Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 208 van de 460 [ 11484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 460  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Wat een fijn filmpje snap je keuze helemaal. Je ziet zelf snel genoeg hoe en wat. En dan kan je ook handelen. Hij ziet er ondanks de koorts blij uit en dat hij wil eten lijkt me ook een goed teken. Maar hou je taai! Callas denk ik dat dat sowieso wel weer goed komt. Zou daar geen zorgen om maken. Gewoon maar even de rust geven.

Stomme paardenhobby hebben wij ook! Niks geeft meer onmacht en verdriet als er iets is met ze. Maar ja, een leven zonder dieren is ook niet voor te stellen. Maar dit soort dingen is wel altijd heftig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 15:28 



 
Profiel   

Fijn dat Callas weer wat beter gaat!

Jij kent Shadow het beste, en ziet hem elke dag. In samenspraak met de DA kun je dan inderdaad een plan van aanpak maken. Heel veel sterkte gewenst Monique, het is niet niks om zo afscheid te moeten nemen van je maatje.

:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 15:30 



 
Profiel   

Sterkte

Meer kan en wil ik er niet over kwijt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 15:52 



 
Profiel   

Ik zie de uitslag van de witte bloedcellen er niet bij staan, die zijn toch hoog? Je zou bij leukemie toch veel voorstadia van witte bloedcellen verwachten , die zou je onder de microscoop kunnen zien van een bloeduitstrijkje. Heeft ie daar ook naar gekeken? De bloedarmoede en te weinig bloedplaatjes is wel ernstig.
Ik zie denk ik wel granulocyten en lymfocyten, die zijn gewoon normaal, dat zijn witte bloedcellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 15:57 



 
Profiel   

Het zou ook zo'n ziekte zijn waarbij bindweefsel of vet klonten vormt in het beenmerg en de gewone cellen verdringen. Of hij heeft elders nog meer bloedingen. Dat kan allemaal zo'n zelfde bloedbeeld geven.. Maar ik weet niet genoeg, ik zie alleen maar dit kleine testje en ik vrees dat het voor mo en shadow ook niet uitmaakt. Niks van wat ik kan bedenken als oorzaak is iets waar je wat aan kan fiksen =/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 16:13 



 
Profiel   

Sintara schreef
Het zou ook zo'n ziekte zijn waarbij bindweefsel of vet klonten vormt in het beenmerg en de gewone cellen verdringen. Of hij heeft elders nog meer bloedingen. Dat kan allemaal zo'n zelfde bloedbeeld geven.. Maar ik weet niet genoeg, ik zie alleen maar dit kleine testje en ik vrees dat het voor mo en shadow ook niet uitmaakt. Niks van wat ik kan bedenken als oorzaak is iets waar je wat aan kan fiksen =/


Dat is volgens mij waar Mo Globules Bl. bij heeft geschreven, de vertaling naar het Frans is: globules blancs. Dat is licht verlaagd.

Sintara, bedoel jij Hyperlipemie of nog weer iets anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 17:09 



 
Profiel   

Tinka schreef
Ik zie de uitslag van de witte bloedcellen er niet bij staan, die zijn toch hoog? Je zou bij leukemie toch veel voorstadia van witte bloedcellen verwachten , die zou je onder de microscoop kunnen zien van een bloeduitstrijkje. Heeft ie daar ook naar gekeken? De bloedarmoede en te weinig bloedplaatjes is wel ernstig.
Ik zie denk ik wel granulocyten en lymfocyten, die zijn gewoon normaal, dat zijn witte bloedcellen.


Ik had eerst door de foon begrepen dat de witte bloedcellen, ik dacht dat die globules blanc heetten, hoog waren. Maar wat hij op de praktijk uitlegde is dat van alle beroerde waardes de globules blanc het hoogst zijn. Die zijn dan ook te laag begrijp ik, maar dat zit dan nog tegen het normaal aan.

De da had ook gezegd dat Shadow ergens in zijn lichaam kan bloeden en dat daar dit beeld vandaan komt. Maar dan is de vraag waarom bloedt hij daar.

De vraag is meer, wat voor suggesties hebben jullie dat we nog we nog meer zouden kunnen doen op dit moment dan koorts bestrijden en anti-biotica?

Ik ben een nul op het gebied van bloedwaardes, ziektes en hoe een lichaam werkt eigenlijk. Ik zoek het dan maar op op internet en vertrouw op de da. Is lastig want het is natuurlijk een nieuwe da die ik helemaal niet ken nog nu we zo net verhuisd zijn. Volgens buurvrouw Danielle was dit wel de beste in de buurt, die zij ook voor haar paarden heeft.

Shadow heeft na zijn graasuurtje staan dutten tm een half uurtje terug en toen heb ik hem begeleid richting de meisjes die in de boomgaard denk ik ergens staan. Hij nam het zelf van me over en ging op eigen houtje daarheen hobbelen. Zo lang hij dat nog wil en nog wil eten, mag hij van mij. Zodra hij structureel zijn bixjes niet meer wil en niet meer wil grazen dan is dat zijn boodschap ik ben er klaar mee. En daarmee is het een pony van alledag geworden. Het kan maar zo zijn dat hij er morgen al klaar mee is. We gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:26 



 
Profiel   

Verstandig Mo, Shadow zal het aan gaan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:28 



 
Profiel   

Globules zijn de eiwitten, dus geen cellen. Hij heeft dus een tekort aan rode bloedcellen, bloedplaatjes en eiwitten. Er zijn veel ziektes die zoiets kunnen veroorzaken, de ziektes die ik eerder noemde, een auto-immuun ziekte en kanker. Bloedingen kunnen puur al door het tekort aan bloedplaatjes komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:36 



 
Profiel   

Dank Pien.

Tinka schreef
Globules zijn de eiwitten, dus geen cellen. Hij heeft dus een tekort aan rode bloedcellen, bloedplaatjes en eiwitten. Er zijn veel ziektes die zoiets kunnen veroorzaken, de ziektes die ik eerder noemde, een auto-immuun ziekte en kanker. Bloedingen kunnen puur al door het tekort aan bloedplaatjes komen.


Tinka ik begin wat dingen te begrijpen.

De bloedarmoede toont zich door het tekort aan rode bloedcellen. Dat snap ik dan. En welke uit dat rijtje van de 3 bovenste is dan de rode bloedcel? Hemoglobule(ine) denk ik?

Bloedplaatjes zijn de plaquettes, daarom stolt het niet meer en heeft hij bloedingen, dat snap ik dan ook.

Globule blanc zijn dat dan niet witte bloedcellen? Hier raak ik je kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:47 



 
Profiel   

Volgens mij zijn globule blanc , witte bloedcellen ....de leucocyten, "soldaten die de virussen en bacteriën te lijf gaan".


Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 21-10-20 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:54 



 
Profiel   

Stille meelezer.. wat enorm kl*te zeg. Sterkte!

Globule blanc zijn inderdaad witte bloedlichamen/witte bloedcellen/leukocyten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:55 



 
Profiel   

Die globules blanc zijn wat verlaagd maar niet super laag, net buiten de norm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:57 



 
Profiel   

Hemoglobine is een molecuul dat in de rode bloedcellen zit. Dat zijn de moleculen waar zuurstof aan bindt in de longen, waarna dit door de aders naar het lichaam wordt verspreid.

Hb hangt dus zeker samen met de rode bloedcellen, maar is niet 1 op 1 samen te trekken.

Waar ik het over had, wbt bindweefsel vorming in het beenmerg is myelofibrose. Bij deze ziekte zijn tegen het eindpunt de bloedplaatjes ook verlaagd, en de milt ernstig vergroot. En zie je enorme koorts en lusteloosheid enzo

En bloedingen elders in het lijf.. Ja dan zou je een oorzaak moeten weten. Stollingsziekte? Vergiftiging? Vaatziekte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:59 



 
Profiel   

Ach Mo, wat Vind ik dit erg voor jou.. je had je zo verheugd op de verhuizing en op nieuwe avonturen met de paardjes en nu dit..

Kijk naar Shadow en volg jouw eigen gevoel. Jij kent hem door en door en dat is toch belangrijker dan cijfers op een blaadje!

Sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 19:07 



 
Profiel   

Bloedingen door slecht stollen, vit. K tekort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 19:23 



 
Profiel   

-Namiro- schreef
Ach Mo, wat Vind ik dit erg voor jou.. je had je zo verheugd op de verhuizing en op nieuwe avonturen met de paardjes en nu dit..

Kijk naar Shadow en volg jouw eigen gevoel. Jij kent hem door en door en dat is toch belangrijker dan cijfers op een blaadje!

Sterkte :(:)


Dat is helemaal waar wat je zegt. We hebben nog niet eens het terrein met de paardjes kunnen verkennen. We hadden grote plannen met wandelingen maken met ons tweetjes en de drie paardjes. Erg zuur dat Shadow dit niet meer gaat meemaken waarschijnlijk.
Vooralsnog ben ik nu alleen maar bezig proberen te begrijpen wat ik voor hem kan betekenen. Veel verwennen en liefde en samen zijn.
Hij is nu 27 jaar bij ons. Het is ons oudste huisdier en het maatje dat het langst bij ons is. Zal erg moeilijk worden een leven zonder hem voor te stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 19:31 



 
Profiel   

Dank voor jullie uitlegs over de chemische fabriek van een lichaam. Ik ben te moe op dit moment. Emotioneel en lichamelijk, ik neem het niet meer op. Ik ga een filmpje maken, dat leidt af. Tot weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 19:33 



 
Profiel   

Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar kwam je topic net weer tegen en heb enkel de laatste posts gelezen :o
Ik heb je ook een pb gestuurd Monique.

Heb je de mogelijkheid een bronchoscopie te laten doen ?
Ik dacht meteen aan luchtzakmycose. Even een linkje erbij.
https://www.equitom.be/nl/medical-servi ... al-poches/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:03 



 
Profiel   

Hier ook een stille meelezer. Heel veel sterkte Monique. Mooi zoals je ermee omgaat, dat je erop vertrouwt dat Shadow het wel aangeeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:05 



 
Profiel   

Sterkte met Shadow! Vertrouw vooral op je gevoel, zolang dat aangeeft dat hij nog voldoende kwaliteit van leven heeft dan is dat zo. Jullie kennen elkaar al zo lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:08 



 
Profiel   

Mo ik kan alleen maar zeggen sterkte met Shadow.
Je kent hem door en door en je zult het weten wanneer Shadow aangeeft dat het tijd voor hem is.

Dikke knuffel van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:23 



 
Profiel   

Echt rot Mo! Je stoere mannetje....
Is een shot anabole steroïden nog een optie voor hem? Om hem beter te laten voelen.
Misschien een vraagje aan de DA waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:28 



 
Profiel   

Dank voor jullie medeleven weer. Schrok me net helemaal de T. termometer gaf 42.8 aan! En ja hij stond te rillen. maar zoveel? Nog een keer meten, 40,9. Koorstmedicijnen gaan halen, ik denk, ik ga nog een thermometer halen. Die gaf 38,5 aan. Pff wat een gedoe. Hebben we ze allebei, met een analoge thermometer in een glas warm water gelegd en ze geven geen van allen hetzelfde aan. Maar die eerste zit er het meeste fout naast. Balen. Maar goede nieuws is dan dat Shadow zijn koorts niet zo hoog is.

Ik heb het filmpje af. Ik heb toch maar een schot voor de boeg gegeven dat Shadow erg ziek is. Hij is een heel groot deel van mijn leven, maar ik weet dat er heel veel niet bokkers, (familie en vrienden) nu erg ongerust wordt over mij enz. Daarom wilde ik het niet publiek maken eerst. Maar ja, het is wel de waarheid en het is hier gewoon niet allemaal leuk "ik vertrek". Dus misschien is dit filmpje een beetje een downer voor een aantal mensen, maar helaas. Hier is de link. https://youtu.be/pn_OmkdimWs

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 21:33 



 
Profiel   

En dat je vriend dan zegt: ik snap niet wat er zo leuk is aan leukemie... en dat je dan niet weet of je moet lachen of huilen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 22:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 208 van de 460 [ 11484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 460  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen