[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:21

Waratje schreef:
Peetstap, die heb je waarschijnlijk van Turbohoof solutions. Geen idee of Aad ook naar Frankrijk verzend, maar lijkt me zeker na te vragen. Hij heeft heel werkbare spullen.


He bedankt voor het adres, ga het opslaan in favo lijstje.

Edit: https://www.turbohoof-solutions.nl/a-47 ... ack-eagle/

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:24

Tja. Soms moet je het gewoon doen en kijken hoe het gaat verlopen. Je hebt hier zoveel van geleerd èn zoals ik het lees een leuk contact met de buurvrouw aan overgehouden.
Trots op je ;)

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:28

Peetstap schreef:
Waratje schreef:
Peetstap, die heb je waarschijnlijk van Turbohoof solutions. Geen idee of Aad ook naar Frankrijk verzend, maar lijkt me zeker na te vragen. Hij heeft heel werkbare spullen.


He bedankt voor het adres, ga het opslaan in favo lijstje.

Edit: https://www.turbohoof-solutions.nl/a-47 ... ack-eagle/


Thanks voor de tip :) Dat ziet er wel uit als een heel handig tooltje ;)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 11:54

En zojuist met 'John' het hele ochtendritueel gedaan. Ik ben namelijk over een paar dagen 4 dagen weg en Vvj en John gaan de zaken waarnemen. Hij probeert te onthouden wat hij gisteren geleerd heeft en sommige dingen blijven hangen, maar hoop dingen is hij alweer vergeten. Afijn, ik neem niet aan dat hij het zo verkeerd kan doen dat er gevolgen van komen, dus maar vertrouwen hebben dat het goed gaat.

Wat ook een wonder is, is dat VvJ tegelijkertijd belde met de mededeling dat crimineeltje zijn paard komt ophalen! De eigenaar van Kabir dus heeft een mevrouw gevonden die een paar oude paarden heeft lopen in haar land en Kabir mag daar (tegen betaling) bij. B-A gaat terug naar de pensionhoudster. Wel erg sneu dat ze uit elkaar moeten, maar van alle kwaden is dit dan hopelijk de beste oplossing.

@Balance, ik heb zeker veel geleerd. In Frankrijk zeggen ze: On aprend chaque jour. = Je leert iedere dag (of je nou wilt of niet) En VvJ is zeker een aardig mens, ik kende haar natuurlijk al, maar ben vooral blij dat ze hun afspraken zijn nagekomen.

Dus ik houd jullie op de hoogte van deze spannende ontwikkelingen en hoop dat het sneller gaat gebeuren dan half december. On verra (we gaan het wel beleven)

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:59

Wat fijn dat er nu schot in de zaak zit. Hopelijk ook ten goede voor de paardjes. En dat er bij jou weer meer rust komt zo.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 12:44

Hi Jeetje, ja alle drie de punten kloppen wat je zegt. Vind het wel erg sneu dat Kabir en B-A uit elkaar moeten, maar voor B-A wel heel veel rustiger en kan ze dikker worden en Kabir vindt vast wel weer een ander paard om dominant over te doen. Denk wel dat hij haar meer zal missen als zij hem. Maar wat ik zei van alle kwaden vind ik dit de minst kwade. Wat nog wel een puntje is, is dat mister crimineel een trailer moet regelen. Yep, sorry maar ik ga mijn trailer dus niet aan hem uitlenen. Die zit namelijk niet in de verzekering en voor 1 rit verzekeren kan niet, dus dan ben ik een jaar verzekeren kwijt en dat gaat crimineeltje mij niet betalen natuurlijk.

Wat ik ook per se wil, is dat John en VvJ, Kabir en B-A naar hun huis halen, zodat het transport vanuit hun gaat gebeuren. Ik wil onder geen beding die crimineel hier weer hebben na de laatste ruzie en dat zij de politie op ons dak stuurden (die nooit gekomen is) en ons bedreigden omdat we hun paard gestolen zouden hebben.

Dus ik hoop dat het allemaal geregeld kan worden op die manier. Ik houd jullie op de hoogte. Eerst gaat John 4 dagen wandelen in Engeland, dus dan zal het nog wel niet gebeuren.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:59

Spannende ontwikkelingen allemaal Monique. Ik hoop dat het allemaal goed uitwerkt. Ik ga duimen→ je croix les doigts!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:34

Zo, dat zijn nog eens ontwikkelingen. Dat die eigenaar van Kabir dat niet eerder heeft bedacht: bij die vrouw met meerdere oude paarden. Ja, hij zal daarvoor moeten betalen en het is te hopen dat hij dat doet. En B-A terug naar haar vorige stekkie, dat zal voor haar vast wel goed voelen, als ze haar daar maar goed in de gaten houden en haar goed voeren.

Voor jou geeft het in elk geval een stuk rust als ze weer bij jou vandaan zijn. Gaat John eerst 4 dagen weg en jullie daarna of andersom? En verzorgen ze jullie paarden evengoed als Kabir en B-A er niet meer zouden staan? Enne, als je denkt dat John het allemaal niet goed onthoudt, kan je ook altijd nog een lijstje voor hem maken dat hij erbij kan houden met het verzorgen.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 17:51

Hello Jet en Pien,

Ja het zijn goede stappen. De vrouw met oude paarden, kende ik niet. Men zegt, lekker roddelen in een durpie, dat zij het crimineeltje ook niet echt kent, maar via via. Ik hoop voor haar dat hij haar gaat betalen, maar ik ken meerdere mensen aan wie hij geld schuldig is. En bijv de meneer van wie hij dat landje huurt met schuur erop, die heeft via de notaris een regeling met het crimineeltje, om te betalen. En ze zijn al 5 jaar!!!! bezig achterstallig leasegeld te krijgen. Af en toe betaalt hij wat, waardoor ze geen stappen kunnen nemen. Heel erg slim. Een vriend van ons krijgt nog, schrik niet, 5000 euro. Hij gaat maar regelmatig in het restaurant eten om aan die 5000 te komen, grapt hij regelmatig. Maar ja. De dochter van het crimineeltje heeft op nota bene een privépaardenopleiding gezeten, privé, maar ze krijgt haar diploma niet omdat papa de school niet heeft betaald. De elektriciteit in het resto is al jaren niet betaald en inmiddels opgelopen tot 6000 euro. Crimi vindt dat leuk om aan iedereen te vertellen, want de EDF (franse energie maatschappij) kan hem het niet laten betalen vanwege een naamfout in een contract. Sommige mensen komen overal mee weg. Dus ik hoop voor die mevrouw met haar oude paarden en haar goede hart dat ze wat centjes gaat krijgen.

Voor B-A hoop ik ook dat het beter zal gaan. Zonder Kabir zal ze meer aan eten toekomen in het land, maar eerlijk? Of die pensionhoudster er de voorgeschreven 6 kilo in gaat stoppen? De paardentandarts ieder half jaar laten komen? Ik denk het niet. Immers B-A kwam al erg mager bij John en de pensionhoudster zei toen al, je moet de paardentandarts erbij halen. Maar B-A is a "tough ol' gal" en ze zal zich wel redden.

John gaat vrijdag tot en met maandag weg. Ik ga zondagavond weg tot en met donderdagavond. Er is dus een kleine overlap dat VvJ het gaat doen. Ze gaan zowel hun paardjes als die van mij doen. Ik ben John daarom al aan het leren hoe het allemaal te doen. Ik ga het hen wel supermakkelijk maken. Vandaag zijn mijn nieuwe prikpaaltjes van Krämer aangekomen en de omheining die Kabir gesloopt heeft met zijn actie, ga ik opnieuw neerzetten en dat kunnen B-A en Kabir in het land met de uitloopstal. Dat scheelt uitmesten en hooizakken vullen. Ze moeten dan wel checken of haar deken goed blijft zitten en ze moeten hun 2x daags voeren. Vwb mijn paardjes maak ik het ze ook zo makkelijk mogelijk en dan ook 2x pd verzorgen en uitmesten. Ipv 4x ermee bezig zijn zoals ik altijd doe LOL. Ik heb het zo uitgekiend dat het psyliumkuurtje van Callas precies klaar is, dus het zou allemaal moeten kunnen.

Ik denk niet dat de gastpaardjes al zo snel weg zijn. Zo ja, dan verzorgt mijn vriend onze dieren. Ik ga met een vriendin naar Parijs.

