Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 284 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Jeetje dat is niet niks zo'n gevecht! Ik ben ook meerdere keren gebeten en daarom kan ik er ook niet mee dealen. Ook bij andermans honden gaat mijn stresslevel al heel gauw naar donkerpaars (om in Callas termen te blijven ;) ) zodra ze zich niet gedragen als een leuke nieuwsgierige hond. De keren dat ik gebeten ben stond de eigenaar ernaast (zoiets heeft hij nog nooit gedaan!!). Dus tja, dat helpt niet.
Ik kan me erg goed voorstellen dat die jachthond dat wel echt een uitdaging was voor jullie.

Ik help jullie hopen dat Yoda inderdaad zo lief blijft als ze is. Met zoveel goede zorgen moet dat vast goedkomen ;)
Succes straks bij de DA!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:06 



 
Profiel   

Geen chip. Slaakt zucht van verlichting. Dierenarts had nog geen vermiste hond doorgekregen. Hij zegt dat jagers over het algemeen erg zuinig op hun honden zijn. Echte jagers, chippen en hebben fluorbanden om, de honden dan, met telefoonnummers erop en vaak gps zenders. Dat hebben we hier ook allemaal gezien. Yoda had niets. Maar jagers die hun honden missen wachten meestal een dag of drie omdat honden vaak toch nog naar huis terugkeren. Dus na woensdag is de eerste zenuwgolf voorbij...

Hij gokt haar tussen de 2 en 8 jaar. Dus hebben we maar 5 aangehouden gezien haar fitheid en energie.
Dus als er over 8 dagen, dus dinsdag a.s. niemand is gekomen of bij de d.a. ernaar heeft gevraagd, dan mag ze blijven. Het blijkt wel dat ze een tumor heeft in haar melkklier. Wie weet is ze daarom wel gedumpt.

Ondertussen blijkt dat ze niet zindelijk is. Ze poept gewoon in de keuken. Dus nog een hele klus.

Verder heb ik overal bloedvlekken op de keuken. Ze kwispelt zo veel en hard, ja lieieieieief, dat ze haar staart kapot gekwispeld heeft. Helemaal bloederig puntje en dat spettert lekker in de rondte voor de beelddenkers onder ons. En o ja, ze kan ook rond kwispelen en dan zit het tot op het plafond.
Nu duimen dat er niemand voor haar komt. Dat wordt een week knoop in de buik en veel naar de wc...

Heftig dat je ook meerdere keren gebeten bent Judith. Niet fijn. En doordat je ooit gebeten bent, treedt je een hond al anders tegemoet, onbewust. En dat voelen ze.

Het grommertje dat we nu hebben (Xerox die zwarte) kan heel vies met opgetrokken lip grommen. Doodeng. Maar we laten dat niet merken en blijven consequent en hij bindt altijd in. Misschien dat het met het teefje erbij beter wordt. Maar op dit moment is hij mega-mega-megajaloers op haar. Dus ik heb mijn handen vol om iedereen de aandacht te geven die hij verdient, en daar maak ik onderscheid in, want ik als alpha bepaal wie ik de meeste aandacht geef. Ja, dat vindt Xerox niet leuk natuurlijk. Ik wil vooral mijn oudste hond extra veel aandacht geven. Voor hem is het heel wat natuurlijk dat er op zijn oude leeftijd, 16,5 ineens nog een indringer komt. Maar omdat hij zo introvert is, negeert hij haar.

Afijn, om even op paardenpraat terug te komen. Door gisteren en vandaag het hondje, is er weinig gekomen van het flexen en/of rijden. En daarstraks kreeg ik zowat een hartaanval. We gingen om 14.30 hooi halen bij de buurman. Dan gaan we de weg af en bij de buurman weer omhoog. De weg ligt aan onze wei. Op de heenweg staan Callas en Poupie lekker te dutten. Komen we terug, ligt Callas. Dan schiet bij mij gelijk de stress erin. Ik heb haar hier maar 1x in het land zien liggen en dat was toen Shadow zo heel erg ziek was en was gaan liggen in het land, toen gingen de meiden bij hem liggen. Maar ik moet relativeren, het kan ook zijn dat ze gewoon het land fijn begint te vinden en het vertrouwd vindt en lekker een dutje in de heerlijke zon doet. Dus ik heb niets tegen haar gezegd en haar gelaten. We gaan het hooi wegzetten en een half uur later komen we weer langs, dit keer om met Yoda naar de d.a. te gaan. Ligt Callas nog. Dat vond ik wel lang in totaal dus iets van 40 minuten. Maar gelukkig stond ze op door de herrie van de auto en schudde ze zich uit en ging grazen. Maar dan heb ik hem zitten... Ik had in mijn hoofd al dat ik de d.a. af ging bellen en met haar zou gaan stappen tegen koliek...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:39 



 
Profiel   

Wat een toestanden allemaal Mo met jullie dieren! Ik moest wel heel hard lachen om je rondvliegende bloedspetters.. ik ben een beelddenker :D

Ik blijf duimen dat niemand zich meldt en dat de dame bij jullie mag blijven wonen (en heel snel leert… ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:47 



 
Profiel   

Zo'n spetterende kwispelaar hadden wij hier ook eens in de vorm van een mechelse herder. De oplossing was vloeibare pleister uit een spuitbus erop spuiten. Kon het helen en spetterde het niet meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:42 



 
Profiel   

Yoda leert snel sommige dingen, vooral wat niet mag. Dan zetten we een boze stem op en dat begrijpt ze goed. Leren door beloning gaat minder snel, ze begrijpt nog niet dat ze bijv tijdens het eten in haar mandje moet. Leren door fysieke beperking gaat ook heel snel. Bijv buiten mag ze niet los, dus zit ze aan de lijn. Dat kende ze niet en heeft ze een paar keer gevochten tegen de lijn, maar nu gaat het goed.

We hebben gisteren Callas en Poupette aan Yoda voorgesteld. Heftig. Callas reageerde enorm op haar. Ik had gelukkig goed bedacht dat ik de staldeur dicht zou houden. Was dat niet zo geweest, dan had ze aangevallen. Ze haat honden. Die andere twee van ons verdraagt ze, maar dat is dan ook alles. Als die in de weg lopen dan gaat d'r hals omlaag, oren plat en heb ik een heel gestroomlijnd paard. Dus nu in haar box, werd ze ineens een Fries met héél hoog hoofd. Erg mooi wel. Ik heb Callas met voer uitgenodigd om door de tralies aan Yoda te ruiken. Maar Callas verstopte zich met druk bezig zijn met het voer. Yoda vond haar doodeng. Poupette vond het allemaal best, maar ook die vond Yoda eng.

Wat wel rot is, is dat Yoda de tumor open heeft gelikt en dat daar redelijk gestaag bloederig vocht uitkomt. Dus ik heb haar met een verband om haar buik verbonden. Daar blijft ze gelukkig af. Ik dacht eerst dat ze spontaan loops was geworden met twee (gecastreerde) reuen in huis, want ze liep allemaal bloed van de vloer op te likken. Maar het was helaas wat anders. De afspraak voor volgende week staat in principe voor dinsdag. Eerder mag ik er niets aan laten doen, omdat ze niet van mij is. Of ja, ik mag er wel wat aan laten doen, maar als de eigenaar dan toch opduikt hoeft hij niet te betalen. Sterker nog hij zou mij dan aansprakelijk kunnen stellen voor het opereren aan zijn hond. Wat ik officieel nu moet doen, is haar naar het asiel brengen. Zij mogen wel gewonde honden laten opereren zonder dat de eigenaar bekend is. Ik kijk het morgen aan of het dicht is gegaan met het verband, zo niet, dan moet ik stappen ondernemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:34 



 
Profiel   

Jeetje Monique, jij hebt ook weer wat op je dak, o nee, stoep gekregen. Erg nobel van je om Yoda op te vangen, ik duim voor jullie dat ze zich goed gaat aanpassen, bij jullie kan blijven, geen last meer van staart en tumor heeft binnenkort en dat jullie er een gezellige fijne hond aan gaan krijgen ( en dat de oude eigenaar zich dus niet meer aandient...).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:32 



 
Profiel   

Hi Jet, ja het is me wat. Ze is zo lief dat we het traject graag met haar aangaan. We zullen volgende week een grote kostenpost gaan krijgen. Duur hondje denk ik.

Maar daarstraks hebben we haar op haar rug gelegd, uiteindelijk was ze daar heel lief onder. Verband er weer af, want het papieren bedje dat ik erop gedrukt had bleef niet zitten en kwam onder het verband uit. Ik denk nu niet dat het een tumor is. Het is een abces of zo. Er zit een gat van een cm in, echt een tunnel zoals een fistel. Dus ik ga morgen bellen voor advies. Ik heb de omgeving schoongemaakt en ingesmeerd met zinkzalf. Toen een grote pleister over het wondje en weer het verband om haar buik en achterpoten. Het wondje zit namelijk op de buik tussen haar achterpoten. Dat kon ik alleen maar kruislings verbinden, net haar plassertje vrijlatend. Och erm, t'is zo'n lief stakkertje. Ze kwispelt de hele tijd zodra we tegen haar praten, is zo dankbaar als we haar knuffen. Ik begin steeds meer te vermoeden dat de vorige eigenaar haar gedumpt heeft vanwege wat een tumor leek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:44 



 
Profiel   

Wat triest Monique, ik duim voor jullie hoor! Geen tumor is beter, een abces is vast beter te behandelen. Laat ze de boel wel een beetje zitten? Zij en jullie verdienen het dat ze snel opknapt en bij jullie kan blijven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:52 



 
Profiel   

Jet schreef
Wat triest Monique, ik duim voor jullie hoor! Geen tumor is beter, een abces is vast beter te behandelen. Laat ze de boel wel een beetje zitten? Zij en jullie verdienen het dat ze snel opknapt en bij jullie kan blijven!


Ja het is de perfecte patiënt, ze is zoooo lief, dat kun je gewoon niet voorstellen. Ze knaagt niet aan het verband. Het schuift wel uit zichzelf op, omdat je het niet zo verschrikkelijk strak kunt doen om haar taille. Ook niet om haar achterpoten omdat je dan bloed kunt afknellen. Dus als het verband opschuift dan kan ze er toch een beetje bij. Ik hoop dat de zinkzalf haar ervan weerhoudt eraan te likken. Als haar tongetje langs het verband kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:59 



 
Profiel   

Daarnet, magisch momentje, hebben ze elkaar even in de ogen gekeken. Mijn grote prinsessendame en de kleine bibber. Het is een start, ze ontkennen elkaar nu niet meer. We komen er wel.

Yoda's abces moet ik schoonhouden met betadine en ik ga zo a.b. halen.

Vanmorgen oliebol. Letterlijk. Yoda heeft diarree en ik heb ze gisteren te vroeg uitgelaten voor de nacht en vanmorgen te laat. Hele bench onder de ellende. Gelijk met haar gaan wandelen, nog 3 hopen. Bij terugkomst, alles in de wasm, doos vol tissues poep voor de beelddenkers. Ik doe alle drie de honden even op de gang want men is bijzonder geïnteresseerd en loopt zo fijn overal doorheen. Goed wasm gevuld, vloer gedweild, nieuwe kleden. Kom ik op de gang, ja ongewoon, niet het normale ritme, heeft oude Unique het op de gang gedaan en hoera, Yoda doet nog een diarree op de gang, zoooo fijn. Wish me luck...


Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 20-01-22 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:15 



 
Profiel   

Oh wat een ellende... Het hele spijsverteringssysteem is natuurlijk van slag. Arm dier, arme jij!
Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:17 



 
Profiel   

JudithO schreef
Oh wat een ellende... Het hele spijsverteringssysteem is natuurlijk van slag. Arm dier, arme jij!
Sterkte!


Ja. Arm dier. De hele zondag kwam er niets uit. Maandag kwam er dan voor het eerst wat uit en de eerste waren keihard, en werden naarmate de dag vorderde zachter en sinds dinsdag is het te nat voor leuk.

Het gaat vast goedkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:55 



 
Profiel   

Oh arme jij. Veel gelukt. En voor Yoda, en warmer thuis had ze niet kunnen uitzoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:03 



 
Profiel   

Jeepie wat heeft die hond een mazzel dat hij bij jou is terecht gekomen!! En wat heb je je mening over jagers ontzettend goed omschreven, ook ik blijf af en toe beleefd tegen jagers maar mijn vrienden zullen het nooit worden.

