeld. Dit kwam doordat hij schrok van de stalhond die ineens achter ons kwam toen ik een rondje over het erf ging. Ik was op 4 stallen van spirit 's stal verwijderd dat moment. Spirit had de hond gezien en geschrokken, hierbij had hij mij omver getrokken want ik had de hond net niet op tijd gezien waardoor ik verrast werd door spirit' s vlucht. Spirit raakte in zijn vlucht nog iets en omdat ik ook nog eens viel bokte of stampte hij tegen mijn hoofd. Als ik niet viel was dat dus niet gebeurd. Dus dat kan je hem helemaal niet kwalijk nemen. Ik had hem toen ook nog maar net 1 maand. Het vertrouwen was toen even geschaad maar is wel weer goed opgebouwd.

Hij reageert tevens enorm goed op lichaamstaal. Als ik hem achteruit wil hebben is er niet veel voor nodig.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 17:44

Wel jammer dat ik op filmpje met limo plots geen reactie krijg.

Heb een vitaminekorrel gehaald :) dat werd hier ook aangeraden door 1 of meerderen.
En een nieuw groter hooinet om in de stal te hangen.
Had ook even naar de vliegen maskers gekeken maar hadden alleen grote maten liggen (de Horta).
Die zal ik dus toch online bestellen.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:59

Je paard is 5 en je kan zijn been aanraken wat je voorheen ook al kon.
Wat wil je precies horen? Oh wat knap dat hij met het warme weer lekker relaxed was?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 18:02

Yeah lekkere reactie weer goed bezig >;)

Volgens mij werd mij juist a geraden veel te oefenen op het been rechtsachter aanraken. Dussss doe ik dat en krijg ik dit soort reactie?
Echt top!!

Nou goed, als het zo gaat kan ik beter geen updates posten. Want op positieve dingen komt amper reactie maar op negatieve of zelfs gewoon een vraag een hoop negativiteit/commentaar
Jammer voor zij die wel geïnteresseerd waren.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:06

Niet aardig nee, had heus wel anders gekund.

Vooral lekker dooroefenen ermee, zodat er straks niet eens meer over na hoeft te denken en dan opeens denkt verrek niks lastigs meer aan gaat vanzelf :j

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:21

Excuus, maar wellicht moet je soms ook gewoon realiseren dat een filmpje waar iemand zijn paard aait voor buitenstaanders niet echt wereld nieuws is en dus geen reacties opleverd.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:22

Dat ziet er beter uit!
Limo staat ook echt van : Oke, en nu?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 18:32

Hij had wel wat spanning (zie je aan zijn kin/lippen) maar hij bleef staan. Bij kriebelen aan de hak ging het hoofd wel weer wat allerter omhoog maar dat was het ook.

Heb wel gemerkt dat de spieren in de hals net voor de schoft hard aanvoelen. Misschien dus toch die spierwaarden laten nakijken?

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:34

Je paard kan ook gewoon gespannen zijn. Ik zou er niet teveel achter zoeken.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:34

Ik denk dat je even moet stoppen met vanalles te denken en te zien en gewoon ermee naar de kliniek rijden. Dat gaat jou zelf zooo veel rust geven in je hoofd. Je gaat nu vanalles zien volgens mij. Denk echt dat je dit voor jezelf ook gewoon nodig hebt, want je merkt zelf toch ook dat je echt op eieren loopt bij limo, als je weet hoe of wat kan je tenmiste doen wat goed is ipv altijd proberen en doen zonder echte progressie!

BigOne
Berichten: 38336
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:40

Je vult zoveel voor je pony's in, niet normaal. Laat ze eens gewoon paard zijn en ga er ook zo mee om. Doe je jezelf en hun een groot plezier mee. En ik zie al weer een kanteling aankomen, de aandacht word verlegt naar Spirit, prima maar zorg nu eerst eens dat je weet wat er met Limo aan de hand is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:42

Art_Ificious schreef:
.

Heb wel gemerkt dat de spieren in de hals net voor de schoft hard aanvoelen. Misschien dus toch die spierwaarden laten nakijken?


Wat dacht je van helemaal laten nakijken? Dan weet je voor eens en altijd hoe de vork in de steel zit :)
En ik denk dat het je ook geld bespaard ipv steeds kleine behandelingen die helemaal niets doen.
als je dat bij elkaar op telt zul je waarschijnlijk ook schrikken van het bedrag.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:43

Ik zou het ook echt bij 1 beslissing houden. Laten onderzoeken of niet laten onderzoeken. Niet steeds wel,niet,wel,niet,inslapen,wel,niet. Gaat je zoveel rust geven. Balen dat het lekker weer alweer weg is.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:44

Midden 2017 schreef je al dat hij zo mak was op zijn achterbenen als je ze aanraakte:
„ik kan hem overal aanraken, zelfs binnenkant van achterbenen en de testikels“

Vervolgens flipt hij weer een keer, dan is hij weer braaf, dan flipt hij weer en nu is hij weer braaf. Volgende keer als het waait flipt hij waarschijnlijk weer.
Er zit gewoon geen echte voortgang in wat dat betreft maar iedere keer als het goed gaat stel je je plannen fors naar boven bij en als het dan weer mis gaat dan komt er een rampscenario bij kijken over wat hij allemaal heeft.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:53

Ik snap echt niet meer waarom je nog steeds adviezen vraagt en er vervolgens niks maar dan ook helemaal niks meer mee doet.
Ik wil je daarom als laatste succes wensen en mag hopen dat je echt eens iets van onderzoek laat doen waarbij je blijft en niet terug gaat krabbelen

rien10
Berichten: 14733
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:03

Al 162 pagina’s aandacht voor TS en haar paard. Ik snap het wel.

Het brengt TS iets waar ze kennelijk behoefte aan heeft: aandacht.

BigOne
Berichten: 38336
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:25

rien10 schreef:
Al 162 pagina’s aandacht voor TS en haar paard. Ik snap het wel.

Het brengt TS iets waar ze kennelijk behoefte aan heeft: aandacht.

En dit is niet het eerste topic wat zo lang doorgaat.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:34

Joh dan blijf je toch lekker weg uit die topics?
Snap het niet, tig x zeggen dat ts vooral gek is op aandacht. Dat is wel zo, maar weet wel dat de gebruikers van bokt haar dat ook geven. Positief en negatief.
Reageren dat het nergens toe leid en zoveel pagina’s lang etc...

Denk je eens in wat jij zelf van zo’n uitspraak ( meerdere!) zou vinden als dat tegen jou gericht was?

Kies er dan voor om niet te reageren, dan krijgt Ts geen aandacht, maar ook geen negatieve reactie te verwerken.