[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:59

Wat fijn! Gefeliciteerd.
Jullie huis lijkt één grote speeltuin. Wat fijn, zoveel vrijheid. (Maar dat is ook dankzij jullie lef.)

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:09

Leuk filmpje weer Monique, en ook van mij gefeliciteerd met de afronding van de verkoop!

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:27

Wat heerlijk! Verkocht.
Gefeliciteerd.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:00

Wat een heerlijk filmpje weer! Ik heb genoten!
Hoop ooit het lef te hebben ook zoiets te ondernemen, maar voor nu geniet ik van jullie!

Waar in Frankrijk zitten jullie? M'n vader fietst momenteel door Frankrijk, wie weet kan hij naar jullie zwaaien over een paar weken haha.

Wat fijn dat 't huis eindelijk verkocht is. Dat zal een hoop kopzorgen schelen!

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 09:35

Hai allemaal, tjee wat een hoop reacties weer, hartelijk dank allemaal voor jullie felicitaties. Het is inderdaad een enorm slopend en lang proces geweest, waar we met de franse bureaucratie veel te maken kregen. Drama zeg, maar goed het is nu vooralsnog voorbij. Er zijn nog wat kleine haken en ogen, bijv onze verzekering moet de schade van die kopers nog betalen en de notaris heeft nog eens 2500 euro extra achtergehouden van ons geld dat zij nu hebben voor de overige geleden schade en reparatie. Maar die mensen moeten nog met facturen aantonen of het echt 2500 euro was, de rest zouden we nog terug moeten krijgen. Maar goed, op de totale koopsom is dat geld wat we verliezen een wassen neusje en we zijn allang blij dat we nu van de zorg van dat vorige huis af zijn. Bovendien toen dat van die 2500 euro nog niet door de notaris gesteld was, hadden wij zelf al in gedachten de kopers 1000 euro te geven, gewoon omdat het zo kl.... voor ze was. En wij hadden dat dan onder het mom willen doen van dat het voor haar opvang was. Ze heeft namelijk inmiddels al 3 paarden opgevangen en de 4e komt eraan. Dus hop maar, als die 2500 niet meer terugkomt, dan komt het vast goed terecht.

Over ons lef van aanpakken, dat horen we vaak, eigenlijk al 22 jaar, zolang als we oude ruïnes opkopen. We ervaren het niet als lef. It's a way of life. Je begint gewoon en het is ons werk zeg maar. De meesten van jullie zullen dagelijks werken, wij ook, alleen dan thuis. Je moet ook wat te doen hebben in het leven. Het heerlijke van opknappen van ruïnes is dat je met iedere schroef die je erin draait verbetering ziet. Dat is de kick. Je kunt het eigenlijk niet lelijker maken...

@Muga, we zitten in de Gers een uur zuid-westelijk van Toulouse. Je pa hoeft niet alleen te zwaaien hoor, hij mag ook een bakkie komen doen. Gaaf dat hij fietst door Frankrijk. Speciaal doel? En hij zal wel balen nu, het regent al een tijdje in Frankrijk.

Dank voor jullie complimentjes over het filmpje weer, het blijft leuk om te doen.

Over paardentrainen erg weinig te vertellen. Ik 'men' regelmatig, maar wat ik al zei, rijden wil ik even niet doen zolang de grond zo glad is. Er moet echt een rijbak komen. Eind van de zomer kunnen we een graver overkopen van een vriend, dan staat een rijbak boven aan de lijst.

Pien heb je van je huis ook een advertentie gezet bij Nederlanders.fr en bij huis-en aanbod? Wij hadden daar ook zelf advertenties gezet en veel reacties op gehad en ook 2 maal een bezichtiging. Succes!

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:47

Monique1963 schreef:
Pien heb je van je huis ook een advertentie gezet bij Nederlanders.fr en bij huis-en aanbod? Wij hadden daar ook zelf advertenties gezet en veel reacties op gehad en ook 2 maal een bezichtiging. Succes!
Aan het aantal bezoekers ligt het bij ons niet. Mensen vinden het allemaal geweldig. We zijn weer met iemand bezig die serieus lijkt. Dus we zullen het meemaken. Ik hou jullie op de hoogte. Maar meer publiciteit ga ik echt niet doen. Ik word nu al helemaal gek van al die aandacht, bezoekjes, mailtjes, telefoontjes, zowel van Fransen als van de internationale markt waar ook de advertentie staat. Wel bedankt voor het meedenken Mo.

Ik ben erg blij voor jullie en verder praten we hier niet over ons huisje want ik word er te zenuwachtig van. Dus ik kom er op terug als het verkocht is dus verder laten we mijn huisje maar eventjes opzij liggen. :o

Ja ik geloof graag Mo dat het voor jullie een way of live is. Ik vond 2x renoveren en verbouwen genoeg, maar we zijn dan ook wat ouder als jullie. Met name mijn man.

Muga als je Pa door de Limousin gaat is hij welkom hoor. Dan geef maar een pb.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:53

Jeetje, gefeliciteerd met het rondzijn van de verkoop. Jammer dat er nog wat geld achter is gehouden, hopen dat de verzekering hun deel snel betaalt, maar goed, de hoofdmoot is binnen!
Pien, nu jullie huis, succes ermee, hopen dat dat ook snel verkocht wordt.

En wat weer een geweldig filmpje! Van dat dakpannenhuisje maken jullie ook al weer iets moois en jullie woonkamer en muziekstudio zijn ook lekker knus zo!

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:45

Ik heb even de laatste paar filmpjes gekeken, echt heel erg leuk!

En natuurlijk gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis.

Mijn man vroeg zich af na het zien van de grote ladingen asbest, wat jullie daarmee doen? Kun je dat ook zo naar de milieustraat brengen? (Hij beoordeelt in Nederland sloopmeldingen voor asbest dus zijn interne alarm ging gelijk af met die 100 hokjes :+)

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 11:57

@Pien, top dat jullie huis veel belangstelling heeft. De locatie is ook heerlijk landelijk, dat vind je niet meer overal. En grond en stallen en de nieuwe schuur, dat is ook heel fijn. Ik hoop voor jullie, nu het nieuwe seizoen weer begint op een verkoop! En ik snap dat je er in je hoofd ook de hele tijd mee bezig bent. Gelukkig heb je je prachtige huis met zwembad om te relaxen! Ik vond je huis waar je nu in zit, heel sfeervol.

Jet, ik hou van knus, kneuterig mag zelfs ook nog ;-)

@Prairy, Asbest laten afvoeren kost 25 euro pm2. Dat zou voor ons te kostbaar zijn. Per 1000 kilo is het 300 euro. We hebben ook asbeststraten idd waar je het zelf dubbel verpakt mag brengen. De afstand is echter voor ons niet interessant. We hebben daarom besloten op ons terrein 1 plek te maken waar we het dubbel verpakt opslaan. Het verplicht afvoeren of vervangen van daken is sinds een aantal jaren van de baan gelukkig, nadat nieuwe onderzoeken o.a. van tu delft meen ik, hebben aangetoond dat het gevaar minder groot blijkt te zijn dan eerder werd aangenomen. Ook in NL is het verplichte weghalen van asbest van de baan. We hebben zelfs platen die nog goed waren weer hergebruikt. Ergens in alle filmpjes zie je hoe we met pakken en allerlei maatregelen de platen hergebruiken, maar je hebt de laatste paar filmpjes gekeken, lol, dus je hebt nog wel een stukkie te gaan...

Ik heb overigens net mijn foon uit de wasmachine gehaald... 8)7

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:08

@pien en @monique,

Wat tof van jullie, m'n vader is 66 en z'n vrouw wat jonger. Hij is met prepensioen en ze zijn voor nu den jaar door Europa aan het fietsen. Ze fietsen nu langs de Atlantische kust in Frankrijk. Op 't moment in een dorpje Pleine-Fougeres. Hier 3 dagen en dan weer verder. Welke kant op is nog de vraag. Ze fietsen naar campings, hotshowers etc maar 't is inderdaad nat en koud geregeld.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:16

Dat is 440 km ongeveer hier vandaan. Dus voordat hij hier in de buurt is dan is hij nog wel eventjes bezig. Enfin, hij en zijn vrouw zijn welkom.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:43

pien_2010 schreef:
Dat is 440 km ongeveer hier vandaan. Dus voordat hij hier in de buurt is dan is hij nog wel eventjes bezig. Enfin, hij en zijn vrouw zijn welkom.


Haha ach ze hebben nog een maand of 10 te gaan sowieso... Dus elke dag een stukje. :+

Heeft je telefoon het rondje was overleefd? Niet aanzetten maar in de rijst leggen en over paar dagen proberen kan helpen...

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 17:06

Hi Muga, atlantische kust nemen ze, maar zuidelijk neem ik aan omdat ze nog 10 maanden hebben? En dan Spanje en Portugal in? Stoer dat ze dat doen. Gaaf ook. Fietssabbaticcal. Mochten ze voor de Pyreneeën afslaan naar links dan zijn ze met een paar dagen bij ons, Wij zitten tegen de Pyr aan zo ongeveer. Maar ik neem aan dat ze naar Sp en Port gaan.

Telefoon heeft de was niet overleefd. Hij was wel ontzettend netjes schoon, hihi. Maar zo dood als een pier. Helemaal uit elkaar gehaald en laten drogen, maar nix geen leven meer. Hij was sowieso al minstens 10 jaar oud, misschien wel 15 jaar, hij laadde erg slecht bij en het schermpje was kapot. Het was nog een knopjesfoon. Ik heb mezelf op een nieuwe knopjesfoon getrakteerd vandaag. Een knopjestelefoon voor oude mensen Hahahahahha. Ik wil namelijk geen smartphone. Deze wordt het: https://www.darty.com/nav/achat/telepho ... 42667.html

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:47

Leuke telefoon, ik overweeg zoiets ook weleens want ik ben dus echt verslaafd aan mijn smartphone.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:33

Mijn Nl foon die ik met prepaid card gebruik in Nl is ook zo. Goedkoop bellen. Maar mijn Franse telefoon wil ik niet meer missen ! <3

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 19:30

pien_2010 schreef:
Maar mijn Franse telefoon wil ik niet meer missen ! <3

balance schreef:
ik ben dus echt verslaafd aan mijn smartphone.


Hi meisjes, dat dus. Ik vrees met grote vrezen dat ik ook de hele dag met zo'n foon zou spelen. Whatsappen etc. Dus ik heb lang geleden besloten, ik neem geen smartphone. Ik wil wel een mobieltje, maar dan alleen bellen en sms'en. Meer voor nood. Ik ben nog van de email. Tot groot verdriet van veel van mijn vrienden want ik doe niet leuk mee met whatsapp en zo. Gelukkig kunnen ze naar mijn vriend wel whatsappen als ze iets leuks willen delen.
Instagram heb ik ook niet, twitter ook niet. Facebook wel maar daar deel ik alleen petities inzake dierenleed en veel van peta. Bellen houd ik niet van, dus ik heb een heel goedkoop abonnementje van vast 2.50 per maand, daar mag ik gratis voor naar NL en Europa bellen en 100smsjes geloof ik en dat maak ik zelfs niet eens op. En voor foto's nemen heb ik nog mijn oude camera van canon, die ik vorige week in de regen heb laten liggen, maar die gelukkig niet is overleden. Het was een waterig weekje zullen we maar zeggen.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:35

Monique1963 schreef:
pien_2010 schreef:
Maar mijn Franse telefoon wil ik niet meer missen ! <3

balance schreef:
ik ben dus echt verslaafd aan mijn smartphone.


Hi meisjes, dat dus. Ik vrees met grote vrezen dat ik ook de hele dag met zo'n foon zou spelen. Whatsappen etc. Dus ik heb lang geleden besloten, ik neem geen smartphone. Ik wil wel een mobieltje, maar dan alleen bellen en sms'en. Meer voor nood. Ik ben nog van de email. Tot groot verdriet van veel van mijn vrienden want ik doe niet leuk mee met whatsapp en zo. Gelukkig kunnen ze naar mijn vriend wel whatsappen als ze iets leuks willen delen.
Instagram heb ik ook niet, twitter ook niet. Facebook wel maar daar deel ik alleen petities inzake dierenleed en veel van peta. Bellen houd ik niet van, dus ik heb een heel goedkoop abonnementje van vast 2.50 per maand, daar mag ik gratis voor naar NL en Europa bellen en 100smsjes geloof ik en dat maak ik zelfs niet eens op. En voor foto's nemen heb ik nog mijn oude camera van canon, die ik vorige week in de regen heb laten liggen, maar die gelukkig niet is overleden. Het was een waterig weekje zullen we maar zeggen.


Snap ik. Heb me ook jaren verzet en me over laten halen door mijn zoon. Zo dankbaar voor. Whattsapp video bellen is gratis en doet het super. Ik heb veel meer contact met mijn (klein) kinderen <3

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:23

Ik heb ook jaren een telefoon gehad waar ik alleen mee kon bellen en sms’en en wilde ik ook niet aan de smartphone. Als ik foto’s had gemaakt van bijv de paarden met mijn fototoestel moest ik de foto’s eerst op de computer zetten en dan kon ik ze per mail versturen. We konden met de fotocamera ook filmpjes maken . Om die te versturen was helemaal een gedoe.
Nu heb ik al een aantal jaren een smartphone en vooral nu we in Frankrijk wonen vind ik het fijn dat ik zo makkelijk foto’s en filmpjes naar iedereen in Nederland kan sturen, mijn kinderen blijven op de hoogte van wat hun moeder allemaal meemaakt en via instagram volg ik mijn neefjes en nichtjes en zij mij.

Maar ik snap je wel hoor Monique dat je geen smartphone wil. Soms zit ik ook weleens mijn tijd te verdoen met op mijn telefoon kijken.

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 12:29

Hi allemaal, zo'n ouderwetse knopjesfoon is wel langzaaaaaam. Hahaha, hij is nog steeds niet geleverd.

Wel hoop ik dat vrijdag onze nieuwe vissen geleverd worden. Spannend! Ja ik houd ook van vissen. Vind ze zoooo leuk!

Gisteren Callas ohz stapwerk gedaan. Het regende toen ik opstapte, maar het hield gelukkig snel op. Ik vond dat het dan toch maar moest ondanks de regen anders duurt het zo lang eer ze weer eens iemand op haar rug had sinds de vorige keer en 'men'werk is niet zo gevarieerd. We hebben alle knopjes ingedrukt en dat ging best goed. Ik vind haar wel zwaar op de hand. Maar goed dat gaat ook wel weer goedkomen.

Meer niet te liegen. Tot weers.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:14

Slim Mo, eventjes herbevestigen zo tussendoor.

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 13:25

Dank Pien, ik ga zo meteen weer even een kwartiertje rijden. Het droogt snel op en de grond begint ook droger te worden. Achter de boerderij ligt een stukje waar het niet glad lijkt dus wat trainen ohz en ga ik veel overgangen rijden, zonder galop. Dat is te riskant vermoed ik. Ik moet het even voelen onder me hoe ze gaat.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:54

Die gallop zou ik ook even laten, want is impuls weekend dus kun je beter doen met een paard dat veel loopt cq temperatuuris hoog.. Zijn ze meestal ook rustiger.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:59

Heb je een bepaalde vissoort Monique die geleverd wordt ?

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 14:09

Hi Pien, ik denk dat het te glad is qua klei voor een galopje. We gaan het zien. Maar ik heb vandaag meer zin in netjes trainen en kijken of ze het bit wat wil loslaten. Ik ga zometeen.

Hi Tamara, we krijgen 15 goudvissen erbij. 5 Rode goudvissen. 5 gele goudvissen en 5 rood witte gevlekte kometen. Ze hebben ook al namen ;-) spikkel stippel vlekkie puntje stipje, blozie rooie roodborstje roodkapje roodgloeiend, goudhaardje goldy blondie goudeerlijk goudvis

En ook krijgen we wat vijverplanten. Zin in. Nu eerst rijden.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:24

Jeetje Mo, wat fijn om te horen dat het eindelijk rond is/lijkt!

Genieten, die filmpjes.. Krijg er heimwee van.
Ik heb nog steeds niemand kunnen vinden voor mijn plan.. hahah. En in mijn eentje emigreren financieren gaat nog niet lukken. Ik heb geduld, zeg maar.

Ben benieuwd hoe het rijden gaat!