[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16064
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:12

Bedankt Furrow :+:

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:16

Avalanche81 schreef:
Bedankt Furrow :+:


Vind wel fijn dat jullie ze vrijblijvend blijven steunen echt zalig <3

Avalanche

Berichten: 16064
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:17

Af en toe is een happy ever after ook wel leuk he? <3

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:17

Furrow schreef:
Ik vind best opvallend om onresprctvol te reageren op onrespectvol zijn.

Veel succes ts

De bepaalde personen reageren al een tijdje onrespectvol naar de ts. Het is ook goed dat ze niet meer reageert. Als je het hele topic leest merk je dat iemand onzeker is.Wat hier gebeurt is gewoon pest gedrag on-line,en dat is zo makkelijk anoniem met een grote mond achter laptop ,computer ,of gsm en de tablet hebben we ook nog.
gelukkig heeft de Ts nu hulp gevonden in bepaalde mensen.En dan alsnog moeten personen hier hun poot op komen lichten om te komen pissen.Dat vind ik pas onrespectvol.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:20

Dank je wel beatje :)

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:05

Fijn dat het goed gaat en dat Art nu gestructureerd hulp heeft. Zou wel leuk zijn af en toe hier iets te lezen of Limo opknapt van de behandeling en als er een leuke mijlpaal bereikt is. Zijn toch naast een aantal z.... tch ook een heel aantal mensen hier geweest die oprecht met Art en Limo begaan zijn en altijd hun best gedaan hebben om haar van advies te voorzien. Gewoon een update af en toe in de vorm van een mededeling, geen vragen om advies. Maar goed dat is aan Art uiteraard.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:06

beatje schreef:
De bepaalde personen reageren al een tijdje onrespectvol naar de ts. Het is ook goed dat ze niet meer reageert. Als je het hele topic leest merk je dat iemand onzeker is.Wat hier gebeurt is gewoon pest gedrag on-line,en dat is zo makkelijk anoniem met een grote mond achter laptop ,computer ,of gsm en de tablet hebben we ook nog.


Dat vind ik dus echt niet het geval. Ik denk dat de meesten hier ontzettend begaan zijn en waren met Art en dr pony's. En dat soms scherp uit de hoek werd gekomen hoorde daarbij maar is allerminst pesten Dat heb ik hier echt niet gezien. Dus even een update is best netjes.
Ik snap de keuze, 300 adviezen is echt niet handig, maar ben wel benieuwd naar jullie plan. Jullie zijn ca 2 uur onderweg geweest naar Art. Hoe gestructureerd is jullie hulp nu eigenlijk?

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:00

Nou, slotje dan maar?

Als TS niet meer wil regeren, wat ik volkomen begrijp!!

Maar dan heeft een volg topic weinig toegevoegde waarde.. Hier gaan alleen maar mensen lopen zeiken.


Ik vind het érg jammer.. Ik las elke pagina mee.. Elk advies dacht ik over na..
Oprecht jammer.

Ik hoop dat deze 2 er samen uit gaan komen en zo niet dat Limo dan een baasje krijgt die wel de ervaring heeft en de kunde.
Maar ik ben van mening dat je héél veel kunt leren als je maar advies aanneemt, en dat laatste ontbrak bij TS helaas heel vaak...
Ik hoop dat ze het nu inziet dat ze met hulp echt verder komt... <3

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:27

Ik zou ook gewoon graag oprecht weten hoe het verder gaat, want dat is natuurlijk ook een beetje het nut van een volgtopic lijkt me. Het zou gewoon zonde zijn als het hier eindigt. Ik ben ontzettend benieuwd of de bokt top crew nog verder gaat helpen of enige tips gegeven :D

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:29

Ik snap wel dat TS hier niet weer wil plaatsen, zowat iedereen trekt haar kunde in twijfel.
Je kan mensen niet verplichten welke pony ze moeten kopen. TS heeft nu handvaten gekregen door een groepje bokkers die zich echt (top!) in wilden zetten voor haar. Blijf dan niet telkens hameren dat ze een makke pony had moeten kopen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:14

Ah art komt wel terug :) en indien niet is het ook goed.

Het is wel respectloos trouwens :D niet onrespectvol.

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:24

beatje schreef:
Furrow schreef:
Ik vind best opvallend om onresprctvol te reageren op onrespectvol zijn.

Veel succes ts

De bepaalde personen reageren al een tijdje onrespectvol naar de ts. Het is ook goed dat ze niet meer reageert. Als je het hele topic leest merk je dat iemand onzeker is.Wat hier gebeurt is gewoon pest gedrag on-line,en dat is zo makkelijk anoniem met een grote mond achter laptop ,computer ,of gsm en de tablet hebben we ook nog.
gelukkig heeft de Ts nu hulp gevonden in bepaalde mensen.En dan alsnog moeten personen hier hun poot op komen lichten om te komen pissen.Dat vind ik pas onrespectvol.

Dit dus. Zo zie je maar weer dat het voor bokt nog niet zo makkelijk is om mensen in hun waarde te laten. Het is dan ook een enorme opluchting om te zien dat de groep zich over TS en haar pony ontfermde, Ze deden dit uit medemenselijkheid en compassie voor de pony, daarmee zijn ze een voorbeeld voor anderen.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 01:22

Ik vind het jammer dat er nu een 'discussie' komt. Ik hoop dat Art goede adviezen heeft gekregen en een opstapje om zelf verder te gaan nu. Natuurlijk is het jammer dat ze niet reageert, ik vind het leuk om updates te lezen als het goed gaat, maar ze is niks verplicht en als ze na 200 pagina's denkt, stik erin, dan is dat gewoon pech :D

Super van de meiden dat ze zijn komen helpen en ik hoop dat Art nu lekker met Limo aan de slag kan met de revalidatie :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110726
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 03:51

Pipodipo schreef:
Dit dus. Zo zie je maar weer dat het voor bokt nog niet zo makkelijk is om mensen in hun waarde te laten. Het is dan ook een enorme opluchting om te zien dat de groep zich over TS en haar pony ontfermde, Ze deden dit uit medemenselijkheid en compassie voor de pony, daarmee zijn ze een voorbeeld voor anderen.


Je generaliseert anders wel flink en laat mensen dus zelf ook niet in waarde.
'Bokt' bestaat nog altijd uit heel veel verschillende mensen met verschillende meningen. Er is geen één 'Bokt'.
Daarnaast zie ik helemaal geen mensen die hier op TS inhakken, maar juist mensen die met haar en Limo en Spirit begaan zijn.

Verder lijkt het me prima als TS dit topic links laat liggen. Dat is haar goed recht.

SayaJones

Berichten: 11937
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:45

Maiske schreef:
Avalanche81 schreef:
Tja zo gaat het soms :+ dat is het leven. Maar ik ben blij dat je blij bent voor TS :)


Ik ben vooral blij voor die twee.... Die twee van mij waren niet zo geduldig ;)


Waarom moet dit er nou weer achteraan? Zo'n nare sneer naar TS toe.
Als het je niet bevalt, ga dan ook uit het topic.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:58

Nynkster schreef:
Ik snap wel dat TS hier niet weer wil plaatsen, zowat iedereen trekt haar kunde in twijfel.


Ja maar... dat is toch niet zo gek? En opzich is het helemaal niet zo erg niet kundig te zijn, maar Art en haar ponies hebben ook niet het juiste netwerk om zich heen (mede door de verhuizing) om danwel óf goed te revalideren en de juiste zorg te verlenen en faalt er ook in dit zelf op te bouwen. Daarom moeten er 4 wildvreemden van het internet (topactie trouwens, heldinnen! Heel tof!) aan te pas komen. Ik weet niet hoe ik dit vriendelijker of aardig moet brengen. Art erkent haar eigen niveau in het handelen met paarden niet.

Nynkster schreef:
Je kan mensen niet verplichten welke pony ze moeten kopen. TS heeft nu handvaten gekregen door een groepje bokkers die zich echt (top!) in wilden zetten voor haar. Blijf dan niet telkens hameren dat ze een makke pony had moeten kopen.


Klopt als een bus. Maar eigenlijk moet Art wel zelf de verantwoordelijkheid nemen die past bij een minder makke pony. Ofwel trainen, trainen en trainen op simpele dingen en als het zelf niet lukt (met een beetje relativeringsvermogen zou je wel kunnen concluderen dat na 3 impulsief gekochte ponies die allen weinig correcte training hebben ontvangen) goede hulp erbij zoeken óf verkopen. Ik vind het kwalijk dat dat niet gebeurt en dat het internet moet komen helpen ok n verbandje af te doen. Wat was er gebeurd zonder de topactie van de bokkers?

En dat is het nadeel van allesnop internet gooien - iedereen vind er wat van. Wat dat betreft is het inderdaad verstandiger om hier niks meer te plaatsen. Ik hoop dat ARt de adviezen ter harte neemt en de hulp van bokkers dichterbij ook aanneemt zodat er geen mensen 300 km moeten rijden voor het verrichten van een simpele handeling.

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:03

Cayenne schreef:
Pipodipo schreef:
Dit dus. Zo zie je maar weer dat het voor bokt nog niet zo makkelijk is om mensen in hun waarde te laten. Het is dan ook een enorme opluchting om te zien dat de groep zich over TS en haar pony ontfermde, Ze deden dit uit medemenselijkheid en compassie voor de pony, daarmee zijn ze een voorbeeld voor anderen.


Je generaliseert anders wel flink en laat mensen dus zelf ook niet in waarde.
'Bokt' bestaat nog altijd uit heel veel verschillende mensen met verschillende meningen. Er is geen één 'Bokt'.
Daarnaast zie ik helemaal geen mensen die hier op TS inhakken, maar juist mensen die met haar en Limo en Spirit begaan zijn.

Verder lijkt het me prima als TS dit topic links laat liggen. Dat is haar goed recht.

Fijn Cayenne, jij verwoordt de bokt-mentaliteit op een manier die ik niet voor elkaar zou krijgen.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:13

Waar gaat dit zelfs nog over, als TS niet meer gaat reageren en nu een goed plan heeft opgesteld en hulp heeft kan het topic eindelijk wel op slot denk ik? Ik zie niet zo goed in waarom er nu nog steeds discussie zijn, alles is gezegd lijkt me...

Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:50

tmr001 schreef:
Nynkster schreef:
Ik snap wel dat TS hier niet weer wil plaatsen, zowat iedereen trekt haar kunde in twijfel.


Ja maar... dat is toch niet zo gek? En opzich is het helemaal niet zo erg niet kundig te zijn, maar Art en haar ponies hebben ook niet het juiste netwerk om zich heen (mede door de verhuizing) om danwel óf goed te revalideren en de juiste zorg te verlenen en faalt er ook in dit zelf op te bouwen. Daarom moeten er 4 wildvreemden van het internet (topactie trouwens, heldinnen! Heel tof!) aan te pas komen. Ik weet niet hoe ik dit vriendelijker of aardig moet brengen. Art erkent haar eigen niveau in het handelen met paarden niet.

Nynkster schreef:
Je kan mensen niet verplichten welke pony ze moeten kopen. TS heeft nu handvaten gekregen door een groepje bokkers die zich echt (top!) in wilden zetten voor haar. Blijf dan niet telkens hameren dat ze een makke pony had moeten kopen.


Klopt als een bus. Maar eigenlijk moet Art wel zelf de verantwoordelijkheid nemen die past bij een minder makke pony. Ofwel trainen, trainen en trainen op simpele dingen en als het zelf niet lukt (met een beetje relativeringsvermogen zou je wel kunnen concluderen dat na 3 impulsief gekochte ponies die allen weinig correcte training hebben ontvangen) goede hulp erbij zoeken óf verkopen. Ik vind het kwalijk dat dat niet gebeurt en dat het internet moet komen helpen ok n verbandje af te doen. Wat was er gebeurd zonder de topactie van de bokkers?

En dat is het nadeel van allesnop internet gooien - iedereen vind er wat van. Wat dat betreft is het inderdaad verstandiger om hier niks meer te plaatsen. Ik hoop dat ARt de adviezen ter harte neemt en de hulp van bokkers dichterbij ook aanneemt zodat er geen mensen 300 km moeten rijden voor het verrichten van een simpele handeling.


Die simpele handeling bleek volgens de helpers toch niet zo simpel. Een goed aangebracht verband haal je er niet "even" af, dat moet je met moeite afknippen of, zo deed mijn DA het, met een vlijmscherp mesje doorsnijden.
Bij mijn paard was er een verdoving voor nodig waar je een gemiddelde Brabander compleet mee platlegt plus de praam. En dat was het braafste paard van stal dat zich door kinderen met enkel een touwtje om de nek de wei liet afhalen. Niet te vergelijken met een paar als Limo.

TS, ik ben ook wel benieuwd hoe het verder gaat, al snap ik volledig dat je hier niet meer wil posten want het is toch nooit goed voor iedereen.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:43

xLes schreef:
Die simpele handeling bleek volgens de helpers toch niet zo simpel. Een goed aangebracht verband haal je er niet "even" af, dat moet je met moeite afknippen of, zo deed mijn DA het, met een vlijmscherp mesje doorsnijden.
Bij mijn paard was er een verdoving voor nodig waar je een gemiddelde Brabander compleet mee platlegt plus de praam. En dat was het braafste paard van stal dat zich door kinderen met enkel een touwtje om de nek de wei liet afhalen. Niet te vergelijken met een paar als Limo.

TS, ik ben ook wel benieuwd hoe het verder gaat, al snap ik volledig dat je hier niet meer wil posten want het is toch nooit goed voor iedereen.


Dat snap ik heel goed, maar ik zou dan versterking uit de omgeving optrommelen (weideeigenaresse, zus, oud-stalgenootjes) en desnoods de da inschakelen voor verdoving, niet mn paard maar met verband laten staan omdat het mij alleen niet lukt. Dat hoort bij je verantwoordelijkheid als paardeneigenaresse vind ik.

Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:58

Daar ben ik het absoluut mee eens ;) Ik had zelf ook eerder de DA gebeld, die kan verdoven/praam zetten en heeft de goede materialen om het verband snel te verwijderen.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:10

Hoe gaat het nu met Limo?

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:54

idylle schreef:
Hoe gaat het nu met Limo?

Ik denk niet dat dit topic nog door zal lopen, heb het idee dat het nu wel afgerond is en aangezien ts ook bewust niet meer reageert ga ik er vanuit dat dit ook niet meer gaat komen :) Dus ik denk niet dat je nog een antwoord moet verwachten, waarmee ik niemand veroordeel, ts moet dit zelf weten dus allemaal prima zo :)

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:02

Ah jammer zou dat zijn zeg!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:38

Ik heb/had geregeld contact met Avalanche, ts zal idd niet meer posten maar alles gaat goed