Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 268 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Ik dacht ik wil het er niet over hebben→ wat gevaarlijk _O- En dat was het dus ook.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 16:55 



 
Profiel   

Pffff, dat was een heel groot avontuur dat nu achteraf een goed verhaal oplevert, maar dat jullie waarschijnlijk op dat moment toch wel je leven iets ingekort heeft... Dat zou bij mij tenminste wel het geval zijn geweest. Dan is het op zich wel fijn dat je samen bent en elkaar dan kan ondersteunen, zowel praktisch als psychisch. Toch wel flauw dat je het allemaal niet hebt gefilmd }> ~~}> :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 19:40 



 
Profiel   

Pffft, het is nooit saai bij jullie. :P
Gelukkig is het goed afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 20:53 



 
Profiel   

Zo dan, dat is het avontuurtje wel weer hoor.
Niet te vaak doen dit soort dingen. Niet goed voor je hart.
Fijn dat jullie er goed vanaf zijn gekomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:06 



 
Profiel   

Tja je maakt wat mee met zo'n man als die van mij zullen we maar zeggen. Gelukkig ging hij net zelf weg met het gewone autootje voor een boodschap, een slang voor Pelle die kapot was, en bleef hij zelf onderweg met panne met tautootje staan, e.o.a. staafje van het versnellingspookmechanisme. Hij heeft het gerepareerd met een touwtje en nu kunnen we alleen nog in zijn 3 rijden. Ook leuk.

Maar ik heb lekker wat rondjes gestapt. Ik had door onze vakantie van 4 dagen, rijden gemist. Ervoor door de drukte ook 2 dagen niet is 6 dagen, en nu al weer een tijd met die rug... de zon scheen het was 25 graden ik denk, ik kan toch gewoon lekker stappen op Callas dat kan mijn rug wel. Ging helemaal goed. Hoewel de achteruit bij haar ineens ook niet meer werkte, ik denk dat ze teveel heeft gekeken naar het versnellingspookje van de baas, gelukkig werd Callas vandaag geen versnelling-spookje ;-) Ze was braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:11 



 
Profiel   

Fijn een braaf paard !

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:40 



 
Profiel   

Je weet het he, nooit zonder longeerlijn op pad gaan met de auto. Voor als de ruitenwissers het eens niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:51 



 
Profiel   

LOL Balance! Ik heb die filmpjes ook wel gezien van die Russen met hun ruitenwissers ja, hilarisch. En eh, saillant detail, hij had dus net teruggeschakeld naar zijn twee omdat hij heeeeeel langzaam om twee ruitertjes heen reed. En toen strandde hij in de linkerberm, die longeerlijnen van jou hadden nu handig geweest, hadden die paardjes hem kunnen trekken *\%/*

Callas was idd heel lief Pien. Soms kan ze dat best wel ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:02 



 
Profiel   

En vandaag was ze een mix van ondeugend en lief. We krijgen over een paar dagen 3 dagen vrienden over de vloer en dan komt er niets van rijden en het weer gaat ook minder mooi worden, pluk de dag, pak Callas. Zoiets.

Inmiddels na 5 dagen op haar zolen lopen, loopt Callas erg gevoelig alweer vind ik, net als in het vorige huis en dus heb ik de hoefschoenen weer uit de kast getrokken. Lijkt me heerlijk als je pijn in je voetzolen hebt dat je dan kunt lopen zonder het te voelen. Vriendje erbij gehaald, want ik krijg ze niet aan die krengen, springschoenen eroverheen aan, omdat ze ver overstapt en soms op haar eigen schoenen stapte in het verleden. En toen eerst maar eens stappen op het erf om te kijken hoe de schoenen haar bevielen en hoe mijn rug het vond.

De schoenen taalt ze niet naar. Dat blijf ik dan zo bijzonder vinden van zo'n schrikpaard, dat dat haar dan totaal niet boeit. Het maakt een raar geluid, veel luider dan als ze blootvoets loopt en het moet ook gekker voor haar lopen, maar nee, dat is niet gek.

Mijn rug vond het ook wel weer ok, behalve toen ze zich eens lekker uitschudde ohz tegen de vliegen. We hebben Poupette eens op stal gelaten en Erwin is gewoon meegewandeld zonder fiets.

We hadden alle laaghangende takken die als galophulp kunnen worden aangezien gekortwiekt en er was erg veel dat bekeken moest worden. Dit pad hadden we al even niet meer met Callas gelopen en er waren stukken gemaaid, takken weg, stronken verplaatst... En Callas wilde graag overal naar kijken en ze moet een fotografisch geheugen of zo hebben, want je ziet gewoon dat zij ziet dat er iets veranderd is. Dan moet ze daar even over nadenken, minder dan 20 sec, dat wel gelukkig en dan bekijkt ze het volgende stuk van die plek die veranderd is. Als ik voel dat ze bijna klaar is met bekijken dan begin ik te vragen weer voorwaarts te gaan en dat gaat prima.

En dit keer heel veel met een losse teugel. Wat dan weer in mijn nadeel werkt als ze ineens besluit te gaan draven, dan moet ik veel bij elkaar graaien en HO. Luistert ze ook netjes overigens. Toen gingen we het benedenpad doen en ik wilde eigenlijk een nieuw pad doen, maar ze was ineens na dat drafje, helemaal hups. Niet banging, maar zo van, ja nu wil ik wel even lekker gaan. Dat leek me op een nieuw pad niet zo tof, dus zijn we door Neder(wei)land (maar wij zeggen voor de grap vaak Nederland) weer teruggestapt.

Op de oprit kon ik het niet laten en heb ik haar dan opgepakt en een net drafje gedaan. Om even te kijken wat de schoenen en de rug deden met draf en ik was helemaal blij.

Dit begon haast als normaal te voelen. Zo van, ik pak mijn paard even en ga een rondje met haar rijden... ware het niet natuurlijk dat vriendlief meeliep voor de eventualiteiten, maar bijna was het normaal... Ik zal binnenkort weer een filmpje maken waar Callas dan ook even optreedt met dit ritje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:08 



 
Profiel   

Ik vind het leuk. Het is niet aleen dat Callas veel braver is, maar ik heb het idee dat jij ook veel verstandiger bent geworden. Daarmee voorkom je dat Callas iets doet dat voor jou ellendig uitpakt, maar het zorgt er ook voor dat Callas doordat het normaal blijft niet terugvalt in gedrag dat je niet wil, waardoor zij minder zeker wordt en minder vertrouwen krijgt in jou.
Dus anders en korter gezegd Mo, ik vind dat je het heel goed doet en Callas dus ook. Je hebt door dat ze een linkerd kan zijn en handelt daarna. Dat vind ik erg verstandig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:46 



 
Profiel   

Ik ben het eens met pien.
Blijf er vooral zo mee omgaan zou ik zeggen. Het aantal goede ritten is de laatste tijd toch wel flink in de meerderheid!

Kun je bij jullie ook nog een beetje buitenrijden? Of is dat totaal niet de planning en blijven jullie lekker op eigen terrein rond rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:57 



 
Profiel   

Dank je Pien, het tij is nog steeds niet gekeerd, maar ik geloof wel dat dit huis beter voor Callas en mij is. En precies wat je zegt. Bij het afstijgen toen ik klaar was, zei Erwin wil je nu niet even langs de boomgaard, of een rondje huis. Maar het was prima zo. Callas had braaf geluisterd, het was allemaal goed beheersbaar geweest, zelfs lang teugeltje, ik had genoten en dan moet je ook stoppen. Niet meer willen, het was goed zo. En zo blijven idd de rijmomenten met haar leuk, voor zowel haar als mij. Dat is wat we willen een fijne tijd saam.

En ja Judith, de ritten zijn nooit lang hoor, maar hooguit 20 min, maar idd het aantal goede ritten overheerst.

En buitenrijden, nee helaas dat is hier niet aantrekkelijk. Ik zou dan echt bermtoerist moeten worden. Dat heb ik in NL altijd gedaan en vond het geweldig, maar ik ben met de twee vorige huizen in fr erg verwend. Het laatste huis was megageweldig in de bossen, maar helaas ontzettend veel scherpe rotsen en stenen, dat was niet ideaal met Callas' voeten en ook veel relief, wat ook (toen) niet zo haar ding was omdat je dan niet kunt zien wat er boven of beneden je gebeurt achter een talud.

Hier zal ik voornamelijk in ons eigen bos rijden. En rijbak als dat ooit af komt. Zodra ik beheersbaar kan galopperen op ons eigen terrein en bos, dan breid ik het uit naar het bos van de buren. Dat is 32 hectare, met het bos van de andere buurman erbij is het bijna 40 hectare, daar kan ik me wel in vermaken hoop ik. En mochten we die grond van 8 hect erbij kunnen kopen (zouden we nu voor kerst moeten horen) dan heb ik helemaal bijna 50 hectare om in rond te kachelen. Ik denk dat ik me nog wel even vermaak voordat ik de bermen in wil...


Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 26-10-21 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:28 



 
Profiel   

Haha ja dat snap ik best! Met zo'n achtertuin komt dat vast helemaal goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:43 



 
Profiel   

Leuk, zo'n groot terrein. Gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:41 



 
Profiel   

Dat is meer dan genoeg ruimte om te rijden lijkt mij. In de berm rijden is hier in Frankrijk ook wel eng, de Fransen rijden als maniakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:50 



 
Profiel   

Hi All, de mogelijkheden om te rijden zouden uiteindelijk voldoende moeten zijn inderdaad ;-) En ja bermen zijn link in fr met al die scheurijzers. Ik ga zo weer even rijden op ons terrein.

Ik loop achter met mijn vlogjes. Komt omdat we weinig klussen en veel vakantie, vrienden en genieten etc. Pensionada's...

Maar hier is er dan weer eentje van 2 weken terug van het reisje met de czw (camper zonder wiel)

https://www.youtube.com/watch?v=4SzJaEKq6AE

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:01 



 
Profiel   

En ineens was m'n stipje weg en loop ik gewoon 2 weken achter. Zo niet leuk!

Alle lekkere ritjes met Callas en de auto in z'n 3 gemist... Maar ik ben er weer! Hallo! :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:07 



 
Profiel   

Wat een geweldig vakantiefilmpje! Nog steeds spannend natuurlijk met die band/velg bende, maar ook mooie omgevingen, fijne vrienden gezien, in jullie favo dorpje gegeten, mooi weer, nu ervan nagenieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:36 



 
Profiel   

Bedankt voor het filmpje Monique. Jammer dat het zo kort is. Prachtige huizen in het lunch dorpje, leuk muziekje ook .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:44 



 
Profiel   

Hi Muga, leuk dat je er weer bent en Tamara en Jet leuk dat jullie het filmpje kunnen waarderen. Ik vind het erg moeilijk om weg te gaan telkens. Met een fijne oppas is dat een stuk geruster. Maar ik ben erg huismus en dat terwijl als we weg zijn ik zooo ontzettend geniet van dorpjes, natuur en lekker eten en gewoon weg zijn met ons huisje op wieltjes al zijn dat er soms wat minder }:) En we gaan altijd een maal per maand weg met de camper als het weer en seizoen het toelaat, maar ik ben ook graag hier. Afijn, dat is echt een luxeprobleem.

Daarstraks iets nieuws gedaan met Callas. Ik had een voorwerpenvoortuin gemaakt waarin de bal. Ik was erg benieuwd of ze de bal zou willen dragen als ik erop zat en niet ernaast liep. Viel niet mee, maar het lukte af en toe toch.

Overigens ben ik al máánden geleden gestopt met clickeren. Hij ging kapot en ik had al eerder gemerkt dat de clicker niet iets triggerde. Beide paardjes letten gewoon enorm goed op mijn lichaamstaal en ook geluid natuurlijk en ik praat nou eenmaal veel, dus ze begrijpen mij prima. Wanneer ze iets niet doen wat ik wil, dan heb ik duidelijk het gevoel dat ze het nut van mijn vraag niet inzien. Wanneer ze dat nut wel inzien, brokje of noodzaak, dan werken ze erg mee.

Maar de clickertraining heeft me een jaar geleden na het overlijden van Shadow wel het duwtje in mijn rug gegeven om weer op te gaan bouwen en weer te gaan werken met Callas. Het is een leerzame tijd geweest die me veel goeds en leuks heeft gegeven.

Ik zal even kijken of ik wat beelden die Erwin van het rijden van vandaag geschoten heeft snel aan elkaar kan lijmen als toetje op het andere filmpje van vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:44 



 
Profiel   

Hier wat shots van ons rijden vandaag. Vond het erg leuk dat Callas begreep dat ze met mij op haar ook de bal kon dragen. Vond sowieso dat ze heel lief was. Er is 1x een deinsje voor geen idee wat, als ik terug naar de camera/Erwin draaf, maar verder was ze lief. Ik denk dat ik een volgende sessie, als ik alleen de voortuin doe, op kaakgekruist ga rijden ipv op bit.

https://youtu.be/YtZLxwF1Jgg niet een fraai filmpje in de zin van knip en plakwerk, maar voor het idee wat Callas deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:20 



 
Profiel   

Leuk filmpje Monique. Callas heeft er volgens mij veel plezier in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:52 



 
Profiel   

Ze is heeeeel braaf. Zo leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:52 



 
Profiel   

Heerlijk! Lol met je knol :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 22:34 



 
Profiel   

Zo, dat is ook weer een gaaf filmpje! Lieve Callas, die dat toch allemaal maar mooi doet met jou op haar rug!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 22:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 268 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen