Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 283 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Wat een lieve, bijzondere vondst.
Spoiler:
Zou ze eerder in dit huis hebben gewoond?
Spoiler om clou van het filmpje niet te verraden :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:44 



 
Profiel   

Wat een gedoe weer met die boiler! Hopelijk wordt ook dat gauw gefixt.

En die vondst... My goodness. Fijn dat zij toevallig bij jullie op de stoep lag!
Ben benieuwd of de DA er een chip in gaat vinden.


Laatst bijgewerkt door JudithO op 16-01-22 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:10 



 
Profiel   

hoi allemaal,
Het is ongetwijfeld een jachthond. Een paar weken geleden was hier een hele meute jachthonden (ook op een filmpje zichtbaar.) Ik heb toen lopen gillen en schreeuwen dat ze weg moesten en er was toen al een super magere hond die maar naar mij toe bleef komen. En ik maar lelijk doen tegen haar.

Vanmorgen hoorde ik in de verte jachthonden en ook de belletjes die ze omhebben. Ik ging even in mijn pyjama het koffiefilter weggooien buiten en toen lag zij daar op de stoep. Ik denk dat ze nadat haar jager de meute vanmorgen heeft losgelaten, ze gelijk naar ons huis is gelopen, mogelijk zich mij herinnerend, mij aardiger vond dan haar jager ondanks mijn geschreeuw de vorige keer en gekozen heeft voor een nieuw huisje hier.

Ze is megamager. 13.3 kilo. Ze mag minimaal, MINIMAAL hè, 20 kilo wegen! Ze is namelijk 53cm hoog. Je durft haar gewoon niet te aaien, bang dat je wat breekt. Ze is meteen thuis. Ze ligt in haar kooi, ik heb een bench neergezet om haar een privéplekje ook van de andere twee honden weg, te geven. En inderdaad @Pien, we geven haar de hele dag door al kleine beetjes eten, vooral ook om te belonen als ze het goed doet. Aan de lijn lopen kent ze niet. Het is een jachthond, ze kent eigenlijk helemaal niets van een gedomesticeerd hondenleven. Ze lijkt wel zindelijk.

Ik denk niet, @Senna dat ze hier eerder gewoond heeft. De man voor ons woonde er 5 jaar en had een pittbull. De man daarvoor heeft het huis 5 jaar gehad maar er niet gewoond. En daarvoor woonden er de Italianen die alle troep hier hebben gemaakt en die fokten berner serner honden.

En ja Namiro van ons mag ze blijven. Maar in Frankrijk is het nog steeds een voorwerp bij de wet en moet je een gevonden voorwerp melden. Dat gaan we morgen bij de dierenarts doen, met idd een chipchek @Judith. Officieel moet ze dan naar de spa/fourrière. Daar moet ze dan 8 dagen worden bewaard, voorwerp hè. Als de eigenaar dan niet is op komen dagen, mag ze worden ingeslapen. Tenzij ze voor adoptie geschikt is. Pitjes worden vaak meteen ingeslapen en jachthonden ook omdat ze niet in huis kunnen leren wonen en ook nooit los kunnen lopen. Maar je mag ook gelijk aangeven het gevonden voorwerp te willen houden en dan mag je bewaarder zijn van het voorwerp voor 8 dagen tot de eigenaar op komt draven. Maw wij zullen ons morgen als gastgezin opwerpen en gaan dan zegenen dat de eigenaar niet komt opdraven.

En inderdaad gezeur weer met het zonneboilerproject. Ik bedoel hoe kun je nu bij een zonneBOILERproject de BOILER vergeten mee te sturen. En dan alles wat er niet aan klopt. Erwin is al een week aan het bellen en mailen met ze met foto's als bewijs. Het gaat vast goed komen, maar hopelijk voor de zon gaat schijnen. Overigens hebben we prachtig weer, maar dit terzijde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:19 



 
Profiel   

Ik help jullie hopen dat er geen mens zich komt melden voor deze hond en dat ze lekker bij jullie mag blijven. Klinkt wel alsof ze dezelfde kan zijn als die van een paar weken eerder, als je zegt dat er toen ook al zo'n magere bijzat. Bizar joh...

En tja, wat betreft het vergeten van een boiler bij een zonneboiler... Zo hebben wij jaren geleden wel eens in Zwitserland gestaan met een lekke band, en de reserveband bleek te weinig lucht te hebben. Dus wij hulptroepen ingeschakeld, die kwamen een uur later, hadden ze niks bij zich om de band op te pompen. Slimmerds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:26 



 
Profiel   

Ik moet toch even reageren. Wat knap van jullie dat “het gevonden voorwerp” bij jullie mag logeren. Ik denk dat zij met een reden jullie heeft uitgekozen. Nu maar hopen dat niemand zich voor haar komt melden. Eindelijk kan en mag ze wat warmte, liefde en eten ontvangen. Het blijft sneu dat de wet ze nog steeds als “ding” ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:35 



 
Profiel   

Ach wat een geluk heeft ze dat ze jullie heeft gevonden <3
Hopelijk kan ze blijven...

En wat een gedoe met de keuken, maaar het wordt wel super mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:41 



 
Profiel   

Als ik ooit een drempel zoek om op te gaan liggen, kies ik ook die van jullie uit!

Ik hoop dat ze bij jullie mag blijven en moet terug moet naar de jager... Zo mager, dat is echt niet normaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:41 



 
Profiel   

Ik hoop ook Moniek dat ze kan blijven. Goed kosthuisje heeft ze uitgezocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:41 



 
Profiel   

Ach wat sneu, het gevonden voorwerp. En wat lief dat jullie haar "bewaren". Niet terug geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:59 



 
Profiel   

Ach wat sneu.. waarschijnlijk zal ze inderdaad bij die jagers horen.. en dan moet zo’n mager dier mee met de meute.. om te janken!

Ik verwacht niet dat die jagers de moeite zullen doen om haar te gaan zoeken dus ik heb goede hoop dat dit meisje dit keer met haar bips in een gouden mandje terechtgekomen is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:03 



 
Profiel   

JudithO schreef
Ik help jullie hopen dat er geen mens zich komt melden voor deze hond en dat ze lekker bij jullie mag blijven. Klinkt wel alsof ze dezelfde kan zijn als die van een paar weken eerder, als je zegt dat er toen ook al zo'n magere bijzat. Bizar joh...

En tja, wat betreft het vergeten van een boiler bij een zonneboiler... Zo hebben wij jaren geleden wel eens in Zwitserland gestaan met een lekke band, en de reserveband bleek te weinig lucht te hebben. Dus wij hulptroepen ingeschakeld, die kwamen een uur later, hadden ze niks bij zich om de band op te pompen. Slimmerds.


@Judith we hebben de filmpjes van die meute jachthonden nog eens doorgekeken en je ziet mij schreeuwen naar de honden en er zijn er twee die heel lief naar me toe komen. Maar die hebben allebei zender met gps om. En ja helaas zijn veel jachthonden erg mager. Ze worden namelijk bewust hongerig gehouden zodat ze beter jagen. Er gebeurt enorm veel dierenmishandeling in en om de jacht, behalve de half aangeschoten dieren die een verschrikkelijke dood sterven ergens lijdend in hun eentje in het bos omdat de jagers ze niet meer terug kunnen vinden. De d.a. van ons vorige huis, had per weekend minimaal 20 gewonde jachthonden. Aangereden tijdens de jacht, aangeschoten door de jagers, aangevallen door zwijnen of onderling gevochten. Behalve dit leed, zitten de honden de hele zomer van ergens maart tot ergens september in kennels. Er wordt niet met ze gespeeld, ze worden niet uitgelaten, ze mogen er niet uit. Allemaal om te voorkomen dat ze zich binden aan mensen. Het moeten onafhankelijke speurmachines blijven. Uiteraard zitten er lieve jagers tussen, maar die moet je zoeken als die bekende speld. Het komt er op neer dat jachthonden zo'n slechts 52 dagen van het jaar uit hun kennel komen. Namelijk de helft van het jaar mag er gejaagd worden, dat is 26 weken, en dan mogen ze in het weekend twee dagen rennen. Dieptriest.

O en je voorbeeld over die band... tsss

Fleuribelle schreef
Ik moet toch even reageren. Wat knap van jullie dat “het gevonden voorwerp” bij jullie mag logeren. Ik denk dat zij met een reden jullie heeft uitgekozen. Nu maar hopen dat niemand zich voor haar komt melden. Eindelijk kan en mag ze wat warmte, liefde en eten ontvangen. Het blijft sneu dat de wet ze nog steeds als “ding” ziet.


@Fleuribelle, ze zijn wel bezig in FR met petities etc huisdieren anders bij de wet te gaan laten vastleggen. Ze zijn daar zelfs al verder in dan in andere landen. In ieder geval wordt er nu in de wet gesproken over êtres (wezens) ipv dingen. Maar het is alleen het woord. Verder hebben ze nog geen andere status dan een portemonnee.

Cera_D schreef
Ach wat een geluk heeft ze dat ze jullie heeft gevonden <3
Hopelijk kan ze blijven...

En wat een gedoe met de keuken, maaar het wordt wel super mooi!


@Cera, We hebben gelukkig warmwater door een conventionele boiler, maar we wilden 2022 graag beginnen met milieuvriendelijker water. (kosten haal je er pas na 20 jaar uit, dus daar hoef je het niet voor te doen) We zullen nog even geduld moeten hebben...

Muga schreef
Als ik ooit een drempel zoek om op te gaan liggen, kies ik ook die van jullie uit!

Ik hoop dat ze bij jullie mag blijven en moet terug moet naar de jager... Zo mager, dat is echt niet normaal!


Wat lief dat je onze drempel ook zou uitkiezen, @Muga!!! En ja helaas zijn jachthonden wel vaak zo mager, zie mijn uitleg hierboven.

pien_2010 schreef
Ik hoop ook Moniek dat ze kan blijven. Goed kosthuisje heeft ze uitgezocht.


Dank je @Pien, ik hoop ook erg dat ze mag blijven, ze is verschrikkelijk lief, maar idd geen opvoeding gehad, ze klimt zo op de aanrecht!

pluisbeer schreef
Ach wat sneu, het gevonden voorwerp. En wat lief dat jullie haar "bewaren". Niet terug geven.


@Pluisbeertje, wij hopen ook dat er niemand voor haar komt. We hebben al eerder een jachthond opgevangen. Die was ook niet zindelijk in huis, nog vals ook en was niet zo lief als zij. Die heeft ook een jaar of 7 bij ons oud mogen worden, maar het was geen leuke hond. De andere twee honden die we hebben, daarvan is Unique nu 16.5 die hebben we vanaf pup (anders zou hij verzopen worden van het nestje) maar ook daarvan konden we merken dat er generaties lang niets met de dieren was gedaan. Altijd buiten aan de ketting. Het is altijd een lieve maar erg solitaire hond geweest. De tweede hond hebben we een jaar of 4 geleden of zo op straat gevonden. Blijkt helaas ook niet zo'n leuke hond. Hij gromt verschrikkelijk veel en doet dan heel vals, maar ja, je schopt hem niet weer de straat op. Hij kan ook heel lief en leuk doen, maar o wee als iets hem niet zint. Ik denk dat Yoda een heel lief hondje kan zijn, maar ik denk wel dat er heel veel werk in zit haar tot een huishond om te vormen.

-Namiro- schreef
Ach wat sneu.. waarschijnlijk zal ze inderdaad bij die jagers horen.. en dan moet zo’n mager dier mee met de meute.. om te janken!

Ik verwacht niet dat die jagers de moeite zullen doen om haar te gaan zoeken dus ik heb goede hoop dat dit meisje dit keer met haar bips in een gouden mandje terechtgekomen is!


Wat wij hopen @Namiro, is dat ze niet geschikt is gebleken voor de jacht. Jagers schieten meestal oude honden een kogel door de kop. Sommige jagers kunnen dat niet, maar droppen ze dan ergens ver weg in de hoop dat ze hun huis nooit weer terug vinden. Dus wij hopen dat het het laatste geval is. Dan mag ze blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:08 



 
Profiel   

Wat een verhaal zeg, van die honden.
Hier lopen ze ook elk weekend, en er is er altijd 1 die de weg kwijtraakt en dus in zijn eentje rond loopt te joelen. Altijd dezelfde. Mager zijn ze hier overigens gelukkig niet.
Ik snap die manier van jagen ook echt niet. Het galmt door het hele dal en verder, dan weet het wild toch al lang en breed hoe laat het is?
Ik ben niet tegen jacht, maar wel tegen deze vorm van jagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:41 



 
Profiel   

Als het goed is moeten de jagers in Frankrijk ook schade door wild aan gewassen voorkomen? voornamelijk wild zwijn toch? Dan hoef je ze niet meteen te schieten of vinden, als je maar genoeg onrust creeert bij de akkers zodat ze daar niet willen zijn. Vindt je er wel een dan heb je eten en de zwijnen bevestiging dat die herrie en onrust serieus is en wegwezen verstandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:58 



 
Profiel   

@Judith, Ik ben in principe niet tegen jacht. Of eigenlijk wel, ik ben tegen het doden van dieren, daarom ben ik ook vegan, maar ik begrijp dat we met teveel mensen op deze aarde zijn.
Door dit feit, kunnen we het niet meer riskeren dat grote prooidieren (zie het dilemma met de wolven in NL) tussen ons in wonen. Daardoor kan het wild in al zijn vormen buitensporige hoeveelheden aannemen.
Wij vinden dat echter alleen buitensporig omdat wij met zoveel mensen als we zijn, erg veel grond nodig hebben om direct en indirect (voer voor vleesdieren) voedsel te verbouwen. Er is te weinig natuur overgebleven voor wild.
En omdat het wild dat voer/voedsel opeet, moet het worden afgeschoten.

Dus daarom begrijp ik dat dat moet. Maar ik ben tegen de manier waarop het gebeurt. Ik zou het liefst zien dat er sterilisatieprojecten zouden worden opgezet. Maar dat gaat in mijn leven niet gebeuren. Mijn volgende wens zou dan zijn dat de jacht alleen door professionals zou mogen worden uitgevoerd met daarvoor opgeleide mensen. De jacht als sport vind ik walgelijk. De meeste jagers lusten graag een drankje en het is niet ongebruikelijk dat ze met een redelijk percentage jagen. Ik vind dat het doden van dieren voor sport, niet zou moeten mogen. Er zijn vele nare methoden van de jacht in Frankrijk. Er mag bijv niet in de nacht en niet met sneeuw gejaagd worden. En je raadt het al, dan wordt er juist het meest gejaagd, er is geen controle op. Jagers hebben een aparte status in Fr en staan boven menig wet.

Wat ook niet meehelpt, is dat de Dianes (dat zijn jachtverenigingen, meestal heeft ieder dorp er eentje) onderling vaak ruzie hebben. Namelijk niet alle gemeentes hebben evenveel of goede jachtgronden en met het drijven van wild, drijven de jagers van commune A het naar commune B waar ze wel mogen schieten omdat dat dan hun grondgebied is. We hebben 3 huizen in Fr gehad en geloof het of niet, maar ieder huis lag een paar honderd meter vanaf de gemeentegrens en departementsgrens. Ook nu dus is dit weer het geval. Ons huis en terrein ligt in twee gemeentes. We hebben dus meutes van de ene commune die via ons bos de zwijnen naar hunzelf drijven en vice versa. Zijn we niet blij mee. Maar goed. Je kunt er niets aan doen, wat ik zei, jagers staan boven de wet. En je wilt ze niet tegen je keren. We hebben teveel nare verhalen gehoord wat jagers als represaille doen als je ze dwars zit.

En zelfs wij hebben het meegemaakt dat onze kat is aangeschoten. Het excuus was dat ze dachten dat het een konijn was. Really een spierwitte kat met een knalrood bandje om? En het was ook nog illegaal schroot ook. En ook volgens de d.a. vanaf minder dan een paar meter afstand. Gelukkig was ook die betreffende jager dronken, want zelfs op die afstand heeft hij niet goed raak kunnen schieten. Wel was zijn oog eruit geschoten en tot aan zijn dood hebben er 17 stukjes lood in zijn kop en lijf gezeten, maar niets was vitaal. De d.a. heeft zijn oog teruggedrukt en behalve dat hij blind daaraan is geworden, konden we zijn oog behouden. We hebben toen aangifte bij de politie gedaan. En zij zeiden dat ze wisten wie het was geweest, maar het niet konden zeggen ivm privacy. Er is verder nooit vervolg aan gegeven.

Daarnaast vind ik de last die ze burgers aandoen, vooral omdat ze regels niet naleven omdat ze boven de wet menen te staan, niet acceptabel. Ze schieten veel te dicht bij huizen Het aantal ongelukken in de jacht is ook heftig veel. Vorig jaar zijn er 141 mensen gewond geraakt door kogels van jagers in fr. 11 mensen daarvan zijn overleden.

Dus ik vind dat de jacht in zijn huidige vorm zou moeten beëindigen.

@Tamary, ja correct. Jagers sturen meutes de bossen in om wild en vooral zwijnen van hun plek te verdrijven. Vaak staan de jagers, met een man of 20-30 dan in een grote cirkel om die plek om al het wild dat eruit komt lopen, af te schieten. Dieren krijgen daarmee geen eerlijke kans vind ik.

Het is een groot probleem in fr. Volgens een onderzoek in 2019, is 84% van de fr tegen de jacht. En dan nog mag het gewoon doorgaan in de vorm waarin het nu gebeurt. Het grootste probleem heeft iedereen mee dat het normale volk in het weekend niet veilig in de bossen kan recreëren. Paardrijden, fietsen, wandelen, je durft het niet meer in het bos.

Afijn, breek me de bek niet open. Dierenleed helaas met een hoofdletter D. Want behalve wat ik al eerder noemde, heb je dan ook nog al die stakkers van honden die weglopen, de weg kwijtraken of gedumpt worden. Tel daarnaast nog eens het emotionele leed erbij op.

Dus jacht, ik snap helaas dat het moet, maar leidt dan mensen ervoor op die het professioneel doen op werkdagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:32 



 
Profiel   

Denk dat je nog het verst komt als het niet meer geaccepteerd wordt door je mede jagers dat je drank mixt met vuurwapens. Stomweg voor de veiligheid van de anderen. Zou een interessante zijn voor een mediacampagne vanuit de jachtverenigingen zelf. Geen begravenissen door eigen stommiteiten te hoeven bijwonen bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:39 



 
Profiel   

O nog een laatste wrok die ik tegen de jacht heb. Ondanks dat er zo verschrikkelijk veel wild in fr is, werd er bijv in de Corrèze waar wij in ons 1e huis woonden, wild gefokt en uitgezet. Bijv er werden cochongliers gefokt. Dat zijn zwijnen gekruist met tamme varkens. De dieren werden tot aan hun uitzetten gevoerd door mensen die hen mais gaven. Ze waren dan ook praktisch handtam. Ze werden dan in okt uitgezet om afgeschoten te kunnen worden voor de (elite)sporters. Ze bleven dan bijgevoerd worden met mais. Hoe laf is dat! En wat er erna gebeurde was helemaal te zot voor woorden. De jagers kregen het dan niet voor elkaar om ze allemaal af te schieten en dus kwamen ze niet aan hun quota en dus moesten de dieren vergiftigd worden. Daarnaast moest iedere beschadigde hectare vergoed worden. Ook wij konden geld krijgen, maar dat hebben we geweigerd.

Ja @Tamary dat zou een mooie insteek zijn. De meeste slachtoffers zijn helaas burgers en geen jagers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:47 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
@Judith, Ik ben in principe niet tegen jacht. Of eigenlijk wel, ik ben tegen het doden van dieren, daarom ben ik ook vegan, maar ik begrijp dat we met teveel mensen op deze aarde zijn.
Door dit feit, kunnen we het niet meer riskeren dat grote prooidieren (zie het dilemma met de wolven in NL) tussen ons in wonen. Daardoor kan het wild in al zijn vormen buitensporige hoeveelheden aannemen.
Wij vinden dat echter alleen buitensporig omdat wij met zoveel mensen als we zijn, erg veel grond nodig hebben om direct en indirect (voer voor vleesdieren) voedsel te verbouwen. Er is te weinig natuur overgebleven voor wild.
En omdat het wild dat voer/voedsel opeet, moet het worden afgeschoten.

Dus daarom begrijp ik dat dat moet. Maar ik ben tegen de manier waarop het gebeurt. Ik zou het liefst zien dat er sterilisatieprojecten zouden worden opgezet. Maar dat gaat in mijn leven niet gebeuren. Mijn volgende wens zou dan zijn dat de jacht alleen door professionals zou mogen worden uitgevoerd met daarvoor opgeleide mensen. De jacht als sport vind ik walgelijk. De meeste jagers lusten graag een drankje en het is niet ongebruikelijk dat ze met een redelijk percentage jagen. Ik vind dat het doden van dieren voor sport, niet zou moeten mogen. Er zijn vele nare methoden van de jacht in Frankrijk. Er mag bijv niet in de nacht en niet met sneeuw gejaagd worden. En je raadt het al, dan wordt er juist het meest gejaagd, er is geen controle op. Jagers hebben een aparte status in Fr en staan boven menig wet.

Wat ook niet meehelpt, is dat de Dianes (dat zijn jachtverenigingen, meestal heeft ieder dorp er eentje) onderling vaak ruzie hebben. Namelijk niet alle gemeentes hebben evenveel of goede jachtgronden en met het drijven van wild, drijven de jagers van commune A het naar commune B waar ze wel mogen schieten omdat dat dan hun grondgebied is. We hebben 3 huizen in Fr gehad en geloof het of niet, maar ieder huis lag een paar honderd meter vanaf de gemeentegrens en departementsgrens. Ook nu dus is dit weer het geval. Ons huis en terrein ligt in twee gemeentes. We hebben dus meutes van de ene commune die via ons bos de zwijnen naar hunzelf drijven en vice versa. Zijn we niet blij mee. Maar goed. Je kunt er niets aan doen, wat ik zei, jagers staan boven de wet. En je wilt ze niet tegen je keren. We hebben teveel nare verhalen gehoord wat jagers als represaille doen als je ze dwars zit.

En zelfs wij hebben het meegemaakt dat onze kat is aangeschoten. Het excuus was dat ze dachten dat het een konijn was. Really een spierwitte kat met een knalrood bandje om? En het was ook nog illegaal schroot ook. En ook volgens de d.a. vanaf minder dan een paar meter afstand. Gelukkig was ook die betreffende jager dronken, want zelfs op die afstand heeft hij niet goed raak kunnen schieten. Wel was zijn oog eruit geschoten en tot aan zijn dood hebben er 17 stukjes lood in zijn kop en lijf gezeten, maar niets was vitaal. De d.a. heeft zijn oog teruggedrukt en behalve dat hij blind daaraan is geworden, konden we zijn oog behouden. We hebben toen aangifte bij de politie gedaan. En zij zeiden dat ze wisten wie het was geweest, maar het niet konden zeggen ivm privacy. Er is verder nooit vervolg aan gegeven.

Daarnaast vind ik de last die ze burgers aandoen, vooral omdat ze regels niet naleven omdat ze boven de wet menen te staan, niet acceptabel. Ze schieten veel te dicht bij huizen Het aantal ongelukken in de jacht is ook heftig veel. Vorig jaar zijn er 141 mensen gewond geraakt door kogels van jagers in fr. 11 mensen daarvan zijn overleden.

Dus ik vind dat de jacht in zijn huidige vorm zou moeten beëindigen.

@Tamary, ja correct. Jagers sturen meutes de bossen in om wild en vooral zwijnen van hun plek te verdrijven. Vaak staan de jagers, met een man of 20-30 dan in een grote cirkel om die plek om al het wild dat eruit komt lopen, af te schieten. Dieren krijgen daarmee geen eerlijke kans vind ik.

Het is een groot probleem in fr. Volgens een onderzoek in 2019, is 84% van de fr tegen de jacht. En dan nog mag het gewoon doorgaan in de vorm waarin het nu gebeurt. Het grootste probleem heeft iedereen mee dat het normale volk in het weekend niet veilig in de bossen kan recreëren. Paardrijden, fietsen, wandelen, je durft het niet meer in het bos.

Afijn, breek me de bek niet open. Dierenleed helaas met een hoofdletter D. Want behalve wat ik al eerder noemde, heb je dan ook nog al die stakkers van honden die weglopen, de weg kwijtraken of gedumpt worden. Tel daarnaast nog eens het emotionele leed erbij op.

Dus jacht, ik snap helaas dat het moet, maar leidt dan mensen ervoor op die het professioneel doen op werkdagen.


Gelukkig hebben wij nog nooit meegemaakt wat jij schrijft. Wel ken ik jagers waar de honden in de kennels wonen in een groep. Klopt. (Wat een herrie als ik er langs kom).

Ik heb vanochtend de buuf, onze vriend met zijn hondje Nessie (mijn grote vriendin), die altijd binnen woont bij hen, een "bonne balade gewenst et une mauvaise chasse". := Lachend met een vrolijke groet vertrok hij.
Ik neem het zonder meer aan van je Mo, maar ik heb altijd goede contacten gehad met ze want ken veel jagers. Ik wandel veel dus kom ze vaak tegen, vraag altijd hoe ik het beste kan lopen (ook met de paarden) en meestal wordt of werd de jacht even stil gelegd (walkie talkies) en dan loop ik vlug verder.
Alles wat jij schrijft herken ik totaal niet hier. Ooit waren de honden te dicht bij huis en de paarden werden wat overstuur. Toen ben ik even vriendelijk gaan babbelen en het is nooit meer gebeurd. De baas van het spul was in eerste instantie geïrriteerd totdat hij begreep dat ik voor mijn paarden op kwam en geen kritiek had op de jacht algemeen.
Wel is me ooit gevraagd of ik de vos had gezien (klopte) en ik heb ze toen de andere kant op gewezen met een stalen gezicht, tot grote hilariteit van mijn Franse vrienden die weten hoe veel ik van dieren houd. Die vos had een goede dag.
Het is leven en laten leven, over en weer en dat werkt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:26 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Gelukkig hebben wij nog nooit meegemaakt wat jij schrijft. Wel ken ik jagers waar de honden in de kennels wonen in een groep. Klopt. (Wat een herrie als ik er langs kom).

Ik heb vanochtend de buuf, onze vriend met zijn hondje Nessie (mijn grote vriendin), die altijd binnen woont bij hen, een "bonne balade gewenst et une mauvaise chasse". := Lachend met een vrolijke groet vertrok hij.
Ik neem het zonder meer aan van je Mo, maar ik heb altijd goede contacten gehad met ze want ken veel jagers. Ik wandel veel dus kom ze vaak tegen, vraag altijd hoe ik het beste kan lopen (ook met de paarden) en meestal wordt of werd de jacht even stil gelegd (walkie talkies) en dan loop ik vlug verder.
Alles wat jij schrijft herken ik totaal niet hier. Ooit waren de honden te dicht bij huis en de paarden werden wat overstuur. Toen ben ik even vriendelijk gaan babbelen en het is nooit meer gebeurd. De baas van het spul was in eerste instantie geïrriteerd totdat hij begreep dat ik voor mijn paarden op kwam en geen kritiek had op de jacht algemeen.
Wel is me ooit gevraagd of ik de vos had gezien (klopte) en ik heb ze toen de andere kant op gewezen met een stalen gezicht, tot grote hilariteit van mijn Franse vrienden die weten hoe veel ik van dieren houd. Die vos had een goede dag.
Het is leven en laten leven, over en weer en dat werkt goed.


Toen we in 2000 emigreerden naar ons 1e huis in de Corrèze, dus naast jou zo ongeveer @Pien, waren onze buren fransozen die tegen jagers waren. Niet zozeer vanwege de jacht, maar vanwege de elite. Om te mogen jagen moest je toen nog het equivalent van 400 euro per jaar betalen, nu is dat gehalveerd en samen met kogels en geweren, outfit en honden, kan het je net zoveel als een paard per jaar kosten. Zij waren tegen het feit dat het daarmee een elitesport was. Ze hadden vaak ruzie met jagers.

Aangezien wij hun buren waren, en ook nog eens buitenlanders waren die sowieso tegen de jacht zijn, vond men, stonden wij gelijk in een verkeerd daglicht. Andere Engelsen woonden veraf en moesten water en elektra etc, maar de jagers mochten van hen niet op hun terrein jagen en de burgemeester was een jager en dus hebben die Engelsen pestend lang geen elektra en water gekregen.

Het maakt ook uit over hoeveel grond je eigenaar bent. Wij hebben altijd meer dan 4 hectare gehad en altijd met bos erbij waar wild in zat. Als je van weinig grond eigenaar bent, maakt het ze niet zoveel uit, want dan kunnen ze bij wijze van spreke van de ene kant naar de andere kant schieten. Als ze dat niet kunnen en ze moeten op je terrein zijn, dan moeten ze dat beleefdheidshalve even vragen, maar dat doen ze niet. Sterker nog, ze knipten onze omheining stuk in de Corrèze zodat hun honden op ons terrein konden. We hebben goede gesprekken gehad met de jagers. Och, wat begreep iedereen iedereen goed en wat respecteerden we elkaars gevoelens en meningen. Maar er veranderde niets. Tot op de dag van vandaag, voel ik me verplicht en het veiligst om in het weekend mijn paarden niet buiten mijn oogveld te laten.

Toen de kat werd aangeschoten, was het uiteraard niet de Diane van onze commune. Andere jagers uit bijv Parijs mogen ook gewoon elders gaan jagen als ze een jachtvergunning hebben. De burgervader van die commune was anti-jacht, hij heeft ons geholpen in de gesprekken en heeft zelfs een brief geschreven naar de jachtvereniging. Het was het jaar waarop er daar op een blauwe kangoo is geschoten en iedereen grapjes maakte dat de jagers dachten dat het een kangoroo was.

Ook hadden we daar een lieve meneer. Een heer eigenlijk meer. Keurig in het pak altijd. Hij verhuurde een huisje waar onze familie wel eens in ging als ze bij ons kwamen. Die meneer was ook jager. Buitengewoon keurige vriendelijke man. Ook hij heeft wel eens bemiddeld, bij het doorgeknipte hek bijv. Maar veranderen niets.

In ons tweede huis in de Herault hadden we 7 hectare. Waarvan 5 hectare bos. (Grond is geen reet waard in fr, dat jullie niet denken dat we miljonair zijn of zo, bouwgrond kon je een paar jaar geleden nog voor 4.50 per m2 kopen) Ons huis stond exact in het midden van die 7 hectare. Wat inhield dat de grenzen van het terrein bijna overal 150m waren tot aan het huis. Exact de afstand die jagers moeten wegblijven van bebouwing. Ook mogen ze op stukken kleiner dan 7 hectare niet jagen zonder toestemming. Ze kwamen toen wij er kwamen vragen of die toestemming verlengd kon worden. In alle pais en vree hebben wij gezegd dat we dat echt niet wilden ivm de paarden. Ze begrepen het perfect. Was geen probleem. Respect.

En zij kwamen ook niet, maar uiteraard wel hun honden. Iedere keer weer schrok Callas zich helemaal te pletter als ze een belletje hoorde. Een van de laatste keren dat dat gebeurde spoot ze op het erf terug naar stal met mij erop door een haakse bocht waar de camper stond. Honden liepen gewoon overal op het erf. Een van de jachthonden toen konden we vangen. En we hebben gewacht tot ze hem kwamen halen. Hen uitgelegd wat er gebeurd was. Schade aan de camper, paard weer een trauma erbij, ik een blauwe knie en ook weer een trauma erbij. Ja dat vonden ze heel erg, maar ja, ze konden hun honden niet bij zich houden hè. Wat ik er zo hypocriet aan vind, is dat ik mijn hond op de openbare weg aan de lijn moet houden en zijn schijt moet opruimen. Dat zeg ik, jagers staan boven de wet.

Ben zo ook kippen kwijt geraakt. Niet dat die honden ze opvraten, maar als er zo'n meute door je tuin komt rennen waar je kippen loslopen dan vliegen die arme dieren alle kanten op en als ze voor de nacht niet binnen zijn worden ze opgevreten door vossen. Toen we dat meldden vroegen ze of we het konden bewijzen. Erg flauw. Ze boden niet aan de kippen te vergoeden, is maar een tientje per kip trouwens, maar ze kwamen wel in de winter vragen of we naar de jachtparty kwamen. DUDE WE ZIJN VEGANS.

Vaak hoorden we ze schieten in ons bos, waar ze dus vanwege die 150m regel niet mochten komen. Wij erheen, maar meestal waren ze weer weg. Tot die ene dag. Ik hoorde weer schieten en het was bij de bovenweide en de paardjes stonden daar. Toen nog 4. Ik de schurft erin, want er zijn al heel wat paarden gesneuveld door jachtincidenten, dat zit bij die telling van mensenongelukken niet bijgeteld. Ik snel ze naar het benedenland halen. Zie ik een enorme bloedvlek voor het hek. Je kon zo de druppels terugvolgen. Tot op ons land dus. Hadden ze dus een zwijn geschoten op ons land. Dit keer de burgemeester erbij gehaald en foto's laten zien van het bloed op ons land. Weer kwamen de schuldbewuste jagers praten, o zo netjes, en ja zwijnen zijn pestdieren en houden zich niet aan erfgrenzen hè, en het is hun taak de pestdieren uit te roeien... Je kunt banketstaaf als brugman dat ze niet op ons terrein mogen komen vanwege die 150m grens, maar ze komen toch terug.

Een jaar later kochten we er nog een hectare bij. Dan geldt dus de 7hectare-regel (als het uit 1 stuk bestaat) niet meer en dus hoeven ze dan niet meer te vragen om op je terrein te komen. We waren ook daarom blij daar weg te kunnen. Er zijn nog meer incidenten geweest, maar om gewoon de meest opvallende te vertellen.

En nu zijn we hier en is er nog niet geschoten op ons terrein. Wel dus de meutes over het terrein om de zwijnen eruit te drijven. We hebben nu nog maar 4hectare dus mogen ze zonder onze toestemming zelf niet komen. Doen ze dus ook niet, alleen hun honden, want tja die kun je niet tegenhouden. Als we eventueel die 8 hect er hier bij krijgen, dan is ons terrein dus ook weer 'vrij' voor hen om zonder toestemming op te mogen komen. We zullen dan wel weer zien.

Volgens mijn buurman hier zijn jagers erg domme mensen. Ik wil niet generaliseren, maar toch...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:30 



 
Profiel   

Het spijt me zeer dat je zulke slechte ervaringen hebt met jagers, dat herken ik niet. Het hele verhaal is voor mij te generaliserend. En ook ik zie de jagers liever gaan dan komen hoor, maar wij hebben ook zo iets dat je bepaalde cultuur ook moet accepteren, zeker als buitenlander, hetgeen we natuurlijk toch zijn. We zijn goed geïntegreerd en hebben dus ook jagers in onze vriendenclub.
Wel is het zo, dat je Fransen niet tegen je in het harnas moet jagen want dan trek je altijd aan het kortste eind (zie jouw verhaal over de Engelsen). Leven en laten leven hanteren wij hier in de wetenschap dat wij uit een totaal andere cultuur komen. Mijn ervaring is dat je dan erg veel voor elkaar kunt krijgen in dit land.

Klein voorbeeldje, Nessie en ik zijn vrienden. Bij de opvoeding van haar wilde C haar nog wel eens een klap geven. Ik heb paar keer de klap opgevangen en hem geleerd hoe hij Nessie anders kan benaderen. Ze zijn dikke vrienden en hij slaat haar al heel lang nooit meer. Hij vond dat ik gelijk had en is zo zacht met haar geworden. Nessie luistert nu erg goed want is heel graag bij hem en niet meer schuw. Ze zijn vrienden. Het is vaak onwetendheid .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:13 



 
Profiel   

@Pien, je visie op integratie en buitenlander blijven, hoor ik vaker. We zijn gasten hier dus moeten we ons aanpassen. Je wilt in Frankrijk wonen dus moet je hun regels maar accepteren.
Daar ga ik een groot gedeelte in mee. Dat vond ik ook van Marokkaanse mensen in NL.

Maar ik ben gewoon een inwoner van Frankrijk. Ik spreek vloeiend Frans, schrijf het ook vloeiend, betaal hier belasting, sociale lasten, ben hier verzekerd, ik heb hier mijn bedrijf, bouw hier mijn pensioen op, ik stem hier, auto's en telefoons zijn Frans en we hebben niets meer in NL. Ik heb wettelijk gezien alle zelfde rechten als een Fransman. Ik onderwerp me aan dezelfde regels als iedere Fransman en ik houd me ook aan al die regels, meer dan menig Fransman. Ik betaal verhoudingsgewijs meer belasting omdat ik niet weet hoe ik moet sjoemelen en dat ook niet wil, ik word genaaid bij de verzekering en betaal meer dan een Fransoos, maar ik vind het best. Een Fransoos zal ik niet worden, wil ik ook niet. Nederlander voel ik me ook niet meer. We zeggen dat we Europeanen zijn.

Iemand wiens visies lijnrecht op de mijne staan, daar ben ik beleefd tegen, maar het zal nooit mijn vriend worden, dat vind ik persoonlijk hypocriet en oneerlijk. Hoe kun je iemand in je armen sluiten als hij morgen zijn hond op straat dondert omdat hij te oud is. Of hoe kun je iemand in je armen sluiten als je weet dat hij zijn kind mishandelt. Beleefd blijven uiteraard. We zijn ook nooit onbeleefd tegen de jagers geweest, zij ook niet tegen ons. Maar liegen doen ze wel die jagers, iets dat wij een stuk minder doen.

Daarnaast wat ik al schreef is 84% van de Fransen tegen jacht. Dat is een enorme meerderheid. Ik voel me zeer geïntegreerd, want ik ben er ook tegen. Moet je als je in een ander land woont alle gewoontes leuk vinden? Ik probeer het volk niet te veranderen, ik probeer hun gewoontes niet te veranderen, maar net als iedere andere Fransman, als de kogels om je oren vliegen, (Letterlijk!) omdat een andere Fransman de wettelijke regels niet wenst te respecteren, dan mag ik van me laten horen. En geloof me, ik doe dat op een veel beleefdere manier dan menig Fransman tegen de jagers tekeer gaat.

En ik ben hier superhappy. De Fransen zijn 99% stuk voor stuk mensen naar mijn hart. Op de barricade, lekker de Franse slag, lap de regels aan je f*cking laars, handje klap. Heerlijk. Al 22 jaar genieten we van die rebellische levensstijl, zeker op het platteland waar iedereen lekker doet waar hij zin in heeft. En daarin integreren wij perfect en ik heb niet het gevoel dat wij niet veel voor elkaar kunnen krijgen. Zelfs de jagers kunnen we goed mee praten en we krijgen hun beloftes... Alleen ze blijven Fransen die in hun cultuur anders mogen zijn. Maar daarom hoef ik daar niet himmelhoch jauzend over te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:09 



 
Profiel   

Weet je wat meteen in mijn gedachten kwam toen ik je filmpje zag Monique. Wat een bijzonder moment dat er ineens een hond op je stoep zit.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Ik vind het bijzonder hoe dieren je kunnen kiezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:54 



 
Profiel   

fardoe schreef
Weet je wat meteen in mijn gedachten kwam toen ik je filmpje zag Monique. Wat een bijzonder moment dat er ineens een hond op je stoep zit.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Ik vind het bijzonder hoe dieren je kunnen kiezen


Dat heb ik precies hetzelfde Fardoe.

Mo waarvan akte, punt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:59 



 
Profiel   

Dank je, Pien. <3

fardoe schreef
Weet je wat meteen in mijn gedachten kwam toen ik je filmpje zag Monique. Wat een bijzonder moment dat er ineens een hond op je stoep zit.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Ik vind het bijzonder hoe dieren je kunnen kiezen


Ik vind het ook het merkwaardigste dat ik ooit heb meegemaakt, Tamara. Alhoewel, ik heb ook een hond langs de weg gehad, ik wilde hem niet meenemen. Ook een jachthond, maar ik had net de week ervoor al een hondje gevonden en ik vond dat ik het niet kon maken nóg een hond mee naar huis te nemen. Je kunt in Frankrijk in de zomer tig honden per dag vinden. We hadden er al drie. Ik had net hondenvoer gekocht, kwam terug van boodschappen doen, dus ik denk, ik geef hem gewoon eten en dan zet ik op de site van hond vermist dat ik hem gesignaleerd heb. Hm. Ik loop om de auto met mijn handen vol brokken. Hond weg. Nergens te bekennen. Ok, dan niet. Ik loop weer om, zit ie op mijn stoel! Ik heb nog nooit zo hard gelachen. Heb hem toch maar meegenomen. Hij heeft nog 7 jaar of zo bij ons gewoond, maar het was een erg valse hond. Ik kon wel redelijk goed met hem, maar Erwin helemaal niet. Dat heeft wel zijn wissel toen getrokken. Maar goed.

Yoda is overigens NIET zindelijk, helaas. Veel werk met haar te doen. Ze leert wel snel vinden we. Ze weet nu al wat niet mag. Je mag namelijk NIET op de aanrecht. NIET op tafel. ja ja. Ze krijgt nu iedere twee uur een beetje eten. En dan gelijk naar buiten voor de behoefte. Aan de lijn. Is ook moeilijk kent ze ook niet, maar dat begrijpt ze nu ook al beter.
Vanmiddag naar de d.a. Afspraak om 15.30. We duimen nog steeds dat ze geen chip heeft, duimen jullie nog steeds mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:02 



 
Profiel   

We duimen zeker mee! Is er ook iets te zeggen van leeftijd?

Bizar joh dat je hier zoveel honden vind.
Een collega van me heeft er inmiddels ook al 7 verzameld in de loop der jaren. De meesten worden daar aan de poort gebonden (volwassen) of over het hek gezet (pup).
Hoe dan ook, als ik zo'n dier zou vinden en hij is vals, gaat hij weg. Ik ben geen held met honden en als hij vals is kan ik daar gewoon niet mee omgaan. Respect dat jij en vooral Erwin dat 7 jaar hebben volgehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:26 



 
Profiel   

JudithO schreef
We duimen zeker mee! Is er ook iets te zeggen van leeftijd?

Bizar joh dat je hier zoveel honden vind.
Een collega van me heeft er inmiddels ook al 7 verzameld in de loop der jaren. De meesten worden daar aan de poort gebonden (volwassen) of over het hek gezet (pup).
Hoe dan ook, als ik zo'n dier zou vinden en hij is vals, gaat hij weg. Ik ben geen held met honden en als hij vals is kan ik daar gewoon niet mee omgaan. Respect dat jij en vooral Erwin dat 7 jaar hebben volgehouden.


Dank je. Wat honden betreft en opvangen hebben we niet zoveel geluk gehad qua karakters. De eerste twee honden die we opvingen, bleven maar vechten met elkaar en wij zijn daar allebei niet ongedeerd bij gebleven. Erwin is geen dierenmens en een keer met een van hen letterlijk aan de klop gegaan. Dat ga je niet winnen en hij kwam met 21 hechtingen terug naar huis. Dat was verschrikkelijk. In laten slapen, die hond dan, was de enige optie. Dachten we. De d.a. dacht er anders over en heeft hem gecastreerd, die hond nog steeds heb ik het over hè, en ook nog een chemische castratie erbij voor een jaar lang. Dat ging een stuk beter en toen we in frankrijk gingen wonen was het over met de hanigheid en werd het een gouwe hond. Dat was een blonde lab.
Dus toen we die jachthond vonden, was het erg moeilijk om weer een valse hond te hebben. Met het idee in ons hoofd dat het een gouwe hond kon worden, hebben we hem gehouden, maar helaas is het dat nooit geworden. Op een vakantie beet hij Erwin en ik heb toen ter plekke een d.a. gezocht om de hond in te laten slapen. Maar die d.a. wou het niet doen. Ik moest hem maar naar de spa brengen. Jezus dat waren dramatische tijden. Spa was niet open, telefoon nam niet op, dan zit je met zo'n hond. Liefst had ik hem zelf aan een boom gebonden. Uiteindelijk toch maar weer mee naar huis en ons huishouden aangepast naar de hond. Was niet grappig, maar het beest kon er ook niets aan doen, was duidelijk mishandeld geweest door mannen.
En dan hebben we een paar jaar geleden weer eentje opgeraapt, dat is dus een vals grommertje. Maar hij bijt niet.
We hebben ook leuke honden gehad. Een pup die met 3 maanden nog geen huis had gevonden omdat ze HD had. Ook een gele lab. Hebben we zoveel liefde van gehad. En een heel oud vondelingetje, ook een droppie, ook een teefje, ook zo'n schatje, die heeft 8 maanden bij ons het huis helemaal mogen verzeiken en verschijten en toen verdronk ze in onze vijver. Heb ik nog trauma's van.
En natuurlijk is onze oudste een heel erg lieve hond. Echt een megaschat, maar wel heel solitair en totaal niet op mensen gericht.
Afijn, dat zijn alleen maar de honden die we opgevangen hebben. Dan hebben we nog hele verhalen over alle andere diersoorten die we hebben opgevangen. Natuurlijk ook Bubbles, het paardje dat op haar 18e afgedankt werd. Maar ook dat was een gestoord en getraumatiseerd dier.

Bref, zoals ze het in het Frans zeggen, laten we hopen dat Yoda zo lief blijft als ze nu is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 283 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen