[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8459
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:01

Hilary schreef:
Ghostattack schreef:
Ik ben eventueel (nog steeds) bereid om langs te komen, ook al zit TS voor mij ook niet dichtbij. Alleen kost het mij geen benzine, enkel tijd en dat vind ik niet zo erg :) Wil niet zeggen dat ik enorm ervaren of gediplomeerd ben, absoluut niet! Maar ik ben wel bereid om TS hulp te bieden :j

En dan ga ik wel met je mee. Ik ben wel gediplomeerd.

Ik heb het echt al vaker overwogen om te gaan helpen, maar ik heb een reisafstand van 2+ uur. Dat betekent dat het geen regelmatige lessen kunnen zijn, en dan heeft het niet heel veel nut imo. Echter, dit is wel een geval apart nu met die bandages / verbanden...


Heel lief dit!!!

Leo

Berichten: 50200
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:02

Hilary schreef:
Ghostattack schreef:
Ik ben eventueel (nog steeds) bereid om langs te komen, ook al zit TS voor mij ook niet dichtbij. Alleen kost het mij geen benzine, enkel tijd en dat vind ik niet zo erg :) Wil niet zeggen dat ik enorm ervaren of gediplomeerd ben, absoluut niet! Maar ik ben wel bereid om TS hulp te bieden :j

En dan ga ik wel met je mee. Ik ben wel gediplomeerd.

Ik heb het echt al vaker overwogen om te gaan helpen, maar ik heb een reisafstand van 2+ uur. Dat betekent dat het geen regelmatige lessen kunnen zijn, en dan heeft het niet heel veel nut imo. Echter, dit is wel een geval apart nu met die bandages / verbanden...


+:)+ +:)+

BigOne
Berichten: 38486
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:05

ts, ik heb je al eens de tip van een appel met daar een kalmerend middel in gegeven, waarom niet proberen. En een paard aan een halster grijpen is niet slim. zelfs een protesterende shet houd je dan niet, Wanneer je een lang halstertouw vastklikt, handschoenen aan en best paard wanneer je dan niet het hoofd om krijgt. Maar twee mensen hier bieden hun hulp aan, laat ze komen voor je nog veel verder van huis bent want Limo is je gewoon de baas.

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:08

Als er nog een persoon nodig is en ik kan op het moment dat de rest mogelijk zal komen... Ik woon vlakbij, maar zie het niet zitten om dit zonder mensen met kennis van zaken te proberen.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:17

Art_Ificious schreef:
Heleennn schreef:
Zo dramatisch altijd. Een paard wat bij mij zo loopt te poedersuiker mag nog wel een extra rondje lopen tot hij moe is. Ik krijg echt de kriebels van hoeveel eieren er onder dit paard gelegd worden. Wij hebben er ook zo een op stal die al gaat rennen als je een bezem hoger dan de knie tilt om aan te vegen. Ben je toch echt wel mooi klaar mee als die gaat rennen op de wei, kon hem natuurlijk niet pakken ook al stond al de rest al binnen en bleef hij als enige over. Ja dan moet ie maar gaan rennen, net zolang tot hij het zat is. Duurde niet lang of ik kon hem pakken. En ja, de eerste keer had ik hem bij z'n halster en trok hij zo los dat mijn nagel mee afscheurde. Nog maar een extra rondje dan... Ik ben het eens met Charaz, dit gaat toch nergen heen... Ik kan het gewoon niet meer aan om dit allemaal te lezen, dus ik stop er maar mee :Y) :')

Nou fijn dan had je deze reactie ook achterwege kunnen laten!!

Verdwijn uit het topic of kom persoonlijk helpen als je denkt het te kunnen, maar ga niet zeiken dat ik er eieren onder leg. Je weet half niet wat ik allemaal al geprobeerd heb.


Je zet echt de meest miniscule dingen in dit topic, van een gespannen oor tot hoe limo je volgens jou aankijkt en wat dat dan betekent. Niet gek dat wij er dan vanuit gaan dat alles wat in dit topic staat ook alles is wat er gaande is :+ Als er nog zoveel andere dingen zijn die jij geprobeerd hebt en die niet in dit topic staan, ben ik razend benieuwd wat dat dan allemaal mag wezen. Ik ga niet in mijn auto springen en 2 uur rijden om iemand te helpen die zo'n houding en attitude heeft, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken volgens mij? Toch weer lief dat je het vraagt. Je gaat nu weer ontstippen en 'ermee kappen' dus zoek gewoon je eigen rust op. Ik heb de reactie niet achterwegen gelaten, want ik wilde gewoon na een lange stilte van mijn kant (na veel adviezen, maar was je alweer vergeten denk ik) echt effe zeggen wat ik er van vond. Dat jij daar dan geen boodschap aan hebt is prima hoor, laat ik m'n slaap niet om.

Succes ermee +:)+

Avalanche

Berichten: 16275
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:20

Oh dear me.........

Tja ik kan het niet oneens zijn met de kritische reacties.
Als er iemand bij mij in de buurt woont die wil helpen, ga ik graag mee trouwens.

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:51

Ghost en Hillary, misschien een tip om het via een pb te sturen, aangezien TS nu behoorlijk van streek is/lijkt en schreef dat ze het topic wilde ontstippen. Ik vind het echt top dat jullie haar en Limo willen gaan helpen <3 .

Overigens snap ik wel dat Art nu zo van streek is, hoe dan ook is het behoorlijk prut natuurlijk als je paard zo alle vertrouwen weer kwijt is en met afgezakte bandages in de wei staat -O- .

Een dier weet het nooit zo te waarderen als je ze door een kliniek laat onderzoeken en er een dikke rekening voor hebt betaald.
Vanuit het dier gezien logisch, maar vanuit de mens denk je dan wel eens _-:( _-:(

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:54

Achterom schreef:
Er zijn al zoveel mensen die TS geholpen hebben....

Dat klopt, maar blijkbaar heeft dit niet voldoende geholpen om te zorgen dat TS in een semi-spoed situatie zoals nu haar paard kan helpen. Of dat ligt aan het paard, TS, de hulp, de omstandigheden, de locatie, het weer of iets anders laat ik in het midden. Ik ken namelijk geen van allen.
Blijft over dat je een paard niet nog weken kan laten lopen met afzakkende bandages / verbanden en wat hulp is dan best handig.

@sintara: ik heb al een pb van TS. Ghostattack en ik kennen elkaar ;)

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:55

Oh super :D ! Engeltjes.
Met goed teamwork moet het vast wel lukken *\o/*

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:11

Super van jullie!

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:17

Super *\o/*

BigOne
Berichten: 38486
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:26

Ts dreigt altijd met ontstippen/wegblijven uit haar topics wanneer haar kunde een beetje in twijfel word getrokken. Maar helaas is het wel de waarheid, natuurlijk zal Limo wel uitkijken na al die behandelingen. Maar wanneer jij de afgelopen dagen de fout hebt gemaakt om hem twee keer bij het halster te pakken en het is hem gelukt om zich meteen los te trekken dan heb je niet met een zielig paard maar met een onkundige baas te maken. Dat je dat niet wil horen is logisch maar accepteer dan de hulp die hier geboden word anders zijn jouw uitgaven straks voor niets geweest want hoe wil je hem revalideren wanneer je hem niet eens in handen krijgt, eerst weer drie maanden aai aai helpt hier niet.

Avalanche

Berichten: 16275
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:27

bigone schreef:
Ts dreigt altijd met ontstippen/wegblijven uit haar topics wanneer haar kunde een beetje in twijfel word getrokken. Maar helaas is het wel de waarheid, natuurlijk zal Limo wel uitkijken na al die behandelingen. Maar wanneer jij de afgelopen dagen de fout hebt gemaakt om hem twee keer bij het halster te pakken en het is hem gelukt om zich meteen los te trekken dan heb je niet met een zielig paard maar met een onkundige baas te maken. Dat je dat niet wil horen is logisch maar accepteer dan de hulp die hier geboden word anders zijn jouw uitgaven straks voor niets geweest want hoe wil je hem revalideren wanneer je hem niet eens in handen krijgt, eerst weer drie maanden aai aai helpt hier niet.

Spijker op de kop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110838
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:51

TS komt echt wel weer terug in dit topic. Ze is al zo vaak 'ontstipt' en toch weer terug gekomen.
En de adviezen zijn hier allemaal gegeven door mensen die echt het beste met TS en Limo (en Spirit voor hebben). Ik zie niemand hier TS afzeiken, maar TS reageert wel heel heel giftig en aangebrand om de mensen die het niet zo bedoelen. Ergens is dat begrijpelijk, maar je moet het er wel mee eens zijn dat dit een onhoudbare situatie is die niet zo had hoeven gebeuren als er eerder adequaat was ingegrepen in de opleiding en africhting van Limo.
Maar goed, dat is achteraf praten. Ik hoop dat de bokkers die contact hebben met TS ook iets kunnen uitrichten en dat er snel positieve vorderingen zijn! :j Misschien is er ook een Belgisch paardenforum met ervaren mensen die in de buurt wonen en willen helpen? Er was toch ook een Belgisch Bokt?

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:21

Ik heb momenteel een horrorweek qua drukte, ik woon in de buurt maar ik heb pas ten vroegste komende maandag tijd. Ik mag hopen dat Limo tegen die tijd van zijn bandages is verlost.

Zo niet, hoor ik het natuurlijk graag, maar ik ga er even vanuit dat het niet nog een week gaat duren...

Edit: ik ben geen instructrice of trainer, maar ik ben hoog in het bloed staande jonge springpaarden gewend, ook groen uit het land komende hengsten die dan rondom op de foto moeten voor keuring en dat soort spul. Voor een noodgeval als deze wil ik Limo met alle liefde komen vasthouden, knapperd als ie zich lostrekt :))

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:33

Oh art ik snap je onmacht zo goed. Zoveel geld uitgegeven en nu werkt het niet om hem te pakken te krijgen. Ik zou echt de hulp aanvaarden van de lieve blokkers zodat ie verlost wordt van het verband. Kun je daarna weer verder. Gewoon doen, je hebt niks te verliezen!

zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:57

Wauw, wat fijn dat er mensen zijn die aanbieden om te helpen!! Super!

Ik hoop dat ts de hulp aanneemt zodat in ieder geval het verband er af kan. Daarna maar weer verder zien.

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:26

De ploeg is bij elkaar geraapt en vertrekt morgenmiddag naar België :P Gaat vast goed komen!

Esther_r20

Berichten: 2414
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:28

Ghostattack schreef:
De ploeg is bij elkaar geraapt en vertrekt morgenmiddag naar België :P Gaat vast goed komen!


Toppers!
Art, wat fijn dat je wat hulp krijgt.
Dan kan je daarna weer je band met Limo herstellen. Het is niet niks allemaal voor zo'n gevoellig paard

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:32

Ideaal, ik ben benieuwd en hoop dat het lukt allemaal!

Avalanche

Berichten: 16275
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:35

Ghostattack schreef:
De ploeg is bij elkaar geraapt en vertrekt morgenmiddag naar België :P Gaat vast goed komen!

Ik heb er zin in :)

MyWishMax

Berichten: 25479
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:36

Wat super Art, Ghostattack en Hilary.

Art, het is enorm zuur, en dat is zacht uitgedrukt, dat je zo je best hebt gedaan om alles uit te laten zoeken, dan zo'n enorme rekening krijgt en Limo vervolgens zo reageert. Hopelijk lukt het met de hulp morgen en kan jij verder met alles weer opbouwen met Limo en hem vervolgens ook zo opvoeden dat hij stabieler wordt. Het zal enorm hard werken worden, maar ik hoop dat het jullie samen lukt!

oji

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:36

Wat fijn!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37359
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:36

Oh wat een fijn nieuws dit <3 toppers zijn jullie. Nu hopen dat morgen de verbanden eraf kunnen zonder dat er schade is aan mens dier en materiaal :j

Gnome
Berichten: 8459
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:36

Veel succes toppers!!