Een tijdje geleden schoten ze een reetje in het veld grenzend aan ons terrein, ik hoorde het reetje gillen/ mekkeren en de jagers stonden er bij te juichen alsof ze de wereld cup gewonnen hadden.........ik begrijp zoiets niet en op zo'n moment ben ik niet meer beleefd!

Maar ik gun jou ook een keer de perfecte hond, waar zowel Erwin als jij van mogen genieten, eentje die grommen en bijten niet in zijn woordenboek heeft staan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:39 



 
Profiel   

Hi all!

Dank je @Jeetje!
@Maras, ik blijf binnen als ik schieten hoor. Ik moet er niet aan denken ergens getuige van te zijn.

Het is een rare week geweest, waarin we allemaal een route moeten zoeken om Yoda in ons leven in te bouwen. De andere honden, de paarden (gaat al een stuk beter) wij en Yoda zelf. Ze ontluikt tot een erg lief dier. Ze wordt zelfs een beetjes speels. Ze komt steeds verder uit haar schulp. En ze is zooooo lief en doet zo haar best. En ze is voor een jachthond best een slim meisje! Wel bang om het minste geringste (een doos die valt bijv wist ze van angst niet wat ze moest doen) bibberen. En ze wordt al een stuk zindelijker. Ik heb meest nog maar 1 plas per dag in huis en de poeps lukken allemaal buiten. Maar door de rare week, waarin zij het meest centraal heeft gestaan, geen tijd gehad om iets interessants met Callas te doen. Het is ook erg koud en opgevroren en dat rijdt ook voor geen meter. We halen het wel weer in!

Afijn, weer eens een updateje.

MaquÉden 118 https://youtu.be/1yDX11hf9O4

MaquÉden 119 https://youtu.be/G4va-hpXQPc

MaquÉden 120 https://youtu.be/Xi7LdyCDP1I

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:43 



 
Profiel   

Ach wat een schatje is het, en zó blij met jullie <3

En wat gedonder met die paal... Daar zit je ook echt niet op te wachten. Krijg je nog wel iets van compensatie voor het vernielen van jullie tuin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:43 



 
Profiel   

Leuke filmpjes Monique en wat een schat van een hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:17 



 
Profiel   

Ah Yoda ziet er nu al zoveel beter uit! De botten steken niet meer zo scherp af. En dat gekwispel, heerlijk om naar te kijken. Ze is echt heel lief, dat ze ook toestaat dat je met haar oren speelt als ze ligt, haha. Prachtig!
We blijven duimen dat ze mag blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:04 



 
Profiel   

Cera_D schreef
Ach wat een schatje is het, en zó blij met jullie <3

En wat gedonder met die paal... Daar zit je ook echt niet op te wachten. Krijg je nog wel iets van compensatie voor het vernielen van jullie tuin?


Hi Cera, wij zijn ook blij met haar. De instantie van die paal zijn mensen met platen voor hun hoofd. Ik denk niet dat we voor een vergoeding aan hoeven te komen. Ik zou ook niet weten wat ik moet claimen. Planten, bloemen, gras. Het zal in de tientjes lopen, maar we hebben geen zin in het gezeur voor een paar tientjes. Het is gewoon niet goed gegaan, het zou een principekwestie moeten worden, maar we steken liever onze energie in andere dingen. En gelukkig is die paal nu eindelijk weg.

JudithO schreef
Ah Yoda ziet er nu al zoveel beter uit! De botten steken niet meer zo scherp af. En dat gekwispel, heerlijk om naar te kijken. Ze is echt heel lief, dat ze ook toestaat dat je met haar oren speelt als ze ligt, haha. Prachtig!
We blijven duimen dat ze mag blijven.


Hi Judith, Over tien minuten mogen we haar claimen. Ik denk niet dat er over tien minuten nog iemand komt. We hebben het voor de zekerheid nog bij de burgemeester neergelegd, maar die had ook geen melding. Nog de site gecheckt voor verloren dieren, ook niets. De d.a. heb ik gebeld en die hebben ook geen melding gehad. En ze is idd lief.

fardoe schreef
Leuke filmpjes Monique en wat een schat van een hond.

