Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 257 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Nee dat denk ik niet hoor.. Ze stond al lang en breed te kijken voor je wat zei.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 14:23 



 
Profiel   

Wat een leuk vakantie filmpje! Jullie hebben vast genoten <3

Ik vind het lastig om haar gezichtsuitdrukking te lezen in die situatie, maar bijzonder blijft het gedrag wel :')
Wat mij logisch lijkt is dat er toch spanning in haar koppie zit door de situatie (denk dat te zien aan een wat samen getrokken neus/mond en spanning in haar nekspier) dat de extra prikkel van jouw HOHO haar uit die spanning 'snapt' en dat eruit moet rennen?

Denk gewoon dat je een HSP (hoog sensitief paard) hebt :')
Bij mensen gaat er dan iets mis met het doorlaten/verwerken van prikkels waardoor prikkels vaak te veel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 20:00 



 
Profiel   

@Sintara, hoop het.

@Cera, Zou kunnen wat je zegt, dat ze het misschien toch spannend vond. Dat is wel het dubbele van Callas, ze kan ook heel stoer lijken, maar het reuzespannend vinden.

Als ik het omgekeerd beredeneer, dan zie ik haar bij het wegrennen een paar keer (heel kleine) hoofdzwaaien geven. Dat doet Callas als ze soort van gefrustreerd is. Bij bijv stout gaan doen geeft ze dat zo aan, of bij iets wat niet mag en zij toch wil, of als ze bij mij wil zijn en ik haar wegstuur (vroegah met rondwerken grondwerken).
Dat zag ik nu bij het wegrennen. Als ik dat doortrek naar de ervaring die ze ervoor had, dan vertelde ze misschien:
Ik wilde bij jullie zijn en vind het niet leuk om weggestuurd te worden.

Al beredenerend denk ik toch niet dat ze schrok van mijn hoho want bij schrikken is er niet dat kopzwaaitje. Hoe miniem het ook was, het was er wel.

Sensibele paarden heb ik hier op bokt veel van gevolgd. Een artikel in bit vond ik wel wat herkenning, alhoewel ik het met een aantal dingen toch niet eens ben https://www.bitmagazine.nl/gedrag-artik ... en/115764/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 20:53 



 
Profiel   

Nee joh, dan geef je haar toch wel erg weinig krediet. Zij heeft echt wel in de gaten dat het niet tegen haar was.
En die hoofdbeweging zie ik ook inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 23:06 



 
Profiel   

balance schreef
Nee joh, dan geef je haar toch wel erg weinig krediet. Zij heeft echt wel in de gaten dat het niet tegen haar was.
En die hoofdbeweging zie ik ook inderdaad.


Dan houden we het daar maar op idd.

Vanmorgen een nieuwe opengehakte weg door het bos gelopen met ze. Callas wilde graag regelmatig stilstaan om te ruiken en te horen en voelen of het veilig was. Blijf ik jammer vinden dat ze mij kennelijk niet op waarde schat of niet vertrouwt dat het goed is. Poupette doet dat wel. Die loopt overal mee waar ik het vraag.

Als ik niet wil dat Callas gaat stilstaan, is het ook niet erg dan loopt ze gewoon mee, maar ik wilde graag dat ze het nieuwe stuk kon onderzoeken. Ik heb het gevoel als ik te gehaast daarin ben, dat ze een volgende keer het nog steeds spannend vindt.

Kortste stop 3 seconden, langste stop 21 seconden. Waarmee ze dan toch weer op een mooi gemiddelde komt, Tamara, hahaha.

En het was zo grappig, want dit pad komt uit op de open plek. Dus toen we daar aankwamen zag ik Callas echt verbaasd kijken van: OOOOO zijn we nu hier? Koppie omhoog, oortjes erop geprikt. En meteen kwam de realisatie, van teleurstelling, ooooo zijn we nu hier. Hoofd laag, hals laag. Volgens mij had ze echt gehoopt op een heerlijk groen grasveld of zo. Of een boomgaard vol met valfruit. Helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:21 



 
Profiel   

Weer leuke fimpjes Monique.
Hier ook een paard wat van groot geschut in zijn paddock niet op kijkt en volledig ook in de weg gaat staan. En dan zie je een stro touwtje liggen in zijn vlas en dat trek je eruit, grote paniek alsof ik een slang met 3 hoofden er uit trok. Of dat een ander paard in de paddock ligt te slapen (de paddock grenst aan de bak) die laat een kneiter harde scheet schrikt daar zelf zich het rambam van en gaat aan de kletter van zijn eigen scheet en die van mij vond dat een reden om mee te doen (het zijn maar drie passen galop maar toch) sorry maar op dat soort momenten moet ik toch echt heel hard lachen.
Rare beesten af en toe die paarden maar god wat houden we toch van ze

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 13:54 



 
Profiel   

Ja Boyca, heel erg herkenbaar. Wij zullen nooit kunnen begrijpen hoe de gedachtegang van een paard gaat, omdat hij in de natuur niet van die rare dingen meemaakt die wij hem presenteren. Lol, slang met drie koppen, hahaha. Ja, zó eng ja. En die anekdote over de scheet, is toppie voor beeld'hoorders'. ;-)

Dank voor de complimentjes over de filmpjes en ik heb nóg een filmpje gemaakt, (vrijdagavond hè wat moet je anders doen ;-) ), over ons huis weer en zo. Schitterende close up van een reegeit. Echt het mooiste tot nu toe en veel trouvailles voor mijn verzameling. Hier is de link: https://youtu.be/BFS7QTf9XVw

Nog even een update over div paardezaken.

We zijn de voeten regelmatiger dan voorheen aan het raspen en knippen en maken de hakken lager. Ik zal volgende week even een update foto sturen. Van de d.a. niets meer gehoord, hij komt kennelijk ook Poupette niet meer bekappen.

Poupette eet inmiddels wel haar hooibrok, maar met heel lange tanden.
Callas vindt de mineralenpoeder die ik nu door haar voer doe, he-le-maal niets. Prinsesje is beledigd. En er zitten ook vaak vliegen in haar voerbak en dat is té griezelig om te gaan eten en een heel goed excuus om de mineralen niet te eten. Gelukkig is het de volgende morgen toch leeg.

Het aanleggen van een bak, gaat waarschijnlijk dit jaar niet meer lukken. We kunnen de graafmachine op 1 november van onze ex-buurman kopen. Hij kan inderdaad de komende maanden niet meer ermee werken, had al achterstand opgelopen door het slechte weer in mei en juni, en nu gaat zijn zwager de werkzaamheden bij hun thuis afmaken. Als wij op 1 nov de graafmachine krijgen, vermoed ik niet dat het weer het vaak zal toestaan de aanleg van een bak te doen. We gaan het zien. Voor een spoedklus, moeten we wel een graafmachientje huren, maar dat is te duur en te klein om aan een bak te beginnen. Over die spoedklus maak ik volgende week woensdag een Erwin special ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 20:52 



 
Profiel   

Wat maak jij toch leuke filmpjes :)

Ik vind vossen zo gaaf om te zien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:42 



 
Profiel   

Bedankt Monique, het mysterie van de piepende beestjes is voor mij nu opgelost. Nu weet ik eindelijk wat ik hoor ‘s nachts als ik buiten loop met de honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:43 



 
Profiel   

Heel leuk filmpje. Van die padden dat wist ik ook niet, dat ze dat geluid maken. Er zitten er hier ook zat, dus eens beter luisteren.
Ik vind het weer een leuk filmpje en succes met je keuken. Wij ontpitten altijd samen en dan buiten. Dus de pitten gaan daarna in een katoenen zakje die dicht gaat en die koken we dan mee. Dus dat vlees dat gemist is komt wel in de jam, en zorgt ook voor dikker worden want zit pectine in. Dat geeft vele male minder troep. Zoals jij het doet doen wij het dus nooit. Wel lekkere jam hoor en succes met je keuken schoonmaken. Hier kan ik zo niet werken, want dan barst het gelijk van de mieren.
Die flesjes vind ik ook erg leuk en dat digestiefje is waarschijnlijk iets dat je na het eten dronk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 05:59 



 
Profiel   

Hi Pien en Tamara,

Het geluid van de padden horen we gelukkig niet in de slaapkamer. Het is een leuk tropisch geluid. Maar aan de andere kant als je erdoor wakker ligt, is het ook weer niet handig. In Las Fossas, 2 huizen terug in Frankrijk, zat er eentje onder het slaapkamerraam. Daar werden we wakker van. Ik ben toen gaan zoeken tot ik hem vond en heb hem ver weg van de slaapkamer gezet. Toen kwam ik erachter dat het vroedmeesterpadjes waren. Leuk dat jullie nu weten wat het is! Ik vind ze ontzettend cute. Heel klein met heel grote ogen.

@Pien dank voor de tip van de zak. Ik had daar wel over gelezen maar wist niet wat de bedoeling nou precies ervan was. Ik heb de roerzeef inmiddels binnen, daar had ik veel eerder aan moeten denken. Zo deed mijn moeder het ook altijd. Ik ga ervaren hoe dat gaat, en anders houd ik je tip in gedachten.

Mieren heb ik in het begin van het seizoen op 2 plekken in huis gehad. Keuken en badkamer. Gek genoeg gingen ze niet naar etensdingen. We hebben tig keer gaatjes afgedicht en krijtstrepen gezet (kan een mier niet overheen omdat ze dat én niet fijn aan hun voeten vinden én omdat de geur van andere mierensporen dan verdwijnt en ze niet weten waarheen ze moeten) en helaas uiteindelijk toch gif moeten gebruiken. Wat ze nou in de badkamer te zoeken hadden was ons al helemaal niet duidelijk.

@Prairy, ja het wild rondom het huis vinden we ook erg tof. We missen de zwijnen. We hopen dat ze ooit weer terugkomen, maar vrezen dat die hele troep in het vorige jachtseizoen (ook al was het verboden door de covid) is afgeschoten. De vos dit keer vond ik zo grappig, nieuw pad, hup eroverheen plassen. Ik geloof dat het wel een vrij unieke opname is, hoe vaak zie je nu een vos plassen, lol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 10:05 



 
Profiel   

hoi, nav een pb'tje, kom ik terug op het filmpje van Callas bij de tractor.

Ik heb div opmerkingen en zelf ook het hele filmpje nog eens geanalyseerd. Wat ik nu zie is dit.

Callas staat al een poosje te kijken naar Erwin kennelijk.
Dan kom ik Erwin filmen en dan komt ze kauwend naar mij toe. Daar heeft ze kennelijk zelf een ontspanningsmomentje gemaakt.
Na mijn 'ja goedzo', hoor je een snuif van haar terwijl ze haar hoofd naar de tractor draait. Snuif is toch van, hm, ik weet het niet of het niet eng is.
Ik denk dat ze vanaf daar wat meer spanning gaat opbouwen in het hele proces. Ze komt nog een keer terug met haar hoofd naar mij en gaat dan de tractor staan bekijken. Of eerder Erwin denk ik, want die vindt ze erg leuk.
Als Erwin het stoeltje van de tractor laat vallen, geeft dat een harder geluid en daar reageert Callas idd op met haar hoofd. Erwins heftige bewegingen met het touw bij elkaar graaien, geven ook reacties in Callas' hoofd. Bij die twee dingen zal ze wat meer spanning opgebouwd hebben.
Dan rijdt Erwin weg, geen reactie van Callas!
En dan roep ik HO. Ik heb het filmpje op dat exacte moment gestopt en Callas geeft geen enkele reactie op die HO!!!
De 2e HO is hoger en feller en haar hoofd gaat iets omhoog, maar meer omdat ik naar Erwin toe ga rennen en Callas in mijn looprichting staat.
Dáár, op dat moment dat ik naar Erwin zijn tractor ga rennen, keert zij om en draaft weg. Geen geschrokken galopreactie. Het wegdraven ziet er idd niet uit als een vlucht, maar wel zo van, we gaan wel een eind verder staan, hoor, als je ons er niet bij wilt hebben.
Dan zie je ook het lichte zwaaitje van haar hoofd, hetgeen ze doet als ze iets niet leuk vindt. Bij schrikken doet ze dat niet. De zwaai is groter naarmate ze het minder leuk vindt. Dit keer waren het kleine zwaaitjes, dus vond ze het niet leuk, maar ook niet het einde van de wereld.

Voor het gemak de link nog een keer voor hen die het leuk vinden het nog eens te bekijken met mijn verhaaltje erbij. Geen verplichting. https://youtu.be/JtHl42V8seI

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:25 



 
Profiel   

Fijn dat je verteld dat je naar Erwin toe rent tijdens de tweede “Ho” en dat Callas in je looprichting stond. Dat is nl niet te zien op het filmpje. Dat maakt meteen duidelijk waarom ze wegloopt. Jij loopt in haar ruimte( druk geeft) , zij gaat opzij omdat jij de ruimte claimt. In mijn ogen nav dit filmpje, zeg ik dat Callas ontzettend braaf is en goed jou en jouw ruimte respecteert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 15:26 



 
Profiel   

fardoe schreef
Fijn dat je verteld dat je naar Erwin toe rent tijdens de tweede “Ho” en dat Callas in je looprichting stond. Dat is nl niet te zien op het filmpje. Dat maakt meteen duidelijk waarom ze wegloopt. Jij loopt in haar ruimte( druk geeft) , zij gaat opzij omdat jij de ruimte claimt. In mijn ogen nav dit filmpje, zeg ik dat Callas ontzettend braaf is en goed jou en jouw ruimte respecteert.


Het kostte wat tijd om het goed te analyseren, maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt, Tamara.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 16:09 



 
Profiel   

Leuke nabeschouwing!!!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 16:13 



 
Profiel   

Als jullie sch... ziek worden van mijn filmpjes moet je het maar zeggen, hoor.

Vandaag weer een ritje over het terrein gemaakt, 20 min. En het is gewoon saai om naar te kijken, zo braaf was Callas ;-)

Voor het eerst dan de route met het steile pad erin. Sorry in de vid schrijf ik stijle pad. Tja. Callas wilde een aantal keren stilstaan om te kijken. LOL, vandaar dat het 20min duurde, hahaha. Ook een aantal keer staat niet op de vid. Ik heb het toegestaan en als ik voelde dat het wel weer ok was, zijn we weer verder gestapt. Een paar keer gedraafd, niet overdreven veel en me beheerst, ik het niet gegaloppeerd.

Goede keuze geweest, het is 99% goed gegaan. We hadden 1 verschietinkje op de terugweg naar stal, maar daar hebben we het verder niet over.

En Poupette had in het begin helemaal geen zin om mee te lopen. Maar op de terugweg komt ze lekker aandraven als ik al bijna helemaal boven ben. Gaat ze nog even staan eten en zo mooi hoe ze reageert als ik haar roep. En eh, ik zie daar geen hb pony in. Jullie?

https://youtu.be/mJL9lRc36Ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 21:00 



 
Profiel   

Met de rest van het verhaal achter de schermen klinkt het verhaal idd ook logisch mo :D
Scheelt weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 21:14 



 
Profiel   

Bedankt Monique voor het filmpje en bedankt dat je zo open staat voor wat anderen zeggen en zien op je rij filmpjes. Ik heb een hele drukke dag gehad vandaag en wat is het dan extra genieten om zo’n leuk filmpje te kunnen bekijken.
Je begrijpt me vast als ik zeg “ik denk dat jullie thuis zijn”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 21:35 



 
Profiel   

Die poupette.. <3
Lekker ritje zo, wat een prachtig uitzicht heb je toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 21:41 



 
Profiel   

Callas is braaf en ondanks dat ze geen merens is (pyrenees bergpaarden) doet ze het braaf berg op en berg af.
Poppetje ziet er goed uit. Mooie omgeving Mo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 05:52 



 
Profiel   

Hi allemaal,

Sintara schreef
Met de rest van het verhaal achter de schermen klinkt het verhaal idd ook logisch mo :D
Scheelt weer

Inderdaad Sintara! Het was zeer leerzaam.


fardoe schreef
Bedankt Monique voor het filmpje en bedankt dat je zo open staat voor wat anderen zeggen en zien op je rij filmpjes. Ik heb een hele drukke dag gehad vandaag en wat is het dan extra genieten om zo’n leuk filmpje te kunnen bekijken.
Je begrijpt me vast als ik zeg “ik denk dat jullie thuis zijn”.

Yep, het is toch fijn om veel te filmen, met jullie te sparren en zelf grondig te analyseren. En dank je, Tamara, ja thuis!


balance schreef
Die poupette.. <3
Lekker ritje zo, wat een prachtig uitzicht heb je toch.

Ja Balance, Poupette is echt zo lief. En zij draaft hier dus ook die helling omhoog, die ik ook draafde. Ik zie geen hoefbevangen pony hierin. Ze lijkt me erg happy.


pien_2010 schreef
Callas is braaf en ondanks dat ze geen merens is (pyrenees bergpaarden) doet ze het braaf berg op en berg af.
Poppetje ziet er goed uit. Mooie omgeving Mo.

We hebben hier trouwens vlakbij wel een Merens-fokker zitten, Pien. En Callas was erg braaf en Poupette is denk ik al wat afgevallen en ik vind haar er ook goed uit zien voor 20 jaar. In het begin had ze geen zin van stal te gaan, Erwin moest haar meesleuren, maar los in de wei volgen vond ze een leuk plan. Dan rent ze altijd mee. Vond het persoonlijk ook heel tof hoe je ziet dat ze graast, ik roep, ze stopt met kauwen om beter te kunnen horen en koppie omhoog, joehoe ja ik kom hoor! Dan zie je haar kijken naar mij hoog boven haar en ze ziet Erwin en dan denkt ze, ik ga mooi naar hem, het vrouwtje staat veel te ver weg. Zo cute!


Vanmorgen weer de hoeven geknipt, nu willen we wekelijks bijhouden met raspen en met terugraspen de hak en toon beter te krijgen.

Wat ik ook geknipt heb is Callas haar staart. Mwah, beetje te kort gedaan, niet zo fraai. Maar goed.

Fijne zondag allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 09:32 



 
Profiel   

Heerlijke filmpjes weer! Blijft het wild leven wat jullie daar hebben echt zo tof vinden <3

Ik denk dat je inderdaad goed zit met je beschouwing van het filmpje, leuk om te zien hoe complex ze eigenlijk zijn!

En wat lief ook hoe poupette er zo achteraan hobbelt <3
De rest van mijn reactie staat al in de PB :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 23:11 



 
Profiel   

Hi allemaal,

Dank Cera voor je reactie en pb.

Hier hebben we het een week lang enorm hectisch gehad dus niet paard gereden. Ik heb inmiddels wel de oplossing gevonden om Callas haar voer te laten eten. Ik had dacht ik wel verteld dat ze niet uit haar voerbak wil eten omdat ze opvliegers krijgt van opvliegende vliegen ;-) ? Afijn ik ben in een emmer gaan voeren en die emmer steeds dichter bij, op en in haar voerbak gezet. Ze at wel uit de emmer, maar als ik de inhoud van de emmer (1 handje biks waar hebben we het over) dan in de voerbak deed, ook als er geen vliegen waren, no way. Voer lekkerder maken trapte ze ook niet in, ze liet het echt gewoon twee dagen staan, tot ik het eruit haalde. Voerbak extra schoonmaken, geen nut. Nu heb ik de voerbak ingesmeerd met hertshoornolie, mèn wat stinkt dat zeg, en nu eet ze wel weer gewoon.

Poupette eet haar grasbrok maar zozo. Als ik haar wil laten afvallen, moet ze daar toch echt aan wennen. Ze staan ook wat langer binnen nu, zonder eten, om uit de vliegen te staan. Dat is wel een nadeel van een nóg warmer klimaat dan waar we eerst woonden, meer vliegen. Maar goed, ook wel beter voor de meisjes, dagelijks iets meer dutten op stal en minder schrokken op het land.

Afijn voor de Frankrijkvolgers https://youtu.be/xAF-fLnx_rE

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 08:06 



 
Profiel   

Leuk filmpje weer, zo herkenbaar dat klussen, haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:16 



 
Profiel   

Jeetje Mo, wat een klus!

Leuk om te zien hoe dik die muren daadwerkelijk zijn..! Je merkt/voelt/ziet het altijd wel als je in zo'n huis zit natuurlijk, maar toch geeft dit net even een ander beeld haha.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 257 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen