[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 01:33

Wat een verwennerij weer een leuk filmpje erbij.

pien_2010

Berichten: 43279
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 07:39

Leuk filmpje Mo, hier is vele male minder fruit. Er is veel bevroren in het voorjaar. Het ziet er allemaal leuk en normaal uit en zelfs Callas doet normaal met rijden. Top!!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 07:52

Goeiesmorrugus

fardoe schreef:
Wat een verwennerij weer een leuk filmpje erbij.


Dank je, leuk dat jullie de filmpjes nog steeds volgen.

pien_2010 schreef:
Leuk filmpje Mo, hier is vele male minder fruit. Er is veel bevroren in het voorjaar. Het ziet er allemaal leuk en normaal uit en zelfs Callas doet normaal met rijden. Top!!


Wat jammer Pien van jullie fruit. We zijn de koning te rijk met zoveel heerlijke cadeautjes. Ik heb een ernstig jampotten te kort ;)

balance schreef:
*\o/* !

Petje af voor jou en Callas. Leuk om je zo zien te genieten, dat geeft af op Callas :).
Wat leuk dat het raampje een nieuw leven mag leven. Het is weer als nieuw.


Dank je Balance, ik hoop dat Callas zich hier fijner voelt dan in het vorige huis en dat het tij gaat keren. Maar ik juich niet te vroeg. Dat verschieten zou ik ook graag minder willen hebben.

Het raampje ben ik blij dat we bewaard hadden. Vond het zo'n lief raampje. Het frame is vergaan, maar dat maakt niet uit. Het zit nu als decoratie OP de gevel.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:51

Dank voor steeds weer leuke filmpjes, Mo. Ik reageer niet veel, maar kijk ze wel graag. Mooi om te zien hoe goed Callas het met rijden deed en prachtig wat jullie allemaal opknappen.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:37

Slapen kon ik wel :+ we waren heerlijk een nachtje met z'n 2 in een hotel.

Maar het filmpje is overdag ook weer heerlijk! En wat leuk, al die jam etc van eigen bodem. Door 't op z'n kop afkoelen trekt het vaccuum toch? :o?

En echt, zo fijn hoe ontspannen Callas daar is. Echt mooi.

Raampje heel lief, leuk hoekje geworden zo!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:27

Ziet er goed uit met Callas! Die draf ook, echt iets om trots op te zijn :)

En wat leuk, al die oogst. Wij hadden ook een paar krootjes struiken staan, daar kwam altijd een gigantische oogst vanaf. Geniet maar van al die jam!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 16:01

Muga schreef:
Slapen kon ik wel :+ we waren heerlijk een nachtje met z'n 2 in een hotel.

Maar het filmpje is overdag ook weer heerlijk! En wat leuk, al die jam etc van eigen bodem. Door 't op z'n kop afkoelen trekt het vaccuum toch? :o?

En echt, zo fijn hoe ontspannen Callas daar is. Echt mooi.

Raampje heel lief, leuk hoekje geworden zo!


Dank je Muga, Callas deed goed haar best daar. Ik denk dat die locatie daar ons voorlopig wel bevalt. Van de week nog eens uittesten.
Klopt de potjes gaan met de hete jam erin op de kop en dan trekt de deksel vacuüm vast.
Het raampje kleedt dat hout zo leuk aan, blij dat ik het niet had weggegooid.
Wat lekker dat jullie en nachtje uit waren, genieten!

JudithO schreef:
Ziet er goed uit met Callas! Die draf ook, echt iets om trots op te zijn :)

En wat leuk, al die oogst. Wij hadden ook een paar krootjes struiken staan, daar kwam altijd een gigantische oogst vanaf. Geniet maar van al die jam!


Hi Judith, ik vond die wapperende sokken en manen zo gaaf met die draf. Jammer dat ik de andere kant niet op draafde, dan hadden al haar lange manen gewapperd.
Ik heb geen potten meer voor de jam, dus het fruit ligt gedeeltelijk in de vriezer en de rest nog rapen en plukken tot de potten komen. Heb er 75 besteld, moet wel even genoeg zijn toch? LOL

Waratje schreef:
Dank voor steeds weer leuke filmpjes, Mo. Ik reageer niet veel, maar kijk ze wel graag. Mooi om te zien hoe goed Callas het met rijden deed en prachtig wat jullie allemaal opknappen.


Dank je Waratje, geen dank, het is erg leuk om een videodagboek bij te houden. Leuk om de oudste filmpjes te kijken, en te zien hoe het verandert.
En Callas vindt het hier ook leuker geloof ik. Vooral op die plek waar ik nu reed, daar kan ze de hele omgeving overzien en ik geloof dat dat rust brengt.

Ik deel niet vaak niet gerelateerde paardenfilmpjes die ook nog eens niet van mezelf zijn, maar deze kon ik toch niet laten. Voor alle vrouwelijke volgers boven de 50...

https://www.youtube.com/watch?v=AcVFtu-ZmmM

pien_2010

Berichten: 43279
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:27

_O- _O- Heerlijke rapsody, ik hou er van. En dames geloof me , als het voorbij is dan is het zoooo gaaf→ niet meer leeglopen elke maand vanwege de menstruatie, een hoog HB 8++ in plaats van 5 -6, geen mantelzorg meestal meer van ouders (hoe tof dat ook was), geen kinderen meer in huis (hoe tof dat ook was), kleinkinderen die geboren gaan worden→ hoe geweldig is dat, en alle tijd voor jezelf als je niet meer hoeft te werken zoals ik *\o/* *\o/* . Ik vind het net de tweede studententijd, maar dan met meer geld _O- _O- , dus denk daaraan als je weer eens je blote voeten uit bed moet steken 's nachts, of een koude natte handdoek over je blote schouders zodat je tenminste met opvliegers kunt werken etc. Het enige jammere van ouder worden is dat ziektes gaan komen en ook het doodgaan er aan komt. Dat is niet een fijn idee.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:36

Hij is leuk Mo! Ik dacht eerlijk dat je een filmpje wilde laten zien van een Engelse dame van 80 die nog haar jaarlijkse trektocht reed :D . Dat is toch wel een voorbeeld voor me hoor. Ik kan het filmpje neit meer vinden...

Overigens heb ik weinig last van de menopauze gehad, wel wat opvliegers en nachtelijk zweten, maar verder kan ik het me niet herinneren :+ }> .

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:21

Dank voor het filmpje Monique, ik ga hem delen in het topic van de dames in de overgang hier op Bokt.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:36


Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:18

Hi dames, bestaat er een topic op bokt van dames in de overgang, heb je daar een link van Tamara?

En Jet wat geweldig tof van die oude dame! Mega! Ze kampeert ook nog eens in het wild, geen b&b voor haar. En ze heeft kennelijk meerdere paarden, want het filmpje en de foto zijn verschillende paarden. Petje af!

En Pien, je somt de voor- en nadelen mooi op. Ik weet alleen niet wat je hiermee bedoelt een hoog HB 8++ in plaats van 5 -6. Maar ik wilde er ook niet teveel op in gaan, hoor, het gaat tenslotte over paarden en de menopauze is wel erg ot, maar ik vond het filmpje zo grappig. Ik ben zelf toen ik net twee maanden 47 was al naar mijn 2e jeugd overgestapt, helemaal nergens last van gehad.

Nu weer OT, De dierenarts komt volgende week woensdag Callas en Poupette hun straal snijden, hij ontwormt ze ook gelijk even voor me, voor het gemak, ik ben daar zo sloom in en de helft komt er altijd weer uit en gelijk vaccineren.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:58


Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 23:24

Dank je Tamara voor de link.

Hier voor jullie een link naar een filmpje over ons gedoetje. Zo happy, de rondweg is klaar en open, ik kan nu een ritje door ons bos gaan maken! Morgen nog hekken plaatsen en dan zou het moeten gebeuren...

Alvast een voorproefje nog zonder paard https://youtu.be/rX0jTR86HB0

pien_2010

Berichten: 43279
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 06:25

Hoeveel km is de rondweg? Ik vind hem prachtig. Het wordt echt een landgoed zo, of beter gezegd dat is het al.
Ik hoop wel dat als je werk doet zoals die paal op zijn plek houden dat je een helm of cap op hebt. Safety first.
Goed bezig hoor!

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:15

Leuk dat rondje over jullie land. Hoeveel hectare hebben jullie daar?

Pien, helm moet ik je gelijk in geven maar aan de andere kant heeft die ook weinig nut als het volledig instort zoals ze zei het filmpje :+

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:13

Leuk filmpje weer Monique, bedankt. Altijd genieten weer en nu we zelf in Frankrijk wonen ook zo herkenbaar, heerlijk !

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:22

Heerlijk filmpje weer! Ook leuk om te zien dat Erwin ons ook echt meeneemt :j
En dat bospad, echt zo fantastisch <3 Wat een luxe!!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 12:11

Hi Allemaal, dank voor jullie hartelijke reacties, vooral over de bosweg. Ik ben er ook zo ontzettend blij mee! Ik weet niet hoeveel km hij is, maar niet lang hoor. Hij lijkt langer. Als ik nu het rondje wandel zoals je nu versneld met de tractor zag dan denk ik dat ik iets minder dan een half uurtje wandel. Onze plannen zijn om het bos dat we erbij hebben nog verder te ontginnen. Er lopen daar ook overgroeide paden in en dat willen we graag aan elkaar koppelen. Als we alle leuke paden aan elkaar gekoppeld hebben, met een hekkencheck erbij van het Nederweiland dan kan ik te paard al naar gelang ik alleen stap of ook andere gangen doe, een dik uur rond rijden. Als we het bospad van de buurman er ook bij gaan nemen, dat mocht zei hij, dan kan ik een uur ronddraven denken we. Maar zover is het nog lang niet. We moeten nog een hek maken en dan kunnen de meisjes weer in het Neder(wei)land en ik ben heel erg nieuwsgierig naar hun reactie op het stuk dat ze er nu bij gekregen hebben. Ze krijgen er nu een klein ministukje bos bij waar ze lekkere schaduw hebben. Ik ga het filmen als ik ze erin zet, morgen denk ik.

senna21

Berichten: 11851
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:20

Klinkt goed, een uur rijden over je eigen landgoed. +:)+

pien_2010

Berichten: 43279
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:48

senna21 schreef:
Klinkt goed, een uur rijden over je eigen landgoed. +:)+



Ja heerlijk toch.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:24

Superdeluxe gewoon :D

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:09

Heerlijk pad over het landgoed! Lekker om met Callas te rijden, genieten, hoor!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 16:17

Hello, dank jullie voor de reacties weer, ja, ik hoop echt dat het leuk voor Callas wordt. Vooralsnog lopen we nu al een paar dagen via het nieuwe pad naar het weiland, waar nu een stuk bij getrokken is. En dat vindt Callas nog heel spannend. Ze verschiet niet, maar ze is wel heel erg snuiverig. Dus zodra dit nieuwe stuk normaal voor haar is geworden zal ik eens een poging wagen het onder het zadel te gaan lopen.

We hebben de reactie van de meisjes gefilmd toen ze in het nieuwe stuk mochten. Zo grappig, we komen vanaf het huis via het bospad naar het nieuwe stuk land. Als we door het nieuwe hek zijn, kunnen ze twee paden kiezen. Ik sta het onderaan bij het hek te filmen, Erwin staat in het hoge land naar beneden te filmen. Erg grappig om te zien, hoe vooral Callas niet kan wachten om alles te verkennen. En wat draaft ze dan mooi. En nog even een kleine hoofdzwiep. Ik ben in ieder geval weer blij. Dit nieuwe stuk heeft een stuk bosrand waardoor er meer schaduwplekken voor de meisjes mogelijk zijn.

Met nog wat andere zaken over het huis, heb ik het in een filmpje gegoten:

https://youtu.be/VVX8BVWHoz0

pien_2010

Berichten: 43279
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:34

Wat Gaaf Mo. Die weide, de reactie van de paarden, de slang die inderdaad geen adder is en ook niet giftig. Ik heb genoten vh filmpje.