[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:00

Klinkt als een fijne rit! Ze zal altijd een beetje eigenzinnig blijven maar jullie hebben wel steeds meer goede ritten ertussen :j

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 11:26

Hi allemaal, ja @Judith, Pien en Cera, het gaat steeds beter. Maar het gekke is dat ik in het vorige huis, heel erg veel alleen gereden heb, lange ritten gemaakt heb en dat is allemaal nooit een probleem geweest, behalve het schrikken. Hier hebben we toch weer met een ander soort gedrag te maken. Hier is het schrikken nu bijna weg, maar nu is er een race-eend naar boven gekomen. Ik hoop echt meer te gaan trainen als er er een bak is. Vanmiddag ook weer even opstappen.

Toch werkt het brein van een paard heel bijzonder. Ik maak me ongerust over de jeuk bij de meisjes, spray me een ongeluk, smeer, masseer etc. Nu bij de d.a. weer butox besteld. Haat dat, maar vooral Poupette wordt echt helemaal gek van de jeuk. Toch luizen denk ik. Alle spullen die ik nu heb en die zeggen dat ze daar ook tegen helpen, zijn of de luizen immuun geworden of de productbazen jokken.

Afijn, Callas heeft ook nog eens erg last van de knoetjes. Toch kan ik dat nog wel bijhouden met 2x pd een vliegenmiddel erop te spuiten en laat naar buiten en vroeg naar binnen. Maar toch heeft ze korstjes op haar hals. Ik heb teetreeolie gekocht in sprayvorm. Het gekke is, (vandaar dat ik dat brein van een paar niet begrijp) als ik Callas met vliegenspul spray is er niets aan de hand. Behalve het geluid erg dicht bij haar oren dat vindt ze niet leuk, maar verder staat ze gewoon te dutten. Ik kom voor het eerst met die teetreespray. Sla haar manen omhoog en ze vindt het gewoon niet goed dat ik het spray. Al voordat de vloeistof eruit kwam. Ze kent die fles zelfs niet. Zou hun reuk zo goed zijn dat ze dat vies vindt ruiken? Dus moest ik een halstertje omdoen, sprayen (nu niets meer aan de hand) en inmasseren. Dat vindt ze dan weer lekker. Zou ik onthouden als ik haar was. De keer erna kom ik weer los in de box met die fles, precies hetzelfde. Vliegenspray is ok, dat rijmt, maar teetreeoil niet. Weer halstertje om, niet eens vastzetten en dan is het wel goed.

Ze krijgen ook wondjes op hun neuzen allebei. Dus ik denk ik smeer die hele neus en achter de mondhoeken in met zinkzalf. Ik verwachtte van allebei protest. Neuh hoor nix. Allebei genietend stilstaan, Callas zelfs los zonder halster. Wel moest Callas erg flehmen, maar ze draaide niet haar hoofd af.

Dat bedoel ik, bijzonder toch, hoe het één niet mag en het ander wel mag. Maandag kan ik het andere spul afhalen bij de da en ga ik ze maar weer wassen zoals vroeger altijd iedere drie weken. Maar ik had gehoopt er hier vanaf te zijn, helaas...

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:36

Balen Mo al die behandelingen. Ik heb er geen ervaring mee met al dat behandelen enz.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:01

Tea tree olie schijnt een vrij scherpe geur te hebben dus ik kan me haar reactie wel voorstellen. Overigens wordt het voor open wondjes afgeraden om tea tree olie te gebruiken , mits goed verdunt, want het schijnt ook te prikken.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 13:57

Hi all,
@Pien de gewone dingen als dagelijks sprayen vind ik qua moeite en tijd niet erg. Het iedere drie weken wassen vindt vooral Poupette erg vervelend. Dat is echt een toer om die gewassen te krijgen. Callas vindt ook dat best gezellig als ik haar lijf en staart en manen was, maar haar sokken vindt ze niet fijn. Dan gaat ze staan stampen omdat dat water kriebelt en dat is redelijk onhandig als ik daar met mijn kwetsbare handjes bij zit. Ook gedoe omdat ik lauw water wil gebruiken (voor mijn eigen gemak) maar het onhandigst is wel die rug van mij, die vindt zulk soort acties niet grappig. Afijn, als paardeneigenaar zet je veel van je eigen ongemakken opzij om je schatjes gezond te houden, dus niet klagen maar dragen!

@Tamara, het is een kant en klaar product. Zo dun als water. Je sprayt het op de vacht en je masseert het daarna in. Dat vindt Callas heerlijk. Dus het product op haar huid prikt kennelijk niet. Sprayen vindt ze normaal gesproken ook geen probleem, met de vliegenspray is het geen probleem. Wat ik gewoon bijzonder vond, is dat ze nog vóór de spray open was, al voor die fles wegliep. Zou hun reuk zo goed zijn? Overigens was het vanmorgen de derde keer dat ik het behandelde en ik voelde al geen korstjes meer, dus erg fijn product.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:51

Ik heb in Nederland eens essentiële oliën mogen lenen van iemand die daar veel mee werkt. Diegene had een zeer uitgebreid assortiment.
Heb het bij veel verschillende paarden mogen uitproberen dus niet alleen bij mijn eigen paarden. Het was heel interessant om te zien welke geuren er werden uitgekozen.
Mijn eigen paard koos ook een olie uit die je kunt gebruiken om in je eten of drinken te doen. Hij plaste altijd weinig en dronk ook weinig. Dat is na het gebruiken van de olie duidelijk verbeterd.
Ik ging er open in, in heb gezien wat paarden zelf kozen en ik heb er verder niets mee gedaan alleen bij mijn eigen paard, maar ik vond het leuk en verrassend om eens te doen.
De eigenaren van de paarden waren soms verrast door de keuze van de paarden en het heeft voor sommigen wel wat kunnen verklaren.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:27

Interessant fardoe, dat zou ik ook weleens willen meemaken.
Wat geur betreft: ja, dat ruikt Callas al voordat je de fles gebruikt. Zelfs bij een nieuwe, ongebruikte fles.

Wat de luizen bij Poupette betreft: ik heb een pony die kwakkelt met zijn gezondheid. Voor hem kreeg ik pour on (ik zou even moeten kijken maar ik dacht dat daar ivermectin in zit) dat ook voor runderen gebruikt wordt. Dat moest ik met een bijgeleverde spuit over zijn rug verdelen tegen luizen. Werkt heel goed.

Voorheen gebruikte ik pipetjes die je ook voor honden en katten gebruikt en dat werkte ook prima.
Op het moment doet hij het eigenlijk prima na verandering van voer wat voor mij weer aangeeft dat het vaak van binnenuit komt, onbalans ergens waardoor dat elders opduikt.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 16:41

Hi dames, interessant jullie wetenswaardigheden.

@Balance, ik kan me niet voorstellen dat jij een pony hebt die in onBALANCE is ;-) Maar ik weet idd dat luizen zich bij bepaalde diëten van hun gastheer/vrouw beter voelen. Dus je bent wat je eet. Wat wel toevallig is, dat ik omdat de d.a. zei dat Poupette bevangen was, dat ik toen hun voer ben gaan aanpassen en nu hebben ze luizen. Ik denk dat ze al luisjes hadden, toch, maar nu is het explosief. Het pour on waar je over praat, of poor on, is van verschillende merken. Ik heb op dit moment van versatrine, maar dat werkt dus niet (meer). Ik had altijd van Butox. Maandag krijg ik weer van dat merk, maar dan geen pour on, maar om helemaal te wassen.

En wat knap dat een paard al zoveel kan ruiken! Wat zijn wij mensen dan beperkt.

@Tamara, wat je zegt vind ik prachtig. Callas zou teatree-olie duidelijk niet kiezen zelf. Maar ze geniet wel van het inmasseren van het product. Dat dan weer wel...

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 07:36


fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:18

Dank je Monique, ik had het gelezen. Herfststijlloos is ook een plant waar je in Frankrijk alert op moet zijn. In het hooi zijn ze net zo giftig voor paarden als de Adonis.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 16:30

Lastig om zulke droge planten in hooi te herkennen.

Inmiddels heb ik weer een filmpje van ons gedoetje hier gemaakt, Poupette en Callas komen ook nog héél even voorbij. https://youtu.be/z02hd1TEFbQ

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:23

Bedankt weer voor het leuke filmpje en voor de geweldige mierensnelweg, prachtig!!

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:53

Zo gelachen om je meloen. Hij leek zo groot. _O-

Heerlijk filmpje weer. Wel aardig van je dat beide paarden een nachtje buiten mogen spelen. Eerlijk verdeeld zo!
En wat ruimt het lekker op met Pelle. Mooi deurtje ook weer!

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:17

Zo leuk die mieren snelweg :j
En wat een voldoening denk ik dat al dat gaas is weg ge’pelle’d. Ik snap dat Pelle echt een fantastische aanwinst is. Hoe zou je anders die enorme hoeveelheid gaas plus bramen en andere meuk hebben weggehaald (ik denk met de Landrover plus lier, maar Pelle rules!).
Oh als keurige huisvrouw kan ik blij worden van het netjes gevouwen en opgestapelde gaas om weg te tiefen. Mensen naar mijn hart.

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:20

Ja dat raamje van Pelle, dat was ook enorm ‘satisfying’ zoals mijn dochter zou zeggen. Oh, heerlijk, netjes.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 20:00

Hi allemaal,
Ik heb erg moeten lachen om je reacties Nienkje H. Dát is dus mijn vriend. Alles móét netjes en gestructureerd. Raam stuk van die Pelle, gelijk nieuw erin maken. Is hij 2 dagen mee bezig geweest. Zulke dingen kunnen mij dus echt he le maal niet boeien. Het moet gewoon werken en hoe het eruit ziet, maakt mij niet uit. Hij is nog echt Nederlands en het zit ook in hem dat alles gestructureerd moet en ik ben verfranst. Lekker met de franse slag, wel netjes maar niet Hollands. Ertussen in met de balans naar frankrijk doorslaand.

En Pelle rules idd, ik denk dat mijn vriend er binnenkort een slaapkamer in gaat maken :-) Hij woont in dat ding. Het is ook het enige ding op wielen met airco...

@Muga, ja die meloen, hahahaha, maar hij was geweldig lekker. Deed niet onder voor grote, was alleen zo op. En dat die meiden buiten konden, niet slim van mij. Ben erg druk in mijn hoofd met heel veel zaken, concetratie is ver te zoeken

@Tamara ja die mierensnelweg, zo ontzettend gaaf dat daar gewoon geen mos kan groeien door die duidenden pootjes, geen duizendpootjes ;-) Heel bijzonder vond ik het.

Vandaag een heftige dag. Begon met poupette die voor de tweede dag achtereen geen mooie poep heeft, dat vind ik rot, loop ik te denken wat het kan zijn. Het moet niet dunner worden, dan haal ik de d.a. Namelijk deze tijd vorig jaar begon de ellende met Shadow. Dus dan heb ik hem al helemaal zitte.
Toen de vorige eigenaar die boos op de sms stond dat wij zijn land hebben ingepikt. Hem gelijk gebeld dat er sprake moet zijn van een vergissing. Heel lang vervelend verhaal heel kort, ja wij hebben idd 10m land van hem en ja hij wil nog steeds al zijn land aan ons verkopen en hoopt binnen 2 weken meer te weten. Dat was dan weer positief.
Dat was om 9u, erna helemaal hyper natuurlijk, zowel van de stress van die boze man aan de foon alswel van de mogelijkheden dat we toch dat land kunnen gaan kopen mogelijk.
Daarna bezig geweest met de bankmevrouw. We zouden namelijk net een groot bedrag naar een rekening over gaan maken, maar als we binnenkort land gaan kopen niet, dan besteden we een deel daaraan, dus moeten er dingen veranderen, brrrr wat een gedoe.
Toen zou ik om 11u gebeld worden voor iets heel anders, die belde niet. Iemand anders zou om 11.30 bellen, die BELDE of ze om 14u kon bellen. pfff.
Ik schrijf seo-teksten als bijbaantje, ja ook nog, en er gaat iets helemaal mis met de html van een of ander doc. Stress. Bellen. meer stress.
adem in adem uit.
om 14u een uur aan de lijn met die vrouw.
s middags naar t dorp om naar d.a. te gaan voor middeltjes tegen luizen. Thuisgekomen begonnen met poupette helemaal te wassen, ze deed het hartstikke goed, ze vond het vreselijk maar ja.
Om 5u dacht ik Callas te gaan rijden, heb ik ook gedaan, maar zat niet rustig door al het gedoe van de dag, maar het vervelendst was dat Poupetje verschrikkelijk stond te bibberen. Ik had daarom toen ik Callas ging rijden dekentjes opgedaan maar ze rilde nog.
Callas na 10 min weer op stal gezet, we hadden het goed samen, maar ik was er niet bij ik zat met Poupie in mijn maag. Poupette koorts gemeten, geen koorts gelukkig. Ze staat nu onder 3 dekentjes, ik wilde er net een gaan afhalen, maar ze trilt nog. Ze praat ook erg veel tegen me nu. Meestal is het een zachte grinnik, nu toch wel een felle, dus ze heeft me nodig. Ga zo weer knuffen en droog en warmwrijven.
Rare dag.

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:51

Ah arme poupet... hopelijk knapt ze gauw weer op!
En jij mo, kop op. Morgen weer een dag. En je hebt een goede tijd gehad met Callas, lees ik tussen de regels door.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:14

Ach arme Poupette, hopelijk trekt ze snel weer bij :(:)
Snap wel dat met alles bij elkaar je hoofd niet staat om lekker te rijden...

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 22:38

Dank voor jullie reacties. Poupette is weer ok. Heb van de 3 dekens er 1 opgelaten. ze rilt niet meer. En ze heeft ook weer minder behoefte aan knuffen, dus ze is weer ok. Morgen kijken wat haar poep doet, dat staat los van de kou die ze nu had.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 23:17

Wat een schrik. Gelukkig nu beter.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 01:36

Soms zijn er van die dagen dat alles tegelijkertijd komt en dingen gaan dan nooit zoals ze normaal gaan. Je hebt dan wel alles in één dag gehad, dus hopelijk de andere dagen is alles weer zoals altijd. Slopend is het wel zo’n dag.
Begrijpelijk dat je je hoofd er niet bij had bij het rijden.
Maar wat verschrikkelijk sneu voor Poupette dat ze zo aan het rillen was en wat kan je je dan een zorgen maken.
Gelukkig gaat het nu weer beter met haar las ik net . Dat is fijn.
Ik heb ook één paard met dunne mest, heb toevallig gisteren in het land uitgebreid naar de mest staan kijken en later vond ik in zijn box nog één platte plak, maar ook gewone mest. Hier is de nacht temperatuur een stuk lager dan overdag, misschien zorgt dat wel voor dunne mest.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-21 08:57

Ja gelukkig @Pien en iedereen die volgt, Poep van Poupie is goed. :-)

Ze lijkt minder te stampen al naar de luizen, daar ben ik blij om. Nu heeft ze wel kennelijk vannacht erg haar hoofd staan jeuken. Ze heeft er een flinke schaafwond. Zinkzalf erop. Zouden alle luizen naar haar hoofd zijn gevlucht? Ik heb wel haar hoofd ook gesponst maar dat vond ze uiteraard geen goed plan, dus dat is mogelijk minder grondig gedaan.

Nu vandaag Callas wassen. Het is helaas niet zulk mooi en warm weer als gisteren, maar het moet toch gebeuren. Ik denk dat ik ze dan een dag op stal houdt. Beetje sneu, misschien even een uurtje beentjes strekken, maar als ik haar was, heeft het geen zin om haar in de regen buiten te zetten. Dat spul moet intrekken. Afijn, zo rommelen we voort...

En idd Tamara, je hebt van die dagen, vandaag wil ik niet nog zo'n dag.

Tinka

Berichten: 3749
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:25

Al een tijd geen filmpjes kunnen kijken, mijn data vliegen er doorheen. We hebben nu wel een orange abonnement met 70 G dus misschien maar eens proberen hoeveel data dat kost.
Had je trouwens al gezien dat ik een eigen topic heb over mijn nieuwe leven in Frankrijk?

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 19:32

Wij hebben snelheid 20gbit per seconde van sfr-box=ook wifipunt met mobiele simkaart met permanente verbinding en een max van 50gb te downloaden per maand van 35pm. En daarboven op hebben we een netflix abb van 9 euro pm. Netflix staat iedere avond een uur of 4 aan, we internetten de hele dag en we maken die 50gb niet op. (Alternatief als je geen goede verbinding hebt is een two-way sateliet, moet je zicht op het westen hebben)

En nee, je eigen topic weet ik nog niet! Vertel welke link?

Over mijn paardjes hier, gisteren Callas niet gewassen, te koud. Vandaag kwam het er niet van. Maar zij gaat redelijk goed. Poupetten jeukt aanzienlijk minder al. Ben ik blij mee. Over een paar dagen herhalen voor de eerste keer en dan 1x pm. Haar gezichtje doet het goed met de zinkzalf.

Tinka

Berichten: 3749
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:03

Uh, link, hoe doe ik dat? Je vind hem ook vast via mijn profiel.
We hebben hier slecht internet, buiten wel redelijk, maar valt ook wel eens weg. Binnen soms wel, soms niet, nu bijvoorbeeld wel. Er is hier een Orange mast in de buurt, en die staat ook altijd op onze telefoons als provider. Vandaar dat we voor Orange hebben gekozen. Netflix abonnement hebben we ook, hadden we al. Ik hoop dat we fibre krijgen, zijn we mee bezig in het dorp. En bij de gemeente zeiden ze dat wij het ook zouden kunnen krijgen.