[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 20:30

karuna schreef:
Deken lijkt wel ok te passen. Maat kleiner is te krap vrees ik. Je weet pas na paar dagen hoe hij echt zit na wat inzakken en soepel worden.

Draadje hoger kan misschien?

Een gekke vraag trouwens, ipv voorzichtig aarzelend dingen doen met misschien zelf een twijfelende uitstraling. Heb je de hupla gewoon doen variant al eens gebruikt bij hem? Sommige paarden en honden worden argwanend als de baas traag en voorzichtig op zijn hoede beweegt. Dan gaan dieren soms uit van er is een gevaar. Die hebben meest baat bij hupla deken op alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Resolute aanpak en houding van de baas dus.

Geen aah koetsjie koetsjie maar hop vooruit

Als ik dat doe heb ik limo gegarandeerd niet meer in de hand. Heb dat 1x geprobeerd en leidde tot losrukken en kapotte rijhandschoenen bij mij.
Nu heb ik de 2e poging vandaag wel met een meer strengere aanpak gedaan. Maar zomaar eve opleggen moet ik zeker niet proberen, dan trekt die mij gewoon om. Hij stond nu al door de benen gezakt, klaar om weg te rennen zodra het deken op de rug lag en ik het goed legde. Heb enkele keren streng Née gezegd en hoofd naar mij toe gevraagd.

Draad hoger kan ik waarschijnlijk het makkelijkste bereiken met afstandsisolatoren deze loodrecht in de weide palen draaien.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:33

die eerste overgang draf naar galop k komt omdat die de deken eng vindt. dat is goed te zien. maar daarna loopt ie wel aardig toch?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 20:37

NenaC schreef:
die eerste overgang draf naar galop k komt omdat die de deken eng vindt. dat is goed te zien. maar daarna loopt ie wel aardig toch?

Loopt vlot maar met spanning doordat die de deken dus eng vind. Het is al wel erger geweest dat die in rengalop door de wei rent en daarbij dus uitglijers maakt. (2 jaar geleden) Aanstellerij want daarna ging die gewoon weer wandelen door de wei met spirit.
Een aansteller hebben is ook niet het leukste eerlijk gezegd.
Had deze reactie eigg niet meer verwacht omdat hij vlak na het loslaten van hem juist rustig wegstapte en kuierde door de wei.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:50

maar hij zoekt zelf wel de ontspanning weer op dus dat is toch tof! :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:52

Deken is te groot. Hij ligt aan de voorkant tegen de schoft aan en trekt bij de borst. De achterkant is te lang en trekt daarom ook de deken naar achteren.

De naad waar de staartflap aan de deken zit moet op het begin van de staartwortel liggen. Als je dat bij deze deken doet en je trekt vervolgens de voorkant naar voren zodat de deken glad ligt, vermoed ik dat de borstsluiting los hangt aan de voorkant (en naar beneden).
Als ik er morgen aan denk, zal ik bij mijn ruin eens foto’s maken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 20:55

Dat dacht ik idd al dat die te groot was.
Lastig bij limo. Want die bordeau was 115 en net te kort maar bij de borst ook best ruim. De fleecedeken van décathlon is 115 maar dan zijn de brillen half bloot dus daarmee twijfelde ik enorm tussen 115 en 125.
Een tussenmaat zou ideaal zijn.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:58


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:02

Het merk maakt inderdaad nogal uit. Mijn ruin hoef ik geen amigo te geven, dan zit de voorkant te krap als de achterkant goed zit (je ziet dan twee punten waar z’n schouderpunten zitten). Hij past de Bucas Select Outdoor en Irish goed. Die hoef ik bij mijn merrie dus weer niet aan te doen, want zij is smaller. Zij past de Bucas freedom, mijn ruin dus weer niet.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 21:03

Harley was kleiner en had 125 van décathlon en andere merken. (HH en BR zo uit m'n hoofd)

Kan helaas niet allemaal merken gaan kopen en deze dan weer laten liggen omdat het niet past. Beetje zonde dan vind ik.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:06

Ik heb al meerdere dekens besteld, gepast (oud laken eronder) en weer teruggestuurd. Een goede test bij mij is altijd de deken opdoen, voorkant vast maken, aan de achterkant eraan gaan hangen en dan kijken hoe de deken ligt.
Ligt ie tegen, op of achter de schoft dan afkeuren, staan de voorkanten aan de zijkant opzij/open dan afkeuren, zie je de punt van de schouder met treklijntjes dan afkeuren, etc.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:07

Je kunt ze ook passen met een laken of andere schone deken eronder en gewoon ruilen als het niet past.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:07

Art, ik kan wel kijken of ik nog wat heb liggen voor je? Ik gok dat je ook maat 175 moet hebben? Volgens mij heb ik nog wel wat dekens liggen die ik voor mijn ruin niet fijn passend vind en dus weg mogen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 21:11

175 ondeelengte bedoel je Ghostattack? Ik denk het wel want 165 is steeds te klein (billen bloot en net die wil ik warm houden)

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:12

Ja 175 onderlengte inderdaad!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 21:14

Wil wel proberen :)

Qua onderzoeken Ben ik er ook uit. Ga hem op kliniek zetten (morgen namiddag bel ik) en dan mogen ze eerst een scintigrafie doen. (hele lichaam)

MyWishMax

Berichten: 25453
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:17

Art_Ificious schreef:
NenaC schreef:
die eerste overgang draf naar galop k komt omdat die de deken eng vindt. dat is goed te zien. maar daarna loopt ie wel aardig toch?

Loopt vlot maar met spanning doordat die de deken dus eng vind. Het is al wel erger geweest dat die in rengalop door de wei rent en daarbij dus uitglijers maakt. (2 jaar geleden) Aanstellerij want daarna ging die gewoon weer wandelen door de wei met spirit.
Een aansteller hebben is ook niet het leukste eerlijk gezegd.
Had deze reactie eigg niet meer verwacht omdat hij vlak na het loslaten van hem juist rustig wegstapte en kuierde door de wei.


Zo deed mijn vorige ook. Was wel dekens gewend al (hoewel hij de 1e keer op de grond lag in zijn box, omdat ik hem gewoon opgooide) maar ik ging nieuwe vliegendeken opgooien in het land. Even spannend met opleggen, loopt daarna rustig weg, komt vlaagje wind onder en hij ontplofte. Voordeel van deken is dat die er niet afvalt en hij was er snel aan gewend. :+

Maar hij is idd te groot, helaas. Misschien als hij uit gaat zwaren dat hij wel past? Ik zag pas een filmpje op YT waarbij uitgelegd werd hoe een deken hoort te liggen en dat de meeste mensen te grote dekens hebben. Juist omdat wij de kont bedekt willen hebben, maar een stukje aan de achterkant bloot hoort dus. Zal eens kijken of ik hem kan vinden.

MyWishMax

Berichten: 25453
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:19


Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:19

Art_Ificious schreef:
Wil wel proberen :)

Qua onderzoeken Ben ik er ook uit. Ga hem op kliniek zetten (morgen namiddag bel ik) en dan mogen ze eerst een scintigrafie doen. (hele lichaam)


Ga morgen gelijk even voor je kijken op stal :j Heb een hele verzameling aan dekens :P

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 21:22

Thnx Ghostattack :)

Dit was de Bordeaux ik dacht van BR
Afbeelding

En de fleece 115 Decathlon
Afbeelding

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:22

Je deken is te groot.Er is ergens een filmpje van Bucas hoe een passend deken moet liggen als het past.Op je filmpje stelt hij zich niet aan hij vlucht voor je deken,omdat het vluchten niet helpt geeft hij zich over en aanvaard het.
Dekens zijn idd een ellende om goed passend te vinden,bij die van mij past Amigo ook goed.Maar ik dacht eens een uitstap te doen naar een ander merk en de deken die op het eerste zicht goed paste bleek achteraf te schuiven.En een deken van bucas kon ze uit krijgen met alle sluitingen dicht,geen idee hoe ze dat deed.

MyWishMax

Berichten: 25453
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:24

beatje schreef:
Je deken is te groot.Er is ergens een filmpje van Bucas hoe een passend deken moet liggen als het past.Op je filmpje stelt hij zich niet aan hij vlucht voor je deken,omdat het vluchten niet helpt geeft hij zich over en aanvaard het.
Dekens zijn idd een ellende om goed passend te vinden,bij die van mij past Amigo ook goed.Maar ik dacht eens een uitstap te doen naar een ander merk en de deken die op het eerste zicht goed paste bleek achteraf te schuiven.En een deken van bucas kon ze uit krijgen met alle sluitingen dicht,geen idee hoe ze dat deed.


Die post ik net hierboven idd :j

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:24

beatje schreef:
Je deken is te groot.Er is ergens een filmpje van Bucas hoe een passend deken moet liggen als het past.Op je filmpje stelt hij zich niet aan hij vlucht voor je deken,omdat het vluchten niet helpt geeft hij zich over en aanvaard het.
Dekens zijn idd een ellende om goed passend te vinden,bij die van mij past Amigo ook goed.Maar ik dacht eens een uitstap te doen naar een ander merk en de deken die op het eerste zicht goed paste bleek achteraf te schuiven.En een deken van bucas kon ze uit krijgen met alle sluitingen dicht,geen idee hoe ze dat deed.


Dit presteerde mijn ruin afgelopen winter met een winterdeken met VASTE hals _O- Letterlijk niks aan stuk of los, gewoon heel netjes uitgetrokken en in de stal gedropt :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:27

De rode ziet er ook wat lang uit. De fleece is aan de voorkant een soepjurk, maar de lengte is wel aardig.

BigOne
Berichten: 38417
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:35

Over je besluit van de scintigrafie , top want dat kleine stukje stap na het rondcrossen vind ik er zeker niet fijn uitzien. Hij kan dan wel uit zijn dak gaan door de deken maar als ze schrikken dan lopen ze wel ondanks eventuele pijn. Benieuwd wat er uit de onderzoeken komen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:38

Je tweede poging is een goede manier om met hem om te gaan :j dat hij dan een keer gaat rennen is niet erg daar heeft hij dan weer van geleerd.

Goed dat je hem naar de kliniek brengt! Probeer echt duidelijk aan te geven wat je ziet en qua onderzoek al gedaan hebt en de rest moeten zij doen en zeggen hoe onderzoeken.