Hi Tamara, het is idd een schat, ze komt steeds meer uit haar schulp en probeert met de andere honden te spelen, die daar geen zin in hebben. Met ons wil ze niet spelen. Nog te eng. Het is ook best lastig, als ik wat laat vallen, dan denkt ze dat ik haar wil straffen. Ruig bewegen, met spelen, snapt ze niet en vindt ze eng. Er moet nog heel veel gebeuren aan vertrouwen. Ze wil bijv wel rennen met Xerox, maar als ik ga rennen blijft ze met de staart tussen haar poten staan.

Vandaag wel 2 drollen en 1 plas in de keuken. Ik blijf hopen dat ze zindelijk wordt...

Afijn, morgenochtend om 9 u bij de d.a. Hopen dat het geen kanker is en het abces weggesneden kan worden en dat ze gelijk gesteriliseerd kan worden. Ik heb gevraagd of ik bij haar mag blijven tot ze slaapt. Dat vond men eerst raar, maar ik ga niet een hondje dat een trauma heeft doorlopen en nét een week wat vastigheid heeft gevonden, bij de da brengen, waar ze dan uren in een kooi moet wachten tot vreemden haar een prik gaan geven. Weer een trauma erbij. Het is al erg genoeg. Het abces moet eruit, dus ze moet toch onder narcose, maar dan wel met een vertrouwd persoon tot ze slaapt.
Ik ga dan ff boodsch doen en ik zorg dat ik er weer ben als ze weer wakker wordt.

Ondertussen heb ik Callas weer eens opgerekt op rechts door veel links te cirkelen vandaag en slangevoltes stappen op het erf. Ook wat gedraafd, maar waar het is ontdooid is het zo glad. Er waren uiteraard wel bijzondere dingen waar Callas lang naar moest kijken. Zo scheen de zon over de elektriciteitsdraden die het dal in lopen. Dat waren vier lange bogen van paal naar paal van schijnbaar wit draad. Dat was toch wel heel raar. Ze was lief, luisterde netjes, maar errug voorwaarts. Rondje boerderij gestapt, maar ik had meer in mijn handen dan ik wilde. Toch fijn gewerkt, hooguit kwartiertje en met lekker hooi weer op stal gezet.
Verder wel grappig, ik heb sneeuwijzers onder mijn regenlaarzen. Daar verzamelt zich een grote laat klei aan en mijn laarzen worden dan zwaar. Daardoor loop ik wat gek. Toen ik langs Callas liep op de poetsplaats, dacht ze dat ik de jambette voordeed, hahaha, zij ook het nadoen. Koekje?

O inmiddels is het na twaalven, het is nu officieel 8 dagen, er is niemand gekomen voor Yoda, dus mogen we haar adopteren, yay!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:03 



 
Profiel   

De tien minuten zijn om... GEFELICITEERD MET JULLIE NIEUWE HOND! Ik hoop echt dat je bij haar mag blijven totdat ze slaapt. Ik ben wat dat betreft net als jij hoor. Ik ben ook weleens bij de operatie gebleven (kende de DA goed) maar dat is bij een eigen dier toch wel anders dan met een dier dat je verder niet kent.

O.. ik lees net de kleine letters :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:20 



 
Profiel   

Ja, ze is nu officieel van jullie!
Succes vandaag bij de da.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 07:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Yoda met jouw nieuwe forever home!! <3
En jullie natuurlijk ook Mo en Erwin!
Hopelijk is de rust snel wedergekeerd en krijgt ze meer vertrouwen in jullie c.q. In de mens.

Ik heb weer genoten van jullie filmpjes. En die man met die paal… pfff.. die heeft een paal
(O nee plank..) voor zijn kop! {:)-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:15 



 
Profiel   

Veel succes vandaag bij de dierenarts. Hopelijk valt het allemaal mee. Blijft bijzonder zo op een ochtend een hond bij je voordeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met Yoda. Wat een lief dier, vooral gezien wat ze heeft meegemaakt. En ik duim voor een positief bericht over de wond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:30 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! En veel succes bij de DA vandaag :knuffel:

En ook fijn dat je weer iets met Callas hebt kunnen doen, klinkt wel als weer een fijne training :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 284 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen