[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:25

+:)+ That's the spirit. +:)+

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:39

Wat super fijn Monique!! Ik ben ook benieuwd naar een linkje :D
En ook weer wat mooie overwinningen, fijn om te horen dat ze haar reacties langzaam onder controle krijgt.

De opruim filmpjes zagen er ook weer goed uit!

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:49

mag ik ook mee galoperen?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:57

Oh, wat fijn! Nu wil ik natuurlijk ook een linkje van je!

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:30

Wat klinkt dat heerlijk! Ik wil ook meegalopperen op die roze wolk!

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:12

Deel het linkje toch maar hier, iedereen wil mee genieten :D

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:17

Of schrijf TS een PB, zoals ze vraagt ;).

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 22:30

Hi iedereen, ik heb geloof ik iedereen die het wilde tot zover de link gestuurd in een pb. Maras ik zal je een pb sturen met de link naar het filmpje. Ik doe het liever via een pb inderdaad zoals Balance zegt.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 17:20

Ik ga niet iedere dag rijden, zodat Callas niet overvoerd wordt met indrukken. Het kriebelt wel omdat het zo gaaf was, maar geduld is een schone zaak. Daarom vanmorgen een speeltraining gedaan met het blok, mee rennen achter mij aan zonder lijn, en de bal weer eens uit de kast getrokken. Callas trekt zelf ook alles uit haar kast om maar een click snoepje te krijgen, zo grappig om haar zelf van alles te zien verzinnen, maar in haar drukte vindt ze niet de rust om goed naar mijn woord te luisteren. Dus ik blijf gewoon met een heel zachte stem de vraag herhalen en ze komt er wel en dan natuurlijk de click en het koekje.

Zo heb ik vandaag weer iets nieuws bereikt, de bal valt met zijn handvat naar beneden en ik heb er extra houvast-touwen omheen gebonden maar die wil ze niet vastpakken. In het verleden heb ik haar geholpen om de bal dan weer met het handvat omhoog te zetten. Vandaag wilde ik dat ze zelf het handvat zou opzoeken. Dat lukte!

Verder heb ik aan de hand (ja weer linkerkant van haar hoofd, wat Callas vandaag wat minder leuk vond) met haar balkjes gestapt en boven de balkjes laten halthouden en achterwaarts weer laten gaan. Het is niet handig om de balk met de kootholte mee te slepen, daar kwam Callas al snel achter en de derde keer stapte ze netjes achteruit erover heen. Ze hoeft alleen maar haar voorbenen terug erover te zetten, maar ze moet wel goed zelf nadenken. Leuke oefening.

Ik heb ook nog geoefend met heel langzaam aan de hand stappen, maar dat is nog wel een dingetje...

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 20:52

Vandaag van allerlei oefeningen gedaan, de bal, het blok, langzaam stappen, wandelen en ik wilde achterwaarts tussen balkjes gaan oefenen. Op de plek die ik in gedachten had, snorde in de verte een tractor. Callas vond dat zeer verontrustend en ze was er met haar aandacht helemaal niet bij. Ze wilde maar kijken tussen de takken door of het ding geen gevaar leverde. Hij was 1km ver weg aan de overkant van de vallei. Ik leidde haar af door haar veel verschillende oefeningen te laten doen, maar ze werd er erg gefrustreerd van. Ze wilde wel graag haar brokje, dat ze alleen krijgt als ze goed haar best doet, maar ze was te afgeleid om goed haar best te willen doen, dus kwam er geen brokje en was er ook nog dat gromding in de verte. Ik ben heel begripvol gebleven, tot een zeker moment ik zelf ook geïrriteerd raakte en een boze stem op zette. Vanaf toen ging niets meer goed en besloot ik te stoppen.
Ik dacht ik gooi haar los en dan ga ik wat landje pik doen. Nouououououoouou, madam had mij wel wat te vertellen. Knetteren, blazen, bokken wegrennen. Ik fluiten, zij weer terugkomen, braaf, brokje en hop weer wegknetteren. O o o wat is ze dan prachtig en weer terugkomen draven met zo'n extra strekkende trilling in haar benen, weet je dan wat ik bedoel, zooooo mooi. En mij uitdagen. Tot vlak voor me komen rennen, stoppen op een paar meter en dan een beetje steigeren. Dat deed ik dan ook met mijn armen omhoog en dan knetterde ze weer weg. Soms galoppeerde ze helemaal weg voorbij de schuur uit mijn zicht en kwam ze even later weer terug. Bizar. Toen ze uitgeknetterd was heb ik haar bij me gevraagd, dat duurde heeeeeel erg lang, want grasjes waren ook erg lekker en toen ze bij me was, volgde ze zonder lijn netjes. Hebben we nog even met de bal gespeeld en toen was de rust weer terug. En zoooo ontzettend jammer dat ik nu geen camera had neergezet. Maar ja. Als je alles van te voren weet. Ik heb wel genoten van deze powerdame. Ik had willen gaan rijden, maar dat leek met geen goed plan vandaag.

Afijn voor de Maqu'Éden-fans weer een filmpje en Callas komt ook even voorbij (geknipt uit pb-filmpje, dus herhaling voor sommigen)

Fijn weekend iedereen!

https://youtu.be/2GKo0MJ8Kcg

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:00

Heerlijk weer!
Maar ehm... 37 graden om 11 uur in de ochtend... Klopt dat???
Dan zet ik m'n tent daar neer binnenkort haha.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:52

Wat een ontzettend leuk filmpje weer Monique. Robin kijkt tegenwoordig ook mee en moest lachen om de duizendklapper. Hij heeft ook een verzameling bijzondere takken en een verzameling bijzondere stenen. De tak is inderdaad erg mooi.
Bedankt

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 10:41

Hi All,

@Muga, yep dat klopt het is hier al lekker warm. Je mag gerust komen om je tent op te zetten. Ik moet qua paardrijden daar nog een tijd en ritme in gaan vinden. Ik denk dat ik 's avonds ga rijden qua temperatuur.

@Tamara, leuk dat Ro ook meekijkt. De duizendklapper hoor je op het filmpje niet eens zo vet als hij in het echt was, maar heel maf. Alleen met een bepaalde boomsoort klappen de bladeren in het vuur zo hard. Het takje met de wormgaten is echt supergaaf. Ik had in ons eerste huis in Frankrijk een pilaar die zo aangevreten was, in huis. Ik heb toen de wormpatronen goud opgevuld met verf en de rest van de paal rood geschilderd. Dat was zo supergaaf! Mijn verzameling bijzondere stenen ligt nog op de vensterbank van ons vorige huis. Ben benieuwd of die mensen ze hebben weggegooid.

Ik wilde jullie nog even updaten over Poupette en hinniken op commando met clickertraining. Hmm. Het gaat vaak wel goed, maar ze doet het alleen als ze duidelijk weet dat er een voerbeloning of voer gaat komen. Ik heb nog steeds niet het idee dat ze het principe aktie/clicken/belonen begrijpt. Ik houd vol...

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 17:18

Hallo allemaal,

Erg weinig te vertellen. Het is een regenachtige week, wat het terrein glad maakt en ik niet gereden heb. Wel gemend met wisselend resultaat. Als er ergens een tractor rijdt, wordt Callas daar onrustig van als ze hem niet kan plaatsen. Het zal wel weer wennen.

Voor hen die de huisfilmpjes leuk vinden, hier weer een filmpje https://youtu.be/M-jul01hTeY

En voor hen die meegeleefd hebben in de bizarre tijd van ons vorige huis verkopen. Het is nu helemaal rond en het geld van de verkoop is bij ons binnen. Hoera!

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:31

Monique wat ongelooflijk fijn ....pfffff eindelijk. Heel erg blij voor je.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:33

Gefeliciteerd dat die verkoop eindelijk rond is! Wat een rust zal dat geven *\o/*
En een leuk filmpje, vooral die opmerking over Swiebertje was goed voor een lach :')

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:35

*\o/* *\o/* *\o/*
Wat onwijs fijn! Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude huis!!
*\o/* *\o/* *\o/*

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:41

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude huis!

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:56

Jee, wat fijn dat het eindelijk afgesloten kan worden! Gefeliciteerd *\o/*

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:18

Oh wat fijn Mo!

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:37

Gefeliciteerd Monique dat het nu helemaal afgerond is met het vorige huis. Heel fijn voor jullie.
Bedankt weer voor het leuke filmpje

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:39

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis, dat zal een hele opluchting zijn! Nu Pien nog.
Die flipperkast is geweldig, als componeren/muziek maken dan even niet lukt, lekker rammen op de flipperkast :D.
Schattig huisje daar buiten gecreëerd.

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:18

Citaat:
Nu Pien nog.
:o aaaah wat lief.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:30

Gefeliciteerd!

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:35

Gefeliciteerd!