Ik heb het allemaal voor ze getikt in een docje. Dat hebben ze al een paar dagen in huis, maar ik denk niet dat ze het gelezen hebben of gaan lezen. Maar ik plak het ook in mijn stal, dan kunnen ze het altijd nog even nalezen.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 12:11

En de laatste roddel... Het crimineeltje en zijn mega-onbeschofte vrouw, hadden er zo de pest over in dat 'John' Kabir bij ons gebracht heeft dat ze dat overal hebben lopen rondbazuinen, en wie weet wat nog meer voor vuilspuierij. Een van die iemanden tegen wie ze liepen te griepen over ons heeft een groot huis in ons dorp. Het heet het kasteel, maar het is geen kasteel, wel een groot bourgeoise huis. Het crimineeltje likt vooral erg veel omhoog naar de rijken in de omgeving en deze rijken, wisten weer andere rijken die paarden hadden waar Kabir in de toekomst dus naar toe gaat. De mevrouw met oude paarden, blijkt heul veul paarden te hebben, waarvan een land vol met oudjes, zegt John. En die mevrouw blijkt dus stinkend rijk met bedrijven in Argentinië, Los Angeles, Australië en dit huis hier in Frankrijk is hun zoveelste huis. Dus ik denk niet dat zij die honderd euro per maand gaat missen als het crimineeltje niet betaalt. Dus ik denk dat Kabir nu wel verzekerd is van een grazige toekomst.

Het grappige eraan vind ik dus, dat omdat ze toch bij mij gekomen zijn, dat hun verboden verblijf hier, deze goede stap in gang heeft gezet.

Tja.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:20

Ja inderdaad doordat Kabir toch bij jullie beland is ( wat de eigenaar dus niet wilt) is opeens wel mogelijk dat Kabir een passend huisje gaat krijgen.
Gewoonweg omdat hij niet wil dat hij bij jullie staat.

Ach ja , is dat ook mooi opgelost.

Wat een rare mensen om zo te gaan kletsen over jullie in t dorp, en dat terwijl jullie alleen maar het beste voorhebben voor Kabir.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 13:24

Hi Sandra, het is een heul klein durpie. We hebben nog geen 100 inwoners. Wij zijn sowieso toch al die rare Hollanders. Niet getrouwd, geen kinderen, veganisten en we vangen allemaal dieren op die zij weggooien. De paardjes zijn niet de eerste. Katten, honden lopen hier ook van anderen. En o, we hebben kippen die 8 jaar oud zijn en bij ons op pensioen zijn. De mensen wisten niet eens dat kippen zo oud konden worden... En ik denk dat ze nog wel een lijstje hebben waarin we raar zijn. Gelukkig trek ik mijn eigen plan. Zal binnenkort ff foto's van die oudjes maken, het verschil binnen twee weken is enorm!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:43

Hihi Mo 100 inwoners is inderdaad welk n heeeel klein dorp ;) .
En iedereen kent iedereen.

Blij om te horen dat je je er niks van aantrekt en je je eigen plan verder trekt.
Gewoon doen waar jullie je het beste bij voelen .
Het leven is te kort om te doen wat de meerderheid wilt of van je verwacht.

Dit is ook iets wat ik gaande jaren heb geleerd en mijn valkuil is dat ik niet snel Nee kan zeggen tegen mensen, maar zoals gezegd ik heb ervan geleerd ( mag ook wel met bijna 50 :D ) en probeer meer aan mezelf te denken.

Ik ben benieuwd naar je foto's van de eerste dag en nu van de paardjes.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 12:18

joey2010 schreef:
Hihi Mo 100 inwoners is inderdaad welk n heeeel klein dorp ;) .
En iedereen kent iedereen.

Blij om te horen dat je je er niks van aantrekt en je je eigen plan verder trekt.
Gewoon doen waar jullie je het beste bij voelen .
Het leven is te kort om te doen wat de meerderheid wilt of van je verwacht.

Dit is ook iets wat ik gaande jaren heb geleerd en mijn valkuil is dat ik niet snel Nee kan zeggen tegen mensen, maar zoals gezegd ik heb ervan geleerd ( mag ook wel met bijna 50 :D ) en probeer meer aan mezelf te denken.

Ik ben benieuwd naar je foto's van de eerste dag en nu van de paardjes.


Foto's volgen zeker. Kunnen nee-zeggen is ook mijn grootste valkuil. In Frankrijk lossen ze het wel anders op dan in NL. Ze zeggen gewoon Ja en doen nee. Nee-zeggen is erg onbeleefd in Fr. Dat resulteert dus in wat wij noemen "De Franse slag". En als ze de Franse slag doen, heb je nog geluk, want dat betekent dat ze daadwerkelijk gekomen zijn hahaha. Zo is bijvoorbeeld afbellen ook een vorm van Nee-zeggen en dus is het heel ongebruikelijk om af te bellen of bijv even door te geven dat je wat later bent. Ik belde ooit dat we te laat op een afspraak waren en die meneer begreep echt niet waarom we belden. Er ontstond een enorm misverstand alleen omdat ik wilde laten weten dat wij te laat waren en hij dat nog nooit had meegemaakt en dus bij voorbaat al aannam dat het ergens anders om ging. Tja, van die dingen. Dus qua niet nee kunnen zeggen voel ik me wel thuis in Frankrijk hahaha. En met de verzorgpaardjes had ik misschien ook nee moeten zeggen, maar ja. Uiteindelijk is het voor de dieren heel fijn. Dat is het belangrijkst.

O en grinnik, het is wisselvallig weer hier en dus wil ik graag dat VvJ en John, de shetlandponies hun regendekentjes omdoen (ivm mogelijk rainrot wat vorig jaar is gebeurd).

En ik ken mijn pappenheimers natuurlijk, maar het werd tijd dat VvJ een vuurdoop kreeg. Een shetland van 80cm hoog een dekentje omdoen is een hele toer. Staand gaat niet want je kunt niet onder het buikje door grijpen naar de singeltjes. Dus moet je in ieder geval hurken. Onder het buikje doorkijken waar de singeltjes hangen is haast onmogelijk want dan ligt je met je hoofd op de grond die in een box meestal niet zo schoon is. Dus je moet grijpen op gevoel. Dat liet ik VvJ nu dus doen bij Shadow. En Shadow vindt dekentje omdoen een heel ontspannen aangelegenheid. Héééééél erg ontspannen. Snappen jullie het? De gil van VvJ toen ze erachter kwam dat ze heel wat anders vast had dan een singel was onbeschrijflijk en meteen erna hebben we gierend van het lachen op de grond gelegen. Wat ik al zei, ik ken mijn pappenheimers, hahaha.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:27

Hilarisch _O-

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:02

Daar zat ze dan met haar mond vol tanden, volledig in het duister te tasten 8-) .
Maar jullie hebben heerlijk kunnen lachen.
Hoe staat het inmiddels met het proppen maken?

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:28

Hahahaha hilarisch!
Ik had er wel bij willen zijn. _O-
Ik denk dat ik ook op de grond zou hebben gelegen van het lachen.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:18

_O- _O- _O- _O- Geweldig! Heel leerzaam, omgaan met ponies :):)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 18:02

B-A een maand geleden

Afbeelding

en nu

Afbeelding

Kabir toen

Afbeelding

en nu

Afbeelding

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:07

Wauw, wat een mega verschil al :wow:

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:09

Die doen het goed zeg!

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:11

joh, weetje zeker dat dit dezelfde paarden zijn :roll: , wat zijn die opgeknapt, al die toestanden zijn niet voor niks geweest Monique, een wereld van verschil!!!

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:17

Wauw, tlc en goed management werpen hun vruchten af.

frutsel05

Berichten: 118
Geregistreerd: 06-07-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:32

Die zijn echt heel mooi aan het opknappen!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 19:19

Yep het gaat een stuk beter met ze. Het lijkt meer dan het is, hoor. Als je B-A haar ribben voelt, echt erg. Maar haar ruggengraat is aan het opvullen en haar billen zijn duidelijk aan het opvullen. Ook door de beweging die ze krijgen door de heuvel op en af te lopen de hele dag ontwikkelen ze spieren. Ze staat op 6 liter ouwe l*lle voer. Alle andere dingen die ik ze zou willen geven, bietenpulp, luzerne etc is te begrotelijk voor John.

Kabir staat op 4L. Maar hij doet het niet zo goed vind ik. Hij is sinds een paar dagen aan de diarree. Hij blijft proppen, ook met gras. Hooi heeft hij geen zin meer in sinds ze in de uitloopstallen staan een week nu met vrij toegang tot het land. Ik ben namelijk aan het afbouwen qua zicht en contact met mijn paardjes want over 2 weken wil ik dat Kabir en B-A weer weggaan. Het land is nu zelfs voor mijn paardjes te kaal aan het worden, het wordt echt tijd dat de oudjes weer verder trekken. Nu met wat meer weerstand hoop ik.

Maar goed Kabir vind ik dus niet zo goed, lusteloos, diarree en hij doet uren over zijn voer, wat hij buiten binnenkrijgt weet ik niet. Te weinig denk ik. Dus ik heb VvJ voorgesteld de DA te laten komen, toch nog. Ook omdat er nog bloed bij B-A genomen moet worden voor leverwaarden. Vond ze een goed plan. DA komt morgen voordat ze vertrekt (nb op zondag). En VvJ vond ook dat we Kabir in ieder geval vandaag door de smid moesten laten doen. Ik al helemaal blij, hing John gisterenavond woedend aan de lijn, dat hij dat allemaal niet ging betalen want de kerst komt eraan. Ben erg boos geworden. Nu komt de DA toch morgen, maar de smid mocht niet.

Ik heb de da voorgesteld om Callas gelijk te vaccineren zodat de voorrijdkosten en bezoekkosten voor John maar de helft zijn. Maar ik weet niet of ze mijn sms'je nog gelezen heeft.

Afijn de smid kwam vanmorgen dan alleen voor mijn paardjes en wat zijn ze lief en geduldig en wat was ik trots dat hij zei dat hij er bijna niets af hoefde te halen omdat we het zo goed bijhouden. Hij heeft Callas' straal wel goed bijgesneden zodat ik het beter in de teer kan zetten, maar het was al niet meer zo gevoelig als vorige week. Gelukkig. Hij heeft alleen van de hoefwand wat afgehaald en hij mag van mij niet aan de zool komen en dat respecteert hij altijd, dat vind ik fijn.

En ik moet John en Vvj wel een complimentje geven. Ik ben naar Parijs geweest en John en vrouw hebben naar eer en geweten (met af en toe een oogje van vriendlief) de paarden verzorgd. Zag er goed uit toen ik thuis kwam. Wel een deurhendel vreemd verbogen, denk dat een zekere prinses het ergens niet mee eens is geweest.

Poupette heeft wel een 'traumaatje erbij. John wilde haar halster af doen in het land en ze ging er vandoor vertelde hij. Hij heeft een half uur achter haar aan lopen rennen, maar heeft het moeten opgeven. Later is hij nog een keer gegaan en kon haar wel pakken. Ik merkte vanmorgen wel dat ze wat schrikachtiger was dan normaal, maar ja.

Verder lag er een brief met instructies maar was John te lui om erop te kijken en hebben mijn paardjes iedere dag twee liter voer gekregen. TWEE LITER! Per Paard! De shetten ook! Mag nog blij zijn dat er geen bevangenheid uit is gerold. Normaal gesproken krijgen mijn paardjes met zijn drietjes 1 liter per dag met zijn allen totaal! Daarvan zijn 2 x 1 handje voor Callas per dag, idem voor poupette en Shadow krijgt 2x daags een kleine halve liter. Afijn, we zullen John maar een suikeroompje noemen.

Parijs was gaaf trouwens. Ben wel erg gevallen op de tweede dag. (knie, heup, ellenboog blauw en geschaafd) Voor de beelddenkers... Een drukke boulevard. Herrie, stank, fietsers, brommers, scooters, taxi's, auto's, vier rijen dik toeteren. En een bus. Die moesten wij hebben. De bus is zo'n groene slurf bus en staat langs de stoep. Wij (mijn vriendin en ik) rennen achterlangs de bus om hem te halen. We hinkstappen op de rand van de stoep en het asfalt. Ik heb een tasje van de HEMA in mijn rechterhand. (Was ik zo trots op, zo bijzonder om in Frankrijk een HEMA te vinden. Heb chocoladeletter voor mijn vriend gekocht en Engelse drop) Dus hop stap hop stap hop stap. asfalt, stoep, asfalt, stoep. Maar de ruimte tussen de bus en de stoep is niet veel. En er ligt een hondendrol. Ik doe asfalt stoep asfalt stoep, ontwijk drol door asfalt asfalt asfalt en wil weer een been op de stoep zetten en verzwik op de stoeprand mijn voet en ga voluit voorover, maar val met mijn hele linkerkant op de stoeprand. Poeh was even heftig zeg. De buschauffeur was zo lief om naar buiten te komen en ons de bus in te helpen. En dat in Parijs. Saillant detail, in de bus bleek dat ik er niet in geslaagd was de hondendrol te ontwijken...

Afijn een groet uit Parijs

Afbeelding